Hajonnut fajanssi

Alla oleva vankka teksti on lainattu blogista “Perholla on asiaa”:

[i]"RAIVOSTUTTAA HYVÄÄ TARKOITTAVA VÄHÄTTELY.

Anna kun selitän.

Artikkelin asiantuntija tarkoitti varmasti aivan vilpittömän hyvää esitellessään näkemyksiä siitä miten ”nykyihmiset” (joita on noin 7 miljardia) ovat ”liian kiireisiä” tai miten tässä ”informaatiotulvan maailmassa ihminen voi kadottaa itsensä.”

Mutta mistä kyseisen artikkelin asiantuntija itse asiassa voi tietää mikä juuri minulle on hyväksi? Mistä hän tietää mikä tekee minut iloiseksi, väsyneeksi, turhautuneeksi, innostuneeksi? Voiko hän tosiaan ilmoittaa, että elämäntyylini ei ole ”oikea” ja siksi olisi nyt parasta tulla hänen villasukkaretriittinsä tuijottamaan seinää?

Itse tulkitsin haastateltavan sanoja oman elämäntapani ja arvojeni huolettomana väheksymisenä. Koska olen työstäni innostunut säätäjä, joka rakastaa ”informaatiotulvaa”, olen onnen ulottumattomissa.

Jos näin on, missä on standardi-onnellistelija, johon itseään voi käydä vertaamassa?
Miksi kaikkien pitää olla onnellisia samalla tavalla?

Muut eivät voi tietää, mikä pohjimmiltaan on toiselle hyväksi. Koska emme ole klooneja, emme voi myöskään tietää mikä on toisen paras.

Tietenkin voimme esittää toisille ehdotuksia, näkökulmia ja mielipiteitä siitä mitä on hyvä elämä. (Minä tiedän - kirjoitan selfhelp-kirjoja, joissa neuvoskelen ihmisiä yhdessä jos toisessakin asiassa. Kuten vaikkapa siinä, että kahvinkeittimen vesisäiliötä EI kannata täyttää kahvikannulla, koska kannuun jäävä rasva tekee pidemmän päälle kahvista kitkerän makuista. Ja että hampurilaisravintolassa ei KOSKAAN kannata ottaa sesonkituotetta. Ne feilaavat aina. On olemassa syyt siihen, miksi juuri BicMac on listan suosituin purilainen eikä joku ”Mcspelttinäkkäri leipäjuustolla ja meiramilla”, tai miksi Quattro Stagione taas on suositumpi kuin ”pitsa ja salaatti samassaione”).

Mutta yksityiskohdista pitää huolehtia jokaisen itse. Sinun on itse selvitettävä mistä hyvän elämän ainekset – hienommalla kielellä arvot – oikein löytyvät.

Jos kuulet itsesi joskus sanovan ”kaikki on periaatteessa ihan hyvin, mutta…”, saatat olla sen äärellä, että olet luovuttanut hyvän elämäsi määreet itsesi ulkopuolelle. Toisin sanoen yrität elää sen mukaan, mitä oletat muiden ihmisten sinulta odottavan.

Uutisia:

1. He eivät todennäköisesti odota yhtään mitään. Kukaan ei ole elämästäsi loppujen lopuksi kovin kiinnostunut, jos et satu olemaan Hollywood-tähti. Niinpä saatat toteuttaa toiveita, joita ei ole todellisuudessa edes olemassa. Vai onko? Missä? Kuka on sanonut, toivonut, pyytänyt sinulta tietynlaista elämää?

2. Jos odottavat, entä sitten? Kuinka tylsää HEIDÄN elämänsä on, että he voivat käyttää aikaansa sinun henkilökohtaisena arvopoliisinasi toimien? Mikä on pahinta mitä tapahtuu jos et täytä tämän kyrpänaaman odotuksia? Hän jättää sinut, hylkää ystävyytenne, suuttuu? Entä SITTEN? Mitä teet ihmisellä, joka aiheuttaa sinulle vain huonon olon? Niinpä."

