Kiitos S&S, SoiKannel ja Basilica Voi olla, että olette kaikki oikeassa, vastuutonta bailaamista vai viinaksien himoa…kallistun ensimmäisen puolelle tai sitten toisen ehkä kuitenkin ensimmäisen. Huoh, selvillä vesillä sentään olen mutta juoma-ajatukset kummittelevat päässä. Etten vaan petaisi, kävin ostamassa jo uuden vaatteenkin, jos sitä “selvinpäin” menisi baariin. Ei kyllä taida kannattaa, en tiedä mitä teen. Kahden viikon päästä olisi sellainen tilaisuus voi tätä
Katsotaan tilannetta huomenna, tänään en ainakaan juonut enkä juo huomennakaan, sen lupaan. Vahvistuin kuitenkin vähäsen luettuani viestinne, kiitos
.
Hahhahhaa, nyt on pakko nauraa itselleen. Sanoinko hetken mielenhäiriössä jotain noin lapsellista? Hups Enhän muutenkaan ole enää missään juottoloissa viihtynyt. Ja eipä tarvitse paljon kaivella, kun jo löytyy muistista sen verran noloa materiaalia että ei TODELLA tee mihinkään baariin mieli. Herättyäni hymyilin ensimmäiseksi peilikuvalleni, elämä tuntui niiiiin hyvältä. Alkotta tottakai, tasan 3 kuukautta
Tosin viime yönä näin aivan törkeän ahdistavan juomaunen, jossa join ja paljon ja kuulin sitten aamulla muilta miten olin paskonut juhlamekkoni…Tätä ei sentään ole oikeassa elämässä sattunut
Ehkä ei sulle, mutta eräälle tutulleni kävi juuri noin. Näin tämän naisen päivällä kaupungilla ja muutamaa tuntia uudestaan. Ei ollut hääppöistä katseltavaa, kun mekko oli persustasta ja jaloista aivan paskassa. Onneksi minulle ei ole koskaan noin sattunut, [size=50]kun en käyttänyt mekkoa[/size], heh.
On se mahtavaa, ettei ihan kaikkea sentään ehtinyt Ja siis, eipä tuo mikään ivan aihe tietenkään ole vaan säälix käy! Asiasta toiseen: tällä hetkellä on sellainen olo, ettei viitsi yhtään kuunnella “juoppojen” kavereiden ja puolituttujen selityksiä miksi milloinkin pitää/piti ottaa. Palkinnoksi siitä ja siitä, kun on niin sterssi ja yömyssyt auttaa uneen. Pikkujoulujutut on ihan yököttävimmästä päästä hohhoijaa…Tekisi mieli sanoa aina suoraan että uskotko tohon itsekään, tekosyitä viinan juomiselle kaikki, mutta ei viitsi olla niin ilkeä. Ajattelen vain omassa päässäni että seli seli…
Mukavaa maanantaita! 93 kirkasta, selvääkin selvempää vuorokautta takana. Perjantaina katselemassa baarielämää, ei todella näyttänyt hääppöiseltä ainakaan kahden jälkeen: ihmiset tönii, viina roiskuu, yksi ääliö yrjöö tanssilattialla osin meitsin kengille, kamalat känniakat (myös ukot… mut naiset vaan näyttää edelleen vielä nolommilta kännissä) vonkaamassa HUH. Onneksi sain kuulla kauniita sanoja tällä kertaa hieman niiltä selvemmiltäkin tyypeiltä, kokista baaritiskillä (tulin siis halvaksi halukkaalle tarjoajalle ). Jalat tanssin kipeiksi kun ei tarvinnut niin kovasti jonottaa juomaa. En kaipaa, nähty on. Hyvää jatkoa kaikille!
Miten se mieli tosiaankin muuttuu, kun näkee muut ja varmasti muiden kautta itsensäkin. Onkohan sinunkin ajatus muuttunut mustavalkoisemmaksi sitten topikin otsakkeen kirjoittamisen jälkeen? Jätät vain ehkät, sitkut ja mutkut pois, niin…
Kyllä Rahvas, valitettavasti todella näin itseni näissä ihmisissä, kuin pommi olisi pudonnut niskaan. Juuri tuollaiselta olen näyttänyt, helvetin levoton tuhkimo
“Mustaa ja valkoista laitetaan, minun käteni maalaa maisemaa…” Terveisin TEILLE KIITOLLINEN Lizzy.
ARGHHH Levoton tuhkimo kirvoitti makeat naurut tässä päässä…Itsellä edessä tuollainen keikka parin viikon päästä, mielenkiintoista. Valmiiksi jo punastuin minäkin, kun kuvasit näkymää ja joo, itsensä sieltä joutuu varmaan tunnistamaan…
Tärkeä pommi, kun ilman sitä pommia yhä minäkin etsisin syitä juoda ja pidättäytyä alkoholistisessa elämässä, jos nyt eläisinkään.
