Elämästä päihtynyt

Kevyesti matkasi kulkekoon, lizzy.

Kiitos 0132<3 Sehän on sulle tuttuakin tutumpaa hommaa :slight_smile:

90.Raitis päivä. Suuntana erämaa. Reppu selkään, kahvia termariin ja tassua toisen eteen :smiley: :smiley: :smiley: Mukavaa ja ennen kaikkea RAITISTA PÄIVÄÄ MUILLEKIN!

Retkeily on kyllä mukavaa ja tuo mielenrauhaa, tukee päihteettömyyttä oikein hyvin. Itsekin harrastelen luontoilua aika usein ja kerään luonnosta kaikenlaista?

Mukavaa matkaa. Yritän minäkin vielä yhden pienen telttareissun tehdä ennen talvea. Kuvan jos voisit laittaa. :wink:

Nautinnollista reissua! Itsekin haaveilen reppureissusta ja enää siihen ei olekaan esteitä joten ei kun suunnittelemaan. :smiley:

  1. Raitis päivä aluillaan :smiley: Kiitos Nayris, Putkis ja Uratykinloppu hyvän matkan toivotuksista. Kotona ollaan jalat hellinä! Anteeksi ettei tullut nyt kuvaa laitettua mutta ensi kerrasta lupaan. En ole tosin koskaan tänne kuvaa liittänyt mutta meneekö ihan copypastella??? Kivaa päivää minä lähden pitkälle lenkille kunhan kahvit on juotu :smiley:
  1. Raitis päivä. Katos saakeli kohta se on kolme kuukautta kasassa ja tällä kertaa se rajapyykki myös ohitetaan vauhdilla (ei ”sellaisella” vauhdilla :laughing: ) Mitä parhainta päivää teille kaikille!

Nyt lizzy tarkkana, 3kk on karikkoinen kohta. Tiedosta se, ja kulje ylpeänä eteenpäin.

Ps.
Kuvia minä laitellut aijaa.com sivujen kautta.

Kiitos Putkis! Olen tarkkana ja tiiän että nämä kolmen kk kohdat on varsinkin ensimmäisenä vuonna tosi petollisia.

No ihan ei vielä onnistunut… sain sentään rekisteröidyttyä aijaahan. Mut copypastas vaan osoitteen ei kuvaa :laughing: Ohjeita please

Aijaa.com,
Valitse tiedosto, etsi sieltä kuvasi.
LATAA.
Valitse kuvakoodit,
Ok.
Mene Plinkin sivullesi.
Liitä.

Jatkan kohta…
Vähän paha paikka nyt…

pitääpä kans kokeilla kun en ole aikoihin yhtään kuvaa sieltä laittanut… onistuisko…

Ohjeita jo tulikin, tähän nyt valitsin aijaa.comin kuvakoodeista sen "foorumille , iso " ja ctrl?v komennolla tähän liitin.

Näytti onnistuvan. Mutta, kun ensin kokeilin ottaa sieltä sen “linkki” -vaihtoehdon niin eipäs tullutkaan näkyviin.

Hienoa on Lizzy ollut seurata sinunkin matkaasi… sain itse vuosia sitten 1 vuoden raittiuden, ja nyt sitten ihme kyllä olisi 10 kuukautta raittiutta kasassa. Alkoholismi on kyllä erikoinen sairaus. Itse kun vuosia retkahtelin, ihmettelin hirveästi, miksi monet halusivat neuvoa, vaikka neuvoja en yleensä kaivannut, totesin jo tuolloin vuosia sitten, että menen samoilla, vanhoilla hyväksi havatuilla keinoilla eteenpäin, eli päivä kerrallaan, rennosti, suklaa, leffat, Internet, kirjat, urheiluakin jos jaksaa, luonnon katselua, matkojen suunnittelua, välillä omien tunteiden kuulostelua… pohjimmiltaan raittiuden ylläpitäminen on helppoa, jos ei ole halua juoda. Mutta jos se kova viinahimo tulee, niin kyllä se vaikeata silloin on. SIksi monesti ihmettelin niin plinkissä kuin vertaisryhmissä, että miksi luulivat, että muka pitäisi jotenkin juuri retkahtanutta jollain tavalla motivoida, retkahtanut on erittäin motivoitunut aloittaa raittiuden, jos se halu hakea raittiutta on. Mutta jos sen halun menettää, on haastavaa.

Oma tilanteeni tällä hetkellä on se, että välillä haluankin raittiutta, usein en ajattele mitään viinaan liittyvää, mutta jossain syvemmällä itsen sisällä on edelleen se voimakas kaiken uhmaaja, joka sanoo, ajattele, vielä kerran, uudestaan. Se on kova se alkoholistinen mielenosa, jonkinlainen jungilainen varjo, elämän-ja-kuoleman-herra muka, valehtelee, vaikka sen suurimmat sota-aseet ovat himo, pelko, epätoivo ja itsesääli. Lisättynä mahtipontisuuteen ja lapsellisuuteen. Mutta kyllä tässä silti on hienoa olla raittiina, ja onhan raittiina kivempi roikkua vaikka 500 metriä rotkon yläpuolella. Puhumattakaan muista yllättävistä tilanteista.

Raittiina tänään, kaikille tsemppiä!

Ihan hirveästi kiitos teille 0132, mies metsänreunasta ja grape2 kun jaksoitte kirjoittaa ketjuuni<3 Vastailen teille ja kirjoittelen pidempää stooria kunhan on sopiva hetki (olen reissussa). Ja lisäksi tuntuu että pää on jotenkin tyhjä sanoista, joita mulla kyllä yleensä piisaa. Tuota kuvajuttua kokeilen heti kun jaksan räpeltää;) se on morot kaikille tältä päivältä!

Hei vääntäkääs nyt joku oikein rautalangasta tuo kuvan liittäminen. Niin kauan menee hyvin kun

  • osaan valita kuvan
  • ladata sen
  • koodeista mikä?
  • mutta en osaa liittää sitä plinkin sivulle, tulee vaan tuo ”tekstinrotla”
    :blush:

Eli ei ainakaan ”sijoita” -komennolla liitä kuvaa.
Ja mites kännykällä tuo ctrl+V

.

.

Wuhuu