Jep. Maastopukukausihan avattiin jo tovi sitten, ja se on tainnut perinteisesti merkitä lopun alkua
Taitaa Nuivalle olla kehittymässä paranoidi skitsofrenia kaikenlaisten happojen ja hormoonien kombottelusta? Yhtenä aamuna sitä sitten herääkin jostain puskasta maastopuvussa kämmenet verisenä. Noh, mä voin tulla vieraileen sinne pöpilään sitten. Siinähän ihmettelevät valvontakameroista kun kaveri puhuu sellissä “jollekkin maastopukuiselle”
^Höpsö, ei hormooneilla ja hapolla ole mitään yhteisvaikutuksia.
Nyt vähän uutta verta kehiin ja jatketaan tätä ketjua.
Onko joukossa ketään puhtaasti piripäätä joka koittaa selvistellä parhaansa mukaan? Ilman muita aineita apuna.
Voisiko tällä olla vieroitus oireita vähentävää vaikutusta tai toimia ns antabuksena Pirin kohdalla. Eli veisi ilon vetämisestä lieventämällä tehoa.
Jotakin lääkitystä pakko kokeilla, vaimon ja akuutti psykiatrian mukaan ainakin vaikken itse koe tarvitsevan, se tarina erikseen.
Ekat päätropit kun otan kokeiluun, olisivatko nämä ne. Täällä tuntuu porukka vetävän ihan kaikkea sekaisin, lääkärin määräyksestä tai ilman, sillä kysynkin onko puhtaasti aata ja joskus naxuja vetäviä kavereita täällä vai olenko yksin.
^ Bupropionin teho riippuvuuksien hoidossa ei perustu siihen, että se veisi hyvän fiiliksen substanssin X vetämisestä vs. naltreksoni/nalmefeeni, jotka siis blokkaavat dopamiinin eritystä. Bupropioni päinvastoin toimii dopamiinin takaisinotonestäjänä ja näin ollen sen tehon tulisi perustua siihen, ettei tunne tarvetta vetää sitä riippuvuussubstanssiaan, koska ko. lääkkeestä irtoaa tarvittava dopamiinibuusti. Joillain tuo toimii ja joillain ei. Tupakan vieroituksessahan Voxraa/Zybania on käytetty “iät ja ajat” ja tulokset ovat varsin vaihtelevia. Amfetamiiniriippuvuus on käsittääkseni nimenomaan vasta-aihe Voxran käytölle, koska onhan siinä suuri/kohtalainen riski, että piripää alkaa käyttää lääkettään väärin pirin korvikkeena. Toisekseen, monikin Voxran käyttäjä vetää myös piriä siinä ohella ja kuulemma hyvin pärisee. Suositeltavaa tuo ei missään nimessä ole, koska laskee kouristuskynnystä aika hemmetisti.
Mulla ei toiminu kyllä kun alussa ihan ok, sen jälkeen järkyttävä ahdistus jossain vaiheessa päivää.
Nostettiin annosta 300mg/vrk, ahdistus vaan paheni…eikä pystynyt nukkumaan.
Hirveä vitutus koko ajan yms. hermot meni aivan mitättömästä asiasta.
Tämä tietysti aivan yksilöllistä, mutta mulle ei käynyt.
Minua alkoi kans tämä kiinnostamaan kun lueskelin tuolta alusta ja välistä.
Itselle on myös kehkeytynyt tämä “mikään ei kiinnosta, mitään ei jaksa”, joka tuntuu itsestä suhteen toisen osapuolen puolesta tosi pahalta. Olen ollut menevä ihminen mutta tällä hetkellä mieluummin vain nukkuisin, katsoisin leffoja ja en mitään muuta (paitsi töitä on pakko tehdä). En koe olevani masentunut mitenkään sen kummemmin.
Minulle todettiin tuossa parin lääkärin kautta, ettei bipolle tulisi määrätä masennuslääkkeitä (varsinkaan niitä, joita käytetään myös kipulääkkeinä, Triptyl ym.) mahdollisen maniaan kääntymisen kannalta, mutta oisko tämä sopivampi tuohon piristymiseen? Aikoinaan Citalopramia käytin aika pitkäänkin mutta useita vuosia sitten totesin, että voisin pärjätä ilman ja sen jälkeen en ole halunnut ajatuksellakaan mitään mielialalääkettä, ainakaan sellaista old school, kyllä tiedätte. Onko tämä lääkäreiden silmissä jotenkin paheksuttu lääke, että jos tätä menee itse ehdottamaan lääkärille niin hyppiikö se seinille?
Minulla on myös tuoretta kilpirauhasongelmaa mutta lääkityksen pitäisi olla kunnossa, ettei siitä johtuisi. Voisin toki itse vielä kokeilla lisätä määrää puolikkaalla kun se ei nytkään mikään iso annos ole… Harmi kun mikään “normaali” lääke ei piristystä tuosta nuin vaan tuo.
Paitsi kun luin pakkausselostetta, niin kuka tuota VOI ottaa? Vaikutti, ettei minkään kanssa sitä voi tai kannata käyttää.
