Onko Subutex todellakin vaihdettu kaikilla potilailla Subuxoneen?Huhuja kuullu ja nykyään Xonea enemmän liikenteessä,"oikeeta"vaikeempaa saada nykyään mistään?Fakta tietoa,kiitos?
Minusta tuossa joskus ennen vuoden vaihtumista haastateltiin jotain ylilääkäriä, tai jotain sellasta, koskien sitä juttua että virosta on vaikeampi saada nyt subua jne.
Niin hän sanoi että vissiinkin KAIKKI subutex vaihdetaan ajan kuluessa suomalaisessa vierotushoidossa xoneen koska sitä ei voi piikittää.
Hän sanoi että näin ollen kaikki jotka käyttävät texiäkin oikein niin suostuvat mielihyvin ottamaan xonet, kun ne on periaatteessa sama juttu, toisia ei voi vaan rännätä.
Periaatteessa ihan hyvä juttu, mutta toivottasti nyt ei sitten texi korvaudu jolllakin heroiinilla tai laittomilla fentanyyleillä jne.
Täälläpäin on siirrytty xoneen jo vuosia sitte.
Ihan takeella aletaan vetään fentaa yms. Niin on jo käynyt jossain päin ja kerta subbarit alkaa olla aika kuitilla niin kyllähän tota itekki
hakee parannusta oloon jostaki muusta…
Sitä just aikasemmi tääl kyselin et onko toi vaa tiettyjen paikkakuntien juttu vai pistetäänkö tää käytäntöön koko suomessa.
Ja kylhä noi ihmiset myös heittelee tota xonee hihaa.
En ole ihan varma, mutta koko Suomesta se tais puhua.
Miten se xone eroo texistä että sitä ei voi rännä? Ihan mielenkiinnosta kyselen. Jotkut sidosaineet?
Tästä kaupungista ainakin lopetettu…Kuulemma raskaana olevat naiset saa…
Kyl mä oon ainaki -xonee heittäny hihaan kerran ku ei saanu texii…Ihan hyvin pystys heittämään…
Kyl tääl saa ainakin tekkeniä ne, ketkä on allergisia xonelle. En tosin tiedä, onko sit allergiaa testattu uudestaan, nyt kun väri on muuttunu, mut täyty oranssin aikana olla kyl aika pahast allerginen, et sai ihan originalia. Ainakin 2 tapausta tiedän jotka saa tekkeninä. Ja mäkin xonen oon lähes aina ihan filtteröimättä hihaan heittäny, viimeks muutama tunti sit ku tarjottii, eikä oo ikinä siit esim horkkia tullu. Kieltämättä aika paljon sidosaineita näyttäis sisältävän ja aika hitaast tekkenii nähden nousee, mut ei se haittaa, ku xonee saa ilmaseks/puol ilmaseks (pari millii muutamal jyväl tai euroina korkeintaa vitosel) ja tekkenist joutuu pulittaa väh. 50, yleensä 60 egee kasista. Sitäkii tulee yleensä kyl halvemmaks ostaa kakkonen, ku ei kukaa osaa laskee tarkkaa paljo siit pitäs heittää, ni sen saa useest tingittyy 10 egee, mut on sekii tuplat xoneen nähden…
BTW, en tiiä ketää täältäpäin ketkä vaivautuis filtteröimää xonen … Tänää vedot tarjonnu kaveri vetää tennarit hihaa ja kädet on sen näköset, YÖK! Ne se sentää filtteröi
Eiks muis kaupungeis subun-vetäjät osta korvaushoito-potilailt bubree ? Tääl jos on vähäkin kuivempaa, ni niilt saa joka tapaukses aina, ja osa ku vetää välist päivittäin, ni subun saanti ainakin xone-muodossa on turvattu niille, ketkä on pahiten koukus ja tuntee eniten korvaushoito-potilait . Ite ku oon lopettaas (tosin ollu jo pari vuotta enemmän tai vähemmän, nyt lopullisest ), ni just nyt etenkii tullaa kotii tuomaa bubree esimerkiks TENNAREIDEN takia . Viime Pe sain 3mg xonee 5 tennarist… Jotkuu sentää tulee ees äksien tai pamien takii…
Ei tota xonea voi verratakkaan oloissa alkuperäiseen-jos siis vetää hihaan. Mulla paranee ehkä hieman olo mut toisaalta tulee “vähä outo olo”-sikspä en sitä oo vetänykkään ku pari kertaa hihaseen.