Aika moni tavallasi menee kapakkiin mm siitä syystä, että niin on tottunut tekemään sinä juovana aikana. Voisin vaikka vannoa, että melkein yhtä moni saa sen oman pomminsa samoista syistä kuin sinäkin. Mahtaako kapakeissa kovinkaan montaa kertaa käydä, jos itsellä ei ole tarvetta juoda? Tottumukset tulevat kuitenkin muuttumaan ja tutustuminen entisen elämän älyttömyyteen tekee sen, että väkisinkin ne älyttömyydet jää pois, kun raitis elämä saa sijaa. Omat pomminsa on kuitenkin koettava lähestulkoon kaikessa, mihin se juominen/alkoholismi on vaikuttanut, jotta se raittius alkaa maistumaan sen älyttömyyden sijaan.
Hyvää isänpäivää! 99 alkotonta vuorokautta takana eli huomenna nurkan takana täydet 100. Vielä lasken, se on mielestäni omalla tavallaan hauskaa Ennätys taitaa olla rikki ja ihan sama olenko kuivilla vai jo peräti raittiuden kynnyksellä, pääasia on etten ota ja mukavaakin elämä näin on! Se vielä että lapsille EI tarvitse sanoa: “älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin sanon” Sen sijaan tehkää niin kuin minäkin teen
Streittariko se sana on vai mikä?
.
Moi Lizzy,
voisko olla se kuuluisa 3 kk ahdistus? En tiedä, kun tulen vasta perässä…
Olen sinun ketjun aikaisemmin lukenut, mutta en nyt muista, että oletko käynyt koskaan ammattiauttajan pakeilla jutskaamassa? Itselläni on terapia 1 krt/vko ja nyt myös AA 1krt/vko. Terapian maksan itse ja se kirpaisee kyllä, mutta toisaalta sen voi ajatella kyllä myös niin, että se raha minulla meni vähintään viikossa viinaksiin. Nyt kun on selvänä siitäkin saa moninkertaisesti irti. Oikeastaan se on vähän sama asia, kun laittaisi rahaa liikuntaharrastukseen. Samaa asiaa ne palvelevat; ihmisen hyvinvointia.
.
Liikunta aina hyvästä, vaan kun on vaikkapa aktiivisen koiran kusettaja + vapaata aikaa paljon ja olet ne tunnit päivässä lenkeillä ja reenailet säännöllisesti fysiikkaa, se on jo niin tuttuu ja osana elämäntapaa, eikä mikään new thing, ah. Endorfiinit ja morfiinijohdannaiset erittyy omasta ropasta tasaseen joka päivä. Harrasteena vähän kuin lukeminen, siinä vaan sykkeet jää alemmaksi.
Tää alcottomuus sinällään viidennellä kuulla ole omakohtasesti vaikeeta, mutta kyllähän niitä puristuksia tulee tasaseen ja varmaan jatkossakin. Mitään riemua rajatonta ole, mutta vanhaan ei vaihtais missään nimes. Koskaan ikinä ollut jälkeen varhaisteinivuosien näin pitkään juomatta wiunaa, raittiina. Tunteita kummia, pää hakee kuin analoginen lähetys signaalia, joka lopettanut lähetykset lopullisesti ja vanhat ratkaisukeinot ei enää päde. Käsi ei hamua putelia. Kyllä me viksut ihmiset tiedetään, mitä dokaaminen toisi tullessaan. Lista on vain miinus-merkkinen, ei kannata. Liikunta on ja pysyy, henkinen puoli ja aivokuori tarttee myös jotain työstettävää. Onneksi on plinkin lopettajat, u never stay sober alone.
Tsemii Lizzy toiselle huntille !!!
Elämässä on jotain pahasti vialla ja korjattavaa, jos sen kestääkseen, sietääkseen, kokeakseen hauskuutta ja jaksaakseen tarvitsee alkoholia. Jos asia on näin, on kusessa, kaikki on feikkiä. ILMAN VIINAA SAAN AINUTKERTAISTA ELÄMÄÄNI TÄLLÄ HETKELLÄ ELÄÄ, KIITOS SIITÄ!
Hei!
Ei sitten ehkä tälläkään kertaa. Rehellisenä ihmisenä (kun melkein kaikki muukin on tänne tilitetty) sanon, että tänään aion todennäköisesti juoda (en paljon, mutta kuitenkin, iloisella mielellä). Joten kokeilen viimeisen? kerran sivistynyttä kohtuukäyttöä. Yksikin överi niin palaan tänne. HYVÄÄ JATKOA KAIKILLE JA HYVÄÄ JOULUA!
Hei älä mee tai mennessäsi viet kaiken…laulettiin aikoinaan.
Lizzy, ei kai se auta sanoa mitään muuta kuin, että vielä lasi kädessässikin voit muuttaa mielesi.
Yli neljä kuukautta takana, kannattaako lähtee kokeileen, eikö se ole jo nähty?
lizzy, lähdepä lukemaan tuolta sun aiheen alusta viestejäsi. Oon melko varma, että sua harmittaa huomenna, jos tänään juot!