Muokattu vuosi ketjun avauksen jälkeen.
2021 kyselin täällä Rivatrilin /Diapamin eroja. Nyt lopetettuani bentsojen käytön kokonaan päivitän avausviestiäni ja poistan siitä rivatrilin, koska siitä minulla ei ole kokemusta kuin viime syksyltä yhden pakkauksen osalta.
Toivottavasti keskustelu tavoittaa nyt paremmin bentsojen käyttäjiä ja niiden käytön lopetusta miettiviä.
Vertaistukea ja toisten kokemuksiahan täältä monet etsinevät. Omia kokemuksiani asiasta voin kertoa, jos kiinnostaa.
Taustaa minusta: Käytin Diapamia yli 30 vuotta. Alunperin sain lääkettä esiintymisjännitykseen mihin se auttoikin hyvin ja niin jäi nopeasti koukkuun. Tein kaiken, kuten monet muutkin bentsoriippuvaiset. Minulla oli useita lääkäreitä, yksityisiä julkisen puolen lisäksi. Hyvän lääkkeen saanti oli turvattava ja niitä piti olla varastossa kun ajattelin etten ilman voisi olla. Lievää reseptien väärentelyäkin, josta en ihme kyllä jäänyt edes kiinni.
Lääke auttoi tosiaan hyvin, mutta sen saatavuus on hankaloitunut ja väsyneenä jatkuvaan stressiin reseptien uusimisesta minä sitten sen lopetin 6.7.2022. Etukäteen pelkäsin etten onnistuisi koska lopettamista aiemminkin kokeilleena pelko vieroitusoireista oli suuri. Jotain tuli, mutta ei sellaista mikä olisi kaatanut homman. Pahimpana olivat nukahtamisvaikeudet, joita on nyt saatu hallintaan.
Liki viisi kuukautta viimeisestä Diapamista ja on sellainen kiva sekä vapaa olotila. Olisi pitänyt tehdä tämä jo vuosia sitten.