EIKÖ KORVAUSHOIDOSSA SAA ENÄÄ SUBUTEXIÄ?

Mä taas oon kirjottanu tuon viestin hoidon alussa ku annos ei oo ollu kohillaan. Voin ylpeänä todeta et oon saanu välit poikki kaikkii ihmisiin ketkä haittaa mun hoitoa. Toisaalta kun vanhoista pääsee eroo ni välillä tulee tielle sellaisia “on the edge”-tyyppejä ketä ois parempi olla näkemättä. Tahtovat jotain lääkkeitä (bubrea eivät saa) jossain vaiheessa kuitenkin, mut eniten haittaa se, et vievät mun energiaa ku yrittävät roikkua kahen maailman välissä ja joudun tukemaa ilman tuloksia…

Mut hoito on menny hyvin ja ei ole yhtää ainoaa ihmistä kenelle antaisin mitään (lääkkeitä, huumeita, rahaa yms.) niin, et he tietäsivät saavansa multa mitään. Eikä mun lääkkeet ketään auta ku niin vähän saan mut kyselyjä edelleen tulee… Mut hoito on onnan, liuotan lääkkeet, en oheiskäytä, en piikitä (ellen oo tosi itsetuhonen eli n. 4krt/v) ja kaikki menee hyvin. Oon koulus oikeassa aika-taulussa… :slight_smile: :smiley:

vastasin ihan himmeen pitusen tekstin, mutta ylitin siten loggausaikani tms.
ehkä uusi yritys huomenna, jos jaksaa.
kuullostaa loistavalta sun KH-asenne. Vedin sen läpi ite hyvin samaan tapaan ja nyt 1/2011 oon lopetellut.

1. vrk ilman opiaatteja - ekaa kertaa sitten n. 10v KH:n ja sitä ennen noin 6v heroiiiniputken, ihan päivittäisen siis… : )
    En tiennyt, että tällasia voimia on olemassa. Ihan hirveetähän tää on ollut. Mutta mutta, antaa loppuelämänsä jonkun KH:ssa juoksemisen edestä - riitti mulle.

EDIT: lähden lataa tästä maasta asap kun oon tarpeeksi kunnossa. Oitis. KH oli ainoa syy miksi jumitin tässä maassa. Huono syy!

Tuota… tuliko mieleen, että jotkut ihmiset ovat ihan oikeasti yliherkkiä. 1. xonesta maksa-arvot 3000 (en muista alat vai asta, jompikumpi). Hurja luku. Minulla on iho- ja allergiasairaalan paperi, jossa todetaan mistä yliherkkyys todennäköisimmin johtuu, ja sillä pärjäsi kyllä todella pitkään. Muita oireita en jaksa alkaa kertomaan, aika tympee meinaan toi sun teksti. Mua ei kiinnosta vittuakaan bupre muodossa tai toisessa, ainoastaan tuolloin kiinnosti se, että pääsisi liian pitkäksi venyneestä KH:sta irti nätisti, ilman anafylaksioita yms mitä yliherkkyydet sitten tuovat mukanaan. Mua kiinnosti oikeat hitaat, eikä mitkään helvetin bupret. Harmittaa tän nykymenon takia, että buprekorvaukseen menee junnut jotka on alottaneetkin sillä. Se ei tosiaan ollut KH:n idea.

DM, mun mielestä sä alat olemaa jo vähän jankuttaja. Tää topic tehty vuosia sit, lisäks jos lukisit asiasta niin nykyään koko Suomen päihdehuollon tarkoitus on vain ja ainoastaan “parantaa elämänlaatua ja elinikää”.

Mikäli tässä maassa eutanasia olis sallittua niin uskon että monikaan käyttäjistä ei olisi elossa, mä olisin ollut kuollut omasta tahdosta jo yli puolet elämästä! Tässä maassa kerrotaan jo ekalla luokalla ketkä pärjäävät, edelleen; kuten joku kansanedustaja sanoi 'kaikki eivät pysy tahdissa mukana ja olisi suorastaan vääryys pakoittaa sellaiset ihmiset sopeutumaan heidät siihen". Kyse oli varhaiseläkkeestä mt-ongelmista, mutta heillä niitä päihdeongelmia juuri on.

