Ei enää alkoholia

Hei kaikki kanssaolijat.
Tänään 15.09.2013 päätin, että lopetan alkoholinkäytön kokonaan. Varmaan moni meistä on tehnyt tällaisia päätöksiä eivätkä ne ole koskaan pitäneet. Nyt olen kuitenkin tosissani.
Kesällä olin yli kahden kuukauden ajan juomatta. Silloin oli tarkoitus lopettaa, mutta kuinka kävikään kun eräs päivä ostin kaupasta vahingossa oluen… Olen katunut sitä päivää jo monesti.
Eilinen lauantai oli taas kostea, annoksia meni varmaan noin kahdenkymmenen määrän verran.
Etenkin lauantait on ollut todella ongelmallisia, kun silloin on ollut tapana mennä baareihin. Aamulla sen huomaa taas kun on rahat ja järki juotu.
Mutta nyt asiaan tulee muutos. Täytyy muuttua ja muutos lähtee itsestä.

Nimeni on sinällään hauska. En tee kirjanpitäjän hommia töikseni, vaan keksin nimeni siitä että alan pitämään päiväkirjaa siitä että en juo alkoholia.

Tervetuloa joukkoon sitten vaan.

Päiväkirjan pitäminen ei ole lainkaan hullumpi ajatus.
Siihen voi välillä palata, seurata mitä kaikkea muuta sen yksinkertaisen jutun, eli ryyppäämättömyyden ohella tapahtuu ja miten usko omaan päätökseen kehittyy.

Minusta päiväkirja voi olla jopa parempi kuin asian suureen ääneen julistaminen tutuille ja tuntemattomille, rintaa röyhistellen tai pää kenossa kainoa ja nöyrää esittäen… kirjoitettu sana kun on yksiselitteisempää, sitä ei voi ilmein ja elein kieroilla moniselitteiseksi, vihjailuksi jostain muusta kuin sanotusta… eikä auta estraadiammattilaisuus, lavakarisma, ulkonäkö, merkkivaatteet ja muu rekvisiitta… on vain asia ja se selkeästi sanottuna.

Päätöksesi on hieno, pidä kiinni siitä ja muista että itsellesi siitä vastuussa olet, muille uhoaminen ei tiukan paikan tullen auta yhtään.

Voimia ja innostusta Sinulle, ota tiukka ote ja pidä kiinni!

Kyllä tuo metsänreunan tekstin voi hyvinkin tulkita moniselitteiseksi :slight_smile:. Kun täällä plinkissä pitää päiväkirjaa, niin se on julistamista tutuille ja tuntemattomille, mutta kun sitä pitää privaatisti salassa, niin silloin se ei ole sitä. Lisäksi pelkkään kirjoitettuun tekstiin on paljon vaikiampi luottaa koska ihmistä ei näe tekstin takana. Täälläkin on lukuisia esimerkkejä siitä, että ollaan mukamas raittiita ja samalla kirjoitetaan tänne jopa kännissä, se ei onnistu naamatusten kovin helposti.

Aloittajalle kuitenkin lämpimät tervettulot :slight_smile:. Alkoholi on myrkkyä joten sitä ei kannata juoda, ainakaan alkoholistin.

^ Itse harrastanut vuosia kaksinkertaista kirjanpitoa.

Oleellisinta, että on halu lopettaa dokaaminen,

Tervetuloa aloittajalle, tänään on yhtä hyvä päivä kuin milloin vaan.
Kaikki on aina vain yhden (1) päivän kerrallaan selvinpäin.
Siit se lähteepi.

Prossa puhuu totta.

Tärkeää on tunnustaa olevansa alkoholisti, ja tunnustaa ettei itse voi itseään auttaa vaan on antauduttava korkeamman voiman (Jumalan) tahdon alle ja nöyrryttävä.

Mene hyvä ystävä lähimpään tai vaikka kauimmaiseen AA-ryhmään, et menetä mitään mutta saat raittiuden!

Metsän reunasta kuulukoon harhaoppeja kirjoitettuja kuten Prossa kertoi, ne ovat kuin hunajaa korville mutta petollista oppia.
AA_ssa ei voi valehdella siellä kuulet tosikertomukset ja todistukset miten raittius muuttaa kaiken. Vuosien aikana olen AA-ssa kuullut vain yhden valheellisen gtarinan ja sen kertoja sortui uudelleen juomaan mutta myöhemmin hän katui ja kertoi ryhmälle totuuden, ja on nyt ollut AA_n tuella pitkään raittiina.

Täällä toinen repsahtaja joka on päättänyt lopettaa alkoholinkäytön. Ei sovi minulle, ei sitten millään. Aina hirttää homma kiinni ja koko ajan tapahtuu toinen toistaan hirveämpiä asioita kun repsahtaa kusettamaan itseään että muka hallitsee homman.

