Olen aikaisemminki kirjoitellut näihin keskusteluihin, mutta nyt on sellainen olo että pakko avata uusi aihe johon purkaa omia tuntoja ja toivottavasti saada teiltä apua ja ohjausta!
Olen jo pitkään tiedostanut että minulla on alkoholiongelma… Apua hain kuitenkin vasta kun meinasin pilata rakkaan ystäväni ja hänen avomiehensä välit. Avun hakemista myös auttoi tätä viikkoa ennen tapahtunut putkasta herääminen ja kuulusteluissa oleminen.
Ensimmäisen kerran marssin sosiaalityöntekijän juttusille kesäkuun alusta. Eli siitä on aikaa reilut kaksi kuukautta… Tässä välissä olen käynyt myös päihdeklinikalla juttelemassa päihdetyöntekijän kanssa.
Sairastan todennäköisesti masennusta, mutta lääkäriin pääsen vasta 21.8. Vaikka sinne olisi ollut tarvetta päästä jo heti kesäkuussa… tai suoraan sanoen jo varmaan vuosia sitten.
Olen viimeisen kuukauden aikana yrittänyt vähentää juomistani, mutta se ei tunnu onnistuvan. Onnistun ottamaan kyllä pienet pohjat, mutta viimeistään baarissa homma karkaa käsistä. Jossain vaiheessa kontrolli pettää/ muisti menee ja herään autuaan tietämättönä yön tapahtumista. Viime la-su välisenä yönä olin loukannut jalkani niin pahasti että piti mennä ensiapuun sunnuntaina… Ei muistikuvia…
Nytkin olen humalassa, mutta tuntuu ettei tämä alkoholi tuo enää edes hyvää oloa. Tulee vain syyllisyys, masennus, itsesääli, elämänhaluttomuus… Ei minkäänlaisia positiivisia fiiliksiä. Ystävistäkään ei tunnu olevan mitään apua kun he eivät joko jaksa minua tai sitten latovat vain niitä perinteisiä kliseitä…
Ehkä tämä onkin oma henkilökohtainen avunhuutoni!!! En enää kauan jaksa tätä oloa… itkeä yksin kämpilläni…humalassa… En jaksa kauaa…
p.s Mistä löydän tietoa siitä miten Rovaniemellä kokoontuu AA:kerho?