Hannun OMA juttu

Taidan päästä kärryille! Pienellä avaamisella selkenee täälläkin mistä on kysymys.
Maalivahdin jo ketjusta oivalsin, tarkka ja vähin liikkein torjuva palauttaja joka ei itsestään numeroa tee. Mutta tilanne taitaa elää, pelissä on vaihtomiehiä kun kolmipilkku on nyt vilttiketjussa. Paluuta odotetaan. Saamme vauhtia ja tuoretta iskukykyä.

.

Ehkä minä vieläkin kuvittelin, että haluaisit. Olet nimittäin täällä palstalla “perusmiehen” ohella ainoa nimimerkki, jonka kanssa ns. normaali ihmisten välinen asiapohjainen keskustelu ei onnistu. Yhteistä teillä kahdella on suhde AA:han, mutta kyse ei ole silti AA:sta itsestään, vaan jostain muusta.

Oma tapani kirjoittaa on riittänyt muiden kanssa ymmärryksen saavuttamiseen (olen tullut ymmärretyksi, mutta samanmielisyys on aina tilannekohtaista), joten sinulle pitäisi ilmeisesti kehitellä jotain muuta. Odotat erityiskohtelua, koska pidät itseäsi erityisenä, tai ainakin haluat, että sinua pidettäisiin? :slight_smile:

–kh

Täällä pääkaupunkiseudulla on eräskin ihan oikea päihdetoipujien oma fudisjoukkue. (en mainitse nimeä mutta paikalliset tietää : ) -
Voi sellaisia olla muuallakin Suomessa, mutta tiedän vain tämän yhden Espoossa toimivan.

Siihen voipi mennä potkimaan palloa ja nauttimaan ulkoilmasta ja liikunnasta ihan oikeesti, tai vaan kentän laidalle katsomaan, niin ei tartte internetissä pelkkien kirjainten voimalla virtuaalipalloa pelata tai seurata.
Mukaan kelpaa niin entiset kuin nykyiset jepet (ilman kaivinkoneita) ja jeminat, sillä football is freedom. :slight_smile:

On sitten lisäksi ihan pelkästään sosiaali- ja päihdetyöntekijöiden oma fudisjoukkue FC Byrokratia, joka ottanee mielellään haasteita vastaan. :slight_smile:

Kieltämättä, Hannu, keskustelut näyttää vähän kummallisilta jos niistä on jälkeenpäin poistettu yhden keskustelijan repliikit kokonaan. Mutta kyllä se enimmäkseen laittaa ihmettelemään sen poistetun keskustelijan kohtaloa; mitä hänelle tapahtui ja miksi?

Mä olen muuten aina ihmetellyt, että jos aikoo tai haluaa lopettaa tämän foorumin seuraamisen ja tänne kirjottamisen, minkä hiton takia pitää poistaa kaikki viestit tai joskus poistaa jopa käyttäjätunnus??
Miksei vaan lopeta jos haluaa ja that’s it :question:

t: nimim. Pallo on pyöreä

Montakohan kertaa olen sanonut, että en hoida lääkityksellä alkoholismiani, vaan ahdistuneisuushäiriötäni. :smiley: Alkoholismini hoito loppui siihen, kun lakkasin juomasta alkoholia. Sen jälkeen olen hoitanut raittiuttani hoitamalla terveyttäni.

Se lääke ei muuten ole nimeltään “serotiini”, koska sellaista sanaa ei ole olemassakaan. Käyttämäni SSRI-lääke on Escitalopram Actavis 10 mg. En pistä tällä kertaa enää linkkiä lääkkeen tuoteselosteeseen ja käyttöohjeeseen, koska et tunnetusti halua ottaa selvää asioista, jotka ovat ristiriidassa ennakkoluulojesi kanssa. :smiley:

Mutta mitäpä minä sinun tietovajettasi vängällä tukkimaan, kun se tuntuu olevan joiltakin osin pysyvää laatua. Ja se ei ole tavallaan oma vikasi.

–kh

*Nyt loppui kärsivällisyyteni Hannun kanssa, kun se ei johda ikinä mihinkään. Puhun suoraan.

Ole huoleti, en ikipäivänä edes ajattele omia viisaita vanhempiani, kun kirjoitan sinulle. Sinä olet aivan omaa sarjaasi. En muista törmänneeni kaltaiseesi vielä missään päin Internetiä ainakaan viimeisten kymmenen vuoden aikana, vaikka käytän nettiä päivittäin.

