Ainakin itsellä metyylifenidaatti + amfetamiini tuo paremman fiiliksen kuin kumpikaan erikseen… ja metyylifenidaatti + xanor ainakin tuo myös varsin muikean olon.
Ei TODELLAKAAN ole pieni annos.
Täytyy noihin ylläoleviin sen verran avata suutaan että ainakaan itselläni henk.koht. ei metyylifenidaatti ole koskaan pientä stimulaatiota kummempaa saanut aikaan, compottelusta sitten en osaa kyllä sanoa kun en tuosta metyylifenidaatista koskaan oikein pitänyt.
Mietona stimulanttina (-lähes kahviin verratana) voisi mennä ehkä. Ja kuten jossain muussa threadissa jo mainitsin niin itselleni sen snoraamisesta tuli hetkellisesti aika kolamaiset olot, en sittent tiedä miten on esim ihan oraalisen käyttötavan kohdalla.
metyylifenidaatti on voimaks stimu. En lähtisi vertaamaan kofeiiniin.
Melko ristiriitaisia mielipiteitä tuolla Whateverilla. Toisessa Concerta ketjussa vertailee vaikutusta snoraamalla hieman kolamaiseksi.
Tässä ketjussa sama heppu on sitä mieltä, että siitä ei tulekaan paljonkaan kofeiinia kovempia stimulaatioita…
Okei, no tolla kolavertauksella viittasin siihen että itselleni siitä tulee tosiaankin “kolamainen” olo, ei niinkään stimulaationsa puolesta vaan muuten vaan sellanen hiukka ‘äijäolo’ - jos ymmärrät mitä tarkoitan.
Jos tuota nyt ihan pelkästään stimuna pitäisi johonkin verrata, niin ei se kyllä mielestäni tosiaan juuri kofeiinia vahvemmin stimuloi. Tai ehkäpä hieman efedriinin kaltaisesti, mutta siis eihän kola mikään vahva stimulahtti olekaan loppujenlopuksi. Eli noilla ‘kolamaisilla’ fiiliksillä viittasin aivan muuhun kuin stimulaatioon.
Riippuu aika paljon annoksesta ja toleranssista metyylifenidaattiin. Sekä toleranssista muihin dopamiinin vapautumiseen vaikuttaviin fenetyyliamiineihin.
Ei varmaan mikään ihmekään ettei metyylifenidaatti itsessään stimuloi paljonkaan jos on vaikkapa amfetamiini vaikuttamassa samaan aikaan. Vaikka Robsku kyllä kehaisi hyväksi komboksi edellä mainittua.
Mutta ainakin pirilaskujen jälkeen taitaa olla turha odottaa mitään stimulaatiota metyylifenidaatilta… Koska on dopamiinivarastot sen verran tyhjät ja palautuminen voi viedä jopa päiviä.
Tai jos on itse metyylifenidaattia käyttänyt säännöllisesti isot määrät niin eipä kyllä silloinkaan toimi oikein…
No huh huh mitä nappeja! Nokittaminen, kuten dexedrinenkin kohdalla on aivan turhaa touhua. Toimii vitun hyvin syötynäkin. Vaikutus melkein identtinen dexedrinen kanssa. Vertaisin yhtä 20 millin ritalinia yhteen 5mg dekkeriin, en mihinkään vitun kuppiin kahvia kofeiinitableteista nyt puhumattakaan. Mutta jotenkin tuntuu, että kun piriin kasvaa kunnon tolet, niin nämä eivät toimi enää mitenkään. Joten varovaisesti sen rouskimisen kanssa ettei aivot kutistu.
Noh, hajoo ne muutenkin.