^^/^ Kilpparilääkityksen kanssa voi joutua säätämään pitkäänkin, että saa titrattua sen itselleen sopivalle tasolle. Jos sulla nyt vastikään on alkanut tuo järjetön väsymys ja jaksamattomuus ilman, että varsinaisesti koet olevasi masentunut, niin kannattaa aloittaa ongelman selvittely juuri niistä kilpparihommista, eikä heti iskeä jotakin mielipidelääkettä siihen päälle. Tietty Voxra voi tuossakin tilanteessa piristää ja potkua antaa, mutta eipä se kovin kauaskantoinen ratkaisu ole.
Voxra on varsin yleisesti käytetty mielipidelääke, joten eivätköhän sitä lekurit sitten myös varsin auliisti määrää, mutta toisaalta; sillä on myös väärinkäyttöpotentiaalia, joten saattaapi joku lääkäri seinillekin hyppiä ja kieltäytyä. Riippuu lääkäristä, mutta ei tuon saaminen nyt yleensä mitenkään kiven alla ole. Tramadolin kanssa ei ainakaan kannata kombottaa, jollei tykkää tajuttomuus-kouristus -kohtauksista . Tramalin käyttö on ainakin vasta-aihe Voxran käytölle(Ainakin pitäisi olla, onhan sitä kaikenlaisia päällekäislääkityksiä ihmisillä ihan laillisesti ja saman lääkärin määrääminäkin), joten ihan sen vuoksi lekuri voi kieltäytyä kirjoittamasta sulle Voxraa.
^^ Tohon Voxran piristävyyteen lisäisin vielä, ettei sekään kestä ikuisuuksia. Eli kun lääkkeeseen on tottunut, niin lakkaa se piristämästä enää samalla tavalla. Ainakin näin mulla meni Voxran kanssa. Muutenkin nosti mun alhaisen verenpaineen pilviin, samoin sykkeen.
Onhan mulla tramalit ja lyricat mutta kattooko ne koneelta jos ei sano. Kun tramal vasta-aiheena. … En mä niitä syö. Vaihtoon menee
^ En tiedä, katsovatko, kun en osaa ennustaa, mutta kyllä siihen ihan vakavissaan kannattaa varautua, kun täysin vapaasti katsottavissa ne muut respat siellä ovat. Ainakin apteekin(Miksei sitten myös lääkäreiden) systeemi herjaa automaattisesti lääkitysten yhteisvaikutuksista/kontraindikaatioista. Toki sä silti lääkkeesi apteekista ulos saat, mutta saattavat ottaa yhteyttä lääkäriisi, että onko tämä ja tämä nyt määrätty tarkoituksella näin, jos respoissa ei mitään lisätietoja lue siitä, että on.
Joo, tramalin kohdalla tais lukea 3*50mg tarvittaessa mutta onko noin käytännössä siis niin vaarallisia että jos syö voxtraa lääkärin määräyksellä ja ottaa silloin tällöin tramalia ohjeen mukaan voi kramppaa vai puhutaanko "väärinkäyttö"määristä. Kokemuksia täällä jengillä oli.
Kyllä mulla on ollut ihan lääkärin määräyksestä Voxraa ja Tramalia päällekäin. Tramal siis tarvittaessa, enkä ole krampannut. Mutta ei se silti tarkoita, että olis erityisen terveellinen yhdistelmä.
^^ Voxrasta voi krampata ihan yksinäänkin, siis ihan terapeuttisilla annoksilla ja ilman mitään kombotteluja. Ja voi yhtälailla Tramalistakin, ainakin, jos ylittää sen sallitun 400 mg/vrk. maksimin. Jotkut voivat krampata jo pienemmistäkin annoksista, jos kovin herkkiä sellaiselle ovat. Aika arpapeliä se siis on, jos Voxraa ja Tramalia kombottaa. Tietty jos bentsodiatsepiinilääkitys menee siinä ohella, se luonnollisestikin vähentää kouristusriskiä. Jotakin osviittaa voi saada siitä, onko aiemmin kouristanut. Sä olit, Piiska, muistaakseni vedellyt sitä piriä enemmänkin ja sehän myös alentaa kouristuskynnystä. Jos sulla ei pirikuurien aikana ole koskaan kouristeluita esiintynyt, niin ehkä et ole kovin herkkä niille, mutta ei tuokaan mitään takaa.
Ihan ehdointahdoin en suosittele Tramal-Voxra -komboa kiskomaan, jollei siihen jotakin aivan välttämätöntä tarvetta ole, vaikka jotkut kyllä kestävät aivan käsittämättömiä määriä ja komboja ilman tietoakaan krampeista. Yksilöllistä jälleen.
kyllä on mennyt mutta aina puhtaasti nopeaa eikä suonenvetoja kummempaa. enkä sekoittele muutenkaan muita joukkoon, tramaleita en oo syönyt vuosiin. respa vain tarvii pitää ku kerran on.