Epäonnistuneet pistokset ja muita kauhutarinoita

Te, jotka rätkitte, mikä on pahinta, mitä pistäminen on aiheuttanut? Tulehdusta, mätäpaiseita, horkkia, mustelmia? Mikä sen aiheutti, miten hoiditte sen? Kaikenlaista aina kuitenkin sattuu, vaikka yrittäisi olla mahdollisimman huolellinen hygieniassa yms. ja pistokokemustakin olisi.

Toki nekin, jotka eivät itse paina mutta esimerkiksi tutulle on käynyt jokin pistokatastrofi, niin kertomaan vain!

Itse olen saanut muutaman pahan tulehduksen taipeeseen ja kerran, kun eräs ihminen tuuppasi minulle käsivarteen niin pistos rikkoi ilmeisesti jotain sillä koko käsivarren alapinta ranteesta taipeeseen muuttui mustelmaksi ja oli aivan saatanan kipeä. Myös useita eriasteisia horkkia on tullut, jyvistä ja pirtelöstä.

Olen kuitenkin selvinnyt suhteellisen vähällä kun vertaa joidenkin tuttavien juttuihin.

Olkaamme varoittavina esimerkkeinä siitä, mitä iv-käyttö voi tehdä.

// Muokkasin pari typoa pois.

Keskustelua kehiin!

löin kerran vahingossa ohi… sain käteen ruusuun… eli ikuinen vamma ei parane koskaan… prkl…
jouduin olemaan sairaalassa neljä päivä iv antibiotti kuurilla ja sen jälkeen vielä kaksi kefexin kuuria…

niin ja ei koskaan ranteesta alas päin kannata lyödä… siitäkin löytyy huono kokemus…
joskus junan vessassa ku oli tiukka takki päällä en jaksanut alka repimään hihaa ylös vaan löin siihen mihin tippa laitetaan veto meni normaalisti suoneen mutta kuin otti neulan pois kuului sellainen psssshhh. ääni ja ko käsi turposi, kun ne aineet valu suonesta ulos siitä neulan pistokohdan reiästä… :frowning: muuten on kyllä mennyt vedot aina putkeen… :smiley:

Hui! Itse painoin joskus jalkapöytään sekapäissäni ja koko jalka turposi ja mustui kuin ilmapallo, ilmeisesti suoni ratkesi. Se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun uskalsin siihen edes yrittää. Kamalalta tuntuu myös ranteessa, jos neula osuu luuhun :open_mouth:

Kamala kipu on myös se, jos onnistuu jotenkin suhaisemaan hermoon, itselläni on toisesta taipeesta jotenkin noussut hermo pintaan ja jos siihen yhteen kohtaan yrittääkään pistää, on kipu kamala. Puolisoni sai hiljattain spasmin käteensä, kun yritti pistää. Käsi alkoi yhtäkkiä vispaamaan itsekseen ja kiristin lensi kaaressa huoneen toiselle puolelle. Se näytti hassulta, mutta toki noihin pitää suhtautua vakavasti. :neutral_face:

Suomi, vuosi 2001, kevät. Yksi Subudiileri, korvaushoidossa, jolla oli tapana liimata se subu purkalla kitalakeen ja näin salakuljettaa kotiin ja jopa myydä joillekin, joille kelpasi mm. herpes virusten saastuttama puoliksi liuennut bakteerien läpitunkema subunnökäre, antoi itselleen syntymäpäivälahjan. 10 dormicumia, 10 tenoxia ja 8 mg subu 10 ml ruutassa. Pitkällä paksulla neulalla koko suodattamaton mössö menikin käsivarressa vahingossa, kuten hän sanoi: “väärään suuntaan”, eli valtimoon. Tulos oli, että ranteesta sormiin käsi muuttui mustaksi ja tunnottomaksi. Tyyppi demonstroi minulle, kuinka tunto oli lähtenyt hakkaamalla velttoa kättään kallioon ja naraen, ettei satu yhtään. En ollut sen jälkeen kyseisen “Darwin Awards” kandidaatin kanssa missään tekemisissä, mutta olen melko varma, että amputaatiollahan siitä selvisi. (Jos edes selvisi)

