Ex-pelurin päiväkirja

Hienosti sulla on menny, tsemppiä vaan jatkossakin :smiley: Kokemusta on, että pitkänkin pelitauon jälkeen, kun pahimmat kuopat on unohtunut, kokeilee vaan kerran ja sitten mennään alas ja lujaa. Mutta toivottavasti sulle ei käy niin. Muista käydä aina välillä kirjoittelemassa miten menee.

Vieläkin “kuivilla”. Tosin oon viimeaikoina alkanut kyseenalaistamaan riippuvuuttani ja miettimään omaa ongelmaani. Pystyisinkö pelaamaan pokeria voitollisesti nyt kun on hyvä tauko takana. Olen kuitenkin eri asemassa kuin monet uhkapeliaddiktit, jotka pelaavat pelejä, joissa odotusarvo on aina negatiivinen. Tiedän, että pelatessani parasta peliä enkä tiltatessani olin ainakin ennen voittava pelaaja. Mutta täytyy yrittää unohtaa nämä ajatukset. Ensinnäkin lopettaessani pyysin pelikiellot kaikkiin pokerihuoneisiin mitä tiedän, joten vaikka alkaisi tehdä mieli pelata, se on mahdotonta, koska en edes pelihimossa menisi mihinkään hämäräsaitille avaamaan tiliä. Muutenkin kohta alkaa luvut pääsykokeisiin ja niihin täytyy keskittyä sataprosenttisesti ja pokeri aiheuttaisi suuria mielialanvaihteluita eikä lukemisesta tulisi mitään.
Parempi vain pysyä erossa kokonaan. Saatana. Vanhat muistot palaavat paskoista fiiliksistä, kun meni 5000e tunnin sisään. Ei kuitenkaan ketuta enää hävityt rahat, enkä halua voittaa niitä takaisin. Olen pokerista voitolla 5-numeroisen summan ja se riittää. Tosin juuri tuo seikka tekee lopettamisesta vaikeampaa.
Sen sijaan olen yrittänyt keksiä uutta tekemistä. Olen opiskellut vähän osakesijoittamista ja kolmeen eri yritykseen olen tällä hetkellä sijoittanut vähän rahaa. On mielenkiintoista seurata markkinoita ja kurssien vaihteluita, muutenkin siitä on hyötyä, kun haen kauppakorkeaan. En itse ainakaan käsitä tätä pelaamisena, haluan vain pankkitilin talletuskorkoa suurempaa tuottoa rahoilleni ja olen aidosti kiinnostunut taloudesta.
Lisäksi ostin Playstation3:n, joten sitäkin tulee hakattua jonkun verran työn ohella.
Täytyy kyllä sanoa, etten välttämättä itsekään uskonut pystyväni irtautumaan pokerista kertaheitolla näin hyvin, mutta olen helvetin tyytyväinen tällä hetkellä. En ole pelaamattomia päiviä laskenut, mutta yli 100 kuitenkin.
Voimia muille.

[Poistettu asiatonta. -Päihdelinkin toimitus]

[Poistettu asiatonta. -Päihdelinkin toimitus]

Pelasin. Parin viikon ajan pelasin pokeria ja löin vetoa. Jäin häviölle pari kymppiä lopulta, kun olin jo voitolla 500e. Eilen hävisin niistä 400e yhdessä rysäyksessa ja ajattelin taas tuskissani, että olen pystynyt tähän ennenkin. Vaikka hävisin käytännössä vain voittoni ja vähän päälle niin silti tuntuu että hävisin omaa rahaani ja tekisi mieli tallettaa lisää ja voittaa edes pari sataa takaisin ja lopettaa sitten. Tiedän kuitenkin että siitä seuraa vain loputon kierre, ja mahdollisesti saatan hävitä hyvinkin paljon jos lähden koittaa voittaa takaisin.
Elämä maistuu kyllä helvetisti paremmalta, kun ei pelaa uhkapelejä. Pitäisi vain tajuta, ettei niillä kuitenkaan rikastu, ja häviäminen tuottaa paljon suurempaa tuskaa kuin voitto antaa ilonaiheita.

Oletko ollut kuivilla? Aika ylimielinen asenne sinulla on ollut/on pelaamistasi kohtaan, ja selvästikään se ei ole tuottanut tulosta. Joko olet valmis oikeaan työhön?

