laita v***u se kumi vaan päälle,aho
Kumia on aika usein päällä. Parasta lienne kunnolla kumia ja rautaa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: paljon piikeejä niin pöpötkin pelästyy.
Luokittelisin siihen normaaliseksiin tämän topicin yhteydessä kaiken sellaisen sexin mikä ei käsitä mitään sairasta alapään viiltelymeininkiä- Kun kysyttiin Ceen tarttumisesta. Mielestäni normaaliseksissä voi käyttää apuvälineitä, joihin luettelen muös nännipuristimet.
luulis että hepatiitti tarttuu auttamatta jos on menkat+suojaamaton yhteys…kaveri pelkää saaneensa tartunnan kun oli c-positiivisen kanssa sukupuoliyhteydessä “siihen” aikaan kuusta…onko kellään kokemuksia?

luulis että hepatiitti tarttuu auttamatta jos on menkat+suojaamaton yhteys…kaveri pelkää saaneensa tartunnan kun oli c-positiivisen kanssa sukupuoliyhteydessä “siihen” aikaan kuusta…onko kellään kokemuksia?
Eihän se kuukautisveri tuu haavasta tms vaan se on kuollutta kohdun limakalvoa ja hedelmöittymätön munasolu. Tietty siinä veressä on se c(jos tartunta on naisella), mut haava täytyy olla sit miehelläkin, et se c pääsee sinne toisen verenkiertoon. Mä oon naimisissa c:tä sairastavan miehen kanssa, ja lääkäri mua opasti niin, että jos kummallakaan ei ole haavoja tai iho rikki, niin kumia ei tarvitse käyttää. Myöskään menkkojen aikana. Tietty siihen aikaan kuusta voi naiselle tulla helpommin haavoja limakalvoille, ne kun on ohuemmat ja herkemmät silloin. Mut sillä taas ei oo väliä, jos miehellä ei ole haavoja eikä iho rikki.
Aijoo, mut onhan se tietty vähä erijuttu jos naisella on se c eikä miehellä… en tiedä suosituksia sit jos näin on. Eli oliks se tartunta miehellä vai naisella?
Millaisiahan oireita on noissa a-c hepatiiteissa? Mulla ei ole siitä mtn.hajua .Varmaan löytyis mut en jaksa etsiä
Toivon todella ettei tartu, oon aika montaa kissaa lykkiny ilma suojausta enkä kauheesti välittäs et ne sais jotai muuta ku iloo multa.
Täällä myös c-positiivisen kanssa seurusteleva, yhdessä oltu kohta 3 vuotta ja kumin käyttö lopetettiin lääkärin “luvalla” suhteen alkuvaiheessa. Rappiolla ollessani, subukoukussa vielä ollessani käytin silloin tällöin c-positiivisen värkkejä (tosin keitin ne muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) yhteensä 5vuotta, enkä luojan kiitos saanut tartuntaa niistäkään. Nyt kuivilla ollessa vasta tajuaa, kuinka pohjalla sitä on joskus ollut. Millään ei tosiaan ollut mitään väliä. Edes omalla hengellä. Vaikka eiväthän siihen sairauteen läheskään kaikki kuole, sillä c ei aina etene maksakirroosiin.
Mutta niiden neulojen kanssa varovaisuutta ihmiset! Ja viiltelyjen ym. kanssa. Seksistä c-positiivisen kanssa ei tarvitse huolta kantaa ja varmistuksenhan voi hakea omalta lääkäriltään, ei sitä c-hepatiittia sairastavaa poika/tyttöystävää tarvitse hävetä, hoitohenkilökunta on velvollinen kohtelemaan kaikkia yhtä hyvin (käytännössä ei aina toteudu) ja eihän tartunnan lähdettä tarvitse kertoa lääkärille. Mielestäni kuukautisten aikana voi seksiä harrastaa ilman suojaa vaikka kantaja olisi nainen, sillä veriyhteys ei ole avoinna ellei miehellä ole haavoja tms.