Skotlanti, vuosi 2009, kevät. Seurasin, miten yksi heroiinin orja ja moninkertainen itsemurhakandidaatti (kurkun auki viiltäminen, tulos: kurkuun asennettiin venttiili, jota kautta hengitys sujui ja jota vääntämällä puhekin ja letku mahaan ihon läpi, jolla ruoka nautittiin 100ml ruiskuilla erikoisravintoliuoksena. Yliannostus: Otti kaverilla ensin alkoholin päälle 100ml ruutalla mahaletkuunsa koko pullon heminevriniä (300 ml pullo, 30 mg/ml) ja perään 100 mg ampullin diamorfiinia. Taju meni, hengitys alkoi katkeilla, raahattiin kaveri nopeasti naapurirapun ruiskunvaihtopisteeseen, kerrottin mitä ottanut ja pyydettiin tilaamaan ambulanssi. Selvisi, mikä on ihme. Hirttäytyminen: köysi irtosi yläpäästä (pikkuveljeä onnisti paremmin, hirttäytymisyritys toi vain halvaantumisen niskan murruttua. Nuori herra Brucella oli onnea, silmät sentään vielä liikkuu.)) töötti sitruunahapolla kyhättyä konia nivusissaan olevaan tulehtuneeseen reikään jo jonkin aikaa. Reikä nivusissa oli jo niin iso, ettei pitkää neulaa tarvinnut, vaan normi 1 ml/0.33mm insuliiniruiskun pää mahtui reikään ja neula ylettyi oikean jalan päälaskimoon asti. Seuraus, laskimo romahti osittain ja jalka alkoi mustua ja turvota. Olin jo muuttanut kyseisen Mr Leon B:n luota pois, kun jalka pikkuhiljaa meni kuolioon ja amputoitiin pakaroita myöten. Kyseinen herrasmies on päässyt jo autuaamille injektointimestoille, muistaakseni viimetalvena.

Skotlanti 2009 kesä. “Ystäväni” ja feodaaliherrani Ricardo, useamman kuin kolmen aineen diileri, jonka kartanossa asuin, oli polttanut heroiinia noin 15 vuotta. Valitettavasti hän tapasi HIV positiivisen prostituoidun, (kyseinen tyttö oli jättänyt murroiän vaikeudet väliin aloittamalla heroiinin käytön ja pikkupimpsan myymisen 12 vuotiaana. Kesällä 2009 hän oli 19 vuotias, mutta näytti silti lapselta, joten kauppa kävi niin hyvin, että hän laski hinnan puoleen vain muiden ammattilaisten kiusaksi) joka muutti myös herran kartanoon ja antoi omilla käytetyillä värkeillään, huijaten Mr Ricardoa, että kyseessä ovat puhtaat, Ricardolle hänen ensimmäiset heroiini injektionsa. Kuukauden sisällä Ricardoa huijasi myös yksi AIDS potilas, joka toi vessasta vedoilla käytyään ruiskun, joka ei ollut pakkauksessa ja sanoi Ricardolle, että löytyi yhdet puhtaat, saanko nyt sen jointin. Pidin melkoisen saarnan Ricardolle kuultuani tapahtumasta, kyseinen AIDS heppu oli itse ruinannut minulta yhdet värkit, että saisi vedot. Valitettavasti en ehtinyt väliin.

Jatkan myöhemmin surullisista ihmiskohtaloista.

Itselläni on ollut yhdet lievät horkat, ei yhtään tulehdusta, mutta sormiin tuli pari sitruunahapon polttamaa punoitusta(jotka paranivat muutamassa päivässä) loppuvuodesta 2009, juuri enenkuin lopetin.

Tervehdys narkkarit!

Minulla ei ole ikinä ollut I.V. käytössä mitään ongelmia, kunhan aine on ollut buprenorfiinia tai amfetamiinia. Kaikki minun tulehdusoireet ovat johtuneet fentanyylin rännäämisestä. Syy fentanyyliongelmiin on ollut liian väkevä liuotin, johon olen Durogesic laastareita liottanut. Suoneen pistettävä liuotin on syytä olla vähintään 50% vedellä laimennettu, tai muuten saat varautua ”palovammoihin”. Myös I.M. pistos on ehdottomasti kielletty! Koko liemi pitää mennä hitaasti hyvään suoneen…

Tässä on minun sormi, joka meinaa nyt mädäntyä irti fentanyylin takia. Tilanne on tällä hetkellä paljon pahempi kuin tässä kuvassa :frowning: : Yksi jänne on sormesta nyt mädäntynyt poikki!

