Olen tajunnut sen jo pidempään, tänään vain päätin ottaa itseäni lopullisesti niskasta kiinni, ennenkuin tapahtuu mitään pahempaa. Olen peliriippuvainen.
Minulla on ollut aina suuri kilpailuvietti ja olen erittäin ahne persoona. Pelikoneet eivät ole ikinä olleet kompastinkivi, muutamia satasia ehkä elämän aikana niihin upottanut, mutta Pokeri. Sanottakoon aluksi, että olen jonkin verran voitolla pokerista, mutta en ole ylpeä asiasta lainkaan, vaan päinvastoin.
Muutama vuosi sitten kun täytin 18-vuotta alkoi nettipokerihelvetti. Kaikki aika meni nettipokeriin, jonka olisin voinut käyttää hyödyllisemmin, mieliala oli suurimman osan ajasta täysin maassa, joskus jopa ajatteli, että mitä jos vain jättäisi kaiken paskan. Maaliskuussa voitin nopeassa ajassa noin 10k€ ja olin aivan haltioissani rahoista. Nopeasti kuitenkin tuli ottaja ja hävisin 4 tuhatta yhdessä päivässä. Sen jälkeen olen hävinnyt aina muutaman kerran kuukaudessa 500-1000€ häviten yhteensä noin 5tuhatta. Tänään hävisin 300e rulettiin tyhmyyksissäni ja koin ikäänkuin valaistumisen ja minussa heräsi tarve avautua näistä asioista muille, jotka tietävät tunteen. Olen kertonut tappioistani tyttöystävälleni ja hän on tukenut minua kykynsä mukaan, mutta sitä häviön tunnetta ei tiedä ennenkuin itse kokee. Ilman häntä en kuitenkaan olisi näin hyvässä jamassa. Tällä hetkellä tililläni on 600e ja sillä pärjään kuukauden varsin hyvin, kun vielä asun vanhempienikin luona eikä eläminen maksa. Käyn töissä ja se maistuu hyvältä, inhottaa vain ajatella, että esimerkiksi äsken häviämäni 300euron eteen joudun tekemään töitä koko ensi viikon. Tyhmä minä! Tunnen itseni todella idiootiksi enkä halua enää kokea sitä uudestaan. Haluan tienata töistä rahaa ja vielä kun asun kotona, niin siitä jää paljon säästöönkin. EI ENÄÄ SENTTIÄKÄÄN UHKAPELEIHIN!
Usein minulla on vain tyhjää aikaa kotona, eikä mitään tekemistä kuin televisio tai tietokone, joten ajatukset harhautuu pokeriin. Pitäisi keksiä jotain uutta tekemistä tai joku mukava harrastus mikä vie ajatukset pois koko paskasta, ehdotuksia otetaan vastaan. Opiskelemaan pitäisi pyrkiä keväällä taas kun viimeksi ei tärpännyt (lue: suurin osa lukuajasta meni pelaamiseen), joten keväälle riittää ainakin tekemistä, mutta ennen uutta vuotta en ajatellut aloittaa lukemista pääsykokeisiin.
Henkilökohtaisesti minua oksettaa lukea muiden kertomuksia, kuinka ovat hävinneet kymmeniä tuhansia ja lapsiakin löytyy, otan todella paljon osaa ja toivotan voimia. Nämä kirjoitukset saivat minut myös tajuamaan ongelmani ajoissa, ennenkuin itsekin velkaannun ja häviän kaikki palkkarahani. Kaikki ei ole myöskään rahallista, elämänlaatu heikkenee huomattavasti, mieli on masentunut ja se vaikuttaa välittömästi myös kaikkiin läheisiin, enkä halua niin käyvän. Haluan onnellisen elämän.
Tavoitteenani on, etten enää ikinä sentin senttiä pelaa uhkapeleihin. Minusta on säälittävää lukea ihmisistä, jotka sortuvat aina uudestaan ja uudestaan. En halua olla yksi heistä. Lähetinkin juuri sähköpostia jokaiselle sivustolle missä olen pelannut pokeria tai muuta, ja pyysin ikuista pelikieltoa. Tämä sai tuntemaan oloni levolliseksi ja itsevarmaksi. Pystyn siihen!
Tänne tulen päivittämään tuntemuksiani ja ajatuksiani tästä asiasta.
Kiitos, jos jaksoit lukea, vaikka olikin sekavaa tekstiä.
Jaksamisia kaikille!