Concerta

Nyt ku täällä näyttää noista consertoista olevan puhetta niin kertokaa mulle näkyykö se huumeseulassa???tänään ottanu kaks 27mg ja iltapäivällä pitäis seula antaa,oon kyl kyselly tutuilta ja joku ei oo varma ja joku sanoo ettei näy!!! auttakaa siis mua,että VOIN OLLA VARMA ASIASTA!

Concertaa/metyylifenidaattia nautittaessa jo 100mg eli toisinsanoen noin 2 punaista (54mg) tablettia jo itsessään aiheuttaa hirmuisen hyvät nousut. Nautin itsekkin 1h sitten 2x54mg ja nousut ovat todella hyvät. [poistettu hehkutusta -Päihdelinkin moderaattori] Mutta concerta aiheuttaa ruokahaluttomuutta ja unihäiriöitä, eli todennäköisesti kuolisit nälkään ja väsymykseen, etkä lääkkeen varsinaiseen vaikutukseen.
Seuloissa ei näy jos napsii sillointällöin. Mutta jo 2viikon säännöllinen nauttiminen suurissa annoksissa näkyy. 3-5 päivää viimeisestä nauttimispäivästä. Näkyy amfetamiinina seuloissa.

Epäilen vahvasti, että näkyisi amfetamiinina, kemialliselta rakenteeltaan kuitenkin niin kaukana toisistaan.

Ei ole itselläni kertaakaan aiemmin näkynyt amfena, oma testi löytyy kyllä mf:lle…

Offia Consusta, mutta lekuri pitää kyseisiä lääkkeitä lähes Dexen veroisina; voi kuulemma rännätä! Liivatetta suoneen vaan, hyi helvetti! Tiedän kyllä erään joka toimintaa harrastaa kuorilla…

Epäilen vahvasti, että näkyisi amfetamiinina, kemialliselta rakenteeltaan kuitenkin niin kaukana toisistaan.
[/quote]
juu niin epäilen minäkin, toki näkyy sitten tarkemmassa toksiinitutkimuksessa jos sellainen otetaan, mutta eipä taida aivan peruspissatikussa näkyä kovin herkästi.
toki tähän vaikuttaa tietysti nautitun aineen määrä ja millaiset testit ovat käytössä mutta silti…

ja onhan otettava huomioon että tietyt lääkeaineet pidentävät metyylifenidaatin QT-aikaa, joten vähän spekutteluksi menee.

[quote=“Petri687”]

[quote=“finseeder”]

[quote=“liljapieni”]
Paljonko metyylifenidaattia pitää nauttia, että saa edes jonkilaiset nousut? Mikä määrä on vaarallinen?

Aika ihmisestä riippuu, paljonko metyylifenidaattia nousuihin tarvitaan, meillä kaikilla kuitenkin on tuo lääkkeiden käsittelykyky elimistössä erilainen…jotkut on herkempiä jollekin ja toiset ei. yllättävän paljon vaikuttaa muiden lääkkeiden interaktiot eli yhteiskäyttö.

perusfarmakologiaan ja farmakodynamiikkaan kannattaa tutustua, sieltä oppii ainakin sen että mikäli metyylifenidaattia haluaa nauttia (vaikkapa concertan muodossa), se kannattaa tehdä aivan perinteiseen tapaan oraalisesti, sillä valmiste on suunniteltu siten että sen biologinen hyötysuhde on paras suun kautta nautittuna.

hihahommissa lääkeaine ohittaa ensikierron metabolian, kyllä juu, ja vaikutus alkaa viiveettä mutta muuten…hyödyt vs. haitat…( joista suonten tukkeutuminen lie se dramaattisin-ja yleisin)
plus vielä se, että tietyn pitoisuuden jälkeen lääkeaineen lisäämisestä ei ole enää mitään hyötyä, vaikutus ei voimistu (paitsi haittavaikutukset) Metyylifenidaatilla tämä vaikutuksia tuottava alue on aika kapoinen, joten kansankielellä tarkoittaa sitä että jossain vaiheessa saavutetaan huippupitoisuus jonka jälkeen saa tempoa vaikka kuinka- mutta bonuksia ei tule.

Mikä on metyylifenidaatin QT-aika? En ole vielä törmännyt metyylifenidaattivalmisteeseen jolla olisi pulssi.

