Miesystäväni tekee kanssani sopimuksia, missä ei aiheuta enää juomisellaan ongelmia, ei juo viinaa, ei enää loukkaa minua jne jne. Ja kerta toisensa jälkeen sopimus rikkoutuu. Välissä voi olla muutamakin kuukausi hyvää jaksoa, kunnes taas. Tiedän kuvion. Pettymys tulee kerta toisensa jälkeen. Sen jälkeen ensin kadutaan, kun ei saada vastakaikua, niin syytellään minua. Ja sitten kuitenkin aina hyppään takaisin uskotellen itselleni, että tyydyn suhteeseen, missä ei ole sääntöjä ja me tässä nyt vain vähän hengaillaan ja pidetään kivaa. Kunnes se taas sattuu. Mies vain katoaa juomiseensa. Ja jos yritän häntä tavoittaa, ei vastaa tai on tosi ilkeä. Tuurijuopoksi tätä kai sanotaan. Mies itse ei asiassa ongelmaa nää, koska, on ihan normaalia välistä nollata kavereiden kanssa (mitä se varmasti onkin). Mutta se, että tilanne aina vain tulee varoittamatta, sopimukset unohtuu ja toista loukataan, on minusta kestämätön.
Olen itse alkoholistperheen kersa ja ollut aiemmin suhteessa myös alkoholistin kanssa. Traumaa kannan sisälläni ja nämä uudelleen elämiset uudessa suhteessa saavat minut aivan rikki. Tiedän, etten voi toista parantaa, tiedän, että voin huonosti tällaisessa suhteessa ja minun pitäisi lähteä. Mutta se lähtemisen vaikeus! Se, että antaisi toisen oikeasti elää omaa elämäänsä, ei kyttäisi toista somessa ja odottaisi aneluja (milloin tulee tunne, että olen niskan päällä). Kun järki sanoo, että en halua olla tässä suhteessa, mutta tunne haraa vastaan. Ja sitten alkaa miettimään, että olenko mä liian tiukkapipo? Tarviiko suhteessa nyt olla mitään tiukkoja sopimuksia? Pitäiskö mun olla kiltti vaimo, joka ei hermostu, kun mies lähtee yllättäen ryyppyreissulle? Olenko mä liian tiukkapipoinen, kun oletan, että vaikka ollaan kavereiden kesken, niin on nomaalia ilmoittaa itsestään edes välillä? Tai kun haluan miehen, joka ottaa alkoholia niin, ettei tarvii jännätä, mitä nyt tapahtuu? Tai jos kysyn, että mitä teitte, niin mies edes muistaisi jotain? Hassua, kun osa minussa sanoo, että ei tuo ole normaalia, mutta joku lapsenomainen pikku likka kyseenalaistaa kuitenkin välillä koko paskan. Onko vika vain minussa ja liiassa kontrollinhalussani?