Tsemppiä hurjasti, toivon tosissani että onnistuttaisiin molemmat tällä kertaa. Jos jotain positiivista haetaan niin sulla kuitekin on ollut pitempi raitis kausi takana, se todistaa että voit oikeasti elää ilman sitä alkoa. Mullakin oli useamman viikon raittius alla kunnes nyt torstaina repsahdin. Muistan meinaan niitäkin aikoja kun pari päivääkin kokonaan ilman viinaa oli todellinen saavutus. Siihen nähden olen itsestäni ylpeä että olen todistanut itselleni että voin olla ja elää hyvää, normaalia elämää ilman viinaa.

Hnngh. Tää on taas hankalampaa kuin aluksi kuvittelin. Meinasin tänään päivällä sortua juomaan, mutta pystyin pitämään pääni.
Illallakin kävi vielä sellainen että tarjottiin saunaolutta, kun olin menossa saunaan. Otinkin oluen, mutta vein sen lopulta jääkaappiini vaan salaa. Eli siitäkin selvittiin hienosti. :blush:
Toivottavasti tää kolmas päivä oli vaan tällainen poikkeus. En voi juoda edes sitä yhtä, koska tietäähän sen miten siinä sit käy…

Huomenta Kirjanpitäjä ja tervetuloa joukkoon. Ei kukaan raitistumisen helppoa ole väittänytkään olevan. Päinvastoin. Vaikeaa ja työtä vaativaa. Kokeile kaikkea mahdollista saadaksesi homman alkuun. Pysy täällä plinkissä ja käy katselemassa kerhoja. Ota myös selvää paikkakuntasi ammattiavusta.
Yksi reunaheitto vielä. Ylläolevissa kirjoituksissa on taas kerran sellaista polemiikkia josta en tippaakaan pidä. Yksi näkee ehdottoman totuuden AA:ssa, toinen jossain toisessa. Kirjoittelun puolesta ja vastaan. Miksi? Ei yksi menetelmä toista pois sulje- päinvastoin. Juuri yhdistelmänä menetelmät toimivat itselläni erinomaisesti. Täällä plinkissä meuhaan melko säännöllisesti ja käyn nykyään vain noin kerran kuussa päihdeneuvojani luona rupattelemassa. Ilman akuuttia tarvetta lähinnä päivittämässä tapahtumia.
Tärkeimmän askeleen olet ottanut tiedostaessasi ongelmasi. Lähde nyt rohkeasti kokeilemaan kaikkea. Ja muodosta kokemuksiesi perusteella ajan mittaan oma mielipiteesi siitä mikä sinulle sopii. Mittatilauskuoseissa täällä liikutaan. Jokainen räätälöi menetelmänsä itse. Ottaa aikaa ja vaatii kärsivällisyyttä. Mutta aikaahan meillä on. Ja sitä tulee koko ajan lisää. Käytä se oleelliseen! :wink:

Moro! Andante puhuu asiaa.Juuri näin minäkin ajattelen tästä asiasta.Olen retkahdellut ja ollut välillä raittiina pätkittäin.Nyt reilu 2 kuukautta selvitty ihan selvänä.Vertaistukea toki saanut noin kummenen kertaa tän kahden kuukauden aikana.Plinkkiä luen usein ja joskus kirjoitankin jotain.Elämäni on paljon parempaa,tasaisempaa ja kaikinpuolin parempaa,kunhan muistan tehdä osuuteni ja olla ottamatta ensimmäistä ryyppyä.Hyvä,kun olet Kirjanpitäjä ja kulaus täällä.Meitä on muitakin! :smiley: t.akkari

Moi ja tervetuloa joukkoon! Tunnut olevan jo aika hyvin jyvällä suhteestasi tuohon kuningasjuomaan. Retkahteluista ei kannata lannistua, useimmilla ne kuuluvat asiaan. Niistä oppii jos pystyy analysoimaan sitä missä mentiin metsään ja sitten koettaa muuttaa toimintamallejaan. Riippuvuutta kuvaa hyvin että siinä toistetaan samoja virheitä uudenlaisten tulosten toivossa.

Raitistuminen ei todellakaan ole helppoa, mutta mahdollista se on myös sinulle. Siksi kaikki mahdollinen apu kannattaa kokeilla ja ottaa vastaan. Tänne on hyvä kirjoitella ja täällä osallistua keskusteluun, vertaisryhmistä on moni, minä mukaanluettuna, löytänyt apua ja myös ammattiapu vaikka A-klinikalta toimii meistä useimmille. Itse olen käynyt A-klinikalla, intensiivisessä lääkkeettömässä kuntoutuksessa, AA- ja NA-ryhmissä sekä ollut vähemmän tai enemmän aktiivinen täällä.