[/i]

Olen aina raitistuessani ollut sangen herkkä ulkopuolisille vaikutteille. Tämä raittius kun on kolmas kerta niin tällä kertaa en mene enää lankoihin yhtä herkästi. Sitä on alkuraittiudella valmis aivan mihin hyvänsä jotta viinanhimo häipyy ja että elämänlaatu jotenkin paranisi.

Toisen raittiuden alkaessa olin aivan epätoivoisessa jamassa. Kokeilin vaikka minkälaisia konsteja parantaakseni elämääni. Ennen kaikkea koin olevani todella huono ihminen ja kasvattavani lapsiani päin persettä kun meillä pyörittiin tietotekniikan ympärillä ja katseltiin satelliitin kautta maailman menoa. - Niinpä pohjoisengurun opastuksella sitten päädyin johtopäätökseen, että se kaikki on väärin, todellinen elämä on jotain muuta. - Niinpä meillä sitten puuhasteltiin vaikka mitä. Lapsia en sentään pakottanut palaamaan kivikaudelle. - Aikani sitten rypistelin ja sitten kerran, pikän tauon jälkeen, katsoin kaiken pahan alun ja juuren, Hollywoodin, tuottaman elokuvan lasten kanssa, tuntui ymmärrys vihdoin palaavan. Elokuva sai mielialani nousemaa sfääreihin, oli se niin herkullinen kuvaus!

Viimeisen juopotteluaikani ja sairasaikani elin täysin umpiossa. Nyt alkaa pikkuhiljaa valot kirkastumaan. Olen taas syntisen tietotulvan keskellä. Ei huvita kutoa villasukkia, eikä juoruilla kenenkään kanssa jonkun muun asioista tai ängetä johonkin kamalaan ihmisryppääseen keskustelemaan hyvää päivää kirvesvartta ja puuhastelemaan jotain vain puuhastelun vuoksi.

Jokapuolella kaupataan kaikkea mahdollista haitalliseksi riippuvuudeksi. Mä ainakin olen perkeleen riippuvainen rahasta ja sitä riippuvuutta ei mikään paranna. Ja syntisen riippuvainen informaatiotulvasta.

^ Hyvä !!

vaikka voihan kai sukkahousuja kutoenkin juoruilla vaikka kenen asioista,

varmaan kyse on lopulta, mitä itse kokee omaksi ja tykkää tehä ja harrastaa !!

Täällä kotona sitä on kärvistelty, vaan onhan oltunna raittiina. Toinen urhoista kotiutui sangen rähjäisenä ja väsyneen oloisena sekä kamalan tuoksuisena, mitä ilolientä lienee nautittu. Oli pirskeissä joku kokeillut kuulemma kokon kytevillä hiilillä kävelyä. Jalathan siinä palo. Voi hyvät hyssykät sentään. - Rahaongelmaan löytyi ratkaisu, lainasin yhdeltä tutulta jotta ei tarvii ihan kokkailla mistä sattuu.

[size=200]MINÄ[/size]

(lainattu Tiede-lehden artikkelista)
Ei ole katsojaa eikä edes yhtenäistä tietoisuutta. Hermosoluista koostuvat rinnakkaiset ja peräkkäiset virtapiirit vain työstävät aistisyötteistä toimintaa sääteleviä ”vedoksia”, eräänlaisia hypoteeseja siitä, mistä milloinkin on kyse. Yhdessä ne luovat illuusion minästä.

Liisa Keltikangas-Järvinen, kokeellisen persoonallisuustutkimuksen suomalainen uranuurtaja, ei hyväksy minuuden mitätöintiä. Minuus on hänen mielestään terveellä ihmisellä niin pysyvä, että sellaisesta käsitteestä voidaan puhua. Ihminen voidaan tavoittaa samalla persoonallisuuden kuvauksella vielä vuosikymmenien päästä. Hän myös tuntee itsensä samaksi eikä täysin toisenlaiseksi.