Xone sisältää sitruunahappoa, sitruuna-aromia yms. Jota siinä ei todellakaan tarvitsisi olla! Kaikilla käyttäjillä ei ole reikiä kuten ei ole tautejakaan. Muistat varmaan että tuo topic tehtiin kun lääkeyhtiö päätti lisätä nämä ihanat happamat aineet liuotettavaan lääkkeeseen… Tiedän kyllä että kyse on naloksonista… Täällä voit auttaa kuvaamalla myyntiä (lupaan että saat ~5 hlö/pv kuvatuksi), mikäli saat poliisit yhteistyöhön, pihalle lentää samantien jos jää kiinni myynnistä ja poliisi asiasta ilmoittaa!

Miksi oikeastaan kukaan mun uusista ystävistä ei korvauksesta tiedä? Suvaitsemattomuus… Silti mä olisin mielummin ottanut eutanasian, se ei vain jostain syystä ole mahdollista… Sun pitää ottaa yhteyttä eduskuntaan, koska nykyinen laki tarjoaa ainoastaan ‘siedettävämmän’ tavan elää. Frendi lähtee aina päivänkin dokausputken jälkeen mielisairaalaan, ei katkolle suostu lähtemään eikä ota lääkkeitään, oikein veronmaksajille? Eikä Kimikää ole suomalainen kun Monacossa asuvat…

Harva asia toimii, Räsänen saa haukkua homoja kristinuskon nimessä, muu rasismi on sanattomasti ja sanallisesti kielletty! Aika vähän menee rahaa silti korvauslaisiin kun seuraa paljonko massia menee ulkomaalaisille… Demokratia on tosi demokratiaa… Kyse on kuitenkin jenkkiläisistä lääkeyhtiöistä ja jo rinnakkaisvalmisteet saivat heidät suuttumaan… Testi-eläimiähän lääkkeissä ollaan aina! Miksi meillä ollaan niin epäileviä allergian suhteen :laughing: . Useat raapineet jalat verille, mutta jos tyyppi on epäilyttävä, voi valita metkun tai xonen… Mä en ole yrittänyt enkä tiedä kuin 2 ihmistä ketkä yrittäneet; muutaman korvauslaisen tiedän kuitenkin…

Ehdotan että annetaan valita korvaus tai eutanasia… Turha on yrittää kun kerran on mokannut niin olet luuseri… Ei ole järkeä jatkaa elämää kun muut tuomitsevat, vaikka narsisteja luk. Ott. Ihmisillä on omatunto. Vaikea huomata sun mielipidettä asiaan… Tulee JOKA kirjoituksessa esiin… Pyydänpä tekkeniä, suurempaa annosta, kumeja ja alan vetämää kamaa, mitä sitä turhaan yrittämään kun on luuseri niin pitää vain toivoa ettei elä yli sata vuotta :stuck_out_tongue: :smiley: :laughing:

Mun mielestä EU on lähtenyt käsistä, kukaan ei pyytänyt liittovaltiota tai ne jotka pyysivät; eivät asiaa ajatelleet. Meidän rajat ovat vapaat, rikollisuus lisääntynyt (melkein ½ raiskauksista jo ulkomaalaisten tekemiä) jne. Tiedän että kh ei toimi, mutta kun Suomessa (ja muualla kehittyneessä maailmassa) kädet on nostettu ylös asian hoidossa. Miksi alkoholismi hyväksytään sairautena, mutta narkomaniaa ei?? Alkaako kukaan ns. “terve ihminen” leikkimään hengellään??

Kait mä saan oman mielipiteeni sanoa ja olenkin sanonut, mutta sä et itse ymmärrä tietynlaista sarkasmia vaikka itse sitä viljelet jatkuvasti. Mä epäilen että erittäin moni foorumille ekaa kertaa tuleva, kirjoittaa muutaman kerran ainoastaan tänne, koska jos hän ei ole kipu-potilas ja koukku on bubreen (mikäli aine on miedommat opiaatit on suorastaan luuseri, koska ne vieroitusoireet ovat niin helpot; entä jos ongelma on että ihminen on jo ennestään niin toivoton, että hän tarvitsee hoitoa jotta osaa elää raittiina); sä et kovin kohteliaasti monellekaan vastaa…

Sä tyrkytät kokoajan omia mielipiteitäs ja korostat kuinka kaikkien muiden mielipiteet ovat vääriä. Esimerkiksi Jesse-asia, jos sä et ole KOSKAAN kokenut valaistumista, et voi tietää onko asia totta vai ei… Uskonasiat ja mielipide-asiat ovat subjektiivisiä kokemuksia kaikki! Ihminen ei osaa olla objektiivinen (lukion äikänkirja lähteenä). Usea vanhakin kirjoittaja lähtenyt sen takia, että kaikilla ei ole aikaa tai halua perustella omia näkemyksiään niin pitkään ja muut jäävät ulkopuolelle sen kaksinkirjoittelun välissä. Esimerkiksi Nezun kommentteja uskosta haukut joka kerta… Jos joku saa onnellisen elämän uskon myötä ni mitä siitä on keneltäkään muulta pois?? Kyse ei ole edes rahasta… Miksi et siedä uskovaisia tai uskontoa???

Ei ole onnistunut kh, ei EU, ei tukipaketit, ei vaalit, olemme 6:n maan joukossa jossa tuloerot kasvavat voimakkaimmin yms yms. Tämä topic on kuitenkin ajalta jolloin hoidossa sai Subutexiä ja vaihdettiin appelsiiniin, siitä valkoiseen xoneen… Mä en enää omaa mielipidettä korvauksesta kirjoita, koska kaikki sen tietävät muutenkin!!! Tiedän kuitenkin että resurssi-kysymyksien takia annetaan mielummin lääkkeet kuin päästettäisiin esimerkiksi ½v:n hoitoon… Itselle riitti kk:den hoito kunnon paikassa tietämään mitä mä elämältä haluan, mutta ne ketkä aloittavat korvauksen ilman mitään hoitoa ja pyörivät vanhoissa porukoissa; eivät saa sosiaalista kontaktia pois. Huumeriippuvuus on kuten alkoholiriippuvuuskin sairaus jossa on kolme osa-aluetta, fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen. Kh:lla pyritään “hoitamaan” sairautta. Sairaudeksi riippivuus on diagnisoitu, opiaattiriippuvuus on F19.6, alkoholismi F19.0, sekakäyttö F19.1 jne. Oletko sitä mieltä että koska kaikissa riippuvuus-sairauksissa kyse on ns. primääri-sairaudesta, eli hlö ei sairastu ellei hän koskaan ota mitään ainetta; tätä sairautta ei tulisi hoitaa millään lailla? Mikäli niin aletaan tekemään, niin jokainen ylipainoinen joutuisi maksamaan omat painostaan aiheutuvat ongelmat itse, sikiöt seulottaisiin todella tarkkaan, että geenit olisivat “terveet” ja itseasiassa ihmistä jalostettaisiin entistä pahemmin… Nyt on huomattu, että monet pääsevät korvaushoidolla (bubrella) irti piristä tai vaihtaneet piristä, alkosta tai sekakäytöstä bubreen. Kaikki vain xone-hoitoon… :unamused: Juuh, mä todella itse kannatan asiaa… :mrgreen:

Oh my god, nyt ne ottaa tosissaan yhteen. :slight_smile:

Mun idea siinä sarkasmi-jutussa oli ainoa asia, että mun molemmissa viesteissä se viimeinen heitto oli heitetty vihjaamaan, että ehkä osa jutusta on mulla sarkasmilla heitetty… Mä en tahtonut oikeasti noin pitkiä perusteluita tms. kysymykset oli tarkoitettu ihan vain mielenkiinnosta… Mä tiedän sun suhtautumisen korvaukseen sekä uskontoon ja todennäköisesti säkin jonkun verran oot perillä mitä mieltä asiasta mä olen. Kuitenkin mulle itselle on sanottu, että mä en voi itse vihata hoitoa joka pelasti mut. Sun käsityksen perusteella kaikki korvauslaiset ovat turhia; ainoastaan tyhmät ihmiset voivat jäädä koukkuun bubreen; joo se saattaa vaikuttaa henkilökohtaiselta, vaikka en itsekään korvaushoidon nykymenosta pidä. EN pidä kivunhoidostakaan, näen jatkuvasti läheisiä ketkä odottavat pääsevätkö leikkaukseen vai pitääkö yrittää olla sekaisin lääkkeillä…

Mua ihmetyttää että tuomitaan koko RYHMÄ, jokainen osallistuja… “kaikki mannet varastaa” tms. En mä ainakaa ala tappelemaan virtuaalisesti, Junkie… Tehdään pesäeroa asiaan mielellään, mä olen ottanut nettiin etäisyyttä muutenkin…

PS. Ei kuivaushuone riitä asiaan, olemme yhteydessä silloin tällöin muutenkin kuten moni muukin tällä foorumilla. Mut mä en asiaan ota mitään kantaa, koska tiedän että asiasta tulee vain tappelua puolin ja toisin… En ota kantaa, koska en ole samaa mieltä; aivan omaa mieltä…

O.T. Olen täysin samaa mieltä tuosta ryhmien tuomitsemasta! Mielestäni se on virheellistä, helppoa ja minusta osoittaa, ettei asiaa ole kovin pitkälle ajateltu :confused: . Ja virtuaalitappeluki o n turhaa ja ikävää… Olen aikoinani sekopäisyyttäni siihenkin syyllistynyt, mut kun päihdeasiat on huomattavasti paremmal tolal, sitä rauhottuu. Vähillä rauhottavil… :slight_smile:. Ja niistäkin hitaaaasti eroon… :smiley: ! Jess!!! Hyvä kirjotus, malibu!(Ja jos joku kyyninen ilkimys tulkitsee tän “nuoleskeluks”, siitä vaan, emmä siitä (enää) välitä :laughing: , “…that´s how people are, it´s the same old crime…”

Äh, just kirjotin korvaushoidosta tonne. no mut joo…eipä aitoo texii oo näkynyt aikoihin täälläpäin. Ja nyt kun olen korvaushoidossa ja ihan tosissaan siellä niin mulle on ihan sama mitä ihmeskelen. Kivoja appelisiininmakuisia nappuloita noit xonet :laughing: kyllähän sitä aitoo texii kaipaa hihaan, mutta ei se tunnu enää miltään kun on korvaushoidossa. mutta tosiaan xoneen on tyytyminen. Sitäkin ihan hyvin hihaan voi heittää. Filtteroida kannattaa toki. kyllä mä siitä omat fiilikset sain kun ei muuta ollut. Sitähän mä käytin koko loppuajan mitä käytin ellen sattunut joltain salakuljettajalta saamaan jotakin. Näin on marjat. Ja korvaushoito kunniaan ja se kannattaa ottaa todesta. Sitä varten se on. Avuksi meille!!! :exclamation:

[offii]DM, kyllä joo mun kirjoituksista paistaa läpi se, että mielestäni kaikkien minimitulo tulisi olla sama… Eniten harmittaa, että tietyt ryhmät kuten opiskelijat, eläkeläiset, yh:t monesti kärsivät asiasta eniten. Suomalaisest maksavat 20% veroa, harvoin kukaan hakee “lisähakemuksella” rahaa. Markka-aikana yks tuttu haki avokin kanssa vauvaa varten rahaa, saivat 500mk! :open_mouth: :unamused: En silti ole sitä mieltä, että rahaa