Millä helvetin logiikalla sinä voit vetää omasta omituisesta menneisyydestäsi suorat johtopäätökset tuntemattomien ihmisten tilanteista? Pöljäkö olet? Et suostu edes tajuamaan, mitä olen yrittänyt sinulle kertoa kuukausitolkulla. Ahdistuneisuushäiriö on oma, itsenäinen sairautensa. Minusta sinä olet vihoviimeinen henkilö tällä palstalla arvioimaan kenenkään kanssakeskustelijan terveydentilaa, jos olet itse vielä kymmenen vuoden juomattomuuden jälkeenkin meinannut huitoa kauhakaivurilla A-klinikan taloa ja vierailusi paikalliseen AA-palaveriin on automaattisesti poliisiasia. Olisiko jokin vihanhallintaterapia oikea osoite?

Ja et sinä täältä osaa poistua, onhan tuo nähty jo. Sinä tarvitset tätä palstaa omien kummallisten tarkoitusperiesi ajamiseen, joista itsesi kehuminen vaikuttaisi olevan yksi tärkeimmistä. Nuppisi tilasta kertoo aika paljon se, että näet vikoja kaikissa muissa paitsi itsessäsi. Yhtään pahoittelua kenellekään käytöksesi johdosta en ole täällä nähnyt. Eläkeikäinen ukko kehittelee “peliteorioita” ja syyttää kanssaihmisiä aivan oman ennakkoluuloisen mielikuvituksensa pohjalta. Persoonallisuus on vinksallaan ja kohtuullisen pahasti?

–kh

^Voithan kokeilla etsiä jostain päin nettiä uuden palstan, jolla pystyt jatkamaan “armon ilosanomasi” levittämistä aikasi, kunnes kupla puhkeaa ja lähtö on taas edessä. Täällä Päihdelinkissä on minusta käynyt selväksi jo se, että et sinä ole aidosti kiinnostunut kenenkään kanssaihmisen toipumisesta, koska se vaatisi lähtökohtaisesti muiden kuuntelemista ja erilaisten ajattelutapojen hyväksymistä - ja juuri tähän sinä et pysty. Olet suvaitsemattomimpia ihmisiä, joita muistan tällä palstalla nähneeni viime vuosina.

–kh

^Olisiko käynyt kuin Suuroselle Summan paperitehtaalla? youtube.com/watch?v=_hjHExmy4H8 :smiley:

–kh

Minulle passaa kyllä ihan mainiosti, jos Hannu ei jostain syystä (ylläpito?) enää näe meikäläisen viestejä, eli hän ei saa enää mielikuvitukselleen polttoainetta. Nykyiselläänhän minä kuulemma vedän alkoholismiini mömmöjä, olen homo ja ikänikin puolesta jäävi arvioimaan ihmiselämää, joten ties mitä ominaisuuksia minulla olisi ollut jatkossa :slight_smile:.

–kh

Kiitos Hannu sanoistasi.
AA ei horju viisastelijoiden puheista, mutta täällä meidän ei tarvitse sietää ilman pohjaa olevia höpötyksiä.
Omilla voimilla kerskailijoita on mutta yksi toisensa jälkeen he joutuvat myöntämään että se ei riitä.
Tänään saavutimme täälä torjuntavoiton. Päihdelinkin valvonta sulki ketjun joka oli perustettu pilkkaamaan ja horjuttamaan 12 askelen toimivaa toipumisohjelmaa.
Se olisi pitänyt sulkea heti kun ketjun aloittaja ensimmäisen sekavan hyökkäyskirjoituksensa laittoi sinne. Se kuitenkin jatkui vaan mutta asian saimme selväksi eikä hullutuksen esittely päässyt jatkumaan.
Osa AA.n arvostelijoista, jotka yrittivät yhä hermostuivat lopulta niin että alkoivat solvaamaan , se todisti kaikille mitä he yrittivät.
Tämä antoi minulle rauhan viikonlopun odotukseen. Ei ole kaikki oikeudenmukaisuus vielä poissa.
Haukkumisista huolimatta me nöyrästi jatkamme AA:n esilläpitämistä, ei omaksi kunniaksemme vaan koska totuuden on esiin tultava. Kiitos kaikille jotka olivat nytkin palvelemassa kärsiviä alkoholisteja pitämällä AA:n kunniassa ja arvostelijoiden käsistä poissa.

.

