codesan comp.

Ajattelin kysyä tuota yskänlääkkeen annostusta päihdekäyttöön…tuohan siis on reseptilääke?

Älä nyt hyvä ihminen ala yskistä kiskoo, hommaa ennemmin jostain samaa vaikuttavaa ainetta sisältäviä ryynejä.

Sanja :unamused:

nii…mut onhan tos kodeiinii…ja sehän on reseptilääkettä

On siinä ja oikeaan tarkotukseen varsin tehokaskin. Respalla saa vaan ja respa jää sen jälkeen apteekkiin.

eiku mul on noin tommone 70-80ml sitä…että tietkö annoksia…?

No eikö sitä voi käyttää siihen mihin tarkoitettu?
Yritä nyt luojan tähden keksiä jotain muuta tekemistä kun kysellä netissä codesanin “oikeaa annostusta” viihdekäyttöön. :laughing:

Itse asiassa en osaa sanoa kun on yskänlääkkeestä kyse, ja riippuu siitä onko sulla paljon tolea kodeiiniin. Koska ajatellen vaikka nyt panacod nimisiä lääkkeitä jossa on 30 mg kodeiiniä niin ei-tolea omaava saa jo 90 mg:llä ihan hyvät fibat. Paljonko se sitten tekee siinä yskiksessä ni en osaa sanoa, mutta laske tuon ohjeen mukaan, kun katsot ensin selosteessa et paljonko missä määrässä on kodeiinia.

vai että codesania pitäisi päästä litkimään… yhden pullon aikoinaan tuhosin päihteilyyn ja ihan kivaahan se oli. ainakin niin kauan, kunnes seuraavana päivänä seurasi aivan mieletön päänsärky. olisiko glyseroli aiheuttanut?

yskänlääkkeistä ehdottomasti parhaimman makuista, mutta en minä muuten siitä erityisesti enää pidä. yskään se auttaa erittäin tehokkaasti.

Muutaman litran olen tota juonut, vieläkin on vähän kaapissa. Resepti tosiaan jää apteekkiin - tiedä sitten miksi? Siinä litkussa on efedriiniä aika paljon, joka voi olla toisille jo pieninä määrinä aika epämiellyttävä tuttavuus. Mulla se ainakin esti ihan tolkuttoman nieleskelyn.

Siinä oli kai jotain 3mg/ml kodeiinia, joten mä en ekalla kerralla kokeilisi kuin 20-25ml sitä ja tekisin sitten sen pohjalta itse päätelmät, kuinka paljon ottaa vai ottaako ollenkaan.

Jos Codesan Compissa ei olisi sitä hiton efedriiniä, niin sitä voisi nauttia vaikka desin, mutta efedriinin takia pitäisin 50ml maksimina. Noh, tekeehän se jo jonkin verran yli 150mg kodeiiniä, mutta sen verran saa jo reseptivapaista yskänlääkkeistä.

mulla toimii paremmin kuin tapletteina.
30 millii ja kuulastelee vaikutusta.
codesanista saan parhaat olot
valveunia ja kaikkee muuta kivaa :mrgreen:

Ei se tee siitä päihdekäyttöön sopivaa että sitä saa vaan respalla, heitä roskiin josei sul ole yskä.

Höpönlöpön.

Hmm, minusta kevyt annos kodeiinia + efedriiniä kuulostaa kivemmalta kuin paljon kodeiinia pelkästään :sunglasses: Tulisi testattua jos olisi…

Tuli mieleen yks “hauska” juttu, kun sekoilin ton Codesanin kanssa. Olin juonut sitä arviolta 40ml ja kävelin katuja pitkin musiikkia kuunnellen. Yhtäkkiä tuli täysin varoittamatta oksennusrefleksi ja samanaikaisesti hengitin sisäänpäin - vatsan sisältö siis vaihtoi paikkaa keuhkoihin. Ei nyt niin suurissa määrin, että tukehtumisen vaaraa olisi ollut, mutta kyllä mä yskin niin helvetisti ja keuhkoihin sattui (poltti), hengittäminen oli vähän hankalaa ilman hirveää yskäkohtausta. Sen jälkeen meni monta päivää jännittäessä, sainko jonkin infektion. Se lienee ihan todellinen vaara tuollaisessa tilanteessa?

Hitto, että veti tukkoon noi santut.

mitä tuossa codesanissa on sellaista, että sitä ei voisi yli desiä juoda kerralla? itsellä mennyt välillä parikin desiä, eikä oikeastaan mitään (negatiivisia) oireita. älyttömät nuokut siitä on saanut, mutta ei juuri mitään muuta.

onko minussa jotain vikaa, sillä mahani kestää yleensä ihan kaiken? lääkkeiden yliannostukset ovat useinkin olleet vaarallisen korkeita, mutta vain yhden kerran olen alkanut oksentelemaan. ja kokeiluja löytyy kymmeniä taustalta. jopa alkoholi tahtoo pysyä liiankin hyvin sisällä.

on äärimmäisen paha olo, mutta oksentamaan en vain kykene… :unamused: en ole tätä ennen edes miettinyt, mutta nyt kun tuossa näytti olevan vain puhetta noista määristä, mitä ihmiset ovat kokeilleet, aloin asiaa pohtimaan.

Vomitusaspiraatio tosiaankin on mahdollisesti hengenvaarallinen tila. Tosin, jos sattuu olemaan tajuissaan kun niin käy niin yleensä sen yskii pihalle ilman sen kummempia seuraamuksia. Kuitenkin, mikäli parin päivän päästä tuntuu olevan hengitystieoireita niin hakeudu lääkäriin, parempi ylivarovaisuus kuin alivarovaisuus.

“on äärimmäisen paha olo, mutta oksentamaan en vain kykene”

Mun mielestä kuulostaa aika huonolta sellainen tilanne, että elimistö ei tavallaan pysty reagoimaan myrkkyihin. Se oksentaminen on ihan positiivinen juttu, vaikka useimmat ei siitä erityisesti pidäkään.

Kamahl: Oireet keuhkoissa meni onneksi ohi just parissa päivässä ja tapauksesta on jo yli 4kk aikaa. Tuskin siitä sen kummempaa enää seuraa. Mutta totta tosiaan, parempi olla ylivarovainen.

tuo ainakin taitaa olla melko hengenvaarallista… :unamused: edelleen kyllä kiinnostaisi tietää, mistä tämä “ilmiö” johtuu.

Testasin tos vaan 30mg eli 12ml annoksen ja olo on ihan mukava ja pientä huimausta esiintyy…