Urheilu tekee aina hyvää👍
Minun päivä on mennyt kirjaa lukiessa. Innostuin niin kovasti että luin tämän päivän aikana kokonaisen kirjan.
Vuosiin ei ole ollut minkäänlaista keskittymiskykyä, mutta nyt voi vitsi miten pystyykään keskittymään ja saa kirjoista jotain irtikin. Muutaman kerran jopa repesin nauruun joka tuli tosi luonnollisesti. Tämäkin ihan uusi asia. Ennen olin niin tärinöissä että oli vain sellaista tekonaurun tynkää jos joku kertoi hauskan jutun.
Näistä pienistä onnen hetkistä kertyy hiljalleen ihania asioita.
Tuota lukemista en ole koskaan osannut harrastaa tarvitsen aina jotenkin “oikeaa tekemistä”…
Itseasiassa sisko tokaisi kun hänelle kerroin, että on kovat ajat ja yritän pysyä erossa alkosta.
Josko kokeilisit lukea mutta en tiedä kai sitäkin voisi yrittää kokeilla kaikki keinot pitää kuitenkin ottaa työkalupakista jos tästä meinaa selvitä.
Tänään jotenkin apeampi aamu mutta pääasia on etten tänään juo ja niinhän tämä päivä tulee menään vaikka onkin kuuluisa lauantai.
Hauska knoppitieto! Siitä tulikin mieleen… Ajattelen usein alkoholista, että olen käyttänyt sitä niin paljon, ettei sillä olisi enää yhtään mitään uutta annettavaa. Se on kokeiltu ja nähty ja hyvä niin. Ajattelenko siis, että hän, joka ei ole koskaan maistanutkaan, olisi menettänyt jotakin? No en. En ainakaan enää. Omassa juomiskuplassani varmaan ajattelinkin. Sehän se sai asioita sattumaan ja tapahtumaan. Porukalla kun ryypättiin ja päädyttiin välillä ties mihin. Mutta moni absolutisti on varmasti kokenut silti paljon minua enemmän.
Ja sitäpaitsi, miksi elämä edes olisi joku kokemuskilpailu?! Jos olisi, olisin nytkin jossain kokemassa sen sijaan, että istun hanuri homeessa, ihan ilman kiirettä mihinkään. Ja kun miettii monien vuosien “kokemuksia” alkoholin kanssa, joko baarissa humalaisessa seurassa tai kotosalla yhdentekevien sarjojen parissa… tuskin yhtäkään kättä nousee, kun kysellään kuka haaveilee samoista kokemuksista.
Eli enpä tiedä. Ei se elämä olisi elämättä jäänyt ilman alkoholiakaan. Tai kahvia.
Itse pääsin tuohon vasta joskus 10 kk raittiuden jälkeen. Mutta muistan vieläkin sen tunteen, kun purskahdin spontaanisti hersyvään nauruun. Se oli aivan mieletön! Tosiaan niin paljon kaikkea ihanaa tapahtuu, kun antaa kropalleen, aivoilleen ja elämälleen mahdollisuuden.
Ihana kuulla @fredi, että olet kertonut siskolle lopettelustasi. Ja hän vaikuttaa myös tukevan päätöstäsi hienosti, kun ehdottaa muuta tekemistä. Hänelle tai jollekin muulle kannattaa vaikka soittaa tai viestittää, kun tiukka paikka tulee. Jo tieto siitä auttoi paljon ainakin minua, että joku konkreettinen ihminen on taustatukena. Joku, joka malttaa olla yhtään rohkaisematta juomisen pariin.
Hyvää lauantaita, pysy tiukkana! Täälläkin me ollaan raittiina muutkin.
Olin tiukkana ja täytyy sanoa, että oikea päätös tuli tehtyä! Kiitos tuesta!
Olen alkanut viettämään aikaa täällä plinkin palstalla aktiivisesti vasta hiljattain, ja nyt olen innostunut myös kirjoittelemaan. Mukava näitä on kyllä lukea.
Moneen ajatukseen ja kirjoitukseen on helppo samaistua.
Yhtäkkiä sitä hoksaa että ei näiden murheiden ja ongelmien kanssa olekkaan niin yksin.
Tämä ketju seurantaan, tsemppiä fredi!
Et ole yksin todellakaan ja itse ajattelin jotenkin testata “vähän kaikkea” josko vihdoin tuottaisi jotain tulosta.
Täytyy laittaa tuo linkki jakoon
Äsken osallistuin tunnin AA palaveriin joka alkoi jenkeissä 6:30. En tiedä oikein mitä sanoa tai miten tuntea?
Mielestäni osa vaikutti ihan hyvältä mutta en osaa sanoa meinaanko ottaa osaa uudestaan. Täytyy varmaan nukkua yön yli ja sulatella palaverin tapahtumia.
Tänään menty selvinpäin kaikesta huolimatta joka on pääasia.
En ollut tajunnutkaan, että voisi ottaa osaa myös muiden maiden AA-kokouksiin. Kiitos vinkistä.