Buvidal-korvaushoito, kokemuksia, infoa ym

Sun tilanne kuulostaa kyl helvetin paskalta ja epäonnistuneelta korvaushoidolta nykyisessä tilanteessa. Itse ehdottaisin sulle, että vaihtaisit paikkakuntaa ja nykyises korvaushoitopaikassasi ilmoittaisit kyseisen paikkakunnan että he hoitaisivat sulle sinne alkavan khoidon. Korvaushoito voi onnistuakin, nyt vain väärä paikka. En näe juuri muuta vaihtoehtoa kerta haluat vointis paremmaks ja jatkaa hoidon piirissä. Sitten uudes paikas toivon mukaan sut otettais vakavasti kuten kuuluis ja lääkitykset fiksattais kuntoon. Tsemppiä sulle, vaikka se tuskin lohduttaa.

Itse sain elämäni takas buvidalin avulla. Käyttöä oli 11vuotta takana. Aloitin khoidon kesällä 22. Eka filmillä, sitten buvidalilla. Eka oli 16mg viikkopiikki eikä kantanu mihinkää. Oheiskäytin subuu parantaakseni oloa. Ekat pari kk oli tuskaista henkisesti ja fyysisesti. Sitten 24mg ja oheiskäyttö loppui. Siihen totuin ja hetken ajan päästä se alkoi kantaa sen 7 päivää. Kaikki muukin käyttö vihdoin loppui myöskin kesällä. Ahdistusta toki on tänäki päivänä viel jatkuvasti mutta se taas ei liity buvidaliin ja mun hoitopaikassa on nyt talvella vihdoin alettu hoitaa myös ahdistustani. Joka tapauksessa elämäni on parempaa kuin se on vuosiin ollut ja oon päässyt tutustumaan kuka mä oikeesti olenkaan sen käytön takana. Olin niin kyllästynyt h-maailmaan enkä halua sinne elää palata.

Mä olin Buvidal-hoidossa vuoden verran, sitä ennen yhdeksän kuukautta metadonilla. Ite olin kyllä tosi tyytyväinen Buvidaliin enkä kokenut lääkkeestä mitään haittoja. Vaihdon ja annoslaskujen yhteydessä oli lieviä mieliala- ja vieroitusoireita, mutta nekin meni ohi nopeesti. Kuukausi-injektio kantoi parhaimmillaan lähemmäs viiden viikon ajan.