Oli tuo topic jonka Junkie laittoi asunnoista, määrättyihin vuokrataloihin otetaan ainoastaan ulkomaalaisia. Mä en toivoisi että olisimme 10-20v:n päästä Ruotsin tilanteessa… Lisäksi kun tunnen useamman ihmisen, joka on tehnyt töitä joko maahanmuuttokeskuksen tilojen/ asuntojen parissa, tiedän että kulttuuri-erojen takia esim. ikkunoiden rikkojia tai asuntoja josta revitty kaikki puu irti & poltettu olohuoneen lattialla; ei voi syyttää. Kyseessä on kuitenkin kulttuurishokki… Luulisi, että suomalaisten tehtävä olisi sopeuttaa asumaan taloissa “normaalilla tavalla”.

Mutta mä tunnen kyllä “mamuja” enkä kohtele heitä eri tavalla… Mä en ainakaan tahdo maksaa Somalian sotaa jos tämä pitää paikkansa. Olen ennenkin sen linkittänyt ja tuo tuppaa netistä katoamaan, joten se on kopioitu ja liitetty… Lisäks mä olen sitä mieltä että meillä ei ainakaan ole työvoimapula vaan työttömiä aivan liikaa!! Se 13% vähennettynä ne 9€/pv niin arvio lehdessä viime vkolla oli +20% ja nuorisosta +30%… Jos suurissa kaupungeissa/maalla on työvoimapula, miksi ihmiset ovat tällaisissa pikku-kaupungeissa missä töitä ei ole?!? [/offii]

En laita sanaakaan korvaushoidosta, tiedän että määrä kasvaa hurjaa vauhtia, onneksi en ole katsomassa asiaa… Hoitajat tuntuvat olevan kiven ja kuoren välissä… Jokin mättää… :neutral_face: :unamused: Edelleen… :open_mouth:

Offi jatkuu… :slight_smile:

Miksi “itseaiheutettu” sairaus ei olisi sairaus :confused: ? Joo ja mun “kyyninen ilkiö” vai mitä kirjotinkaan, oli sitä sarkasmia :laughing: .

Niskasta kiinni ottaminen on vaikeaa (en väitä, että mahdotonta!), ja kun sairaus on tullut, niska ei enää auta. Sit esim.vakaviin ja vähemmän vakaviin :confused: psyykkisiin sairauksiin määrätyt leptit ainakin mul aikaansaa hillittömät mässyhimot… Metabolisesta oireyhtymästäkin on ollut puhetta, tietenkin tästä eri käsityksiä lääkäreil… Mun tuntemista (ei tietenkää tilastollisesti merkittävää, myönnän, mut kuitenkin aikamoinen joukko ihmisiä) tyypeistä, joil isot leptiannokset, ei kukaan ole säästynyt 1.lihomiselta 2.aikusiän diabetekselta… :frowning: .
“Itseaiheutettu” ehkä lainasana enkusta? “Self-caused”. Ei löydy esim.ranskan kielestä sellaista, kuten taisin jossain aiemmin kirjoittaa. Jaa että mitä ranskan kieli liittyy tähän…? No, kai siten, että ajatus e i ole ainakaan universaali, siis että kaikkialla ei ajatella niin eikä käytetä sellaista sanaa. Ja tää suomalainen tuomio on minusta aika kovaa välil… Vaik “hyvinvointivaltio”… Ajatus vaik tulonjaosta, tai ainakin yks tausta-ajatus lienee se, että kaikki ihmiset eivät kykene samaan… :question: . Minusta ihmisellä on oikeus hoitoon, vaikka sairaus olisi “itseaiheutettu”. Jos on vaik lapsena ja nuorena tietämättömyytään polttanu ihonsa usein, se on aikuisena melanoomariski… No, koko “sairaus”-käsite on melkosen vaikia määritellä. (Siellä ne filosooffian laitoksel sitä miettivät ja miettikööt mun puolesta, mulle riitti :imp: !)