Tarkoitatko nyt siis tietoa joka liittyy itsekunkin ammattiin, vai ammatillista ts. professionaalia tiedon etsimistä? Tätä en kyllä allekirjoita. Tiedon etsiminen on prosessina jo arvokas, eli se on itsessään arvokasta. Lopputulos, eli se oppiiko asian x jonka tietämistä vaaditaan kokeessa y ei välttämättä ole niinkään tärkeä. Esimerkiksi: mä opiskelen kasvatustieteitä, ja opintojeni kautta olen myös oppinut itsestäni paljon sillä alani opintoihin liittyy paljon psykologista ja filosofista kirjallisuutta. Tutustumalla eri näkökulmiin nähdä yksilöllisiä ja yhteiskunnallisia ilmiöitä myös ymmärrys niistä on lisääntynyt. En kuitenkaan varsinaisesti missään vaiheessa ole pyrkinyt aktiivisesti lisäämään ymmärrystä itsestäni, vaan se on tapahtunut opiskelun lomassa oivalluksina. Kenties joku alitajuinen draivi on ollut päällä kuitenkin. Lisättäköön nyt disclaimerina vielä etten ole ikinä onnistunut opiskelemaan alkoholin vaikutuksen alaisena tahi krapulassa, joten näihin oivalluksiin olen törmännyt selvinpäin. Henkiseen kasvuun on monia polkuja :wink:

Hannu,
ymmärrän sinun hätäsi.
On pakko todistaa itselleen että on kaikessa oikeassa ja mikä asian paremmin todistaisi kuin se että saa muut uskomaan samoin.

Siksi on kuin henkensä kädessä levitettävä sanomaa ja saatava yhä uusia sananlevittäjiä. Silloin tuntuu kuin asia olisi oikeaksi todistettu, eihän näin suuri joukko ole voinut missään erehtyä.

Toivon, että sisäinen hätäsi joskus lievittyy, materiaalipuoli elämässäsi jo kunnossa onkin.

Me joudumme täällä plinkissä tekemään paljon turhaa työtä. Täällä on myös henkilöitä jotka eivät ole alkoholisteja, heille puhuminen on turhaa, ei AA ole edes heitä varten.

Mutta ne jotka jotka olemme alkoholisteiksi havainneet, kuten AA kehottaa meitä tkemään, heille me voimme viedä sanomamme,muistaen nä Clarense S:n jo 1944 kummiudesta kirjoittamat viisaat sanat:

KERRO TARINASI*

1. Monet jäsenet ovat huomanneet toivottavana kertoa välittömästi henkilökohtainen juomistarinansa, tarkoituksena on luottamuksen saaminen ja kokosydäminen yhteistyö miehen kanssa.

On tärkeää juomiselämästäsi kertoessasi, että kerrot sen tavalla joka kuvaa alkoholistia, mieluummin kuin sarjoina humoristisia juomajuhlia. Tämä auttaa miestä saamaan selvän kuvan alkoholistista, mikä taas auttaa häntä kertakaikkisemmin päättämään onko hän itse alkoholisti.

HERÄTÄ LUOTTAMUSTA AA:HAN*

1. Monissa tapauksissa mies on yrittänyt useilla keinoilla kontrolloida juomistaan, harrastuksilla, kirkon avulla, asunnon vaihdoilla, vaihtamalla tuttavia ja erilaisilla tilanteen hallinta suunnitelmilla. Nämä tietysti ovat epäonnistuneet. Korosta omia epäonnistuneiden yritystesi sarjoja kontrolloida juomistasi … täysin tuloksettomia, ja että silti saatoit lopettaa juomisen AA:n periaatteita soveltamalla. Tämä rohkaisee häntä luottamaan raittiuteen AA:ssa, mahdollisista monista aiemmin epäonnistuneista suunnitelmistaan huolimatta.

Ja kovin tärkeänä muistakaamme tämä:
PUHU “PLUSARVOISTA”*

4. Kerro miehelle avoimesti, että hän ei voi nopeasti ymmärtää kaikkia hyötyjä, jotka ovat tulossa hänelle AA:n kautta. Kerro hänelle onnellisuudesta, mielenrauhasta, terveydestä ja monessa tapauksessa materiaalisista hyödyistä, mitkä ovat mahdollista saavuttaa ymmärtämällä ja soveltamalla AA:n elämäntapaa.
Näin toimien ja kohdistaen sanamme niille jotka todella ovat alkoholisteja,me myös täytämme tehtävämme palvelijoina AA:ssa

En tarkota niillä jotka eivät ole alkoholisteja narkomaaneja enkä lääkeriippuvaisia vaan niitä jotka eivät ole alkoholisteja koska he juovat nautinnokseen ja sosiaalisesti, eivät tarvitse pelastusta vaan tahtovat joskus rajoittaa vähän juomistaan , he eivät ole alkoholin tai lääkkeiden tai huumeiden orjina riippuvaisia vaan haluavat elää kuten tähänkin asti.
Heille ei AA voi mitään antaa ennenkuin he tuntevat itse olevansa valmiita ja haluavat raitistua. Ei-alkoholisti ei halua raitistua. Eikä tarvitsekaan koska hän ei ole alkoholisti. Lääkehumalan hakija voi olla kuten alkoholisti, aineen orja joka ei itse ohjaa itseään vaan aine kuten viina alkoholistia ja sairaus on sama hengellinen sairaus ja sen ratkaisu löytyy AA:sta