Voih! Mun sydän särkyy näitä lukiessa! Omat kokemukset oli aivan toivottoman huonot buvidalilla, jonka kanssa luovutin hyvinkin nopeasti… ja siitä seurasi vaihto takaisin filmille ja jokapäivä lääkkeenhaulle ilman yhtäkään rikettä koko hoidon aikana… sublocadea odotellessa (joka on muuten ihan eri lääke/valmiste kun buvidal, eikä millään tavalla verrattavissa muuta kun antotapansa puolesta) joka pelasti hoitoni! Vaikutus alkaa heti, ennen kun edes penkistä pääsee ylös ja se 300mg ei ole todellisuudessa mikään hurja annos. Olin 16mg filmillä ja buvidalista en muista, mutta en ollut päivääkään kunnossa sillä kuukaudessa, ihan sama vaikka sai kaksi buustipiikkiä… Ensimmäiset 2kk oli 300mg, minkä tarkoituksena on nostaa pitoisuudet niin että sitä buvidalin 6kk totutteluvaihetta ei tulisi ollenkaan, jonka jälkeen olisi tarkoitus siirtyä 100mg ylläpitoannokselle… no, tiesin jo tätä 100mg piikkiä hakiessani että se ei tule riittämään vielä ja kuinkas kävikään, pari viikkoa ihan jees mutta viimeinen viikko oli jo liikaa, jolloin sain lääkärin määräyksestä 4mg filmiä hakea siihen asti että vaadittu 26pvä tulee täyteen että saavat antaa seuraavan piikin, joka vaihdettiin takaisin 300mg siihen asti että tulee liiasta oireita tai välipäiviä alkaa kertyä lisää ja tässä on nyt menty puolisen vuotta sillä 300mg annoksella… aivan mahtava lääke, vaihtaisin mielelläni takaisin filmiin hetkeäkään miettimättä jos koko elämää ei tarvisi pysäyttää jokapäiväisen lääkkenhaub takia, en voi sietää sitä piikkiä/pistämistä, mutta on vapautta ja tämä sentään edes toimii, toisin kun buvidal… nyt välipäiviä on 29 ja ajattelin taas huomenna nostaa päivällä tai parilla nyt kun ei enää viimeisinä päivinä tule mitään oloja, ennemminkin unohdan että lääke onkin huomenna ja ilman kalenteria saattaisin mennä vasta viikon päästä huomenna, eli viimeisen 3kk aikana oleb todellakin Alkanut huomaamaan eron siinä kuinka hyvin se kantaa viimeisiin päiviin asti… suosittelen kysymään onko tämä vaihtoehto tulossa sinne (näin henkilönä jolle buvidal ei sopinut ollenkaan) ja vaihtoehtoisesti selvittämään lähikuntien kh mahdollisuuksia. Terveyskeskuksen vaihto kuntien välillä kuitenkin on mahdollista jos lähellä on kuntia jotka eivät kuulu paikakuntasi/kaupunkisi kuntayhtymään. Filmi oli ehdottomasti mulle paras vaihtoehto vaikka tuhoaakin hampaat, en olisi ikinä uskonut että olen edes näin pitkään korvaushoidossa, mutta näiden pakotettujen lääkkeiden vaihdosten ja buvidalista kieltäytymisestä rangaistus kotilääkkeiden menetyksen takia suurin osa hoidosta on ollut yhtä tyhjän kanssa joten nyt vasta alkaa tuntumaan niinkuin taas olisin hoidossa… onhan nämä viime vuodet ollut aivan naurettavaa paskaa kun lääkärit koittaa väittää että tämä on tämmöinen ihme lääke joka sopii kaikille eikä kenelläkään tule mitään negatiivista tästä, (vieläkään ei vissiin olla opittu näistä xanor/lyrica ihmelääke ilman mitään haittaa sekoitusta aikoinaan)siitäkin huolimatta että sen ajan kun olin buvidalilla koin elämäni pahimpia kipuja sisäelimissä joita ei ole ollut sitä ennen eikä sen jälkeen ja ne alkoi heti seuraavana päivänä lääkken annosta ja väheni pikkuhiljaa kuukauden myötä… Se oli suurin syy miksi en edes uskaltanut enää seuraavaa piikkiö silloin aikoinaan ottaa… vähän alkaa tuntumaan että tämä kirjoitus on vähän all over the place, kun yritän laittaa liikaa asiaa yhteen viestiin…
Mutta koita tosissaan kysellä vaihtoehdoista tai vaihtoehdoista ympärys paikkakunnilta tms. Jonnekkinhan tästä koko maan kattavasta kh-potilaiden koekaniinina käyttö-kidutuksesta pitäisi tehdä ilmoitus/valitus/vaatimus/joku, mutta niinkuin tälläkin palstalla saa lukea, potilaat eivät edes uskalla kertoa olostaan kun pelkäävät seurauksia… minulla kävi onni kun tiesin tuosta toisesta lääkkeestä kysellä, ei sitä tarjottu edes vaihtoehdoksi, muuta kun niille jotka siitä tajusivat kysellä ja vieläkään monet eivät edes tiedä koko lääkkestä vaikka se on täällä jo vuoden ollut jaossa… Niin ja olen hyvin pieni ja hoikka naisihminen ja siitäkin huolimatta tuo 300mg on ollut oikeen hyvä, vaikka ensimmäisinä kuukausina tuntuikin viimeiset päivät siltä että ei ihan riitä