Tätä mieltä useimmat tutut mut onpa niitäki jotka pitää melkeen
samanveroisena ku texi…
Suboxonessa on NALOKSONIA-jonka “pitäis” aiheuttaa kauheet reflat jos tykität sitä. En oo kyl kuullu et moista kuitenkaa ois tapahtunu… Sama homma ku mitä puhutaan tosta deegujen Antabus-kuurista… (kuulin kyllä vasta -tuttu oli hoidossa viuna-onkkelmansa takia niin siellä oli nämä kurssin pitäjät entisiä juomahemmoja. Kaikki olivat ottaneet viinaa antabuksen aikana ja eipä kellekkään ollu kummempia oireita siitä tullu…)
Korvaushoidossa raskaana olevat saa täällä myös texiä, lapsen syntymän jälkeen siirrytään hetmiten xoneen… Kai se on niin myrkkyä ettei haluta altistaa lasta sille?!?.. Paskaa se anyway on
-Ei ainakaan itellä ois pokkaa mennä ulvomaan korvislaisilta pillereitä, eiköhän nuo tartte ite ne. Ei multa ainakaan ois ollu
antaa yhtään kellekkään kun ite olin hoidossa-ei onneks kukaan
pyytänytkään… Muistan ku yheltä muijalta kiristettiin lääkkeitä-
kyl säälitti… Tosi sairas ihminen joka tollasta tekee
En tietenkään tarkota et kaikki kiristäis …tulihan tuota aikoinaan ostettua itekki kerran-pari yheltä korvislaiselta, sillon ku täällä oli vielä texi käytössä.
Ei sitä kukaan kerjääkään, ite ne sitä tyrkyttää ja myy/vaihtaa jyviin tai savuun… . Kun meil saa näkyä savu testeissä, vaik oiskii korvaushoidos… Tiedän kokonaista 2 henkilöä, ketkä ei poista osaa subuistaan… Lähinnä se on et kysyt kakkosta, tarjotaan, et “etkö haluis kuitenki kasia ostaa?”. On liian hyvin tiedos, mitkä annokset saa milläkii puheil, eikä sit oikeeta vierotushoitoa, et paljo oikeesti tarvii, käytetty ku 10 ekan korvaushoito-potilaan kohdalla…
tänneki sitä pupree, sama se mis muodos prkl
Älä muuta sano…
Ei sitä kukaan kerjääkään, ite ne sitä tyrkyttää ja myy/vaihtaa jyviin tai savuun… . Kun meil saa näkyä savu testeissä, vaik oiskii korvaushoidos… Tiedän kokonaista 2 henkilöä, ketkä ei poista osaa subuistaan… Lähinnä se on et kysyt kakkosta, tarjotaan, et “etkö haluis kuitenki kasia ostaa?”. On liian hyvin tiedos, mitkä annokset saa milläkii puheil, eikä sit oikeeta vierotushoitoa, et paljo oikeesti tarvii, käytetty ku 10 ekan korvaushoito-potilaan kohdalla…
[/quote]
Jep, juu en mä tarkottanutkaan et siellä välttämättä näin olisi.
Täällä tuo korvaushoito on suoraan sanottuna tehty niin vittumaiseksi hommaksi että siellä ei kukaan “huvikseen” käynyt…
Tai no mitä nyt aina oli näitä jotka jonkun aikaa kävivät ja joko lopetti ite tai lens pellolle…
Ite lopetin hoidon jo aikaa sitten ja mitä muistelen porukkaa niin melkein jokainen lopetti-oli tiputtamassa annosta.
Kotilääkkeet oli todellaki KIVEN takana ja sitten kun ne vuoden hoidossa olon jälkeen sai niin ne menetti monikin aivan naurettavista syistä tai jos kerran näkyi jotakin seulassa…
Yksityisyyden sai unohtaa sen saman tien kun hoitoon meni-joka hiton asiaan puututtiin jos ne ei olleet hoitajien mieleen.
Jne Jne Jne…
Ilmeisesti korvaushoito ei joka paikassa ole sellaista, ja mitä nyt oon kuullutkin niin ei missään tunnu olevan samanlaista mitä tuolla entisessä hoitopaikassa. Mut onneks se on mun kohdalta historiaa…
iltalehti.fi/uutiset/2008012 … 8_uu.shtml Tuollainen uutinen tuli eteen!
Kuulostaa hyvältä, saas nähä sit miten käytönnössä.
