C-hepatiitti sukupuoliyhdynnässä

Jaa-a.
Niihin aikoihin kun vielä käytin iv:sti huumeita (lähinnä piriä) olin pitkään varma et mul on se hepokatti - olin ottanu jossain vetoluukussa jotkut puhtaan näköiset värkit saadakseni vedettyä vedot ja kelasin et vitut väliä vaik tuliski C tai vaikka HIV.
No, seuraavalla kerralla vedin vedot vehkeillä joilla todistetusti C:tä sairastava ihminen oli juuri vetänyt.
Samoin panin yhtä tyttöä jonka kanssa olimme varmoja siitä että molemmilla on C.
Loppupeleissä, hoitoon hakeutuessani otin huvikseni labrassa hepa-ja hiv-testin.
Kun kyselin tuloksia, mun hoitsu sano: “joo, sul on a-, b-, ja c-hepatiitit ja hiv… nää on sulla kaikki…
… negatiiviset” ja hihkuin riemusta (halus tahallaan vähän kiusoitella :wink: )

Mä otan riskin vaikka HIVIN takia… Pillu on jees!

Siis kun mä oon käynyt ton hoidon läpi, niin mä voin siis imettää? …siis jos olis lapsi :slight_smile:
Aikoinaan mullahan oli ne viruslukemat jotain 500 000… Mut nyt silleen, et näyttää negatiivista.

Olis meinaa mukava imettää sitten sitä tulevaa lasta… :unamused:

Voit imettää, eihän sulla ole niitä viruksia sielä veressä kun testikin näyttää negaa. Tosin vissiin alkuun niitä viruksia voi sinne vereen vähän jäädä mut ne kai poistuu nopiaan. Ja siis oisit varmaan sen ceen kanssakin pystynyt imettämään, ne heilahtelee aikalailla ne määrät sielä veressä, eli se 500 000 ois voinu 6kk päästä olla paaaljon vähemmän…

Värkit on aina ollu omat… seksisuhteita on siunaantunut aika vähän ja sellasten ihmisten kanssa kellä ei varmasti (varmemmin ku mulla) ole mitään…
Mutta kerran mulla oli kevari erään rivarin pihassa ja yksi mies kävi sitä kokeilemassa. Noh, talossa oli ryyppy&muissa hommissa myös tämän miehen pikkuveli (olin itse silloin kai 16) joka oli aika pohjalla sekakäyttönsä kanssa ja tuhannen sekasin juuri. Noh, tämä “pikkuveli” varasti sen mun kevarin, mentiin pihalle kattoo että mihin se lähti. Noh, mies ajoi kevarilla takas pihaan, mutta ojaan ja siltarumpuun, sai kevarin vaihdepolkimen jalkaan ja jonkun piikin toisesta jalasta läpi.
sitten kuukausia myöhemmin tapasin äijjän ja hän pyysi minua vaihtamaan siteet jalkaan. Jalka mäti aika pahasti. Kukaan muu ei suostunut hommaan. Ja myöhemmin kuulin, että tuolla jätkällä oli c-hepatiitti ja siksi muut eivät suostuneet avustamaan. Mutta mitä vitun väliä sillä hepatiitilal on, jos mulal ei ole kädessä haavoja, sehän tarttuu vain verikosketuksessa… sen verran ymmärsin jo silloin, kun muut panikoivat, eivätkä auttaneet miestä hädässä…

Paitsi että myöhemmin sen miehen jalka kyllä amputoitiin, mätänemisen vuoksi. Ei hoitanut haavojaan.

Kysymys: Voiko C hepaa saada kokonaan pois interferoni (tai millä vaan) hoidoilla?

kaikki helvetin likaset nartutki on tullu sorkittua ja pari kertaa likaset + keitetyt vermeet ollu putkessa, mut ei mikää oo viel onnexi tarttunu…

Käsittääkseni saa mutta hoito on ilmeisesti aika kallis. Valtio kait kustantaa jos on tarpeeksi kauan ollut kuivilla.
Omakohtasta kokemusta ei ole, mutta mitä kuullut tutulta niin hiuksetkin lähtia (?)

p.s: mutu tietoa

Missä vaiheessa uuden uutta suhdetta olette kertoneet sairastavanne/kantavanne C-hepatiittia?

