datura?

^ Ongelmana tuossa daturassa on se, että eri kasviyksilöiden alkaloidimäärät saattavat vaihdella merkittävästikkin. Eli annostus on aina hieman arpapeliä. Ja jos joku menee vikaan niin tuon kasvin kanssa voi sitten ihan aikuisten oikeasti lähteä henki.

Jos tästä kasvista voidaan käyttää termiä “Äitimaan viha”, niin sen pitäisi jo itsessään kertoa kaikki tarvittava :mrgreen:

Kauniita ja komeita kasveja kyllä ovat, mutta päihdekäytössä noudattaisin äärimmäistä varovaisuutta.

Jätä väliin. Tämä on näitä harvinaisuuksia joista ei kyllä kukaan pidä. Vaikutukset voivat näin internetsissä kuullostaa hassuilta, mutta vaikutuksen alaisena(tämä riemu voi sitten kestää useamman vuorokauden), et edes ymmärrä mikä on totta ja mikä ei. Putka/sairaalareissu on todennäköinen, jos pitää fiksuna ajatauksena ihmisten ilmoilla liikkumista (ja miksei, eipä sitä niissä tiloissa tajua), ja bonuksena, kuten kannel mainitsi, helposti reipas ja rehti myrkytystila.
imo ihampaska ja pelottava päihde.
Jos kuitenkin päätät koittaa, niin pistä raporttia ihmeessä.

Taitaa jäädä Belladonnat vain koristeiksi.

Voisin päivitellä hiukan datura-kokemuksiani tähän ketjuun. Vaikka käytössä onkin hullukaali, joka ei ole daturakasvi, mutta samat alkaloidit omaava koiso. Olen nauttinut nyt jonkin aikaa päivittäin, vain päivä oli taukoa hetki sitten. Sen lisäksi, että datura poistaa ahdistusta ja rauhoittaa syvältä, saa se minulla aikaan sen, että pystyn käyttämään muitakin päihteitä enemmän, vähentäen niiden haittoja. Ja jotka sitten auttavat omilla tavoillaan.

Auttaahan datura kipuihin ja pahoinvointeihin. Vieroitusoireita en ole havainnut muita, kuin arjen tuntuminen intensiivisemmältä. Vaikeiden valintojen kohdalla tämä saattaa pahimmillaan johtaa ahdistukseen. Silloin on vain pysähdyttävä ja luovuttava huolenaiheesta nähdäkseen kokonaistilanteen selvemmin, jotta pystyy tekemään oikeat ratkaisut.

Nykyiset käyttömäärät saavat aikaan sen, että valvon ja nukun usein huomattavasti enemmän kerralla, eikä rytmi noudata lainkaan auringon rytmiä. Uneen vaipuminen tapahtuu miellyttävän hitaasti. Koska daturoiden ja hullukaalin vaikutukset ovat niin syviä, ettei niitä aina helposti erota, hyvä mittari riittävälle annostukselle on itselläni eräs sivuvaikutus, suun kuivuminen, joka pahenee, jos unohtuu hengittämään suun kautta, muttei muuten juuri haittaa hyvässä unessa.

Nämä kasvit on otettava vakavasti, hengenvaaran vuoksi. Itse käytän enemmän kuitenkin oopiumunikkoteetä, jota teen aina suuremman satsin kerralla ja jauhan kodat blenderillä, kun olen ottanut siemenet talteen, niin kauan, kuin kodista joudun tekemään. Hullukaalia ja daturaa olen käyttänyt eniten syömällä siemeniä. Vaikutus on tällöin pitkä. Kuitenkin otan yleensä hiukan kerralla “illan” mittaan.

