Elät vain kerran

Moi, olen kirjoitellut tuonne vähentäjien puolelle, mutta luen molempia.

On tämä kyllä ihme jumppaa, samaa mieltä.

Aloitin reilu viikko sitten päihdeterapian, ja kuten omaan ketjuun kommentoinkin, se on sekä motivoivaa, että mukavaa. Ihme mörkönä olen pitänyt hoitoon hakeutumista. 2-4 tuntia per viikko kulutan aikaa siellä, ja tuntuu niin paljon selkeämmältä ja helpolta juuri nyt.

Hyvää loppuviikkoa.

Moikka,

Kiitos Puuhis viestistä :slight_smile: Mukava kuulla, että olet löytänyt, niinsanotusti, työkaluja pakkiin. Raskasta jumppaa tuntuu välillä olevan.

Itselläni on loistava tilanne! Alko ei enään pyöri mielessä. Olen käynyt konsertissa ja yksissä pikkujouluissa. Oli helppo kieltäytyä juomatarjoiluista. Olin todella ylpeä itsestäni. Ajatus siitä, että huomenna ei tarvitse hävetä eikä kitua nosti minut ihan toisiin leveleihin :smiley:
Loputon väsymys on kadonnut. Olen skarppi ja energinen. Olen onnellinen!

Mukavaa viikkoa kaikille!

Kyllä se pikkuhiljaa helpottaa.

Itsellä ekat 3kk oli aika tuskaista 24/7. taistelua ja pohdiskelua. 3kk kohdalla helpotti ja sinne 6kk korville se oli vaihtelevaa ylä -ja alamäkeä. Sen jälkeen mennyt aika huomaamatta ja nyt 17kk menossa.

Kaikilla on varmasti oma tiensä ja aikansa.
Itse kyllä olen sitämieltä että mistään pelkästä tahdonvoimasta tässä ei kyse vaan ajatus -ja muutostöitä tässä on kovasti tehtävä onnistumisen eteen.

Täytyy olla aika rehellinen itselle ja kohdattava itsensä. Ehkä sitten sitämyöten löytää toivottavasti itsensä ja olla sinut itsensä kanssa hyveineen ja puutteineen.

Kiitos Renki :slight_smile:
Tähän ei ole mitään lisättävää, eikä pois otettavaa.

17kk on ihailtavaa. Voi, kun olisi joku kristallipallo mistä voisin nähdä itseni 15 kk kuluttua.

Jee!!
Aplodit mulle :smiley:
2kk rikki ja matka jatkuu. Mukavaa viikonloppua kaikille :slight_smile:

Hei vaan hei,

Muutama viikko mennyt ilman ajatustakaan alkosta. JA nyt sitten huomaan suunnittelevani, että perjantaina voisin pikkasen kuplivaa maistella. Mistä nämä tällaiset mietteet tulevat?!? Kaikki on nyt niin hyvin… miksi petaan …

Luin tämän ketjuni läpi. Hyvin (liiankin hyvin) palautui mieleeni alkutaipaleen fiilikset. Luin myös muiden ketjuja ja olotila rauhoittui samointein.
Tiedän, että en juo kuplivaa perjantaina. Huh huh… miten helpottavaa.

Hyvää vuotta 2022 kaikille!
Minulla tuli eilen 100 raitista päivää täyteen. So Happy :smiley:

Rupesin kuuntelemaan Jay Shettyn Ajattele kuin munkki kirjaa. Suosittelen kaikille jotka tykkäävät itsetutkiskelusta =)

Onneksi olkoon! Perässä tullaan.

T. Puuhapete

Kiitos Yolo2021. Ensimmäisiä päiviä (5.) mennään. Kirjoituksesi kolahti, kuulosti tutulta. Ihana ja tsemppaava kuulla miten pitkälle olet päässyt. Toivon seuraavani jäljissäsi.

Hei vain hei kaikille =)
Onkin vierähtänyt pitkä aika siitä, kun viimeksi tänne kirjoittelin. Toivottavasti teillä kaikilla on asiat hyvin tai ainakin parempaan suuntaan menossa.
Mitä minulle kuuluu… 6kk raja on ylitetty!! En pysty sanoin kuvailemaan kuinka ylpeä itsestäni olen. Miettikää, että täällä on ihminen joka joi kynsihoidossakin alkoa pillillä, kun kädet oli jumissa hoitopöydällä.
Kävin perjantaina alkossa. Ensimmäisen kerran puoleen vuoteen. Jotenkin ylikorostetusti kysyin myyjältä, joka tuli tarjoamaan apua, että mistä löytyy alkoholittomat juomat? Sitten ponnekkaasti marssin myyjän perässä holittomalle hyllylle. Halusin ehdottomasti kuohuviinin jonka prosenttimäärä on tasan Nolla. Tulin kahden pullon kanssa myymälästä ulos ja hymyilin koko olemuksellani. Kotona kerroin, että kävin alkossa. Perheen reaktio oli että OHO! mutta tärkeintä oli se, että yksikään perheeni jäsenistä ei säikähtänyt sitä, että olisin ostanut viinaa. Tämä kertoo siitä, että luottamus raittiuuteeni on vahvistunut :slight_smile:
Olen kuitenkin huomannut, että mitä pidemmälle kevät etenee ja mitä enemmän aurinko paistaa niin sitä useammin juominen käy mielessä. Täytyy pysyä vahvana ja huomata, että auringosta voi nauttia ilman alkoholia. Viime kesä oli kyllä sellaista alamäkiluisua juomisen kanssa.
Itsetutkiskelu on välillä raskasta. Edelleen tulee hetkiä jolloin uin syvissä vesissä ruoskien itseäni asioista joita tulen häpeämään loppuelämäni. Tuntuu, että en millään pääse niiden yli. Mutta väsymyksen yli olen päässyt! Sitä kesti pitkään ja se oli kokonaisvaltaista. Itseasiassa… voiko sanoa pitkään, kun vasta 6kk mennyt koko prosessissa. Se tuntui niin pitkältä ajalta.
Minulla oli paljon asiaa ja ajatuksia, kun tähän koneelle istahdin mutta tässä päällimmäiset.
Koittakaa jaksaa! Helppoa ei ole mutta mahdollista kyllä.

Hyvää Vappua kaverit :slight_smile:
Raitis vappu vietetty, en edes muista kuinka moneen vuoteen.
Kolmas päivä Antabuksen avulla. Ja täytyy sanoa, että on helpottanut eloani. Ei tarvi miettiä ja tuskailla :smiley:
Eilen ystävät tulivat meille viettämään vappua. Onneksi kukaan ei enää ihmettele juomattomuuttani. Nyt ne kaikki nukkuvat krapulassa ja minä rupesin lämmittämään saunaa. Aamusauna on elämys ?

Alkoholin suurkuluttaja… runsasta alkoholin käyttöä… onneksi edessä sana Ollut ?
OmaKantaan tullut teksti viimeviikon lääkärissä käynnistä. On se kamala lukea itsestään näitä totuuksia. Ja mitenkähän tämä kaikki vaikuttaa tulevaisuuden terveydenhuollon asiointeihin?
Totuus on kuitenkin tämä ja sitä kun ei mikään mahti maailmassa pois pyyhi.
Elämä Antabuksen kanssa sujuu leppoisasti. Mieleni on rauhallinen. Pystyn keskittymään arkipäivän asioihin, etenemään rauhassa. Levottomuus on poissa ?

Täytyy vielä jakaa kokemukseni viimeviikkoisesta apteekki reissusta. Ennen kuin menin hakemaan Antabukset niin vitsailin miehelleni, että varmaan käy niin, että se farmaseutti kailottaa isolla äänellä, että ”Anteeksi, en kuullut… mitä otat? Antabuskuurin?”
Mutta kävikin päinvastoin. Hän oli niin hienotunteinen, että minä en kuullut puoliakaan hänen sipinästä siitä mistä oireita ja reaktioita voi tulla yms.
En tiedä… voiko näin vakavalla aiheella heittää ”vitsiä”, keventää tunnelmaa? Mutta jotenkin tuolla apteekissa tuntui olevan niin haudan vakavaa ja kun hän kysyi minulta (sipisten) että oletko aikaisemmin näitä syönyt? Niin minun oli pakko vastata, että en ole syönyt. Olen vain juonut ?

:laughing: :laughing:
… vain juonut!?
Ehkä jonakin päivänä muistelet hymyillen ja suurta ylpeyttä tuntien tuota apteekki reissua. Luulen että hyvä tunne on jo nyt?..
Jokaisen purkin jonka kävin hakemassa sai aina silmäkulman kostumaan. Minähän kävin hakemassa kaikkiaan kymmenen purkkia. En koskaan ollut surullinen mennessäni apteekkiin. Enkä hävennyt kantaa purkkia kädessäni. Pussia en muistaakseni tarvinnut kertaakaan…

Putkis

Kävin itse pääsiäisenä Alkossa hakemassa lampaan kanssa nautittavaksi alkoholittomia viinejä ja siinähän se hylly oli ensimmäisenä, jossa luki isolla että “ALKOHOLITTOMAT”. Poimin sieltä sitten yhden pullon joka lajia. Ne tuli ystävien kanssa nautittua sitten aterialla ja kaikki tykkäs. Sitten rupesin tutkimaan niitä pulloja, niin yhdessä luki, että 0.5%. Kyllä vitutti tietää, että tuli sitten nautittua alkoholia. Todella pieni määrähän tuo on, mutta ahdista ajatella, että siihen katkesi se putki. Alkossa kun kävin myöhemmin, niin kyllä sen ALKOHOLITTOMAT kyltin alapuolella lukee selvästi, että 0.0-0.5%. Jotenkin olisi reilumpaa, jos niissä 0.5% pulloissa lukisi tarpeeksi isolla se 0.5%. Se kun on niin selvä asia, että alkoholisti ei voi nauttia tippaakaan. Toisaalta voi esittää sen hyvän kysymyksen, että mitä se alkoholisti siellä Alkossa tekee.

No en aio tätä asiaa jäädä murehtimaan, en retkahtanut, ei tullut pakonomaista tarvetta lasillisen 0.5% viiniä juotuani vetää pää täyteen. Mutta ihan vaan periaatteen takia vitutti.

Tänään onkin sitten jännittävä ilta tulossa ? Suomi voittaa 2-1 ?
En muutoin seuraa jääkiekkoa mutta Suomen MM pelit täytyy katsoa!
Tänä vuonna peleihin valmistautuminen poikkeaa kovasti edellisten vuosien vastaavasta. Samoin pelien seuraaminen on muuttanut luonnettaan. Kyllä ilo, innostus ja kaikki muutkin tunteet on hieno kokea selvinpäin ja aitoina ? ?
Putkis
”Ehkä jonakin päivänä muistelet hymyillen ja suurta ylpeyttä tuntien tuota apteekki reissua. Luulen että hyvä tunne on jo nyt?..”
Kyllä näin on ? Tuntuu, että se viimeinenkin siima alkoholiin on katkennut. Nyt se ei voi kelata minua takaisin pihteihinsä.

Ozfir
”Kyllä vitutti tietää, että tuli sitten nautittua alkoholia”
Minulla kävi tuuri, kun olin täältä plinkistä saanut tietoa tuosta jäännösalkoholista.
Hyvä kuitenkin, että olet päässyt asian yli ?
Jees… tsemppiä kaikille ja huudetaan Suomi voittoon ??

Mukana ollaan edelleen ?
Viinapiru ei kiusaa missään kelissä, eikä tilanteessa.
Käytiin viikonloppu kavereiden saaressa. Oli helppo mennä ja olla, kun vaihtoehtona ei ollut juomista. Ehkä ensi kesänä yhtä vahvana ilman Antabusta.

10 kk ???
Tuntuu hassulta. Raitistumisen alussa aika kului niin hitaasti ja nyt 10kk vilahtanut.
Tsemppiä kaikille teille ihanille. Onnistumiseen päivä kerrallaan ?

Hyvä Yolo 2021!
Kymmenessä kuukaudessa on kyllä juhlan tuntua.
? Onnittelen.

Putkis