Mulla on nyt sellanen viritys, josta en vielä tiedä tuleeko mitään. Yhden kerran on oltu sängyssä ja käytettiin kumia. Tarkoitus olisi tavata uudelleen lähiaikoina. Pitäisikö kertoa ennen kuin mitään muuta tapahtuu?

Kallista ja siltikin arpapeliä. Joillakin hoidokeilla se lähtee hyvinkin helposti, joiltain ei millään konstilla.

Ja mitä tulee tuohon alkuperäiseen kysymykseen, en tiedä/tunne/ole kuullut edes kenestäkään, joka olisi saanut naimalla c-hepan, ellei nyt kyseessä sitten ole jotain super-bdsm verileikkejä tms. Itsellä on ollut kolmisen vuotta c ja kylläpä sen olen ennen hommia tuonut esille, eikä kukaan mitään ole saanut.

Hei!

Eipä se tosiaan kovin yleistä ole että sen saisi seksissä. Mulla on perhe ja he ovat terveitä, vaikka olen tod.näköisesti sairastunut jo kauan ennen perheen perustamista ja ollut saman naisen kanssa lähes 10v. Yleistä varovaisuutta haavojen ja nirhaumien kanssa, niin en usko että sitä saa. Pestyistä astioista sitä ei tule. Eikä myöskään pyykkikoneessa leviä :slight_smile: Kertominen kannattaa ehdottomasti kuitenkin ennen mitään toimintaa.
HCV:eestä pitäisi ylipäätään olla enemmän tiedotusta ja valistusta. Nyt jos mainitset sairastavasi hepatiittia, niin ihmiset hyppivät seinille, tai katsovat huuli pyöreenä, etä mikäs se on?

mun mielestä on ihan hyvä kertoa kaikille sellasille joiden kanssa viettää ylipäätään niin paljon aikaa, että voi joutua esim. onnettomuuteen tai muuhun tilanteeseen missä “veri lentää” ihan vain varmuuden varalle. Mulla kun on vielä diabetes niin noita värkkeejä on vähän siellä täällä, siis insuneuloja, niin kerron joskus jos joku vieras keittää vaikak kahvia ja penkoo keittiön kaappeja että katsoo vähän mihin kätensä länttää. Ihan vain varalta, koska se on minusta kohteliasta. Ja fiksu ihminen kyllä ymmärtää, että elämä on meitä joskus heitellyt ja typeryyksiä tullut tehtyä, mutta ei niitä peitellä kannata ainakaan toisten ihmisten terveyden uhalla.

Mulla on nykyään käytetyt värkit ja muut vetämiseen liittyvät vehkeet yhdessä samassa kaapissa aina, kun olen lopettelemassa, mutta silti silloin tällöin jos tarjotaan tulee viihteiltyä, ehkä kerran kuussa (ennen oli päivittäistä käyttöä). Siis bupre aineena. Tuon kaapin oveen olen askarrellut varoituslapun TARTUNTAVAARA! (käytettyjä neuloja) ja värkkien kuvia piirrelty sen jälkeen kun kotietsinnässä yksi poliisi sai minulta c:n kun tutki laatikoita huolimattomasti, siitä jäi aika huono omatunto (työtäänhän he vain tekevät). Jotkut pitäneet aika humoristisenakin tuota “tartuntavaara” -kaappia… :slight_smile: mutta suosittelen ehkä muillekkin, näkee heti kaapin ovesta että pitää olla tarkkana.

Ja muistaa kuolettaa ne värkit roskiin laittaessa ettei roska-alan työntekijät saa pussin läpi törröttävästä neulasta c:tä.

mun c on vielä jostain syyysstä aika ärhäkkä ainakin taudin alkuvaiheesta päätellen, kuumeilua ja pahaa oloa, väsyttää vähän jatkuvasti ja ruokahalu tuntuu olevan kadoksissa. Se on varsinkin diabeteksen kanssa vähän hankala kun välillä pitää väkivängällä syödä.