Hallintafriikit päihdetyöntekijät ehkä pilaa koko jutun…
Tuohan kuulostas tosi hyvältä. Välillä jotakin järkeviäkin päätöksiä
näköjään osataan tehdä!!
Toivottavasti toteutuu ja ne jotka apua oikeesti tarvii-saa sitte sitä.
Itse saan Subutexia tänä päivänäkin. Mutta ihan helvetillisen työn takana se on ollut ja joka päivä taas vaihteeksi näyttää epävarmalta. Välissä (xonen tulemisen ja nyt tämän syksyn) oli monta vuotta että sain Subua kerran viikossa pussin ja seuraavat tartti hakea vasta viikon päästä. Sekin tarpeeksi ärsyttävää.
No, nyt se xonen takia sitten joudunkin yht’äkkiä (puhtaat seulat vuosikausia) käymään taas tihennetysti. Helvetin fiksua.
Kuka niitä juttuja uskoo ettei xonea myytäisi tai pystyisi piikittämään, en tajua. Lääketeollisuus on tunnetusti hyvä lobbaaja ja manipuloija.
Kertoakaapa mulle nyt, että miten on, onko stadissa tapauksia, joissa saa subua vaikkei imetä/ole raskaana? Meillä on tuolla klinikalla niin natsimeno nykyään, että pakko alkaa tappelemaan asiassa kunnolla.
Oma tilanne on, että olen yliherkkä ihan oikeasti xonelle. Niin enkä myy lääkkeitäni saati muutoin väärinkäytä ja "hoito"myöntyvyyskin on hyvä.
Oli kyllä vikatikki tuohon “hoitoon” lähteä aikoinaan. Kun pääsisi irti pikaisesti.
Tässä etelä-Suomen kaupungissa jossa asun, ollaan siirtymässä Suboxonen osalta apteekkijakeluun. Tosin ehtona on se, että annos on max. 16mg/vrk, hoito sujunut hyvin ja elämäntilanne vakaa. Itse en siihen pääse, koska annokseni on 24mg/vrk…Subutexia ei apteekeissa ole myynnissä, ainakaan ei löydy apteekin lääkevalikoimasta. Apteekkiasia on vielä auki, ei ole vielä selvää, kuka maksaa ja mikä on Kelan osuus. Ilman Kela-korvausta pakkaus (28kpl) maksaa apteekissa [Poistettu hintatietoja -Päihdelinkin toimitus].
Iteasias olen. En oo ollu tekemis parii vkoo kenenkää kans ja jos on soittan, oon keksin aina jonkun selityksen. Ei oo aikomuskaa pilata omaa hoitoa tollasten ihmisten takia, oli ne sit frendejä tai ei. Ja eipä oikeat frendit vetäis vetoja mun nähen ku oon lopettan ite sen, joten en oo tekemisis ku korkeintaa käyn kahvil liuotuksen jälkee; nää osa ku tulee välillä samaan ryhmään ihan tarkotuksel… Osalle oon sanon sit et ei mee enää sama lääkitys ja osa ei tiedä mun numeroa ja aion vaihtaa sen viäl kerran et sitä ei tiedä enää kukaa… Ja meil ei korvaushoito todellakaa ole mitää järkiperäistä toimintaa… Viime vkol ku kävin kahvil yhen korvauslaisen kans, sano et sit ku mul on enemmän kotilääkkeit ni voidaa “jeesata” toisiamme et ku hänel ei oo ni mä lainaan sille ja ku mul ei oo ni se lainaa mulle… En viittin sanoo et mul on aina omat lääkkeet ku en oo kellee antan murustakaa; se sen sijaa samast annoksest myy muille vähintää 2 tai kolme kasia samantien . Ei oo aikomuskaa jeesata, mut sitä se ei tiedä!
Kyllä sitä täälä ainakin saa ihan a-klineltä.
Se on niin saatanan iso myynti artikkeli, et hullujahan ne olisivat jos lopettaisivat. … Siis ainakin hulluja olisivat sielä Ranskassa, jos lopettaisivat… nii.
Oho oho!!
Kirjoitin tänne v.2010 tammikuussa että saan subua Espoossa. Ilman raskautta yms syitä.
Se on poistettu. Eikä ees merkattu poistetuksi DDD
Saatana ne lääkefirmat ja urpot poliitikot yms etc.
Olisi paljon sanottavaa, muttei kykene, hirveet reflat.