Kyllä se silti paranee, mutta känniurpoiluni fentanyylin kanssa vituttaa minua :blush: !

Arpa

Junkie, mielenkiintoisia tarinoita, karuja kylläkin mutta kirjoita ihmeessä lisää. Häviää se viimeinenkin glamouri huumeista niiltä, ketä sen vielä glamourisoi.

Ja Arpa, pahan näköinen, hui olkoon. Toivottavasti lähtee paranemaan ennenkuin iskee kunnon Mätäkuu muutaman viikon päästä, ei varmasti Heinäkuun hautovat helteet edesauta tuota yhtään meinaan. :open_mouth:

Samainen, jo edesmennyt Leon B, jonka luona asuin joitakin kuukausia, antoi eräälle kaverille, joka oli ainoastaan polttanut konia noin 20 vuotta tämän elämänsä ensimmäisen IV annoksen, kun kaveri, Johnny, oli kinunnut tarpeeksi kauan. Tarkkuusvaalla mitatattuna annos oli 75 mg yli 50% tavaraa (£5) ja Johnnyn pitkän käyttöhistorian johdosta Leon B arvioi annoksen olevan OK. Eipä ollut. Poltettaessa konista menee väkisinkin suurin osa hukkaan, joten toleranssi ei ollut kohdallaan ja masennuslääke mirtatsapiini ja muutama olut eivät auttaneet asiaa. Yllätys yllätys, Jonhhy lopetti hengittämisen. No vuoroteltiin siinä Leonin kanssa tekohengityksen antamista 30 minuuttia, jonka jälkeen Johnny pystyi jo hengittämään, mutta ei pysynyt tajuissaan ilman läimäisyä naamaan 20 sekunnin välein. Läheltä liippasi, sillä Skotlannissa ambulanssin mukana tulee aina poliisit mukana yliannostustapauksissa ja kaikki paikalla olevat saavat vankeutta, etenkin jos OD:n saanut kaveri kuolee, onhan kyse rikoksesta, kun sallii laittoman aineen käytön. Pahemman asiasta tekee se, että Leon toisti toimenpiteen (sama annos, olisin estänyt, ellen olisi ollut keittiössä laittamassa ruokaa) 2 päivää myöhemmin ja silloin tarvittiin sydänhierontaakin, ennenkuin Johnny oli taas elävien kirjoissa (ei kuulemma ole enää). Voin sanoa, että oli molemmilla kerroilla oli hieman vapinaa ja polvet vetelinä etenkin, koska Leon ei olisi kipannut kaveriaan kadulle kuolleena, kuten maan tapa on. Viikon ajan muuten mietittiin, onko kaupungissa sarjamurhaaja, kun joka aamu löytyi vähintään yksi ruumis kadulta. Sarjamurhaajaksi osoittautui kuitenkin normaalia tuhdimpi koni.

