en.wikipedia.org/wiki/Anticholinergic
Daturassa on skopolamiinia ja atropiinia, jotka aiheuttavat jokseenkin samanlaisen efektin kuin Marzinen sisältämä syklitsiini. (lukekaa em. linkki). Perkeleen huono olo ja realistisia halluja.
en.wikipedia.org/wiki/Anticholinergic
Daturassa on skopolamiinia ja atropiinia, jotka aiheuttavat jokseenkin samanlaisen efektin kuin Marzinen sisältämä syklitsiini. (lukekaa em. linkki). Perkeleen huono olo ja realistisia halluja.
Vieläköhän muuten hulluruohoa/hullukaalia löytäisi luonnosta tähän aikaan vuodesta. Jäi botaaniset tutkimusretket kesällä tekemättä.
Daturan sisältämien alkaloidien toiminta perustuu niiden myrkyllisyyteen. Maksa menee pois päältä ja kaiken maailman myrkyt elimistössä pääsevät suoraan aivoihin aiheuttamaan tuhojaan. Hengenvaarallisen myrkytystilan sivutuotteina on sellaista pientä kivaa kuin halvaantumiset, näköharhat, kovat fyysiset kivut ja muu paska. Daturaa saa vieläpä suhteellisen helposti, tai ainakin vitusti helpommin kuin pilveä. Itse en daturaa uskaltanut kokeilla, mutta kaveri huusi täyttä kurkkua ja näki (myös tunsi) jonkun valtion agentin sahaamassa jalkaa poikki.
Ei kyllä kuulosta kivalta. Mut ei voi ku nauraa. Kuulostaa niin sairaalta.
Datura, voi elämän kevät… En ikinä ole päässyt todistamaan vaikutusta itsessäni tai kenessäkään muussa, mutta trippistoorit olen lukenut lähes joka ikisen, erowidistä ja lycaeumista. Kannattaa lukea niitä - samalla hemmetin repeilyttävää ja pelottavaa settiä. Silleen, ihan semmosetki tyypit jotka on ottanu useita kertoja esim LSD:tä jne varoittelevat stooriensa lopussa lähes poikkeuksetta siitä, miten Datura menee happoonkin verrattuna aivan yli hilseen.
Kaikista rankinta siinä kaiketi on se, että saatat tosiaan olla sen kaksi vuorokautta mielettömällä tripillä - lampun henkiä tulee ulos hanoista, tyyppejä tulee seinistä läpi ja hajoaa hiekkakasoiksi lattialle, juttelet tuntikausia tuttujesi kanssa ja huomaat, etteivät he koskaan olleetkaan paikalla - ja kaikki tämä on mielestäsi ihan normaalia. Jos siis annostus on “oikean” vahvuinen. Kun normaalisti tripillä kuitenki tietää/muistaa että sitä jotain on tullu vedettyä, niin datura käsittääkseni noustessaan saa trippailijan unohtamaan tämän.
Mun mielestä se kuulostaa unennäkemiseltä jotenki twisted mielentilassa. Kaikissa noissa stooreissa mitä oon lukenu, on ollu juttuja jotka vois suorilta olla vain normaalia unta. Ihminen vaihtuu toiseksi kesken keskustelun, jokin ajaa sinua takaa mutta muuttuukin vesipyssyksi kun kierrät jostain ilmestyneillä rullaluistimilla sen ympäri kolmesti, ja jatkat matkaa juosten…
Ihan JÄRJETTÖMÄN mielenkiintoista shaittia mun mielestä!
me tahtoo kokeilla!
Hulluruohon siemeniä tuli joskus kakarana testattua. Tasaiseksi sormella vedetyn ruokalusikallisen taisin pureskella. Emmä oikeen enää muista kun tästä on niin helvetisti aikaa.
No mutta kuitenkin. Jonkun parinkymmenen minsan kuluttua rupes suu kuivumaan oikein isosti ja pikkuset pääjäässä- / vääntyilyvisuaaliolot tuli, muttei mitään sen kummempaa. Paitsi että…
Oltiin frendillä ja se asui viidennessä kerroksessa. Ei parveketta, mutta se ei jostain syystä ollenkaan haitannut niitä heppuja jotka seisoi siellä ulkona ikkunan takana Mä kysyinkin niiltä, että mitä vittuu te siellä teette ja ne vaan vastas että kuhan katellaan
Aika erikoista meininkiä. Kertakokeiluksi jäi…
Mulla tuli alien se kahdeksasmatkustaja mahasta. tuntui oikeasti, että maha repeää ja veret lentävät seinille. ei vittu tuo datura päräyttää kyllä pihalle ja en ole nähnyt ketään kuka olisi kehunut fiiliksiään.
Saisko niitä doseja antaa täällä? Ois se ihan tervettä tietää mikä ois turvallinen annos…
Minä en ainakaan uskalla antaa mitään annosteluohjeita.
On se kumma et joku tuossaki kiehtoo vaikka on helvetin pelottavan kuulosta. Oletteko kuulleet Mandrake-juuresta. Samanlaista tavaraa varmaa ku on skopolamiinia, atropiinia ym.
Ja sattuukohan muskottipähkinä kuuluu kans delirantteihin? Kerra vetäny ja kaks päivää varmaa tutkalla, eikä kyl enää ikinä.