Minuus kyllä muokkaantuu elämän varrella. Elämän tapahtumat, ihmisen kokemukset ja käsitys itsestä vaikuttavat kaiken aikaa toisiinsa. Ihminen tulkitsee elämänsä tapahtumia minäkäsityksensä pohjalta, ja tapahtumat ja kokemukset vaikuttavat hänen minuuteensa.

Kun minuus lapsuudessa alkaa kehittyä, se rakentuu ensisijaisesti vuorovaikutuksessa läheisimpien hoivaajien kanssa. Ensin lapsi tajuaa olevansa äidistä erillinen olento. Hän huomaa, että tuo on minun jalkani, tuo on minun käteni ja niitä voi liikutella. Sen jälkeen hän muodostaa minuuttaan peilaamalla itseään äitiin, isään ja vähitellen muihin ihmisiin.

Murrosikä muuttaa minuutta väkisin, mutta varhaisaikuisuudessa minuus saavuttaa sellaisen pysyvyyden, etteivät kokemukset koko ajan muuta sitä. Aikuinen ihminen pikemminkin tulkitsee kokemuksia itsensä kautta. Aikuisiällä minuutta muuttavat voimakkaimmin kriisit, suuret vaikeudet ja onnettomuudet.

Ilman muistia minuus kuitenkin häviää, Keltikangas myöntää. Ilman riittävää pysyvyyttä minuutta ei ole. Sen katoaminen muuttaa myös ihmisen persoonallisuutta tai jopa hävittää sen niin, ettei häntä voi enää kuvailla tietynlaiseksi.

Hienoa Heli, että löysit jälleen sanat! Mieluummin aina tuhat sanaa, kuin yksi kuva!

Liisa Keltikangas-Järvisen kirjat ovat tosi mielenkiintoisia ja aika helppolukuisia. Kiinnostuin niistä aikanaan, kun olin ymmälläni lapsieni erilaisuudesta ja yksilöllisyydestä.

Ihmisen persoonallisuus pohjautuu synnynnäiseen temperamenttiin, joka on pysyvä piirre ja itsemme ydin.

Lapsi voi olla helppo, haastava tai hitaasti lämpenevä, kyllä siinä vanhemmat voivat olla koetuksella, että elämä sujuisi kohtuullisen hyvin.

Tiede-lehti on mielenkiintoinen. 11-vuotias pojanpoikani kertoi minulle, juurtajaksain, mihin saippuakupla-ilmiö perustuu, olin aika ällistynyt. Ja hetken perästä hän kertoi, että hänellä on migreeni ja aspergeri ja että asperger- oireyhtymä mahdollistaa hänelle helppouden erilaisten asioiden ymmärtämiseen. Hän on ollut “asperger-lasten kerhossa”, siis kuntoutuksessa. Tosi mukavaa, että siellä painotetaan myös myönteisiä puolia, eikä aina takerruta esim. heidän puutteellisiin sosiaalisiin taitoihin ja kyvyttömyyteen lukea ja ymmärtää toisten ihmisten tunnetiloja. Perheeseen tulee Tiede-lehti ja kaikki lapsetkin lukevat sitä, nuorimmainenkin n. 1-vuotiaana, tutki lehteä ylösalaisin ja oli tooosi mielenkiintoista!

Hyvää juhannuksen jatkoa ja lämmintä kesää sinulle Helisee!

Heräsin aikaisin aamulla ja tuntui olevan hirveä krapula vaikka en ole juonut mitään! Painuin takaisin nukkumaan ja heräsin muutama hetki sitten. - Olo ei ole sen kummoisempi kuin aamullakaan. Pää tuntuu täysin autiolta, siellä ei ole mitään eloa. - Jos tällaisessä olotilassa pitäisi töihin mennä, niin se olisi kyllä tuhoisa työpäivä.

