Mutta uskoisin, että minulla on ongelma.
Olen nuoresta pitäen ollut ns. Tuurijuoppo taju pois hinnalla millä hyvänsä maksoi mitä maksoi silloin kun korkki narahtaa niin se aukeaa tavalla jolla sen ei ehkä soisi aukeavan. En ole koskaan osannut ottaa muutamaa se ei ole vaan minua varten.
Joskus olen pystynyt olemaan jotain hetkiä jopa juomatta esimerkiksi vaikka kuukauden kiitos siitä teille plinkkiläisille. Nuo ajat olen lueskellut teidän tarinoita ja ne ovat antaneet kyllä voimaa
Muutamia vuosia sitten pahimillaan join ihan viikollakin ja sanotaan näin, että raskaita aamuja oli usein.
Siitä kuitenkin pääsin eroon onneksi ja varmasti osittain ainakin myös plinkin avulla. Niistä ajoista on kuitenkin jäänyt tuo miltei joka viikonloppu pata täyteen meininki ja sitähän hauskuutta on harrastettu turvallisesti jo nuoruudesta lähtien mikäs siinä.
Ja sehän on sanomattakin selvää, että nyt sitä vasta menee kun on saanut raittiita kuukausia niin pitäähän kadotettu aika kiriä kiinni.
Jotenkin kuitenkin tuntuu, että tänä vuonna varsinkin on homma lähtenyt vähän väärään suuntaan en osaa oikein sanoa miksi näin mutta niin se on. Miksi se nyt yleensä lähtee sen kun tietäisi. Tai kai sen tietää mutta ei halua tietää, en tiedä.
Joten ajattelin uskaltautua kirjoittamaan. Monesti miettinyt mutta ei kai rohkeus ole riittänyt…tai ehkä vaan aika ei ole ollut valmis.
Ongelmanihan on varmaan myös muille kohtuu yleinen, että kun juon niin se on tajunta pois, muisti pois, kaikki pois, piste.
Milloin sammuu baariin, milloin kotiin, millon minnekkin ilman muistikuvia mitä on tehty ja mitä on tapahtunut kenen ja kenenkin kanssa.
Voin melkein todeta kyllä, että esimerkiksi tämän vuoden aikana en taida muistaa kovin monestakaan kotimatkasta mitään kun “juhlista” olen turvallisesti suuntaunut kotiin.
Suunitelma toki on ollut aina koti mutta mukavahan se kai on vielä jossain pyörähtää jos ei muuta niin vaikka ihan sammumassa jossain tyylikkäästi ilman muistikuvia.
Ainut minkä voin melkein 100% varmuudella sanoa että sammuminen tapahtuu mutta sitä en osaa sanoa missä se tapahtuu ja mihin aikaan.
“Normaalit” juomat on viimeaikoina vaihtuneet tutun baarimikon käsissä niin kutsuttuihin “fifty / sixty” drinkeiksi ja toki joskus tuppaa unohtumaan koko blandis kun oikein on muutaman päivän “hyvät juhlat” täysillä käynnissä oli ne sitten kotosalla tai ulkosalla.
Ainut mikä on varmistettu niin haettu kaupasta sen verta pääraakaine lekoja, että ei varmasti lopu kesken. Blandista yleensä vähemmän koska sitä on hankala kanniskella ja meneehän se ilmankin.
Nuo hauskat “partyt” saattavat joskus myös kestää kauemmin kuin vain yhden illan tai oikeastaan minimissään aina kaksi. Jos vaikka lauantaina herää niin se on kun silmät saa auki niin eteenpäin tyylikkäästi ja varmasti tutuksi tulleella kaavalla.
En tiennyt miten aloittaa ketjua niin aloitin sen nyt näin.