Innostusta, voimia ja tyyneyttä toivotan!!!

Huomenta.
Viides päivä alkais tänään. Ja vielä vapaapäivä, eli vaikeeta luvassa. :unamused:
Menin eilen viikonlopun alkamisen jälkeen tuttuun tapaan ruokakauppaan illalla ja ostosten ohessa ostin pari olutta, kuten yleensä ollut tapana. Jätin kuitenkin juomatta. Oluen määrä jääkaapissa sen kuin lisääntyy. :blush:

15.9 teit päätöksen, että lopetat alkoholin käytön kokonaan joten anna ne oluet sieltä jääkaapista jollekkin tutulle, tai tuntemattomalle, viemäri kans hotkasee ne ammottavaan kitaansa hetkessä, jos et halua niitä kenellekkään antaa.

Taidanpa äänestää Prossan kanssa saman vaihtoehdon puolesta.

Vai onko oluen pitämiseen jääkaapissa joku syy? Jos ei ole, niin ehkä niistä voisi luopua. Kaljan esillä ja mielessä pitäminen saattaa vaikeuttaa irtipääsyä… mutta kun en tiedä miten olet tuon itsellesi perustellut niin ihan uteliaisuudestani nyt sitten kysynkin; miksi sitä keräät sinne?

Meillä on alkoholia joka paikassa. Jos olisin yksinasuja, en ehkä pitäisi alkoholia noin liki, mutta puoliso ei näe alkoholissa ongelmaa, joten kaikenlaista viinaa, viiniä ja olutta löytyy. En tiedä, alussa nuo pullot hieman pelottivat, mutta eipä ne oo päälle käyneet. Mun mielestä se päätös on päässä. Jos tuntuu vielä vaikeelta tuo rinnakkaiselo, anna pois.

Kirjanpitäjä moi! Talo ainakin alkuvaiheissa ehdottomasti alkoholittomaksi. Skippaamalla juomat nostat sekä saatavuuskynnystä että tietoisuusastettasi raittiuspäätöksestäsi. :wink:

Huomenta. Taas yksi päivä alkamassa ilman alkoholia.
Eilen teki aika tiukkaa, mutta en silti juonut. Pää pitää edelleen.
Olette kumminkin oikeassa, että johonkin mun on noi turhat kaljat hävitettävä ennenkun retkahdan.
Vois tietty kaataa vaan kylmästi viemäriin. Mieluummin sinne kun omaan nassuun.
Hyvää lauantaita kaikille ja muistakaa olla retkahtamatta…!!! :slight_smile:

Helposti meni tämä eka lauantai juomatta. Siskoni lähti baariin, minä en.

Joo ei kyllä uskois mutta 2 viikkoa juomatta nyt.
Eilen olin lähdössä normaaliin tapaan illalla autolla hakemaan pari kaljaa kaupasta, mutta auton ovella mietin hetken ja käännyin kun ajattelin että petän lupaukseni jos nyt meen.
Tänäänkin kävi mielessä ostaa kaljaa ruokaostoksien yhteydessä, mutta en ostanut.
Toisaalta olisi varmaan pitänyt ostaa pari… Niin ei olis tapahtunut tätä juttua. Rikoin nimittäin vahingossa tietokoneestani satasen arvoisen osan. Pitää varmaan ostaa uusi tilalle. Tätä tuskin olis tapahtunut jos olisin juonut ne pari. Olin nimittäin hieman suutuksissa kun yritin korjata konettani… Tietääpähän mihin suurin osa enskuun tukirahoista taas menee… :cry:
Eipä tullut lottovoittoakaan tänään. Olisi edes vähän helpottanut tilannetta.
Ottaa muutenkin päähän kaikki taas. Eniten varmaaan ihmissuhteet, jotka oon mennyt kusemaan täydellisesti. Ja en näe yksinäisyydelleni ulospääsyä.

Voit uskoa, että apeatkin ajat ovat ohimeneviä. Hienoa, että sulla on raittiudellesi jo hyvä alku.

Moi. Tulen vaan kirjoittelemaan tänne taas. Tänään olisi pitänyt tulla 3 kokonaista viikkoa selvinpäin oloa, mutta sorruinpa sitten keskiviikkona juomaan ja torstaina meni jo ihan kunnolla. Perjantaina kuitenkin taas mietin ettei koko hommassa ole mitään järkeä ja mun piti lopettaa. Aion siis jatkaa alkotonta linjaa, nyt kuitenkin ilman retkahteluja. Lauantaina aloitin kuntosalinkin uusiksi ja uusi jakso koulussa alkaa huomenna. Tänään olin aika vihaisella päällä taas itselleni ja teki mieli juodakin, mutta se meni onneksi kuitenkin ohi. Vaikeeta tää on.