Ei kai sitä neulaa nyt luuhun asti kannata työntää?? Varmasti tuntuu kamalalta! Jalkapöydän, ja monien muidenkin kohtien suonet tottuu kyllä rätkimiseen, vaikka ne eka vähän kettulisikin. Mut ei niitä siihen tietenkään kannata totuttaa…
Mä oon (toistaseksi) säilynyt horkkia pahemmilta jutuilta, vittumaisinta on itse piikkikoukku. Ei siinä ole edes mitään helvetin ideaa, koko rätkiminen ei edes tunnu missään, koska en varsinaisesti vedä mitään. Enää. Muuta mun lääkkeitäni. Pakko vaan silti rännätä vähitään muutaman kerran päivässä. Eniten pelottaa se et saattaako siitä seurata jotain joskua vuosikausien päästä, jos joskus itse rännäämisen onnistuisin vaikka lopettamaankin?
Kuinka pitkään jengillä on horkat yleensä kestäneet? Riippuu tietenkin kuinka pahalaatunen se sattuu olemaan, mutta mulla on yleensä oireet lähteny ehdottomasti alle tuntiin. Perushorkat on sellanen 30-40min juttu ja sitten on jo helpottanut…
Nyt kuitenkin sitten pamahti sellaset horkat, et kelasin jo sairaalaan lähtemistä. Kesti sellaset 3 päivää, vähän ylikin. Siis ttäh?? Onko kellään kestäny horkat noin kauan? Ja tämä totta kai tapahtui Rovaniemeltä 80 km pohjoiseen, paikassa jossa ei ole muuta kuin koski ja hyttysiä. Ja vanhemmat. Painajainen come true
Sieltä poispääsy kesti ikuisuuden ja koska vanhemmat ei tiedä mun hommista mitään, niin näyttelin nuhaista (joka oli tosi vaikeeta) niin kauan, et hyppäsin ekaan bussiin kotikaupunkiin, et jumaliste jos tää ei lopu niin sairaalaan se on pakko… Sit loppu pikkuhiljaa reilu 3pv:n päästä. Vieläkin pää vähän kipeä. Pisimmät horkat evör.
Kiva juhannus Onko muilla kestäny horkat noin pitkää tai viel pidempään?
josuks hakkasiin tylpil värkeil ku ei ollu varaa ostaa uusii ni tuntu pistokohta vaan ritisevän sillee et varmaan menee joku paskaks…aika kahjoo menoo ku yksien vetojen takii vaarantaa terveyttä sillee et voi mennä joku paikka paskaks…sama juttu ku hankki c hepatiitin ku ei ollu varma kummil värkeil on ite lyöny…
Hailiouquel kyselit horkista, omalla kohdallani pisin on jatkunut illasta aamuyöhön, yleensä kuitenkin n. 1 h riittää. Pisimmässä tosiaan koko yön kramppasin ja tärisin ja luulin, että nyt lähtee henki. Omalla kohdallani horkka on oikeasti henkisestikin raskas tila, alkaa kuolemanpelko hiipimään sisuksiin. Toisinaan horkka on ollut niin kivulias, että on meinannut taju lähteä, kun niskaa ja päätä on särkenyt niin että on sumentunut silmissä. Se on kamala tila, toki horkkiakin on eri asteisia, joskus olen selvinnyt kymmenen minutin kauheala palelulla ja pienellä tärinällä.
Suosittelen lämpimästi horkkien varalta pitämään kotona Panadol Pore -poretablettikipulääkkeitä sekä vitamiiniporetabletteja. Ne kun kietaisee naamaan kun huomaa horkan varoittelevan tulostaan niin parhaassa tapauksessa se jättää tulematta tai tulee ainakin lievempänä. Siripirit tms. fruktoositabletit olen myös todennut hyviksi horkan helpottajiksi. Nämä ohjeet on siis alunperin lääkäriltä peräisin ja omalla kohdalla todettu hyviksi.
Onko teillä lisää kikkoja horkan varalle?
Noin pitkä kun sulla Hailioquel kuulostaa jo aika hurjalta Ja vaaralliselta. Onneksi on kuitenkin sulla jo ohi.
Irvikissa: Mies kävi labrassa mittauttamassa ittensä (saatiin ns. samat horkat, kummallakin kesti se 3 pv). Vielä viidentenä päivänä oli miehen cpr ollut 15, ja labrassa olivat tulleet sanomaan, että todella hullun viruksen olet käynyt läpi… (ei tienneet et horkat pistämisestä), arvelivat että cpr on käyny ainaki siellä 120-140… mulla varmaan aikalailla samat on ollu, sairastettiin rinnakkain aivan yhtä kipeenä kummatkin En käsitä, et 3pv? Se pääkipu on jotain todella kamalaa. Pronaxeja pitäis olla just horkkia varten.