On tullu pelailtua. Aika ylimielinen olen ollut joo. Nettipokeria on tullut pelailtua välillä iltaisin töiden jälkeen ja eihän siitä oikeen mitään tule. En tiedä miksi aina pitää tallettaa rahaa, vaikka tiedän alitajuisesti etten kuitenkaan tule voittamaan ja jos tulen niin pieniä summia, joista ei ole mitään iloa verrattuna siihen paskaan oloon mikä tulee häviämisestä. Äsken meni 200e, ei se rahallisesti talouttani kaada, mutta kyllähän tuommoset vituttaa. Hävittyäni mietin normaalisti että pitäisikö laittaa lisää rahaa ja voittaa hävityt takasin, mutta sitte tajusin että se ois vaa ikuinen noidankehä, jossa vois käydä aika paskasti. Halusin tulla taas kirjottelemaan tänne fiiliksiä, kun viimeksi pysyin aika pitkään kuivilla kun pidin päiväkirjaa. Ei mulla muiden pelejen kanssa oo mitään ongelmia, tuskin lyön vetoa kuin pari kertaa vuodessa, mutta se nettipokeri on kompastuskivi. Olis muuttokin edessä pian ja opiskelut alkaa niin varmasti mukavammalla fiiliksellä vois tehä kaikkea kun ei tarvis stressata mistään peleistä ja rahoista. En vaan tiiä mikä mut saa aina pelaamaan, on se perkeleellinen himo tuo pelihimo. Vaikka miten tänään tuntuu tältä niin viikon päästä taas tuntuu että voitetaan koko maailma helposti ja hupsistakeikkaa sinne meni rahat. Mutta pitää taas aina himoissani ruveta miettimään, että onko tässä mitään järkeä. Aika plus-miinus hommaa loppujenlopuks ja pahimmassa tapauksessa häviän ihan vitusti.
Noh tulipas tekstiä.
BTW: Sillonku pyysin ikuiset pelikiellot kaikkiin paikkoihin, niin muihin ei ole edes pystynyt avaamaan tiliä kuin Betssonille, sinne voit avata niin monta tiliä ja vielä omalla nimelläsi vaikka olisit aikaisemmin pyytänyt bannia. Paska lafka ei voi muuta sanoa. Ilmoitin heille vielä kyseisestä asiasta, että ettekö pysty esim antamaan jotain IP-estoa mulle tai jotenkin muuten seurata että jos avaan tilin niin sulkisi, mutta sanoivat vaan ettei pysty ja voi voi.

No on ihme touhua betsonilta, jos näin on

itse ilmoitin aikanaan että kärsin peliongelmasta ja haluan ikuisen bännin, ja se luvattiin.

En ole kyllä käynyt kokeilemassa avautuisiko uusi tili, enkä käy :slight_smile:

Eihän se onnistunu. Alkuviikosta piti taas laittaa rahaa, sitte voitin 1000e nopeesti ja nyt oon sitte hävinny siitä 900e, eli voitolla vielä, mutta ois menny viimenenki satanen ellen olis tajunnu että menee seki jos jatkan.
VITTU!!!

Hei pellepelaaja1!

Nyt on korkea aika nöyrtyä ja lopettaa pelit kokonaan. Hae apua!! Ketjusi historia kertoo jo paljon. Tulet valehtelemaan jatkossakin itsellesi aina vain uudestaan ja uudestaan. Lähde hakemaan muutosta ja hae apua, ei ole häpeä että ei pärjää yksin! Älä tuudittaudu tilanteeseen, että jäit kuitenkin voitolle tms. Kusetat itseäsi.

En haluaisi nähdä että kaikkien tarvitsee kokea pohjaa niin syvältä, kuin valitettavan monet meistä.

Muokataan vielä hieman, yhdellä kysymyksellä (luettuani koko ketjun läpi, vielä kerran):

Mitä olet oppinut noin vuodessa itsestäsi? Kirjoitit tänne ensimmäisen kerran 19.9.2010, itsevarmana ja uhkua intoen, jopa muita halveksuen.

Lainaan tässä ensimmäistä kirjoitustasi: “Minusta on säälittävää lukea ihmisistä, jotka sortuvat aina uudestaan ja uudestaan. En halua olla yksi heistä.”

Etkö juuri tuolloin puhunut ihmisistä, kuten sinä nyt?

Nyt tarvitset tosiaan jotain muutakin kuin tämän päiväkirjan, kuten joku aikaisemmin totesi. Joko olet valmis tekemään muutakin? Joku myös kritisoi sinun ylimielistä asennettasi, ja epäili ettet pitkälle näin pääse. Valitettavasti hän osui oikeaan. Nyt hakemaan muutosta oikeasti. Nöyrry, lopeta salailu ja valehtelu. Hae apua! Jatka kirjoittelua ketjuun, siitäkin on varmasti apua!

Nyt ylös ja tsemppiä!