Olen nyt 2 kuukautta ollut Buvidal hoidossa. Minulla aloitettiin korvaushoito osastolla ja sain ensimmäisenä päivänä 4mg kielen alle, toisena päivänä 6mg ja kolmantena päivänä 8mg. Eihän nuo määrät riittäneet ollenkaan ja mainitsin asiasta, ettei kanna iltaa pidemmälle. Sitä seuraavana päivänä annettiin 8mg kielen alle ja 24mg buvidal annos pari kolme tuntia 8mg jälkeen. Olo oli tasainen ja hyvä, piti vieroitusoireet poissa 4 päivää. Minut päästettiin pois osastolta ja sain viidentenä päivänä ensimmäisen annoksen jälkeen 32mg ja sillä olen pärjännyt aina 4-5 päivää ilman vieroitusoireita.

Minun mielestäni erittäin hyvä keksintö ja pelasti oman taloudellisen tilanteen ja siihen, että voi keskittyä työelämään ja elämään ylipäänsä. Suosittelen ehdottomasti, jos sinulle tätä ehdotetaan. Monet ovat tyytyväisiä ja toiset taas metadonilla, kaikille ei tietenkään sovi. Halusin oman mielipiteen jakaa.

Kiitos kun jaoit kokemuksesi. Sama kiitos toki muillekkin!

Tammikuun 17 tuli 2v täyteen. Injektio on pelastanut ainakin minut siltä jatkuvalta rallilta. Jokainen käyttäjä tietää mitä rallilla tarkoitan. Annos on kokoa kk piikki. Pärjään olen toki huomannut että väsynyt ole viimeisellä VK ennen piikkiä. Mutta siis seulst aina puhtaat niitä otettu noin 100kpl 2v aikana. Parhaillaan meni sitä 5x viikko 2x laajat ja osastolle välillä pikaseulaan. Nyt saattaa mennä 2kk ilman, sosku toki pyytää erikseen koska lapsia, mutta eipä niissä näy mitään kun en käytä enää edes alkoholia. Alkoholi jäi pois 1.5v sitten noin. Täysin putsilla mennään jos ei injektiota lasketa. Näin se on minun kannalta parempi. Muuten ennenaikainen hauta.

Mulla nyt tänään vaihdettiin 32mg viikko injektiosta 128mg kuukausipiikkiin, kun ei kantanut 5 päivää pidempään niin katsotaan miten tämä toimii kantavuudellaan. On kyllä itselläni toiminut hyvin, kannabista tulee poltettua mut se on tiedossa ja diapamit on vielä hetken reseptillä, jotka auttaa kantamaan paremmin silloin viimeisinä päivinä. Edelleen mietin, että mielummin buvidal kuin filmi tai metadoni. Ei tarvii kuin kerran viikossa tai kerran kuussa mennä piikille ja voit hyvin sen ajan. Tasaista ollut ??

Hei. Mä oon korvaushoidossa buvidalilla ja toimii kyllä kuin unelma.