Kerropas minkälainen sauna tämä on, kun en saa mielessäni muodotettua kuvaa saunasta, jossa vesisateella ei viitsi saunoa. Muodostuuko siitä kenties sateella jonkilainen höyrykaappi? Vai lämpiääkö kiukaan kivet ulkona olevalla avotulella? Kiitos selvityksestä :slight_smile:

Kyllähän se vähän omituiselta vaikuttaa, kun ei sateella voi mennä saunaan. Se on tosiaan jounkun alkuasukkaan asumus ollut. Kaksi hirvittävän pientä rakennusta, toisessa asuttu ja toisessa saunottu. Saunarakennus näyttää niin pieneltä, että luulee, ettei siellä mahdu edes seisomaan. Pikkuruisen saunan yhteydessä on todella pikkuruinen huone, jossa voi pukea. Vesi pitää kantaa jonkun matkan päästä joesta. - Miten ihmeessä siellä on voitu asua ja kuinka monta henkeä siinä tuvassa on majaillut? - Möksän vieressä kasvaa aivan hervottoman kokoinen ja ikäinen tammi, jonka varjossa pikkuruinen asumus sijaitsee. - Saiskohan tänään itsestään sen verran irti, että sinne mentäis?

^ Ehtiihän tuon.

Tänä aamuna oli kaapissa vain kolme kaljaa ja rahaa mun aavistuksen ja heikon muistin mukaan 5 - 8 hunttia.
Suunnittelin lopettavani dokaamisen, mutta olohan oli rapulainen, joten pohdin sittenkin imaisevani ensin ne kolmet ihanan huurteiset ja tasoittavat kaljat ennen lenkkiä ja voiteluna pahempaan tärinään ja vasta kierrokselta tullessa ja kellon ollessa sopivasti yli aamuyhdeksän kaappaisin völjyyn uuden säkin ölkeröö, jolla ois parempi fiilis lopetella haitallista ja huonoja oloja tuottavaa kroonista ongelmajuomista…

sitten heräsin ja olinkin hieman ahdistunut, sillä se menneestä elämästä tuttu voimaton turtaolo siirtyi hetkeksi meikään. noh, ravistelin sen poijes vetämällä kahvi-huumetta ja sitten ulkoilemalla tyhjässä Tampereessa.

jotta jussit alkaa olla takana ja paluuliikenne sujuu oikein rauhallisesti ja turistit ovat eniten olleet ihmeissään autioituneissa taajamissa liikkuessaan. Onneksi japseilla on aina kamerat sarjatulella. Tänne kukaan täyspää tule ja onhan se puhtaasti omamoka, sillä netti taitaa näkyä myös syrjällään olevissa maissa, josta asiat voi tarkistaa - etukäteen. :smiley:

Se tapahtuu aivan kohta! Lähdemme porukalla vihdoinkin sinne möksälle saunomaan. Mä en ole ollut saunassa kahteen vuoteen. Kestänköhän mä löylyjä enää olleskaan?

Sateen ropina jälleen herätti uuteen raittiiseen päivään. Eilisehtoinen saunareissu oli aivan ihana. Vanha ikäloppu sauna lämpesi hetkessä vähän liiankin kuumaksi, oli meikäläisellä tukalat oltavat pesuvaiheessa, kun pienessä tilassa kiukaan läheisyydessä yritti peseskellä. Oli se niin ihanaa vuosien tauon jälkeen. Uimassa en uskaltanut käydä. Nyt olis ollut vielä hyvä käydä ennenkuin siinä joessa vesikasvit kerkeää liaaneiksi asti. Siinä on meinaa paniikkikohtauksen paikka kun ahvenheinä kietoutuu jalkojen ympärille. Ajattelee kaikkia niitä limaisia eläviä, jotka niissä heinissä asustaa. Vanhempi poika innostui saunomaan ja uimaan. Odoteltiin sitä tuvassa. Siellä oli ihanan vilpoista ja tuoksui vanhalle. Vaipuminen syvään uneen oli todella lähellä. Siellä olisi ollut ihana nukkua! - Palaaminen tänne asunnolle oli ikävä kokemus, sillä täällä haisee ikävälle. Talon ilmanvaihtosysteemi on aivan onneton ja vaikka ikkunat on auki ja parvekkeen ovi, ei ilma vaihdu mihinkään.