Riippuu annoksesta. Joskus raastan ite puolikkaan ja haudutan teen joukossa. On pieninä annoksina sekä virkistävää että toisaalta auttaa nukkumaan. Vaikuttaa siltä että kyse on osittain myös siitä että ei syö sitä muskottia, vaan pelkästään hauduttaa kuumassa vedessä. Päihteenä en käyttäis, mutta harvakseltaan on teenä mukavan rauhoittavaa. Tolla annoksella saattaa osin olla kyse ihan siitä eteerisen öljyn miellyttävästä tuoksusta ja sen hengitysteitä avaavasta vaikutuksesta. Päinvastoin kuin se pulveri, ni kokonaiset pähkinät todella on miellyttävän tuoksuisia
roope setä tahtoo muskottiteetä
roope setä tahtoo muskottiteetä
Jep. Siitä itseasiassa ton idean sainkin alunperin. Tarkistin kyllä jostain ensin että sitä ankkalinnan ulkopuolellakin käytetty teenä…
No eikös tuolta Erowidista noita annostuksia voi päätellä? Aika hyvin tuolla kuitenkin noita kertomuksia on.
Joo hulluruohon oon tyypannu joskus pari vuot sitte, syömällä, määrää en muista mut aika iso doussi oli. polttamalla ei vissiin oikee skulaa.
Alko toimimaan aika nopeesti. Alko vaan väsyttämään. Tasapaino ja koordinaatiokyky oli ihan nollassa. Sitten ku alko kunnolla skulaileen nii luulin et nukahdin. enkä muistanu tästä illast oikeen mitää. pienii fläsäreit tullu.
Olin siinä vissii jutellu jollekin lohikäärmeelle ja kun kaverit vähä herätteli ja sano et kenel juttelet nii olin vaa kattonut niit et mitä vittua ja jatkanu “nukkumista” . Puhumine oli kans aika mahdotonta. tai ei siit kukaan mitää selvää saanut.
Sit kun oli päässy käveleen nii olin menny ympäri kämppää ja jutellu vaan niinku talo olis ollu täyn väkee.
sit ku lähdin uudellee illal “nukkumaan” niin joku pieni punane lohikäärme jossai katteli ja kuumotti hiuka mut pääsi siit sit ohi jotenki…
Yöllä oli jotai sit et juttelin jonku kanssa enkä muist yhtää kenen, pari kertaa naureskelinki jotai ja muistan et mietein et jos kaverit tulee kysyy et kenel juttelen niin oisin sanonu et puhun puhelimeen ettei ne vaan missää tapaukses luule et oon jotenki sekasin.
Ai niin näkö meni iha täysin, ei auttanu toise silmän kiinni pistämine tai mikään. Kännykäst ei nähny lukee viestejä varmaa kolmeen päivään eikä pahemmi telkkarista tekstejä tai muutakaan.
Sit noin 24h päästä lähettiin autol ajamaan joku 100km matka aika pimeellä ja koko matkan näytti et just kohdalla siihen auton eteen tielle ois ilmestyny ihminen, erillaisii ihmisii , nuoria ja vanhoi, joku kakara ajo pyörällä jne, ja sitte ku auto ois törmänny niihin ne katos. pari kertaa huusin kuskilleki et VARO
Ja näytti et ois satanu lunta.
Sit siitä n 12h päästä ku oli menos nukkumaan nii tuntu ihan et kissa ois tullu makailemaan jalkoje päälle. Sit katoin ja joo kissaha siin makaili… sit potkein sen siitä pois ja se meni jotenki tosi hämärästi patterin taa ja vähä sähisi ja suuttu. Sit se varmaanki pyysi jotai kissa kavereitaa ja iha skidi kissoi alko menee verhotangos katossa ja sit lopult ne käveli mun ympärillä. pidin silmii kii sit ja koitin psyykat ne pois mut tunsin kokoaja ku sänky painu sillain et ne ois kävelly siinä. sit pistin valot pääl ja skarppasin vähä ja ne lähti.
Sitte pari päivää tuli sellasia et oli jo ihan “selvä” ja vaikka keitti kahvia, sit havahtu yhtäkkiä ja oli jossai iha eri paikassa ja oli just tekemäs sitä niinku käsillään mist havahtu eikä ihan muistanu mitä oli tekemäs. sitte jatko taas normaalisti jotai tekemään ja havahtu tällain.
Välil kans havahtu niinku ottamast jotai pöydältä ja just ku olis tarttumas siihen ni havahtu eikä siin mitää ollu eikä muistanu mitä siit oli kurottelemas…
niin joo ja sillon ku ekan iltan alko skulailee piti ottaa vähä yhdestä seinäst tukea ku horju niin paljo mut ei siin sitte mitää seinää ollutkaa.
Koko lattia aaltoili ja eli , ja sit luulin olevan koton jossain välis ja etein niitten kirjahyllyst jotain mitä ois kotona ollut.
ja sitten aika usein poltteli olematonta röökiä, ja jos koitti oikeesti polttaa ei se pysyny kädessä ku oli tosiaan koordinaatiokyvyt vähä hukas…
Kolme-neljä päivää ottamisest tuli sellasii ku vaikka katto telkkarii niin sivusilmäl näki et joku ois tulos tosi lujaa sua kohti ja ku katto päin nii katos.
Ei kyl ollu mitenkää kivaa, ei pystyny yhtään psyykkaamaan itteään et mitä on tekemäs ja tekee. eikä hallittemaan tota trippiä…
En kyl kadu et olen ottanu , kokemusha seki, mut en kyl varmaan menis uudelleen ottamaan.
Laitoin kasvamaan yhen Belladonnan, kun laillisia ovat. Onko kellään mitään kokemusta kasvin doussimääristä. Koko kasvi on myrkyllinen. Vahvinpana tuoreet kypsät marjat ja kuivattuna vahvimpia on raa-at marjat ja myös lehdet ovat vissiin aika stydejä.
Vai uskaltaako tuota edes kokeilla?