Aloitin itse korvaushoidon syksyllä 2021. Se lähti pohjakosketuksesta, yliannostuksesta ja meinasi henki lähteä. Olin käyttänyt 9v subua ja kaikkea muuta mitä käsiin sai. Aloitin käymällä päivittäin suboxonea hakemalla ja huomasin heti, että korvaushoito oli oikea ratkaisu. Puolisen vuotta kävin päivittäin hakemassa annoksen, ennen kuin päätin, että olin valmis vaihtamaan buvidal piikille. Olisin päässyt jo kolmen kuukauden jälkeen, mutta itseluottamusta ei vielä ollut tarpeeksi. Kuvittelin, että se vapaus jonka buvidal tuo, olisi voinut käydä kohtalokkaaksi. Kävin säännöllisesti kuntoutuksessa paikallisella katkolla ja aloin harrastamaan kaikenlaista, kun vihdoin pääsin buvidaalille. En muista aloituksen määriä, mutta ensimmäisen piikin jälkeen sain seuraavan viiden päivän kuluttua ja siintä, sitten viikon välein. Pari kolme viikkoa meni niin, että oli viimeisenä kahtena päivänä lievät reflat. Onneksi se kuitenkin tasaantu. Saattoi olla, että nostettiin se viikko annos sinne maximiin, eli 32mg. Olin muistaakseni kaksi tai kolme kuukautta siinä viikko piikillä, sitten halusin jo päästä kuukausi piikille, joka sallittiin. Retkahduksia oli satunnaisia ja kaikki olivat yhden kerran vetämisiä, pääasiassa piri. Aloitin ajokortti seurannan, niin ei saanut näkyä THC, mutta silti välillä näkyi. Kun pääsin kuukausi piikille, kesällä tulee 2v siintä, niin aloitin kuntouttavan työtoiminnan ja olin siellä vuoden. Yllätyin, kuinka hyvin pystyin olemaan osallisena yhteiskuntaa, vaikka olin korvaushoidossa, mutta se kh ei näkynyt mitenkään ulospäin, eikä juuri itsekkään huomannut tai muistanut, että vielä käy siellä. Aloitin koulunkäynnin viime syksynynä ja se on lähtenyt käyntiin todella hyvin, alku epäröintiä ja itsensä aliarvioinnista huolimatta. Nyt olen työssäoppimassa ja kohta siirryn kesätöihin. Seuraavaksi on tarkoituksena korvaushoidon lopetus, olen 96 kuukausi annoksella ja se kantaa täysin koko kuukauden, eikä tule niin paljon sivuoireita, kun mitä tuli 128mg (väsymystä, hikoilua, jaksamattomuutta ja kerran oksentelua tunti piikin jälkeen). Nykyään tulee välillä pilveä poltettua, tai joutua saunakalja, mutta muuten ei ole retkahduksia ollut, enkä usko tulevan. Viimeiset vuodet ollut henkistä kasvua kiivaaseen tahtiin, paljon yksin asumista ja päiväkirjan kirjoittamista. Olen myös huomannut, että “selvinpäin” on mukavampaa olla, kun pilvessä tai humalassa, jota en olisi ikinä uskonut käyvän. Tässä minun korvaushoito tarina, se kyllä pelasti elämäni ja olen siintä ikuisesti kiitollinen. Kun tulee korvaushoidon lopetus vastaan, niin kirjoitan siintä tänne sitten. Oli kesällä tarkoitus se tehdä, mutta nyt töiden ohessa se ei tule olemaan realistista.

Joo ymmärrän, mut eikö se muka ala helpottaa missään vaiheessa? Käy kattoo onko kaikki muu Ok, siis veri arvot. Tsemppiä, en osaa muuta sanoa. Käy seurakunnassa , yritä muuttaa ajattelutapaa, ym jos jäät yksin niin omat aivot hyökkää vastaan ja , en sano pahalla mut psyykkaaminen lisää kipuja, osaan sen itsekkin. Ja tiedän että kuulostaa vittumaiselta. Toinen vaihto ehto et käyt britanniassa tai sitten muutat johonkin missä ollaan auvoisempia ja saat vaikka ihka aitoo herooinia. Paskaa tämä kun ei saa edes tramaleita lääkäristä kun muissa eu maissa saa ilman reseptiä, niin miks ei täällä sitten kun muutkin asiat muutetaan lähemmäksi eu linjaa. Paska maa , sanon minä, ihmettelen kyllä kun sanovat että suomessa on kaikki hyvin, paskat oo, ainakaan mun mielestä. Vanhukset kuolee ikävään kun suljettu johonkin laitoksiin ja asut periaatteessa oman koppisi vankina kun niin vaihteleva ilmasto ja kesä niin lyhyt. Kyllä se mieli paranee heti kun täältä pääsee pois, niin ei tarviis mitään kipu lääkkeitäkään.