Ravintosisältö per 1 munkki (120 g)
Energiaa 1590 kJ
380 kcal
Proteiinia 7,7 g
Hiilihydraattia 52,8 g
Rasvaa 15,4 g

19% GDA
Kalorien jakautuminen:
Hiilihydraattia (56%)
Rasvaa (36%)
Proteiinia (8%)

Voi perkele, kauppareissulla tarttui hillomunkkeja taas 10 kipaleen pussi mukaan. Mä tein taas viimeviikolla päätöksen jäätelön ja munkin poisjättämisestä. Siinä se taas nähtiin. Kotiin tullessa vetäsin het viis munkkia naamariin ja olo on nyt kuin ilmapallolla.

[size=150]Riippuvuus[/size] (Tohtori Terence T. Gorski, USA)

[size=135]Jatkuva riippuvuutta aiheuttavien huumeiden käyttö johtaa
riippuvuutta aiheuttavien huumeiden jatkuvaan käyttöön
.[/size]

Huumeiden käyttö riippuvuudessa eroaa muusta käytöstä siten, että valinnan
mahdollisuutta ei ole. Mielialaa muuttavien aineiden käyttö tarkoittaa valintaa.

Riippuvuus on tila, joka ryöstää ihmiseltä vapaan valinnan. Se määrää käytön
taajuuden, määrän ja tavan.
Kaikki riippuvuus alkaa käytöllä, mutta kaikki käyttö ei johda riippuvuuteen.
Riippuvuus on fyysinen sairaus. Sitä voidaan parhaiten verrata syöpään,
sydänsairauteen ja sokeritautiin, jotka kaikki ovat parantumattomia sairauksia ja
aiheuttavat fyysisiä, psyykkisiä ja sosiaalisia vaurioita pitemmän päälle. Samoin kuin
näitä sairauksien potilaillakin on alkoholistilla fyysinen rakenne, joka tekee hänet
vastaanottavaksi kehittää sairautensa.
Vaikka alkoholismi tänään on tunnustettu sairaudeksi, ei ole kauan aikaa siitä, kun
sitä pidettiin laadultaan psykologisena tai moraalisena kysymyksenä.
Vieläpä niilläkin, jotka ovat hyväksyneet alkoholismin sairaudeksi, esiintyy tavallisena
käsitys, että perimmäinen syy on psykologinen.
Tri James Milam on suuressa määrin vaikuttanut alkoholismin saamiseen
tunnustetuksi primäärisenä, fyysisenä sairautena. Hän on voimaperäisesti pitänyt
kiinni siitä, etteivät psykologiset ja sosiaaliset tekijät näyttele suurempaa osaa
alkoholismin kehityksessä kuin muídenkaan kroonisten sairauksien kehityksessä.

Hän on asettanut kyseenalaiseksi käsityksen, että alkoholismi aiheutuisi jostakin
erityisestä vastaanottavaisuudesta ja puolustanut näkemystä, että alkoholista
riippuvaksi tullut henkilö reagoi ruumiillisesti toisella tavoin päihteeseen kuin henkilö,
joka ei ole riippuva.
Viime vuosien tutkimus puoltaa vahvasti tätä näkemystä. Tutkimus, jonka tekivät
Charles Leiber, Marc Schuckit ja muut, osoittaa, että joillakin ihmisillä on
synnynnäisesti suuremmat taipumukset riippuvuuteen kuin toisilla.
Vaikka riippuvuus olisikin primäärinen, fyysinen sairaus, niin se vaikuttaa ihmisen
elämän kaikilla alueilla. Siinä on yksi syy, miksi kutsumme riippuvuussairautta biopsyko-sosiaaliseksi.
”Bio” tarkoittaa biologista tai jotakin, joka on ruumiin kanssa tekemisissä. ”Psyko” tarkoittaa psykologista tai sielullista. ”Sosiaalinen” viittaa ihmissuhteisiin. Riippuvuus sairautena on bio-psyko-sosiaalinen.
Kun on tutkittu niitä kemiallisia aineita, jotka välittävät sanomaa hermosolusta
toiseen, on saatu lisää ymmärrystä riippuvuudesta. Monet näin saaduista
vastauksista johtavat kuitenkin uusiin kysymyksiin. Kemialliset tapahtumat aivoissa
ovat erittäin monimutkaiset. Mutta on täysin ilmeistä ja selvää, että riippuvan henkilön
aivokemia on erilainen kuin riippumattoman henkilön aivojen kemialliset tapahtumat.
Olemme oppineet myös paljon tutkimalla maksan aineenvaihduntaa. Tällä alueella
olemme huomanneet, että ihmiset, joiden suvussa esiintyy alkoholismia,
metabolisoivat (hajottavat ja poistavat ruumiista) alkoholia toisella tavoin kuin muut
ihmiset, ja näin vaikka heillä itsellään ei esiintyisikään merkkejä ongelmallisesta
juomisesta.
Nämä tutkimukset puhuvat voimakkaasti sen puolesta, että riippuvuudella olisi
geneettinen, periytyvä tausta. Ihmiset, joilla on synnynnäinen taipumus alkoholismiin,
eivät kuitenkaan välttämättä kehitä sitä. Mutta he ovat ilmeisessä vaarassa tehdä
niin, koska heidän kehonsa reagoi alkoholiin samalla tavalla kuin alkoholistin.
Alkoholia tai muita huumeita on käytettävä jotta riippuvuus syntyisi. Periytyneen
rakenteen aste määrää kuinka paljon ja kuinka pitkän aikaa alkoholia on juotava, jotta
riippuvuus syntyisi. Eri ihmisillä on eritasoinen geneettinen tai synnynnäinen
taipumus tulla riippuviksi. Osalle riittää pienempi määrä huumetta lyhyen aikaa
riippuvuuden kehittymiseen. Osa tarvitsee valtavan käytön ja pitkän ajan
kehittääkseen sairauden.

Ihmiset alkavat juoda alkoholia tai käyttää huumeita sosiaalisista syistä. Juodaan
jotta voitaisiin hyvin (psykologista syistä) tai koska muut tekevät niin, ja koska silloin
saa olla porukassa mukana tai seura painostaa juomiseen (sosiaaliset syyt).
Riippuvaksi tullaan fyysisistä syistä. Kehitetään sietokyky, mikä tarkoittaa, että on
juotava enemmän kuin aikaisemmin saman vaikutuksen saamiseksi. Ruumiin solut
sopeutuvat korkeisiin päihdepitoisuuksiin ja alkavat toimia normaalisti niiden
läsnäollessa. Tämä johtaa fyysiseen riippuvuuteen. Lopulta ruumis tarvitsee
huumetta toimiakseen. Huumeen puuttuminen johtaa fyysisiin vieroitushäiriöihin
kuten epämiellyttävää oloon ja pahoinvointiin.
Mitä enemmän kemiallista ainetta käytetään hyvinvoinnin saamiseksi sitä vähemmän
opitaan käyttämään tehokkaita tapoja kohdata ja käsitellä tunteita, tilanteita ja toisia
ihmisiä. Ei opita tai unohdetaan muiden menetelmien käyttö elämässä selviämiseksi.
Riippuvuudesta on tullut fyysisen lisäksi psyko-sosiaalinen. Vaikutus kattaa ihmisen
koko olemassaolon.