kaikki eivät sitä edes tiedä, mutta c-hepatiittiin ON myös olemassa lääkehoito. se hoito on vaan niin kallista, ettei sen olemassa olosta kaikille tartunnan saaneille välttämättä edes mainita. mikäli pääsee klinikan/terveyskeskuksen tms kautta c-hepatiitti hoitoon, pitää yleensä olla antanu puhtaat seulat jotain parin vuoden ajan, ennenku edes pääsee siihen jonoon.
Millä ihmeen lääkärillä sä oot käynyt? Tai mistä nää jutut oot keksinyt?? Mulle ja lukuisille muille on jo joskus ylä aste ikäisenä opetettu sukupuoli taudeista veritauteihin kaikki oleelliset asiat!
Kaikki tietää että ceehen on lääke, jos se on mennyt pahaksi niin se alotetaan, mutta sitä ei toki heti kaikille aloiteta. Eikä kaikki sitä välttämättä koskaan tule tarvitsemaankaan. Mut kyl uskon et kaikkia tästä informoidaan…
Eräs tuttuni sai ceen, käyttää huumeita, hälle sanottiin, että käyt kaks/kolme kertaa näyttämäs puhtaat seulat, niin hoito alotetaan.
Tietenkin jos on ihan toivoton tapaus, HIV, C-hepatiitti, Syöpä ynnämuuta sellasta, niin katotaan, et toi tyyppi kerkee kuolla ennenkun se nimeensä kerkee hoito sopimukseen kirjottaa…
Mut kyl siihen hoitoon pääsee. Ei se ole missään kiven alla.
Et ei saa pelotella. Normaalisti se elämä siitä jatkuu, eikä joudu olemaan huume-lääkärin orja puhtaita seuloja joka pvä näyttämäs.
Ja tuosta normaali seksistä… Itellä tulee melkein joka kerta yhdynnässä ollessani haavaumia alapäähän. Siis ihan perus ulos sisään liikettä tehdessä. Et ihan normaali seksiä harrastaessa voi sen ceen saaha.
Voi tsiisus sentään. Ensinnäkin interferonihoidon aloitus vaihtelee paikkakunnittain, toisissa vaaditaan pidempi aika puhtaita seuloja kun toisessa ja toisekseen, interferonihoito voidaan aloittaa ja on aloitettukkin monilla ennenkuin mtn oireita edes ilmaantuu tai tauti äityy pahaksi.
Ja edelleen, riski saada C sukulpuoliyhteydessä on olemattoman pieni, kuten joku jo sanoikin. Tottakai kaikki on teoriassa mahdollista kyllä mutta riski on häviävän pieni. Ja oletetaan että nyt kaikille naisille tulee noita vuotavia haavaumia alapäähän seksiä harrastettaessa joka kerta (ei mulle vaan ole tullut, mutta ehkä sulla on vaan ni herkkä tuo alapää tai sit harrastat todella rajua seksiä) niin siltikkin miehelle pitäisi tulla myös ja verien pitäisi päästä toiseen jotta tarttuisi.
Sanja
Mul on kans C ja nainen kenen kanssa aloin just seurustelee, kävi imuttaa netistä joku 20 sivuu infoo asiasta. Kaikki samat jutut on tullu tääl ilmi. Riski saada se on tosiaan ihan vitun minimaalinen. En oo VIELÄ käyny lääkärin kaa juttelee aiheest, mut kai sielt tulee hyvin pitkälti samat asiat. Kiitos tästä topicista!!! Tosin hepaniitikot! Muistakaa sanoo aina lääkäriin tai sairaalaan mennessänne et teil on C.

Ja tuosta normaali seksistä… Itellä tulee melkein joka kerta yhdynnässä ollessani haavaumia alapäähän. Siis ihan perus ulos sisään liikettä tehdessä. Et ihan normaali seksiä harrastaessa voi sen ceen saaha.
Suosittelen liukuvoidetta.
