@Fincoco Ymmärrän ja koitan olla sinuĺle jokin haamu-tuki kun oikeuskäsittely väistämättä tulee eteen.
Ymmärrän sua. Itsellä ei mitään noin ikävää mutta ymmärrän läheisten tekemättä jättämiset, tekemiset jne voivat olla iso syy retkahdukseen. Itse oon juonu perheenjäsnen “takia” vuosia.
Joko hait nimen muutosta, mitäs jos vaihdat koko nimen? Mä oon vaihtanu koko nimeni sillon kun laki muuttui, ja ihme kyllä meni läpi. Sulla menis varmasti läpi. OLi paras teko vuosiin vaikka mulla syyt erilaiset. Pääsin eroon vanhan nimen identitetistä.
Sanaton ja pahoillani puolestasi @Fincoco . Vain sanoja? Tarvitset varmaan tukea ja apua, jaksatko, pystytkö hakemaan?
Olen todella pahoillani puolestasi
Ei tahdo löytyä oikeita sanoja lohduttamaan ![]()
Sanaton minäkin. Toivon ja pyydän sinulle voimia ![]()
Toivottavasti äitisi ei saa koskaan tietää asiasta.
Täällä me, joille itse olet ollut suurena apuna, olemme henkisenä tukenasi.
![]()
Kaikilla on omat murheensa. Veljesi teot eivät ole sinun murheitasi. Hän joutuu nyt itse vastaamaan teoistaan.
Päivä kerrallaan yhä ![]()
Kirjoituksestasi on jo paljon aikaa, mutta kirjoitan mitä tuli mieleeni!
Ensinnäkin: ihana kuva kissasta!
Epäilen, että et 9.1. juonut “rentoutuaksesi”, vaan turruttaaksesi huolesi äidistäsi ja veljestäsi. Turruttaaksesi huolen ja pelon, ehkä väsymyksenkin. Olet heistä huolissasi, ehkä peloissasi että miten heidän käy - ja miten sinun, kuinka jaksat, eikö elämässä ole muuta- mutta jotenkin juominen näyttää kääntävän asian niin, että se varsinainen huoli turtuu ja tilalle tulee sun itsesyytökset, kaiken muun päälle. Joskushan sitä voi olla vaikka vihainenkin tilanteesta, vaikka se ei tunnu “järkevältä” tunteelta.
Kaikesta järkyttävyydestä huolimatta - hyvä, että olet täällä takaisin - vaikka sitten kertomassa tuon hirveän uutisen. Muista - sinä et ole veljesi. Eikä hänkään kertomasi taustan mukaan ole ollut enää hyvään aikaan oma itsensä. Toivon Sinulle ihan hirveästi voimia pysyä raittiina ja kestää tätä kaikkea. Ja pysy täällä - vaikkakin sitten joisit sen kerran viikossa. <3
Olen miettinyt kovasti mitä osaisin kirjoittaa, kaikki mitä aion pyyhinkin pois. Olen niin pahoillani puolestasi. Toivon, että jaksat hakea apua. Muista, että veljesi teot, eivät ole sinun tekoja. Hyvä että kirjoitit tänne. En minä osaa sanoa mitään, katson taivaalle ja toivon todella, että jos siellä joku on niin auttais nyt edes vähän sinua, se olisi kohtuullista. ![]()