Niitä vaikeuksia, jotka ilmaantuvat, kun riippuva ihminen lakkaa käyttämästä alkoholia
tai muita huumeita, kutsutaan abstinenssiksi. Se on myöskin bio-psyko-sosiaalinen.
Osa oireista johtuu fyysisistä vaurioista ja ruumiin tarpeesta riippuvuuden
aiheuttaneeseen aineeseen.
Toinen osa johtuu siitä psyykkisestä reaktiosta, joka saadaan kun menetetään ainoa
opittu menetelmä käsitellä elämää, nimittäin riippuvuutta aiheuttavien huumeiden
käyttö.
Edelleen osa vaivoista syntyy kun on erottava riippuvuuteen kiinnittyneestä
elämäntavasta.
Fyysinen abstinenssi tai ruumiilliset vieroitusoireet kehittyvät kahdessa vaiheessa.
Ensimmäistä kutsutaan akuutiksi abstinenssiksi ja se kestää kolmesta kymmeneen
päivää. Aikaisemmin uskottiin, että vieroitusoireet poistuvat muutamassa päivässä,
mutta tutkimus on myöhemmin osoittanut, että abstinenssi on pitkä ja voi jatkua
kuukausia ja vuosia raittiudessa. Tätä vieroitusoireiden tyyppiä kutsutaan
postakuutiksi vieroitusoireeksi.

Tänään oli ihana alkuilta. Seitsemän vuoden tauon jälkeen pääsin pihatöihin. Möksällä käytiin leikkaamassa nurmikko ja sain kitkettyä yhden seinämän kukkapenkin. Ah sitä onnea. Kunto vain on aivan romu kun moinen operaatio otti voimille. Kyllä oli ihaihaihanaaaaaaa!

Raittiina meni tääkin päivä pulkkaan. Eipä tullut juurikaan ulkoiltua, satoi sen verran riittävästi. Ei päässyt edes suihkuun, kun kylppärissä suihkunurkassa näytti olevan perämoottori. Kodinhoito hommia olis kyllä aivan riittävästi. Uuni pitäis ruopata esiin, pakastin sulattaa, kaapit siivota ja pestä ja niin edelleen ja niin edelleen. Vaatehuone pitäis raivata romuista, hävittää pojan säilöömät pahvi- ym. laatikot ja pehmustusvärkit, kun niissä on kuulemma hyvä postittaa roinia. Mitä sitä tänään kun voi huomennakin aloittaa!

Keep calm, it´s cleaning day! Keittiön perustavaa laatua olevaa putsinkia. Ei helvetti, miten mä pystyn siihen. Eiks nää siivoomiset elämässä lopu ikinä! - Ei hitsi pitäis vaan olla tyytyväinen, että on noita omia sotkijoita olemassa ja saa vielä asua niiden kanssa. Vittumaista se olis yksin asustella! Yksin asuessa noi hommat tuntuis vielä paskemmilta. Näil sotkijoilla on sellanen tapa, että keittiökin sotketaan viimesen päälle ja kun mitään ei enää löydy, tehdään jonkinlainen siivousoperaatio.

[size=150]Venäjä vienyt Valiolta Suomessa 500 työpaikkaa[/size]

maaseuduntulevaisuus.fi/poli … a-1.123690

Uutisointia Suomessa, Maaseudun tulevaisuuden uusi päätoimittaja on Hesarista tullut kokoomuslainen.

Ei hitsi, en saanut aamukahvia. Ajattelin ottaa ennen siivouksen alkamista pikku torkut, niin ollen heräsin vähän aikaa sitten. Taidan vaan korjata pahimmat roiskeet kyökistä. - Eihä täs jäniksen seläs olla!

[size=150]Herääköhän se varmasti[/size]

Raittiina on tääki päivä mennyt, siinä kaikki hyvät puolet päivästä. Outo väsymys piti vuoteessa koko päivän, heräsin vasta yhdeksältä illalla.