Concerta

Ei oo, en kyl tiedä mil hinnoil noita myydöön mutta itel joskus oli muutama 10mg ritalin ja niistä tarjottiin reilusti enemmän ku 2e…

Kola fiilikset on tosiaan ihan omanlaisensa, mutta olen myös huomannut sen tosiaan olevan aika onneton stimulantti amfetamiiniin verrattuna. Ei sillä pysty valvomaan pitkiä aikoja tai poistaa voimakasta väsymyksen tunnetta.

Eipä tee muutenkaan nykyisin kolaa mieli yhtään ja edellisestä kerrasta kun otin taitaakin olla jo yli vuosi aikaa.

Tarkistin hinnan. Concerta 54mg 30 tbl purkki maksaa apteekissa 97 euroa, joten aika halpaa on jos jostain 2e per nappi saa. Tavallaan aika hyvä et concertat on niin kalliita. Kuka edes haluas ostaa niitä jotain 10e/nappi, joten kovat apteekkihinnat pitävät mahdollisena et jatkossakin löytyy lääkäreitä jotka kirjoittavat niitä ihan siihen tarpeeseen.

Mitä tuo kertoo ilman tarkempaa tietoa kuinka paljon siellä käytetään metyylifenidaattia ja amfetamiinia ja kuinka vielä, että kuinka paljon kuolemia siellä tapahtuu pelkästään metyylifenidaatista tai amfetamiinista? 50 nuorta voi hyvin olla hyvin vähäinen määrä mitä olen käsittänyt ritalinien (ja amfetamiinin jolla yleensä siellä tarkoitetaan metamfetamiinia) suosiosta ja jos käyttö on vielä ollut hyvin runsasta…

En tarkoita sanoa mitään tuon turvallisuudesta, sanon vain ettei tuo luku vielä kerro ilman lisätietoa oikein mitään muuta kuin sen, että tuohon komboon voi kuolla (kuten voi noihin yksistäänkin).

Varovaisuutta suosittelen tietysti itsekin.

Ei todellakaan, apteekissa niiden hinta on melkein 100 euroa 30kpl purkki…

itsellä alkaa huomenna concerta lääkitys, aluksi vaan 18mg päivä. Lääkäri kysyi että haluanko ritalin vai concerta"Huvi" käyttö minä oli heti sanomassa että ritalin, mutta päädyin concertaan, koska sitä ehkä vähemmän halua alkaa hupeileen. Koska lääkäri totesi vaikean ADHD:n, olihan se tiedossa :confused:

Muutenkin nyt ollut 2kk ilman viinaa, xanorit laskettu 2,5mg stä 0,5mg , tosin oon päihdekuntoutus paikassa. Saa nyt nähdä mitä nää on mieltä mun concerta reseptistä. Uskon että ihan ok.

Lääkäri sanoi että jos ei sovi niin kokeillaan dexedrineä, oli vaikea olla ihan rauhallinen , koska siinä kyllä potentiaalia. Mutta nyt ollaankin muuttamassa KOKONAAN elämäntyyliä ja ajattelua, xanoreista eroon, ja työelämäänj concertan avulla. Uskon että vie viinanhimoakin, koska siis on oikeasti adhd. Onko siitä kokemuksia muilla? Siis alko + concerta, joku sanoi että joi vähemmän ku oli lääkitys.

Pitäs nukkua…Mut noi imovanetki ja stilkkarit ajettu alas, ni vaikeeta…Nyt vaan surffaillaan N73 lla…Nettihän täällä ehdottomasti kielletty, mutta kännykät sallittu, ja nää pitää sisällään nykyään kaikenlaista kivaa :wink:

Ps. Offtopic, miten kuivaushuoneelle saa oikeudet?

Minä myös kuntoutuksessa ja adhd lääkitystä vailla.Tää on lääkeetön yhteisö missä olen,joten ilman on pakko pärjätä.Joskus tuntuu kohtuuttomalta,kun keskittyminen on suorastaan mahdotonta,saisin varmasti hoidosta paljon enemmän irti jos olisi noi lääkitykset kunnossa.Olen rangaistuksen aikaisena kuntoutujana,joten hoitomestaa ei voi toistaseks vaihtaakaan.

Aalso.miettinyt kuivaushuoneen kirj.lupaa.-Mistä?Täytin sen jonkun kaavakkeen pari päivää sitten,mut mitään ei ole kuulunut mistään…

Mahoton päivä…
Aamu alkoi palohälyytyksellä,oltiin hela kuntoutuskeskus tuolla pihalla,kaatosateessa,mut katoksen alla.Nukuin tosi levottomasti,ja nyt tuo adhd pyörittää;hysteriaa ilmassa :stuck_out_tongue: Täytynee koittaa olla vähän sivummalla,kun kokemuksesta tiedän,että kun olo on tällänen,kukaan ei kestä mua kuin korkeintaan viiden minuutin perioideissa.Toisaalta kun olo on tämmönen,en kyllä pysty missään olemaankaan kuin sen viis minuuttia maks. :smiley:

Hei,

Kuivaushuoneeseen saa kirjoitusoikeuden lähettämässä sähköpostia Päihdelinkin toimitukselle paihdelinkki@a-klinikka.fi. Viestissä tulee mainita käyttäjätunnus ja sposti tulee lähettää siitä sähköpostiosoitteesta, jonka on ilmoittanut Päihdelinkkiin (näin varmennamme henkilöllisyyden).

Päihdelinkin toimitus

Mä kokeilin aikoinani tuota ravintolisä-hoitoa, en Tolosen valmisteilla kylläkään (linkki on tri tolosen). (Mul oli kyl kokoajan Concerta rinnal, mut huomasin vaikutuksen silti ja sisko kokeili tuota myös…) En ihan noilla määrillä, mutta E-Epa on joitakin auttanut ja myös mua tuntui auttavan. Eikä ne lisä-vitamiinitkaan huonoa tehneet, mut eniten apua koin noista kalanmaksaöljykapseleista. Aika hintavia kyllä on. Samoin niin ärsyttävän suuria olivat, että vielä useamman tunnin jälkeen se kalanmaku tuli suuhun, yök :angry: . Ja jos on adhd, kuten mullaa, ni ei siinä mul oo pahemmin vaikeuksia olla ilman lääkkeitä, vaan muilla. Mä kun en vaa oo hetkeekään paikallaan ja puhun kokoajan :open_mouth: :smiley: . Tuossa linkki sinne ravitsemushoito-sivuille. (Ne on aika mainontaa :confused: , ja niit saa jonkuu aikaa katella, et mitä ravintolisiä sit muka tarvis; ja etenkin minkä verran. Ei kannata ihan todesta edes niitä määriä ottaa, mä ainakin pärjäsin 650mg E-Epal paremmin ku ilman sitä, enkä syöny mitää 1200mg, kuten kehotetaan!)

Onko se KOKONAAN lääkkeetön? Nimittäin Efexor on mieliala-lääke, jonka pitäis auttaa adhd:seen. Mul se vain aiheutti sellaiset sivuoireet, etten voinu jatkaa sitä. Ja sit on se uus Strattera, mikä ei oo stimulantti; et luulis jotaa vaihtoehtoo löytyvän, vai ootko sä niin rangaistuksen tarpees, ettet ees masennuslääkettä saa? :open_mouth: . Tietty jos koko mesta on ihan lääkkeetön, ni ei muuta ku kalaa nassuu sit :confused: .

Täytitkö Pesutuvan (suljettu) kaavakkeen Kuivaushuoneelle pääsyn sijaan? Kuivaushuoneelle pyydettiin muistaakseni vain toimitukselta lupa, en ole ihan varma kuitenkaan… :unamused: Se kyllä lukee jossain…

Efexor ei pelitä mulla,testattu on,samoin kuin muutama muu mielipidelääke,-eivät wörki.Meen vaan ihan zombiks niistä.

Kofeiinin kanssa tulee erittäin hermostunut fiilis itselläni ja monilla muillakin. Muilla stimuilla en ole huomannut samaa. Mistäköhän mahtaa jotua?

Tuli vaa semmonen mielee, että millasilla annoksilla metyylifenidaatti alkaa olla hengellänsä leikkimistä? Montako Concertaa siis uskaltaa ottaa (pureskelemalla/pilkkoen) maximissaan?

Itselleni hyvän/riittävän annoksen olen todennut olevan 2x54mg pureskelemalla. Isompia annoksia olen koittanut, suurin on 180mg (pitkin päivää rouskinut 18mg) ja oli todella mielyttävä kokemus, ainut vaa et mietityttää et miten pumppu reagoi tommosii “super” satseihin…

Vähät minä concertasta. Mutta se että niitä on vain depotteina: 18mg 36mg ja 54mg. Sitä ihmettelen. Jotenkin haiskahtaa… oudole. miksi ei voi olla 20mg. 35mg ja vaikka 55mg. Miksi noi millirammat on tommosia ns. outoja? Noi mg määrät on todella erikoisia. t: moi

Toi 18mg on lapsille lähinnä, ellei laps paina 60 kiloo :unamused: . Se on laskettu jotenkii ritskuist noi millit tuohon. Ja naisil on useest tuo 36mg. Sit keskiveromiehelle ois 54mg. Mut mul menee 54mg vaik oon nainen ja jollaa miehel meni parisataa millii/pv. Riippuen monta kertaa päiväs annetaa ritalinii, ni siit lasketaa aika pitkälle, miten se menee sit Concertan kanssa. Ja Ritalin ja Dexedrine (dextoamfetamiini) ei oo depotteina, et etpä näy paljon tietävän muista adhd-lääkkeistä. Sitäpaitsi noihan menee ihan järjestää siin, et aletaa 18mg + 18=36mg + 18= 54mg. Toi 18 millii on nyt vaa jotenkii LÄÄKETIETEELLISEST laskettu määrä, jonka voi antaa yli 7vee lapselle… En mä muuta syytä keksi. Enkä etenkää ala etsimään perusteluja tuolle asialle…

^^ Juu enpä paljon tiedä adhd lääkkeistä. Nyt ehkä… tiedän vähän enemmän. Kiitti infosta. :bulb: :slight_smile:

Kyllä mulle tuli metyylifenidaatista ja dexeistä ihan maukas olo kombona mut emmä ainakaa lähtis ihan katupirtelön kaa miksailee.

Concerta-mun ehoton lemppari!!! On tullu otettua niitä ja ritalineja sekä vipua sekasin mut eipä tuo henki oo lähteny,näköjään. Enpä ny tajuu miks ois vaarallista ottaa niitä sekasi-ei kai aineet muutenkaan oo vaarallisia?? :wink:

siis huhuh kaverit on vetäny jotain 12 kappalet concerta 54mg ja oli kyl semmosis kuoseis et huhuh aika hengellä leikkimistä vissiin en tiiä

ois pieni ongelma ku oon avannu yhen 54mg concertan ja sisältä löytyi ruskea sekä valkoinen “kapseli” enkä tiedä kumpi on jatketta ja kumpi sitä itseään… joten voisiko joku jolla on tietoa vähän valaista tietämätöntä