Tosiaan viimeaikoina on tullut aivan paskaa katupiriä vastaan, jossa pitoisuus on varmaan 10% max, ja tuota sanotaan jo tykiksi täällä kontulassa päin. Myös ihan pudasta paskaa on myyty, missä pitoisuus on takuulla tasan 0.0% Tai no oikeastaan kaikkea epämääräistä piriä (paskaa) kutsutaan nykyään nimellä “meta”. Joka tapauksessa, tästä edes rouskin vain ritskuja, konsuja ja dekkereitä!!!
hmm hassua kun se on niin helppo testata onko kyseessä piri vai meta. niistä tulee ihan erilaiset nousut, ja meta toimii 2 kertaa pidempään.
Jos nukkuu ja syö niin se toimii suht. hyvin, on takuulla monta kertaa voimakkaampi stimulantti kuin kofeiini (puhumattakaan mielyttävyydestä) ja pitää hyvin vireänä… Jos valvoo niin voi odottaa, että kahden yön jälkeen alkaa olla puhti aika vähissä - jos ei syö niin ei jaksa sitäkään, metyylifenidaatti ei polta sitä energiaa rasvasta yhtä tehokkaasti kuin piri ja lakkaa toimimasta jos ei itseään lainkaan tajua ravita (tämän katson kyllä olevan hyvä, enkä huono puoli).
Oikeastaan 90mg on suht. suuri annos… Enimmillään olen vain kerran ottanut >=90mg dosen, eli kerran syönyt 10 ritalinia kerralla (=100mg) enkä kyllä enempää tohtisi juuri ottaa jos jotakin kummallisesta syystä tuntisin siihen tarvetta…
Eihän tuossa mitään kummallista ole Ciddie Coke on monessa suhteessa kivempaa kuin piri
10-100mg (normaalisti 18-70mg) (oudosti jaolliset määrät johtuvat siitä, että osa on tullut nautittua ritalineina (esim. 10, 70 ja 100mg), osa concertoina (esim. 18mg)).
Vaikutus kokonaisena n. 3 kertaa se mitä pureskeltuna - vaikutuksen vahvuus lähes samoissa määrin heikompi.
Enemmän tai vähemmän mielyttäviä… Jossakin vaiheessa tullaan siihen, että fyysiset sivuvaikutukset (kuten pumpun ylirasittuminen) alkavat tuntua ihan liian selkeästi ja laskutkin ovat harvinaisen ikävät vaikutuksen loputtua…
Kiitos robskulle vastauksista!
Itse rakastuin Metyylifenidaattin totaalisesti:P Metyylifenidaatti sopii minulle itselleni ainakin todella hyvin! Kaikki vaikutukset mitä “douppaamisellani” haen, on tiivistetty Concerta kapseleihin. En löydä itse ainakaan yhtään mainittavia huonoja puolia metyylifenidaatista.
Kyllähän se pirikin siis kivaa on, mutta kyllä concertoja mielummin otan.
Metyylifenidaatin stimuloivia vaikutuksia ei voi verrata kyllä amffeen (ei mielestäni huono asia) MUTTA ei todellakaan ole verrattavissa kahviin, niinkuin jotkut väittävät! tai sitten joillain kofeiini toimii niin paljon vahvemmin kuin minulla Concertat stimuloivat itseäni juuri sopivasti.
Muutenkin suosin lääketehtaiden valmisteita, sillä niistä voi aninakin olla varma mitä ne sisältävät…
Ainiin ja siitä piti viel kysyä et millaset laskut teillä on ollut, kun itselläni ei ole juurikaan mitään mainittavaa, Mutta kaksi kaveriani jolle tarjosin concertaa valittivat että aika ankeat laskut
Itsellä lievää alakuloisuutta aamulla otetun Conceta 54mg jälkeen ilalla.
Suurin osa mennyt lääkinnälliseen käyttöön (ADHD) mutta välillä vetänyt piristeenä H-tarkoituksessa Kaveri valittanut pahempia laskuja kuin piristä H-käytössä.
