Onkos täällä ketään vielä, joka on korvaushoidossa buvidal-injektiolla? Itse olen jonossa korvaushoitoon, vielä n. puolitoista kuukautta, ennen kuin aloitetaan. Lääkäri oli päättänyt, että minut pistetään buvidalille, joka on uusinta uutta, tässä kaupungissa ei vielä montaakaan ihmistä sillä ole.
Olin hieman ihmeissäni, että lääkäri valitsi minulle tuon injektion metadonin sijaan, joka on täällä se aine, jolle yleensä laitetaan. Xonea täällä ei ole juuri kellään, koska alueen lääkäri on niin metadoniin päin kallellaan. Tämä on tietysti mulle helpompi vaihtoehto, ei tarvitse kuin kerran viikossa käydä injektiolla. Metadonilla kun menee liki vuosi, että saa ansaittua viikon kotilääkkeet.
Täällä on hieman hassusti niin, että Metadoniila saa näkyä seuloissa pilvi ja bentsot, niistä ei rangaista niin että annosta tiputetettaisiin. Buvidalilla pitää olla täysin puhtaat seulat. Minä en bubren lisäksi muuta käytäkään, kun pilveä ja bentsoja, mutta nyt on asrnnoiduttava niin, että mitään en käytä. Nyt olen jo ollut pari viikkoa ilman bentsoja, ja myös pilveä, joten ajattelin, etten enää niitä osta. Eipähän tarvitse bentsorefloja kärsiä enää uudestaan. Muutenkin parempi olla niitä ilman, että pärjää ensi kuun, kun bubren hinta on taivaissa.
Mutta tästä buvidalista ei löydy vielä infoa eikä keskusteluja mistään, on niin uusi juttu. Jos jollakin on jo tämä kh:n muoto, kuulisin mielelläni kokemuksia ja muutkin joita aihe kiinnostaa, on tietysti tervetulleita juttelemaan.
Niille jotka ei ko. aineesta tiedä, niin kyseessä on siis kh bubrella, jossa bubrea pistetään kerralla viikon annos rasvakudokseen, josta se liukenee pikkuhiljaa elimistöön 4mg/pvä tahdilla. Ilmeisesti on myös mahdollista pistää jopa kuukauden annos kerralla, mutta täällä pistetään, toistaiseksi ainakin, viikon annoksia.