Lostris ja kultahammas puhuvat asiaa. Itse oon seurustellu reilu 4 vuotta c-hepatiittia sairastavan kans. Avopuolisoni antoi vuoden puhtaita seuloja, sitten testeissä näkyi kannabis ja vauhti.Seuloja jatketiin puolivuotta ja sen jälkeen oisi aloitettu hoito. Sitten tuli kivitaloon lähtö ja ku viime huhtikuussa 06 pääsi vapaaksi aloitetiin interferoni hoito+pegasys. Hoito suunniteltiin puolivuotiseksi, jo kuuden viikon jälkeen tulokset alko olemaan negatiivisia ja huhtikuussa saadaan lopullinen varmistus onko virus kokonaan poistunut.( toivottavasti on ). Emme kertaakaan olleet käyttäneet suojaa yhdynässä ja minullla ei ole ikinä todettu virusta. Nyt ku oli hoito + vuosi sen jälkeen suositellaan käyttämään suojaa sen takia, etten tulisi raskaaksi, sen verran rankasta hoidosta kyse. ( en käytä ehkäisyä) eli tarttumisen vaara on yhdynnässä todellakin minimaalinen. Itse kuitenkin otin sen riskin ja tartuntaa en ole saanut.
(((((Jos sulla yhtään on itsesuojeluvaistoa, niin tulevaisuudessa hoidat seksi asiat toisten ihmisten kanssa, joilla ei C-hepatiittia ole.)))))
tollaset puheet kyllä pistää niin vihaksi että löisin turpaan sua jos olisit nyt tässä!!
Itse satun olemaan kihloissa ja menossa ensi kesänä naimisiin miehen kanssa jolla on c-hepatiitti, tiedoksesi vain se että kyseinen tauti ei kuitenkaan ole millään lailla esteenä “normaalille” elämälle.
Seksiä ollaan harrastettu tässä matkan varrella muutamat kerrat ja nyt yritetään lasta, ja itse olen edelleen täysin terve!!
Voisit jättää noi mistään tietämättömän ajatukset ihan sinne oman pääkoppasi sisään… Naurettavaa että ihmiset jotka pelkää elää omaa elämäänsä rupeavat muiden tekemisiä arvostelemaan!!
Viesti Kirjoittaja tabaluca » 9.6.2007 11:37:10
(((((Jos sulla yhtään on itsesuojeluvaistoa, niin tulevaisuudessa hoidat seksi asiat toisten ihmisten kanssa, joilla ei C-hepatiittia ole.)))))
"tollaset puheet kyllä pistää niin vihaksi että löisin turpaan sua jos olisit nyt tässä!! "
ite olen avoliitossa henkilön kanssa jolla on c. Rakastan ihmistä enemmän kun olen ketään ikinä rakastanut
niin c-hepatiitti on vielä kuule pieni asia siinä rinnalla.elämästä on selvittävä paljon pahemmistakin asioista yli…hyvin ollaann tässä toisiame rakasteltu enkä ainakaan vielä ole saanut mitään.toiv en jatkossakaan mutta olen hyväksyny kuitenkin ajatuksen että voin saada ceen jos päätän jatkaa ja päätin…syksyllä doupit veke ja tueksi rakkaalle interferoni hoitoon vai mitenköhän se kirjotettiin…aika rankkaa tulee olee mut eteenpäin… :] Jaksaa kaikki…vaikeeta aikaa! toivoa on …aina!
oonko ainoa miespuolinen joka seurustelee naisen kanssa jolla on cee…?olen melko feministininen joten anteeksi jos ilmaisu on hieman tökerö.
…Joo-o… mullakin on c-hepatiiti ja olen avo-liitossa naisen kanssa joka on täysin terve, ollaan oltu yhessä jo kauan eikä puolisollani ole ceetä…ja kyllähän meilläkin on puhuttu perheen lisäyksestä,koska cee ei tietenkään tartu muksuun kun äitillä ei ole sitä… enkä minäkään ole kuullut että kukaan olisi saanut sexistä ceetä…
^ Sekin on erittäin epätodennäköistä että lapsi äidiltään c-hepatiitin saa raskauden tai synnytyksen aikana.
Hei olikos se niin että ei saa imettää jos on C-hepa…?
Öh, minä näin viisaana kyselen, Interferoni hoidon läpikäyneenä…
^ Imettämistä ei suositella jos viruspitoisuus veressä on yli 400 000