Sillon tällön on tullut saatua kerätyksi “horkkalaatikko” eli tonnisia panadoleja, buranoita, vitskui yms… Suola- ja sokeriliuos kuulema kans auttais, kun vaan sit myöhemmin paljon vettä päälle tms… Ja uudet vedot tosiaan tuntuu aika usein auttavan, se on jotenki kumma. En ymmärrä Mutta noilla tulehduskipulääkkeillä kyllä yleensä horkat kestää.
Toi 3pv horkka oli jo sellanen, että mietin sairaalaa. Olis pitänyt mennä, mutta neljäntenä päivänä ei enää kuumetta niin jäi sit menemättä. Verenmyrkytys pahimmillaan on niin kuumottava :£ En tiedä voiko pahistakin horkista jäädä jotain “jälkiä”.
Tietenkin mulla on ollut tiedossa että mikä määrä paskaa siitä napista sinne elimistöön tulee ja lopulta keräytyy.
Mielenkiinto lähinnä liittyi siihen, että jääkö pahista ja pitkistä horkista jotain elimellisiä jälkiä. Jäähän sinne joo, kun alkaa miettii, niin flunssaa kovemmat sairaudet varmasti “muistiin”. Pikkuhiljaa nappien rööriin heittäminen tietenkin aiheuttaa sitä kerääntymistä… näkeehän ton jo näön huonontumisena. lekuri selitti että sinne missä on paljon painetta, myös sitten kerääntyy sitä kaikkea shittiä ja pahimmillaan jos lähtee vaikka tulppa liikkeelle niin sydämeen saapuessaan: se on moro…
Mulla horkat olivat ennen (en enää piikitä, JEI!) et alle ½h piikittämisen jälkee alko särkemään niskoja ja jalkoja, alko tulee helvetin kylmä, tärisi ja jano. Mä vedin aina siinä vaiheessa sirkan tai pari ja 800mg Buranaa. Pahimmillaan on ollut kainalo-mittarilla 40,7 lämpöä ja siinä 41C oisin sairaalaan lähtenyt. Mä en piikitä mitään horkkien aikaan ja vettä kuluu; tosin on ollu et monesti avokki joutunu juottamaa ku vapissut niin maan perkeleesti…
[Poistettu I.V käyttöön liittyvää ohjeistusta -Päihdelinkin moderaattori]
Ku toimis paremmin syötynä. Placebo on hieno asia kunhan ei omia suoniaan sillä pilaa, esim. Dexamphetamine Sulphaten (ent. Dexedrine) rännääminen on aivan turhaa… Consuissa on liivatetta, ne ketkä eivät tiedä mitä se on niin sitä saadaan eläinten luusta ja käytetään esim. kakuissa ja hyytelöissä juuri siihen nestemäisen aineksen saamiseen määrättyyn muotoon; LIISTERIÄ suoniin…
Mä sain katkaistua kerran pienen suonen nyrkkeilemällä hanskojen kanssa. Oli kuin olisin piikittäny ohi… Mä en tahdo ajatella epäonnistuneita pistoksia mut muistan kuinka yks vanhempi pirinarkki veti itselleni jeesus-teipit taipeisiin ku sitä vitutti niin älyttömäst että se(kään) ei saanu enää mulle lyötyä. Poistaa tehokkaasti käsikarvat…
Juu siis olethan tietysti tutkinut kuinka paljon dexamfea veteen tabletista liukenee??? Joten syöminen on hiukan järkevämpää… Kun nuo adhd-lääkkeet ovat tehty erittäin vaikeaksi suoneen rätkittäväksi koska niitä määrätään nuorille ja lapsille. Esimerkiks Consut sisältää liivatetta, juu kyllähän rätkin mutsin tekemän mansikkakakun läpinäkkyvän osuudenkin ja etenkin kuuman veden kanssa, se kun liuotetaan kuumaan veteen (liivate) ja kylmässä sit menee takaisin kiinteäksi
Mitä nuo horkat on ja mistä ne siis johtuu? Siitä piikittämisestä? Tuleeko ne siis aina?
Täällä mainittiin hurjat crp:t, niin pistän “paremmaksi”. Kun jouduin sairaalaan, niin huonoimmillaan crp oli yli 400
(ei, en siis piikitä tms. Minulle tuli paha tulehdus lonkkaan)
Toipuja, horkka on hetkellinen verenmyrkytys/sen kaltainen tila jossa keho reagoi kovalla kuumeella jne. siihen, että suoneen menee jotain “ylimääräistä.”. Ja ei, ei tulee aina mutta tulee helposti ihan jo likaisesta neulasta ja taitaa nuo jatkeet olla ne pahimmat horkan aiheuttajat, ei niinkään itse aineet. Joku viisaampi täydentäköön/korjatkoon jos olen väärässä!