Metyylifenidaatin biologinen hyötyosuus vaihtelee välillä 20% - 80%. Näin ollen, riippuen henkilöstä, yhdestä 54 mg tabletista saa peroraalisesti n. 11 mg - 43 mg metyylifenidaattia. Tällaisilla vaihteluväleillä oikeista annostuksista on aivan turhaa spekuloida mitä, kuinka paljon ja miksi. Blää, blää, blää.

[Poistettu asiatonta -Päihdelinkin moderaattori]

nousuihin mf täytyyy ottaa syötynä joku 40-60mg snortattuna 10-20mg on jo hyvä, siis miulla. oon miettiny et näkyyköhän toi koka testissä, kemiallinenrakenne on paljon lähempänä kokkelia ku poretta.

Vaikutustapa (voimakas dopamiinin takaisinoton esto) on lähempänä kokaiinia kuin piriä, mutta kemiallinen kaava kuitenkin sen verran kaukana, että voin suht suurella varmuudella sanoa, ettei näy. Tietysti tämänkin yhä yleistyessä siihen käytettyjä spesifisiä testejä tullaan luultavasti tulevaisuudessa tekemään yhä enemmän.

kyllä tota mf:ää voi vetää vaikka kuinka paljo, tänään jo ottanut 6x54mg ja en oo ainakaa viel kuollu övereihin, missähän raja menee? :stuck_out_tongue: :question:

ei muutaku lisää pöhinää pönttöö!

Eiköhän tole kasva kuten kaikessa muussakin, en käsitä miksei kasvais? Itse sain nousut jo 34 mg kunnolla, tehokkaasti suussa jäystettyäni. No ensin yritin sulatella ja pehmentää kielen alla kapselia kunnolla, melkein pakkokin kyllä se sellasta puuta on. Sit vaan hyvin tehokkaasti jäystin sen, miellyttävät liimat tulee sieltä sisältä kun sen loppujen lopuksi saa kunnolla jauhettua.

Olin silloin toleton mihinkään stimuun, kun oli ollut parin vuoden väli. Samana päivänä parin tunnin välein otin yhteensä 3 x 34 mg. Myöhemmin kun aine oli tullut käytön myötä tutummaksi otin vissiin 5 x 34 mg:kin vrk:ssa.

Enpä ole kysellyt tätä, mutta veikkaan saatavuutta paljon hankalammaksi kun piriä. Tai no miksi, kaikillahan on nykyään joku ADHD :laughing: . Joka tapauksessa aine oli mulle hyvä, koska ei aiheuttanut sellasia laskuja kun piri, eikä muitakaan masennusoireita jälkeenpäin.

Miksei lääkärit muuten ymmärrä hoitaa tällä mun masennusta :smiling_imp: :smiling_imp:

Oletko ehdottanut :wink: ?

En sillä tavalla ole suisidaalinen :laughing:

mistä johtuu et concertasta saa räväkämmät lähöt purtuna ku muista MF tuotteista jauhettuna? nokkaankin aika smuutteja ellei nappaa jotain 20-30mg nokkia.

Otin eilen ilman toleranssia 3x36mg concertaa purtuna ja 4 tuntiä myöhemmin vielä yhden. tänään päivällä mittailin verenpaine mittarilla ja kaikki arvot oli normaalit pulssi 70-80. mutta mittariin syttyy rytmihäiriö valo melkein joka kerralla kun mittaa, patteritkin vaihdoin mutta sama homma… minkäänlaisia tuntemuksia rinnassa tai missään ei kuitenkaan ole. meneekö tuo ohi ja tuleeko mitään pysyviä haittoja? Ikä 21 ja paino pyöreesti 90kg…

Mulla mittari myös ilmoitti rytmihäiriöistä ja mittari ostettu Instrumentaariumista eli ei lelu, no kävevelin viereiseen terkkariin jossa ottivat sydänfilmin ja eihyvä mutta outo. Matkapuhelin vyöllä ja se sammuksiin niin käppyrät ihan OK. Tämmöstä nyky tekniikka voi tehdä, asiaan pitää suhtautua kumminki aina vakavasti.

Jaajaa. Tänään olen mitannut 5 kertaa pitkin päivää eikä enään näytä sitä rytmihäiriö merkkiä, ja kaikki arvot muutenkin kohdallaan. Luulen että ei syytä huolestua ainakaan tässä kohtaan kun mitään tuntemuksia ei ole rinnassa tai muualla.

Ihan näin jollekki ketä ei asiaa vielä tiennyt nii metyylifendaatti kannattaa liuottaa 10mg-1ml ja imasta fiman läpin niin saat melko kirkkaat jos se on pakko hihaan töötätä :smiley: