Minua on jotenkin alkanut jurppimaan, kun piriin ja sen johdannaisiin liittyvissä asioissa vedetään aina toi AD/HD kortti esiin. Aina sama homma tyyliin, että “Vauhdeissa musta tulee niin rauhallinen, että…” tai “Muilla menee tosi lujaa, mutta mulla ei” tai “Vauhdeissa pystyn vaikka nukkumaan tai syömäänkin, jos haluan”.
Sitä vaan ollaan vaan niin saatanan rauhallisia ja muutenkin lähes täydellisiä, että… PRKL!!! 
Tuntuu siltä kuin tällä mahdollisella AD/HD:lla haettaisiin jonkinlaista oikeutusta omalle pirin kiskomiselle…?
Se on asia mikä tässä jurppii tai on jurppinut jo pidemmän aikaa. En ole vain viitsinyt mielipidettäni ilmaista, mutta nyt sen teen. Voin sen ihan rehellisesti kertoa ettei asian laita ole mielestäni niin miten monet täällä väittävät sen olevan. Lisäksi voin myös väittää, että ilmaisen näkemykseni yli vuosikymmenen kokemuksella.
Itse olen kyseistä ainetta käyttänyt elämässäni aika paljon, itse asiassa viimeksi juuri tänään. Minulla on ihan virallinen AD/HD diagnoosi, joka tosin perusteellisemmassa viikon kestäneessä ja sairaalajakson vaatineessa psykologisessa tutkimuksessa muutettiin ADD:ksi. Mutta sillä nyt ei varmaan pointin kannalta ole kauheasti merkitystä. Muuten sama asia, mutta ilman sitä hillitöntä ylivilkkautta.
Pointtini tässä on se, että kyllä minä vaan vuosien varrella olen huomannut, että kun sitä piriä riittävästi kiskoo niin kummasti vain itsekin lähden enemmän ylikierroksille kuin yleensä… Juttua esimerkiksi saattaa tulla niin, että loppua ei näy yms… Syöminen ja nukkuminen on myös silloin erittäin hankalaa. En kuitenkaan voi väittää etteikö nekin ihan pakosta tai erinäisten lääkkeiden avulla viimeistään onnistuisi…
Mutta selvennettäköön asiaa sen verran, että tämä avautuminen ei nyt kuitenkaan pirin kiskomisesta johtunut eikä myöskään mistään jäätävistä laskuistakaan. Vedin tänään vain yhdet vedot aamupäivällä ja äsken heräsin reilun parin tunnin “päiväunilta” sohvalta tukevan aterian jälkeen… Seuraavaksi varmaan menen tästä nukkumaan ihan kunnon yöunille, kun väsyttää edelleen…
Eikä se vittu todellakaan johdu siitä, että “Mulla on AD/HD ja vaikka vetäisin kuinka paljon piriä niin musta tulee vaan normaali” kaltaisesta diipadaapasta vaan ihan siitä, että kyseisen aineen vaikutus on jo lakannut. Piste.
En jaksa nyt jauhaa tästä enempää… Hyvää yötä.