Tervehdys kaikille!
Olen taustalla lukenut jo vuosia tätä palstaa. Jotkut yksilöt ovat selkeästi jääneet mieleen joskeenkin hurmaavan ihastuttalla tavaan kertoessaan elämästään. Jutut kuulostaa välillä niin uskomattomilta, vedet silmissä on saanut nauraa useammankin kertomuksia lukiessa.
Lähinnä itseäni kiinnostaisi tietää teistä lisää ja tutustua porukkaan, joten jospa itse aloitan tämän esittelemällä itseni.
Eliikkä olen 34-vuotias nainen pohjois-pohjanmaalta. Päihteiden pariin eksyin kuin kohtalon ivasta. Olen ollut lapsesta saakka vaikeasti sairas, mutta en ole antanut sen määrillä itseäni. Kuitenkin vuonna 2011 minulle sattui leikkausksessa virhe ja ajauduin kammottavaan lääkekoukkuun. Oxycontinia meni parhaimmillaan 240mg/vrk. Vierotusoireet olivat hengenvaarallisia. Pääsin jotenkin vierottautumaaan oxycontinista ja selviydyin 9kk:n tiputusohjelmalla. Oheiskäyttö alkoi tuon lääkkeen kanssa pelleillessä pakko oli hankkia jotain tilalle jos omat loppui. Muutoin oli edessä sairaalareissu. Tosin tuolloin ei auttanut mikään bupre vaikka sitä olis vetänyt purkillisen kerralla ja rahaa paloi sitä mukaa järkyttäviä määriä.
Vaikka tuosta oxycontinista olen päässyt eroon en vielä ole ihan tyytyväinen nykyiseenkään tilanteeseen. Minulla on käytössä edelleen useita PVK-lääkkeitä (olikohan niitä respoja 6kpl eri lääkeaineille)
En tavoittele mitään täys raittiutta, mutta en haluisi olla riippuvainen mistään lääkkestä. Turha kait haaveilla tuollasesta kun kuitenkin kiltisti käyn respani uusimassa. Enää ei tosin tarvitse turvautua katukauppanappeihin (ellei nyt jotain pientä extraa hanki huvin, ei tarpeen vuoksi)
Pidän itseäni kaikesta huolimatta täys narkkina, eikä mennyt kuin se 5-vuotta että tuon sain sanottua ääneen. Jotenkin tuntuu helpottavalta kirjoittaa ja kertoa tilanteesta täällä. Julkisestihan en voi ongelmistani puhua, se on ongelmana monella muullakin kipupotilaalla. Jos myönnät pitäväsi lääkeiden aikaan saamasta olosta ne otetaan sulta pois, että näin.
No jos haluatte/jaksette kertokaa ihmeessä itsestänne hieman (toivoo pääsevänsä mukaan porukkaan
)