Jep, oli itsellänikin ihan helvetin lähellä, kun pitkän matkustamisen vuoksi en edes tajunnut olleeni noin kolme vuorokautta hereillä ja siinä puolessa välissä 20h bussimatkalla ajattelin, että 4 (vai olikohan 6) Marzinea saattaisi tipauttaa. No eipä tipauttanut, mutta luulin kaikkien koko ajan puhuvan minusta paskaa selän takana. Valvomisen myötä tämä vain paheni ja Helsinki-Vantaalla luulin jo joutuneeni keskelle KRP:n huumeoperaatiota. Onnistuin kuitenkin taitavasti hämäämään niitä ja pääsin Turun bussiin. Tämän bussimatkan aikana luulin kuljettajan ja rahastajan koko ajan puhuvan minusta karanneena väkivaltarikollisena ja suunnittelevan minun jättämistäni motarin laitaan. Turun päässä taas luulin bussiin nousevan joka pysäkiltä lisää venäläisiä tarkoituksenaan pahoinpidellä minut. Juuri ennen päätepysäkkiä puhuin kuskille sekavia, heiluttelin passia ja pyysin soittamaan poliisit linja-autoasemalle vastaan. Onneksi ei soittanut ja kun pääsin pikkusiskon kyytiin sai toisen ihmisen kanssa jutteleminen minutkin kyseenalaistamaan kaiken tapahtuneen todellisuuden (joka siihen asti oli tuntunut täysin loogiselta), sitten himassa 2mg Rivatril ja 50mg Ketipinor huuleen ja 15h unta ja maailma oli taas mallillaan. Opettavainen kokemus ja nykyään osaan varoa yli 24h valvomista, mutta täytyy kyllä olla pahasti päästään vialla, jos tuollaiseen ryhtyy tieten tahtoen ja tarkoituksella.

^ Sori vain, mutta :laughing: :laughing: .

Itse olen päätynyt vastaaviin tilanteisiin ihan silkkojen pirikuurien avulla :mrgreen: .

Niin on moni muukin, mutta tuskin kolmen vuorokauden valvomisen jälkeen vielä

Joo, kyllähän toi naurattaa itteänikin jälkeenpäin, mutta sillon ei kyllä ollut hauskaa. :slight_smile:

Itse en ole koskaan pidempiä pirikuureja edes harrastanut ja tuon kokemuksen jälkeen olenkin varonut valvomasta edes 36 tuntia putkeen vaan sitä ennen sitten jo tiputan itseni (mihin yleensä z-lääkkeet tai bentsot riittää, mutta jos ei niillä onnaa niin on Ketipinoriakin aina käden ulottuvilla).

Olen kyllä huomannut, että jo yksi tuollainen Marzine (50mg), jota käytän yleensä opioidien buustaamiseen aiheuttaa lieviä hallusinaatioita (esim. jokin esine saattaa ensivilkaisulla näyttää ihmiseltä) 24h valvomisella siinä missä ilman ei välttämättä vielä tuossa vaiheessa vastaavaa ilmaantuisi.

Valvomisen kestäminen riippuu kyllä tyystin ihmisestä, sekä myös kunkin senhetkisestä mielentilasta ja muustakin yleiskunnosta. Jotkut pystyvät, siis ilman mitään ylimääräistä piristettäkin, valvomaan ja toimimaankin vielä yllättävän hyvin pitkiäkin aikoja ja herkemmillä menee pää ja kaikki muukin ihan sekaisin, jolleivat saa vuorokauteen unta. Itselläni saattaa riittää 2 vrk:n pirittelykin saamaan pään ihan sekaisin, jos olen ottanut piriä ns. huonossa tilassa, eli jo valmiiksi väsyneenä, masentuneena ja fyysisestikin heikkokuntoisena. Joskus hypomaniassa taas saatan valvoskella ihan muuten vain 2-3 vrk putkeen, sitten nukkua parin tunnin yöunet ja jatkaa taas siitä, eikä tunnu missään, mitä nyt olo on aivan loistava. Toki se käy ainakin fysiikan päälle pidemmällä aikavälillä, mutta ei sitä siinä tilassa tajua, kun ne piristeet tulevat ihan sieltä omasta pääkopasta. Tuossa tilassa kestän stimulanttejakin huomattavasti paremmin, eli on hauskaa, eikä pää sekoa heti ties mihin salaliittoihin, joskin hypomaanisena en niin hirveästi kaipaa päihtymystä, kuin muulloin, vaikkakin se saattaisi ehkä olla juuri se paras tila päihdyttää itseni, mikäli sitä on pakko tehdä :confused: . Masentuneena vain itsensä päihdyttäminen kiinnostaa enemmän, kun ei se elämä muutenkaan hymyile, mutta siinä tilassa päihdykkeistä saa yleensä myös ne huonoimmat puolet esiin :unamused: .

Edit: Täysi unettomuus myös ilman stimulantteja(kahvia ja tupakkaa ei kohdallani lasketa :mrgreen: ) voi käydä mulle todella raskaaksi jo lyhytaikaisesti, mikäli olen psyykkisesti heikossa hapessa ja kyllä sen huomaa, kun psykoosi alkaa kolkutella ovella. Tuossakin on toki tämä muna vai kana -asetelma, eli johtuuko se unettomuus sittenkin siitä, että psykoosi tekee tuloaan, eikä niinpäin, että psykoosi olisi valvomisen seuraus :confused: .