Tämä ei ole hassunhauska ketju vaan vakavaa asiaa. Joulukuussa 24. päivä tuli 2.5 vuotta selvinpäin täyteen. 9.1 raittius päättyi ja päädyin ostamaan olutta. Tein niin myös tammikuun lopussa ja eilen 6. helmikuuta…. Olen epäonnistunut pysymään selvinpäin ja minua harmittaa ja hävettää. Olen alkoholisti.
Olen epäonnistunut ja niinkin pitkän ajan jälkeen olut houkutteli luokseen ja sorruin kuuntelemaan sen houkutuksia. En kuitenkaan ajattele, että kaikki olisi menetetty. On koottava itsensä, osallistuttava AA:n verkkoryhmiin, kirjoiteltava täällä ja lähdettävä jälleen kulkemaan raittiuden tietä.
Minulla on vastuu muistisairaasta äidistäni enkä voi antaa alkoholille valtaa uudestaan elämästäni. Minun on oltava selvinpäin ja huolehdittava siitä että äiti on turvassa. Nyt olen kuukauden aikana kolmesti juonut alkoholia ja aihettanut sen etten ole kykenevä reagoimaan mahdollisesti eteen tuleviin tapahtumiin äidin suhteen ja se on anteeksiantamatonta. Onneksi mitään ei ole sattunut.
Danielin (koirani) kuolema syyskuussa ja kaksoisveljeni huumeiden käyttö, joka on jatkunut tänne asti, hänen retkahdettua elokuussa ja äidin muistisairaus on ollut taakka, jonka sivuutin liian kevyesti. Lopulta se johti siihen, että sorruin ostamaan ja juomaan alkoholia. Vastuu äidistä on ollut raskasta ja olen kaivannut jotain kevennystä arkeen ja niin se johti siihen, että ajattelin rentoutua alkoholin voimin. Niin älytöntä kuin se onkin.
Tänään on päivä 0 niin kamalalta kuin se kuulostaakin. En saavuttanut kolmea vuotta selvinpäin VIELÄ mutta yritän uudestaan.
AA:n verkkoryhmät on minun otettava osaksi arkea ja pyhää. On lähdettävä kulkemaan uudestaan tietä joka on ainoa oikea.
En voi enää juoda kertaakaan ja asettaa itseäni siihen vaaraan, että alkoholin käyttö lähtee käsistä.
Tänään en juo. Ei kyllä tee yhtään mielikään.
Perkele