Sitkeässä tämä “tauti” istuu minussakin, vaikka niin olen teidän, muiden ja omia viisaita sanoja kuunnellut.
Menin laittamaan miehelle viestin, missä toivoin yhteydenottojen loppuvan, koska vaikeuttaa irrottautumista ja laitoin tosi nätisti kaikesta, enkä enää syyllistänyt, enkä yrittänyt saada havahtumaan. Halusin viestilläni tuoda ilmi, että haluan luovuttaa ja hyväksyä, ettei koskaan tulla toisiamme tässä täysin ymmärtämään, että ajatus lähtökohta on jo niin erilainen. Tämän viestin tarve lähti varmaan siitä, että ei mun mielestä vain lopeteta suhdetta, varsinkin noin ikävällä tavalla ja kävellä pois. Ajattelin, että jos lähetän vain viestin, eikä nähdä, niin homma on siististi alta pois hoidettu ja voin nukkua yöni levollisemmin.
No mieheltä oli tullut aamulla klo 4.11. (kyllä baarit menneet just kiinni) viesti, ettei halua lopettaa mun kanssa yhteydenpitoa, kuolee tähän tilanteeseen ja jos mä vain lopettaisin kiukuttelun, niin voitaisiin olla yhdessä, niin kuin meidän kuuluu.
Ja PAM! Mitä mun hyväksynnälle tapahtui?? Suutuin, niin pirusti ja jouduin tekemään töitä, etten alkanut naputtelemaan napakkaa vastausta. Sen sijaan naputan sen tänne. KIUKUTTELULLA??? Onko se kiukuttelua, jos lähden, kun sopimukset ja pyhät lupaukset rikotaan kerta toisensa jälkeen? Kun minua on loukattu ilkeillä sanoilla ja katoamistempuilla? Kun olen ihan rikki tilanteesta ja koen lapsuuteni traumoja uudelleen, kun toinen arvottaa pullon minua tärkeämmäksi? Siis mitä v…tua sen miehen päässä liikkuu!!! Sillä on nyt ihan kääntynyt nupit uuteen taajuuteen, kun pitää käytöstään hyvinkin normaalina miehisenä käytöksenä, eikä enää sanallakaan viittaa siihen, kuin petti lupaukset. Aikaisemmin ymmärsi niin kovin menneisyyttäni ja ongelmaa humalaisten ihmisten kanssa, nyt se ei ole enää edes keskustelunaihe? Vaan mun kiukuttelu?
Siis mitä h…tiä??? Puran tämän hämmennyksen ja suuttumuksen nyt tänne, en lähetä miehelle mitään. Tajuan kyllä, ettei me tässä asiassa puhuta samaa kieltä. Mutta teidän kanssa puhun. Pitäisikö tässä ajatella, että me ollaan ihan eri laji, mies ja minä, ettei meidän aivot ole edes samanlaiset ja tästä syystä tämä alko-asia ei tule koskaan olemaan sellainen, mistä voidaan puhua yhteisymmärryksessä? Onko se pullo jo sellainen kuningas, että se peittää alleen kaiken aiheuttamansa mielipahan, rikotut lupaukset ja loukkaukset? Että siitä pullosta on tullut jo niin tärkeä, ettei näistä asioista enää edes puhuta, vaan pulloa ja oikeutta juoda mieluummin puolustetaan?
Voi, kun voisi vaan sanoa morjeens, ja kääntyä kannoillaan, kun huomaa, että suhde on paska, mutta sitkeästi minuakin vielä pyörittää tämä mielettömyys. Helpompi olisi melkein hyväksyä se, "etten rakasta sua enää, tai kasvoimme erillemme!, kuin tällainen mielipuolinen ajatusmyrsky, missä ei meinaa hyväksyä sitä, että toinen voi oikeasti ajatella noin, kuin ajattelee!
Huh helpotti purkaa tänne, vähemmän kiusauksia lähettää miehelle.