Sattuipa mukavasti, naapurissani asuu narsistimies joka suureen ääneen julistaa kaikille ilmoittavansa ex-vaimonsa 10 vuoden takaisista tekemisistä hänen työpaikalleen. “Että tietäisivät minkälainen ihminen niillä on töissä”. Jutut ovat, jos ei ihan perättömiä niin ainakin suuresti liioiteltuja. Ja kaikki tämä siksi että nainen uskalsi jättää kotihelvetin ja muuttaa pois.
Samalla tavoin uhkailee Hannu jopa nettikirjoittelijoita. Surkeaa, mutta narsismiin ei kai ole hoitokeinoa? Ei ainakaan kun sairas ei pysty tunnistamaan sairauttaan.

Harvinaisen nöyristelemishaluista työvoimaa sitten olit löytänyt. Eivät olleet varmaan ammattiliitoista kuulleet? :smiley:

Höpsis, kyllä noissa duuneissa saa aika paljonkin rehellistä palautetta. Tai varmasti palautetta ylipäätään tulee paljon monelta suunnalta, niinkuin vastuullisissa duuneissa yleensäkin. Saati vastuullisissa julkisissa duuneissa, niinkuin poliisi.
Ei tartte olla jääkiekkoliiton puheenjohtaja saadakseen rehellistä palautetta toiminnastaan. :smiley:

Sepäs on reipasta toimintaa, ja varmasti ihan oikein. Oletko ihan monen ihmisen työpaikkaa lähestynyt ja millä seurauksella, vai onko moinen vasta suunnitelmissasi? :slight_smile:

Lobotomialeireillessäni :wink:
Palaverissa istu siis istu lisäkseni sankka joukko ( 5kpl ) eläkeläisiä ( 50 vuotiaita valkoisia heteromiehiä )
Ei oikke kemiat kohdannu heitä kuunnellessa.
Työelämästä sivussa olevat kertoili kuinka eivät saa työntekiöitä tekemään pikkuremontteja ja kuinka
huonosti nuoret työllistyvät. Ihmettelin sitä kun omat nuoret oli töissä kaikki , kysyin et ketä he on kysyny ja millä palkalla ! Hiljasta oli . Kysyin yhdeltä ammattimieheltä et onko sua kysytty , sano ettei ole . Siis virallista
reittiä , neuvoin kysymään suoraan . Oli hää käyny , mut olki kuulemma ollu suunnitelmissa mut ei nyt kun
eläkeläiset oli lähdössä epsanjaan ja palkkaa oli tingitty het alkuun .

Minä olen ammatti mies ja olen ain sillontällön kortistossa ollessa huomannu eläkeläisten ja pimeäntyön
teettäjien olevan se sakki joka eniten niitä työntekiöitä työhaluttomiksi arvostelee.
Sillä työstä saadulla ansiolla pitäis elää myös eikä pelkästään tehä valmista.

Lisäksi ne työnteettäjät jotka maksaa palkkaa ei arvostele työntekiäpuolta vaan kysyy mitä maksaa, palkkaa
töihin ja huolehtii yhteiskunnalliset velvoitteet.
Tässäkin asiassa Suurinta meteliä pitää ne joiden perse ei kestä nykymenoa.

t… Kanthoona :sunglasses:

Vai akateemisia virkanaisia arvelet olevan. No ainakaan kyseessä en ole minä, koska en yliopistoissa ja akatemioissa montaakaan hetkeä ole elämästäni viettänyt, vaan peruskoulun jälkeen on käytynä lukio ja kaksi ammattitutkintoa ihan vaan amiksessa. Lisäksi jokunen rankkakin vuosi elämänkoulua. :slight_smile:
Ensi syksyksi hain sentään ammattikorkeaan. Viranhaltijakaan en missään ole, vaan ihan vain määräaikaisessa joskin jatkuvasti pidentyvässä työsuhteessa.

Erinomaisuuden todistelusta syyttäminen voi olla oire omasta alemmuudentunnosta.

Mutta eiks tolle teidän raksa-alalle kaikki työvoima tuu nykysin Virosta? (niinku ne sexityöläisetkin, haha). Eesti keel kuulostas rääkimä kaik raksa-ukkeli tääl päi.