Kuolleena kadulle meinasi päätyä myös Alexander G (RIP), joka sai jostain kasaan riittävän summan, että pystyi ostamaan isomman ja suhteessa paljon halvemman erän samaista tavaraa, puolisen vuotta hän myi ja kiskoi samalla toleranssinsa ja anoksensa kattoon, mutta säästi rahaa ja meni kalliille katkolle (Skoteissa ei katkoihin uskota, metadoni on ainoa sosiaalirahoitteinen hoito). Katkon jälkeen Alex meni kaveriensa luo juhlimaan onnistunutta katkoa ja tietysti, millä muullakaan, kuin konilla. Tottuneesti Alex (en onneksi itse ollut paikalla) mittasi totutunlaisen annoksen, toki vähemmän, koska tajusi toleranssinsa laskeneen, mutta silti liikaa. Alex tuupertui nurkkaan ja muut paikalla olleet “sankarit” ajattelivat, että turha pilata mukavaa iltaa, kipataan Alex sivukadulle vasta aamuyöstä. Hämmästys oli kuulemma suuri, kun Alex osoitti heräämisen merkkejä, muutaman tunnin yliannostuksensa jälkeen. Valitettavasti hapenpuute oli tehnyt melkoista tuhoa hänen aivoilleen. Seurauksena oli, että aina kun Alex otti konia, hän alkoi ensin kiroilla ja potkia ilmaan, jonka jälkeen hänelle puhkesi mieletön jano, johon hän joi joka kerta litroittain vettä, jonka hän sitten eteenpäin hoipperoidessaan oksenteli sinne sun tänne. Olin kerran paikalla todistamassa tällaista tapausta. Suurimman vesilastin Alex kippasi pakistanilaisten pitämän kaupan tiskille. Eipä Alex ollut muutenkaan ihan tolkuissaan, kaverista huomasi aina, että jotakin on vialla ja pahasti. Seuraava yliannostus sitten hoiti, niin sanotusti, homman himaan.

Alexin kaverilla on muuten tyylikäs arpi joka ulottui yhtenä kudosmössönä kyynärtaipeesta rintakehän vastakkaiselle puolelle ja kaulaan. Onni hänen onnettomuudessaan oli, että lihansyöjäbakteeri ei mennyt verenkiertoon, vaan alkoi ahmia nahkaa injektion jälkeen.

Eikös huumeet olekin mahtava juttu?

Pitänee muistella lisää jotain kivaa.

Junkie, ihmeessä vaan lisää jos mieleen muistuu!

Eräältä ystävältä jouduttiin aikoinaan ottamaan sydän ulos rinnasta kemiallista puhdistusta varten, sillä sydämeen pesiytyneet bakteerit eivät muuten ottaneet talttuakseen. Levisi punaisena juovana taipeesta sydämeen.

Ja eräs toinen tuttu, liekö enää hengissäkään, oli painanut sekapäissään HOMEISTA KAHVIA pirinitkuihinsa, sairaalareissuhan siitä tuli tietty.

Ei voi kuin olla todella onnellinen, että itse on säästynyt aika pienellä, kun näitä muiden juttuja miettii. Muutamia hieman pahempia tulehduksia, joista on selvitty antibiooteilla nopeasti. Olen ollut aina todella tarkka pistohygieniastani, mutta sekään ei aina näytä riittävän. Kummassakin taipeessa on silti järkyttäviä koloja ja mietin, lähtevätkö ne koskaan vai olenko tuomittu kulkemaan pitkissä hihoissa loppuikäni. :confused:

Sitruunahappoa kannattaa myös varoa, vaikka se on ostettu apteekista :confused: . Sitruunahappo ei ole mitään desinfioitua ainetta, vaan kuhisee pöpöjä :frowning: . Minä olen rännäämisen takia joutunut ottamaan vain kaksi kertaa antibiottikuurin. Joka kerta olen pistänyt suoneeni puhdasta desifiointiainetta (en voi sanoa mitä, sillä muuten teksti sensuroidaan! Fentanyylin liuotus on ollut aina kyseessä), jossa ei varmasti ole ollut bakteereja :unamused: .

Tuo liuotin kun on ollut liian väkevää, niin olen saanut kunnon paiseen käteeni :exclamation: .

Nyt olen oppinut seuraavan tavan. Durogesic liotetaan 100% liuottimessa ja sitten kun se pistetään suoneen on liuos oltava VÄHINTÄÄN 50% laimennettua vedellä. Muuten kirvely ja seuraukset voivat olla todella pahat :frowning: . Myös suonen on oltava tosi hyvä, johon voi hitaasti pistää liemen…

Tämä Arpa ei voittanut (Kiitos osallistumisesta!)

UK:ssa jaetaan 100 mg steriilejä sitruunahappoa-annoksia 100mg x 10 sheeteisssä, mutta turhan moni luulee, että yhteen kympin bägiin kuuluu laittaa koko pussi (100 mg), vaikka huomattavasti pienempi määrä riittäis. Liuokset on sitten niin vahvoja, että huh, suonille halpaa hubaa. Itsekin, vaikka laitoin mieluummin liian vähän citricciä koninsekaan, kuin liikaa, sain joskus kunnon citricburnsit, etenkin just noihin sormiin.