En kyllä lähtis enää kuosaa concertalla… kerran kokeiltu varotteluista huolimatta ja ne laskut, ne laskut… ääääh, en ollut varautunut moisiin joten kaikki pamit yms unilääkkeet yms oli tietty muualla… huh… en toiste kokeile ellei tosiaan oo unilääkkeitä mukana…
Kaveri söi tossa yks päivä ja kiros että jumakauta,ne laskut kestää joku 10h…
Concerta=metyylifenidaatti=“MF” (depot)
Ritalin=metyylifenidaatti=“MF”
Dexedrine=“D”
Jenkeis reilu 50 nuorta kuol viime vuon ritskujen ja amfen sekotuksii, et kandeisko olla hiukan varovainen?!? Pitääkö kaivaa linkki?
Edit: Vetäkää pirit pirinä ja ritskut ritskuina… Sekakäytön takia mul on useempi frendi kuollu. Ei tosin Concertaan, mutta mä KERRAN annoin kokonaisen 54mg:sen Concertan kaverille ja sai sen verran pahat pumppu-oireet et joutu yöks sairaalaan. Ja syy miks mä sille sen annoin (olin antanu aiemmin puolikkait), oli se, et sil oli todettu ADHD vuosia aiemmin, mut se ei silloin tarvinnu lääkitystä; nyt kokeili ja totesi toimivaksi. Myös likkakaveri sanoi et “oli mitä tahansa ainetta mitä nyt otat ni jatka käyttöä”. Mut tuo loppui tuo lääkkeiden lainaaminen tuohon ja tää frendi sai omat 36mg:set nappulansa!
150mg diapamii, 4mg santtui, n.150mg concertaa vetän tänää, tunti sit sen 1mg sirkkoi rentouttaa, eikä mul oo ainakaa yhtää erikoinen olo. Ainoo ero on, et mä jaksan valvoo, ehkä aamuseiskaa… Mut joo, 2 vuotta reilu syöny noit…
Edit: Jep, en oo ollu sekakäyttäjä lainkaa . Nykyää lopettanu santut ja 5mg pamia päiväs riittää.
Nuo missä on Edit: oon kirjottanu muokkauksen yhteydes. En ole enää päihdemyönteinen, mut onhan se ihan “kiva” katsoa mitä joskus on vedetty, KOSKA se on HISTORIAA!
Tosiaan viimeaikoina on tullut aivan paskaa katupiriä vastaan, jossa pitoisuus on varmaan 10% max, ja tuota sanotaan jo tykiksi täällä kontulassa päin. Myös ihan pudasta paskaa on myyty, missä pitoisuus on takuulla tasan 0.0% Tai no oikeastaan kaikkea epämääräistä piriä (paskaa) kutsutaan nykyään nimellä “meta”. Joka tapauksessa, tästä edes rouskin vain ritskuja, konsuja ja dekkereitä!!!
Joo-o, pysy ihmeessä ihan vaan niissä apteekin tuotteissa niin et joudu vedätetyksi. Kontulasta myös itse monet kerrat piriä hakenut ja laatu on ollut aina ihan kohdallaan. Ja etkös sä ollut se kaveri jolle oli myyty jotain ruohoa budina, kuten myös subu valmiiksi murskattuna jonku röökiklädin pohjalla? Heh, ei sais nauraa mutta herääppäs nyt oikeesti.
Luulis että kun tollaset vedätykset toistuu kerta toisensa jälkeen että siitä ottaisi opikseen ja lopettaisi asioinnin kyseisten “kavereiten” kanssa, suahan vedätetään aivan 6-0 noissa säädöissäs…
Useimmat ihmiset kyllä omaavat järkeä sen verran ettei heitä vedätetä kuin kerran…
Virheitä saa tehdä jos niistä oppii
Onko muuten 2euroa kallis hinta 54mgn connasta?

Onko muuten 2euroa kallis hinta 54mgn connasta?
Sen verranhan se taitaa apteekissa suunnilleen maksaa… Enemmän jos lasketaan se kelan osuus.