Olen lukenut teidän vastaukset jo moneen kertaan ja koittanut osata vastata jotain viisasta ja pohdittua. Jotenkin en nyt vaan jaksa yhtään saada aikaan mitään sellaista, joten tyydyn sanomaan, että kiitos kun kirjoititte <3 Kiitos kannustuksesta ja jakamisesta.
Ihan hirmu kurja juttu tuo raiskaus. Hyvä kun teit rikosilmoituksen ja pääsit hoitoon <3 Toivottavasti tekijä joutuu vastaamaan teostaan.
Minua painaa tosi paljon työpaikkani huono ilmapiiri, lamaannus, apatia, innottomuus, toivottomuus. Ja sitä samaa ilmapiiriä lietson siellä itsekin, joten saisin katsoa peiliin. Murheellinen asia, että rakas työpaikka on muuttunut niin paljon vuosien saatossa. Itsekin on varmasti muuttunut ja työtehtävät, joten ei pitäisi vertailla aikaa ennen ja jälkeen tiettyjen asioiden.
Olen katsellut uusia työpaikkoja, mutta itseluottamus on niin nollassa, etten rohkene hakea mitään, eikä minua oikein kiinnostakaan mikään nyt. Sitten miettii sitäkin, että pitäiskö vaan satsata itseensä ja vapaa-aikaan ja antaa työn olla mikä se on. Surullista, ettei oikein jaksa innostua mistään siellä. Se ois kuitenkin tosi monipuolista ja luovaakin.
Jo kaksi työpäivää tällä viikolla ilman että olisin sen jälkeen mennyt ostamaan viiniä, että voisin unohtaa koko työn. Onhan se nyt tosi surkeeta, että on kehittänyt itselleen tuollaisen typerän keinon “ratkaista” työahdistus. Keinon, mikä vahingoittaa minua ja perhettä. Ihan kamalaa, että olen joka viikko jonain iltana humalassa 
Hävettää lukea tuo ja tekis mieli pyyhkiä se pois, mutta antaa olla.
Sunnuntaina olin jo pakottamassa itseäni läheiseen AA-ryhmään, mutta miehen epäröinti, kun kerroin siitä ja oma pelko teki sen, etten vieläkään mennyt sinne. Tunnen itseni ihan kamalaksi pelkuriksi, kun en mene ja pahaksi ihmiseksi myös. No, ainakin tiedän itse, miten pelottavaa se on, kun vuorollani kehotan muita hakemaan apua omiin vaikeuksiinsa.
Huomenna menen uimahalliin. Edes yksi kammo selätetty ja nautin siellä liikkumisesta. Siellä ei liian aikaisin rapautuneet nivelet vaivaa ja pystyn liikkumaan kunnolla. Että jotain hyvää olen itsellenikin tehnyt viime aikoina. Ne vaan tuppaa unohtumaan kun rypee itseinhossaan.
Sellaista tällä kerralla.
Tsemppiä jokaiselle omaan taisteluun <3