Arpa, mitä lekuri tosta sun sormesta tykkää?

Arpa, samaa kysyn kun Junkie, mitä lääkäri tuosta sormesta tykkää? Yksi muuten mainio hoitokeino tuollaisille tulehduksille on kaliumpermagnaatti, jota saa “tiskin alta” apteekeista kun kysyy. Sitä heittää pussin veteen ja lilluttelee tulehtunutta kohtaa siinä. Itse hoidin joskus jalkaani tulleen pahan tulehduksen sillä, se ei ollut kyllä pistoksen aiheuttama mutta paha tulehdus silti! Semmonen pussi sitä maksaa jonkun parikymmentä centtiä kappale, omalla kohdallani ainakin nopeutti huimasti paranemista. Kun tosiaan on tuo Heinäkuukin tulossa ja kauheat loppukesän helteet, jotka varmasti pahentaa sitä ennestään.

Tere!

Mätä on kuorittu muutaman kerran pois sormesta. Antibioottikuuri 20 vrk. Paraneminen on alkanut ja ihonsiirto on edessä. Olisin kyllä voinut nuokin vedot jättää vetämättä :smiling_imp: . Sormeen meni noin 2 ml 100 % desinfiointiainetta. Kuvittelin sen olevan turvallista, kun esim. Vinkissä jaetaan haavanpuhdistukseen samaa ainetta 70 % väkevyydellä.

Arpa

on noita abskesseja ollut ja leikelty käsistä mätäpaiseita pari kertaa. Nyt on kans tollanen patti jonka päällä mustat arvet ku pukoin neulalla pinnalla olevat paiseet. Punotusta vähän. Kafexiniä aamuin illoin, siinä on vaan vittumainen puoli että se aiheuttaa mulle aina hirveän hiivatulehduksen, kulli ihah haavoilla. Muulloin tuota alapään vaivaa ei tule, kuin antibioottien syönnistä. Tappaa vissiin kehon omat bakteerit.

Yhdellä transvestiittiprostituoidulla oli kananmunaa suurempi mätäpesäke käsivarressaan. Jostain kumman syystä hän ei juuri sillä hetkellä suostunut menemään lääkäriin, joten kutsui minut avuksi (odotti kai ykkösasiakastaan vierailulle, joka osti hänelle kerrostaloasunnon sen jälkeen, kun kaveri oli huhujen mukaan itse laittanut kämpän tuleen, kun asunto oli kuin kaatopaikka, eikä siivotakaan viitsinyt). Ensimmäisen viillon (skalpellilla, ruumiinavaus-setistä) jälkeen mätää valui kuppiin desin verran. Puhdistin ontelon antiseptisellä liuoksella ja käskin kaverin kaivaa kefalosporiinit esiin ja syömään maksimiannosta. Lopulta ei jäänyt kuin pikkuruinen matalampi kohta käsivarteen. Kannattaa lyödä ohi suonen oraalisesti nautittavaa barbituraattiliuosta.

Tässä aika raakaa videomateriaalia Venäjältä.
totallycrap.com/videos/video … om_russia/

Katsominen omalla vastuulla.

Hyi oon nähnyt ton Defin linkkaaman videon ennenkin :confused:

hyi helvetti… näitä pysty lukemaan O_O

Tulee väistämättä mieleen kannattaako pistää mitään joka ei oele suunniteltu pistämiseen vaikka olis missäset filtterit käytössä, aina niissä tableteissa on sidosaineita yms. Suuhun vaan ja viinalla pönttö sekaisin jos se on tarkoitus. Tämä oli mielipide ei ohje, hirveetä kattottavaa.

Ehkä nämä tarinat toimivat shokkihoitona jollekkin, joka miettii sitä, pitäisikö alkaa iv:nä käyttämään, ehkä nämä luettuaan miettii toisenkin kerran asiaa ja pysyy jatkossakin neulasta erossa, silloin on yksi hyvä työ tehty :slight_smile: