Kuvat kulkee
Tein vain yhden marginaalisen virheen
Kuvat kulkee ja niin kulkee Lizzykin=lenkille, mars, nyt.
Hieno kuva!!! ![]()
Heh se oli testikuva. Kun en parempaakaan keksinyt, myöhemmin vaikka niitä luonto-otoksia;)
Kyllä muuten rupesi tänään taas niin oksettamaan koko viinankyllästämä kulttuurimme (koskee koko länsimaista elämänmenoa tietty) Joka ikisessä ohjelmassa oli alko mukana joko jutuissa (vitsinä hehhhehhee kun on aina vaan niin hauskaa samoin kuin paskajutut tai ihan reilusti juotuna, ja joka käänteessä)
Telkusta voi katsoa enää:
- Avara luonto, eläinohjelma, outdoors tms tyyppisiä dokkareita (joissa termareissa vaan kaffetta ilman plöröä)
-Islamistisia propagandavideoita
-Leffassa vain sallittu kaikille -S tai enintään k-7 elokuvia (tosin näissäkin on vaarana että esim pandakarhut nyt on vähän hiprakassa maistettuaan ihmisolennon lasista jne) - Koulun tms. opetusohjelmaa (pois lukien päihdevalistus)
- Helluntai tms herätysliikkeiden jumala-aiheisia käännytysfilkkoja (näissäkin on ehtoollismaljan tms viiniruukun näkemisen vaara)
- A-studio (jos ei käsitellä alkoholipolitiikkaa) laseissa useimmiten vettä
- Kuorolaulua
- Säätiedotuksen (ellei lopussa kehoteta ottamaan vähän lämmikettä kylmeneviin iltoihin)
Taidan lukea siis kirjoja. Silloin kun sisällön saa valita ihan itse ![]()
Luettavaa:
Juoppohullun päiväkirja. ![]()
Ja sitten kiva voisi olla myös
MISKA RANTANEN: KALSARIKÄNNI : SUOMALAINEN OPAS HYVÄÄN ELÄMÄÄN.
Eipä tarvii tänäänkään lasia kallistaa. Tuntuu että aivokemia alkaa tasoittua siihen malliin että etanolilla ei sitä sovi (eikä huvita) sössiä. Rehellisesti voin sanoa että kertaakaan ei ole ollut edes lähellä, ratkeaminen. Ei ole alkoa tehnyt mieli. Muutenkin kun tuo laillinen huume on meille kaikille täysin tarpeeton tuote. Hoitaa sillä ei ainakaan voi yhtään mitään, ei surua, ei ahdistusta, ei masennusta, ei pettymyksiä, ei työttömyyttä, ei sitä että naapurilla on hienompi auto tai isompi liksa, ei lapsettomuutta, ei sitä että lapsia on liikaa, ei eroja, ei sitten yhtään mitään. Kuntonsa sekä fyysisen että psyykkisen sillä sen sijaan voi pilata oikeinkin ramukkaasti. Sitäpä en toivo kenellekään. Lopeta siis ajoissa (itselläkin on tässä mennyt aivan liian kauan, niin monta hukattua päivää, ei auta silti harmitella, mennyt mikä mennyt, mut oi, kun olisin onnistunut jo tuona armon vuonna 2010 kun tänne ensimmäistä kertaa kirjoittelin ja muutenkin aloin hommaa kuntoon hoitaa, onneksi olen (tietääkseni) täysin terve sisuskalutkin voivat oikein hyvin ja veriarvot erinomaiset)
Oikein mukavaa päivää kaikille!
- Raitis päivä. Eli huomenna on ensimmäinen satanen saavutettu. Joopajoo, on se ennenkin päästy sataseen ja paljon ylikin. Silti tuntuu hyvältä, mukavalta, lämpöiseltä ja oikealta. Eilen kävin kuitenkin jo tuon satkun kunniaksi hävyttömän kalliissa kasvohoidossa, nyt näytän ihan prinsessalta…omasta mielestäni. Olen päättänyt että jokaisen sadan päivän kohdalla tuhlaan itseeni, mieluiten ei tavaroita vaan juurikin jotain elämyksellistä tai noita hoitoja. Olon tositositosi iloinen. Olkaa tekin ja ennen kaikkea RAITTIUTTA JA RAKKAUTTA KAIKILLE!
Kyllä sitä välillä kannattaa itseään palkita, siitä tulee hyvä olo ja se auttaa myös jaksamaan paremmin. Itse käyn välillä hieronnassa ja se tuntuu tosi hyvältä, pieni palkinto ja halvemmaksi tulee kuin juominen.
Mulla on kanssa tuo että en halua hirveästi tavaraa, sitä on maailma täynnä. Yksinkertainen olen sen suhteen, en tarvitse paljoa. Ehkä olen alkanut olla asiassa myös hieman ideologinen?
Ahaa 101. Raitis päivä. Oikein mukavaa päivää, raitista sellaista!
- Raitis päivä. RAITTIUTTA KAIKILLE SITÄ HALUAVILLE!
Vilpittömästä onnittelen yli sadan päivän raittiudessa.
Putkis
- Raitis päivä. Sydämellinen kiitos onnitteluista Putkis
Nyt menee jo päiviä etten ajattele koko alkoholia, viikot varsinkin. Viikonloppuina on hankala olla ajattelematta/näkemättä, koska puoliso ottaa (ei onneksi joka vkonloppu) muutaman lasillisen/pullollisen viiniä tai muutaman bissen. Selkeästi kännissä en häntä ole nähnyt pariin kuukauteen mikä tietysti on omalta kannaltani ideaali tilanne. Ottakoot ne keille vielä maistuu, kunhan siinä on kohtuus, MINUN kodissani. Tai…jos saisin päättää niin meillä ei alkoholijuomia kaapeissa olisi.
- Raitis päivä. Aamukahvilla aloitettu kuten varmaan useimmilla meistä. Jaa kyllä minä teestäkin pidän, mutta ei se aamulla oikein maistu eikä potkua päivään anna. Vaikka mustassa teessä sitä kofeiiniakin löytyy. No mutta, onko mulla mitään erityistä sanottavaa tähän postaukseen? Hmmm. Sellainen pieni asia tuli mieleen, että miksi sitä kannattaa täällä maan pinnalla keikkua, niinkuin elää?
Onko tosiaan niin, että HYVÄ elämä tarkoittaa sitä, että voi säännöllisin ajoin ”nollata” tai ainakin juoda joko kotona tai mennä ”ulos” juomaan ja pitämään kivaa=mennä baariin, tulla känniin tai edes vähän känniin, puhua mitä sylki suuhun tuo hauskoja (mukahauskoja) juttuja ja tietysti vielä samat jankkaukset useampaan kertaan kuten kännissä on tapana, parantaa maailmaa ja tuntea itsensä kauniiksi ja fiksuksi, oikeastaan fiksummaksi kuin muut koska nehän on kännissä ( itse en tietenkään ole kuin sivistyneessä hiprakassa). Aamulla noh olo ei ole mitä parhain, Burmaa naamariin ja kyllä se siitä, mutta HAUSKAA OLI niin kyllä kannatti. Ei vaan muista mitä juteltiin ja sillä lailla mutta hauskaa oli, ainakin luullakseni…?.. Oliko? Kai oli? No en minä muista mutta kyllä kannatti. Mitä hienoa on elämän hetkissä, tuhlatuissa tunneissa joista muistaa pätkän sieltä ja toisen täältä? Olisiko ajan voinut viettää paremmin? No ihan varmasti. VOI TÄTÄ ILOA KUN EI ENÄÄ TARVITSE NOITA ASIOITA MIETTIÄ EIKÄ TARVITSE JUODA. RAITTIUTTA PÄIVÄÄNNE, NIILLE KETKÄ SITÄ HALUAVAT! JA RAKKAUTTA TIETYSTI! L.
[size=50]Ihan pienesti voi muistella!
Putkis 0132 [/size]
tosi tosi pienesti
Ja sitä tikulla silmään joka vanhoja jne… ![]()
- Raitis päivä.
“Life sucks and then you f***ing die you know.”.
(Ozzy Osbourne)
Tottahan tuo, mut tänään ei tunnu tuolta ollenkaan. Raitista päivää vaan<3
- Raitis päivä. Aika vähän kerrottavaa, muuta kuin että hyvin menee. Lähempänä neljää kuin kolmea raittiuskuukautta siis. Päivät muotoutuvat rauhallisen ja perusteellisen aamukahvin, liikunnan, luonnon, perheen, eläinten, lukemisen, ja ystävien ympärille. Onhan näitä juttuja vaikka kuinka ja yhteenkään niistä ei tarvita alkoholia kyytipojaksi yök. Ei tulisi mieleenkään ja näyttää menevän jo useampia päiviä jolloin alko ei käy edes mielessä, mainokset&ruokaohjeiden kylkeen isketyt viinisuositukset, alkot, ruokakauppojen juomahyllyt=eivät herätä tunteita. Ainoa viiniin liittyvä ajatus (pelko?) menee niinkin kauas kuin tulevan joulun viettoon. Ainakin kolme kertaa olen retkahtanut juuri joulun aikaan ja havahtunut yhtäkkiä siihen että mitä vi…a punaviinilasi kädessä ja yhtä nopeasti siitä on ensipuraisu otettu.
- Raitis päivä. Viime yönä näin ensimmäisen juomaunen lopettamisen jälkeen. Nämä unet eivät ole itsellä ennustaneet tulevaa lipeämistä saati sitä että tekisi mieli juoda. Tunnelma unessa oli erittäin ahdistava ja muistan vastustelleeni voimakkaasti kun viiniä tarjottiin. Eli en halunnut juoda ja se helpotus herätessä
pahaa unta vain oli. Näistä ”juomaunista” on täällä palstalla kirjoitettu niin kauan kuin muistan, mutta tämä taas lähinnä heille jotka yrittävät ensimmäistä/ensimmäisiä kertoja ottaa etäisyyttä alkoholiin. Kaunis päivä tulossa ja ruumiin ravintoa hakemaan liikunnan merkeissä! Raitista päivää kaikille sitä haluaville, SINÄ voit ja SINÄKIN pystyt.