No jos nyt puhutaan noista tableteista, joita Suomessa kai on käytössä, niin en näe mitään syytä sille, mikseivät liukenisi aivan täydellisesti. Apuaineina kun on käytetty ainoastaan laktoosia, sakkaroosia ja väriainetta. Concertat ovatkin sitten aivan eria asia, tosin nekin saa nopeastikin osaava kaveri tarpeellisilla välineillä heittokuntoon.
Tän ketjun + defin linkittämän videon kun luki ja katteli läpi, tulin entistä varmemmaksi sen suhteen etten halua ikinä tuikata mitään ihoni alle. Kiitos kaimalle tämän ketjun tekemisestä ja kaikille jotka siihen nyt ja vastaisuudessa ovat osallisia.
Petri 687, jos lukisit siitä toisesta topicista jossa käsitellään Dexeä, tietäisit että nuo jyvät liukenevat niin, että erittäin pieni osa on nopealiukoista.
Markku Salonen; kemianopettaja (ADHD-aikuiset RY:n sivut)
Dekstroamfetamiinisulfaatti on rikkihapon dekstroamfetamiiniesteri. Rikkihapon molekyylikaava on H2SO4. Sen estereissä molemmat vetyatomit ovat korvautuneet tavallisesti jollakin orgaanisella molekyylillä tai atomiryhmällä, tässä tapauksessa kahdella dekstroamfetamiinilla. Silläkin on useita isomeereja, koska amfetamiini voi kiinnittyä sulfaattimolekyyliin monesta kohdasta. Niiden kaikkien molekyylikaava on näin ollen (C9H13N)2SO4. Elimistössä se hydrolysoituu (hajoaa) ilmeisesti hitaasti muodostamatta amfetamiinia.Amfetamiinin sijaan siitä muodostunee hydroksoamfetamiinia, mutta ilmeisesti niin vähän kerrallaan, ettei huumaavaa määrään ehdi muodostua. Esterien hydrolyysireaktiot ovat vielä 37-40 asteen lämpötilassa hitaita (puoliintumisajat useita tunteja) mutta nopeutuvat lämpötilan kohotessa. Todennäköisesti toinen hydroksoamfetamiinimolekyyleistä vapautuu hydrolyysireaktiossa ensin, jolloin välituotteena syntyy dekstroamfetamiinivetysulfaattia (C9H13NHSO4), joka neutraloituu elimistössä dekstroamfetamiinisulfaatti-ioniksi (C9H13NSO4-) välittömästi (veri on lievästi emäksinen puskuriliuos, jonka pH = 7,3 ei muutu pienistä happo- tai emäslisäyksistä). Dektroamfetamiinisulfaatti-ionikin hydrolysoituu hydroksodekstroamfetamiiniksi (C9H12(OH)N) ja sulfaatti-ioniksi (SO42-). Deksendriinin käyttöä ei siis ole syytä pelätä, vaikka se olisikin dekstroamfetamiinisulfaattia (jokin sen isomeereista). Se on sulfaattiesterinä eikä vapaana dekstroamfetamiinina siksi, että se hajoaisi elimistössä riittävän hitaasti, ettei sitä olisi ainakaan helppo käyttää huumeena. Samalla sen vaikutusaika myös pitenee ja teho paranee.
Ainakaan ilman erikoiskikkailuja tuosta ei saa irti placeboa enempää. Naurettavaa kun jotkut kiskovat hihaan jopa filsaamatta ja toimii niin hyvin… Kokeiltu on joskus vuosia sitten ja tabut otan oraalisesti; ,toimii paljon paremmin.
No pahin kokemus johti siihen et kaks vko sairaalassa… Olin sekasin monta päivää ja ilmeisesti vauhtii vetäessä olin käyttäny liian monta kertaa samoja vermeitä ja en ollut kauheen tarkka hygieniastaja sain hitaat ja tuskalliset horkat. Olin ensin pari päivää kotona ja kädet kipeyty niin pahasti etten voinut niitä edes liikuttaa ja ne oli turvonneet varmaan kaksinkertasiks ja oli ihan tulikuumat. Lopulta kivut ja olo meni niin pahaksi että menin sairaalaan (onneks tajusin koska en muuten tässä olis todennäkösesti) ja siellä crp 340 muistaakseni… Kuumetta päälle 40. Siellä suonensisäsellä antibiootilla hoidettiin ja kuuri jatkui kotona viikon. Nyt oon ollut helvetin tarkka näiden kanssa ja tähän toiseen käteen en enää rätki. Oli kyllä elämäni kauhein kokemus… Jos sitä kipuu pitäs kuvailla niin se oli sellanen tunne kun joku olis koko ajan polttanut käsiä tulella… Ei auttanut edes contit sairaalassa kipuun. Olkaa varovaisia! Mulla nyt se mentaliteetti et ei mielellään samoilla vermeillä enempää kuin kerran.