Mun mielestä EU on lähtenyt käsistä, kukaan ei pyytänyt liittovaltiota tai ne jotka pyysivät; eivät asiaa ajatelleet. Meidän rajat ovat vapaat, rikollisuus lisääntynyt (melkein ½ raiskauksista jo ulkomaalaisten tekemiä) jne. Tiedän että kh ei toimi, mutta kun Suomessa (ja muualla kehittyneessä maailmassa) kädet on nostettu ylös asian hoidossa. Miksi alkoholismi hyväksytään sairautena, mutta narkomaniaa ei?? Alkaako kukaan ns. “terve ihminen” leikkimään hengellään??
Kait mä saan oman mielipiteeni sanoa ja olenkin sanonut, mutta sä et itse ymmärrä tietynlaista sarkasmia vaikka itse sitä viljelet jatkuvasti. Mä epäilen että erittäin moni foorumille ekaa kertaa tuleva, kirjoittaa muutaman kerran ainoastaan tänne, koska jos hän ei ole kipu-potilas ja koukku on bubreen (mikäli aine on miedommat opiaatit on suorastaan luuseri, koska ne vieroitusoireet ovat niin helpot; entä jos ongelma on että ihminen on jo ennestään niin toivoton, että hän tarvitsee hoitoa jotta osaa elää raittiina); sä et kovin kohteliaasti monellekaan vastaa…
Sä tyrkytät kokoajan omia mielipiteitäs ja korostat kuinka kaikkien muiden mielipiteet ovat vääriä. Esimerkiksi Jesse-asia, jos sä et ole KOSKAAN kokenut valaistumista, et voi tietää onko asia totta vai ei… Uskonasiat ja mielipide-asiat ovat subjektiivisiä kokemuksia kaikki! Ihminen ei osaa olla objektiivinen (lukion äikänkirja lähteenä). Usea vanhakin kirjoittaja lähtenyt sen takia, että kaikilla ei ole aikaa tai halua perustella omia näkemyksiään niin pitkään ja muut jäävät ulkopuolelle sen kaksinkirjoittelun välissä. Esimerkiksi Nezun kommentteja uskosta haukut joka kerta… Jos joku saa onnellisen elämän uskon myötä ni mitä siitä on keneltäkään muulta pois?? Kyse ei ole edes rahasta… Miksi et siedä uskovaisia tai uskontoa???
Ei ole onnistunut kh, ei EU, ei tukipaketit, ei vaalit, olemme 6:n maan joukossa jossa tuloerot kasvavat voimakkaimmin yms yms. Tämä topic on kuitenkin ajalta jolloin hoidossa sai Subutexiä ja vaihdettiin appelsiiniin, siitä valkoiseen xoneen… Mä en enää omaa mielipidettä korvauksesta kirjoita, koska kaikki sen tietävät muutenkin!!! Tiedän kuitenkin että resurssi-kysymyksien takia annetaan mielummin lääkkeet kuin päästettäisiin esimerkiksi ½v:n hoitoon… Itselle riitti kk:den hoito kunnon paikassa tietämään mitä mä elämältä haluan, mutta ne ketkä aloittavat korvauksen ilman mitään hoitoa ja pyörivät vanhoissa porukoissa; eivät saa sosiaalista kontaktia pois. Huumeriippuvuus on kuten alkoholiriippuvuuskin sairaus jossa on kolme osa-aluetta, fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen. Kh:lla pyritään “hoitamaan” sairautta. Sairaudeksi riippivuus on diagnisoitu, opiaattiriippuvuus on F19.6, alkoholismi F19.0, sekakäyttö F19.1 jne. Oletko sitä mieltä että koska kaikissa riippuvuus-sairauksissa kyse on ns. primääri-sairaudesta, eli hlö ei sairastu ellei hän koskaan ota mitään ainetta; tätä sairautta ei tulisi hoitaa millään lailla? Mikäli niin aletaan tekemään, niin jokainen ylipainoinen joutuisi maksamaan omat painostaan aiheutuvat ongelmat itse, sikiöt seulottaisiin todella tarkkaan, että geenit olisivat “terveet” ja itseasiassa ihmistä jalostettaisiin entistä pahemmin… Nyt on huomattu, että monet pääsevät korvaushoidolla (bubrella) irti piristä tai vaihtaneet piristä, alkosta tai sekakäytöstä bubreen. Kaikki vain xone-hoitoon… Juuh, mä todella itse kannatan asiaa… :mrgreen: