bupropioni edelleen

Itselläni mennyt vuosia d-amfe. Sitä aiemmin 4v Concerta. Onnistuin lopettamaan nopeat mf:n avulla, ja sivuoireiden tähden d-amfeen. Olen kokeillut myös Efexorin, mutta olen todella pitkään (lähes 10v) saanut adhd-lääkityksen mtk/päihdepuolen kautta! :open_mouth: :astonished:

Henkilöpulan tähden muutettu paljon ihmisiä, jonka tähden vielä useamman vuoden jälkeen jäin piikkikoukkuun. Aiemmin paikkaa vaihdettuani +2v taaksepäin, retkahdin piikkiin muutaman kk:n välein… Nyt ongelmana ollut terapian vähyys, sekä byrokratian hitaus. Ts kaikki olisi aivan fantastisesti, kun saisin selvitettyä aivoissani piikkikoukun ongelman sekä pystyisin välttämään kaikki tilanteet… :mrgreen:

Mikäli on iv-vaihe päällä, käytän ennemmin omia lääkkeitäni kuin haen aineita/lääkkeitä käyttäjiltä… Oravanpyörä, johon tarvitsisi keskusteluapua… Sitä tukiverkostoa vain on hankala ollut etsiä… Eiköhän tuohon joku ratkaisu löydy… On kuitenkin aivan sama itselleni, mitä ruiskussa on jos tahdon vain vedot… :confused: Historiassa muutakin itsetuhoista käyttäytymistä, niin ei ole mitään “pakettiratkaisua” tarjolla. Toisaalta riskit nousevat älyttömästi, mikäli jään ilman adhd-lääkkeitä täysin; kh-lääkkeet eivät lopu iv-käytön tähden, mikä taas on mielestäni erittäin kaksinaismoralistista! :unamused:

Vituttaa vain tuollainen uhkailu(uusi lääkäri, vanhan saan ilm byrokratian jälkeen), kuitenkin vuosia olen kuulunut siihen “helppoon osaan potilaista”, ketkä yrittävät päästä osaksi yhteiskuntaan… Useat kh:ssa olevat kuitenkin jäävät siihen “säätämiselämään”… Itse turvaudun piikkiin useamman päivän masiksen jälkeen, ongelmien kasaannuttua, yleensä vajaan kk:n sisällä. Muutamasta päivästä pariin kk:een voi kestää putki, jolloin taas lopetan…

Mikäli löytyisi lisää terapiaa, saisin kyllä selätetyksi tuon ongelman (jonka olen monta kertaa aiemminkin voittanut), yksin sitä tuskin kykenen tekemään… :neutral_face: Itselleni on auttanut, että henkilökunta on nähnyt kuinka elämänlaatu on jatkuvasti parantunut tiettyjen lääkkeiden kanssa… Olen käyttänyt nopeita 8-9 vuoden aikana alle 10krt… Tietyissä aineissa ja lääkkeissä kykenen kohtuukäyttöön… :astonished: Se pieni ero aivoissa, onko kyseessä lääke vai huume… :confused:

Yhtään piikkikoukusta kärsivää en tunne, joka pelkkää vettä haluaisi lyödä… Onneksi en tällä hetkellä käytä iv:sti… On harmi, että joku pilvenpoltto estää lääkityksen saamisen… Toisaalta koko lääkitys häviää, mikäli niitä myydään kadulle… Kyse on täysin lääkäristä kiinni… Yhteinen linja olisi tärkeä… :unamused:

osa pkv-lääkkeistä on päätynyt ja tulee aina päätymään kadulle (mikä on hyvä ja huono huono siinämielessä että rajoittaa lääkkeiden saantia niiltä jotka niitä tarvitsee mutta ne jotka niitä muuten saa voi sitten ostaa niitä kadulta) itse olisin valmis hakee lääkkeet vaikka kerran päivässä(mutta vasta töiden jälkeen),kaikista paras olisi että voisi kerran viikossa hakea dosetin täyteen. nykyään ku on perhe ja kaikki niin joutuu kärsimään kovista kivuista koska ahdistaa ravata lekurissa enkä halua olla käyttäjien kanssa tekemisissä(vaikka apua saisikin), vuosia kestänyt bentzo lääkityskin purettiin kuukaudessa koska oli niin pieni 20mg tenox ja pami/moxi tarvittaessa, en vain kuulemma tarvitse sitä :angry: ja kivutkin on oman pääni sisällä :angry: :angry:

niin melkein unohin siis paskin tilanteessani on että kun adhd lääke on voxra se blokkaa tramalin ja tramali auttais kipuihin ihan hyvin, eli pitäis saada kipulääke mitä voxra ei blokkais(miedoin taitaa olla bupre) tai adhd lääke mitä vois syödä tramalin kanssa seuraava ois concerta.

Dexmex Cowboy. Meillä on joillakin ajastettu dosetti, jonka käyttöä kokeiltiin yhdessä kaupungissa kh-lääkkeiden kanssa. Viikon lääkkeet kerralla ja 300€ maksaa, mikäli tiirikoit tai rikot dosetin. Se voidaan ohjelmoida antamaan 4krt/pv lääkkeet ulos viikon ajaksi…

Toivottavasti saat kokeiluun tuollaisen ja lääkkeet takaisin (riippuu kunnasta, päihdepuoli on jaettu useampaan, suureen alueeseen)… Itse uskon että tarkoitus on vähentää vain henkilöstön tarvetta… :unamused: Itse kun tarvitsin enemmän bentsoja, sain odottaa 1/2v. Ei ilm kannata pudottaa annoksia… Lekuri neuvoi ostamaan kadulta… :open_mouth: Takaisin käyttäjien pariin, aivan uskomatonta touhua! Koko hoidosta puuttuu erilaisten ihmisten, erilaiset tarpeet! Joutuu ottamaan yhteyttä vaikka kuinka useisiin henkilöihin ja miettiä eri paikkoja, jotta ymmärrettäisiin että kaikki ihmiset eivät ole samassa veneessä! :imp:

Concertaa ja Tramboja ei suositella keskenään, itselläni tosin ne menivät rinnakkain… Aivojen tiet ovat vielä melko tuntemattomat, oma masislääke (jota käytän 1-3vkoa kerralla pari-kolme kertaa vuodessa), Suprium; aiheuttaa normilääkityksellä vkossa manian… :open_mouth: En sitä siksi uskalla suuremmin käyttää. Olin vain mtk:ssa kun asia todettiin, eikä siitä kirjoitettu… Päälle satunnainen Ketipinor 25mg, niin elämästä katosi 2vkoa ja valvoin lähes 5vrk:tta! Otin lääkettä n. 4krt/vko päivittäisen ohjeen sijaan… Näinköhän olisin osastolle joutunut, jos olisin käyttänyt ohjeen mukaan?? :unamused:

Itse toivon että katupiri tms olisi sitä laatua, että kadulta ostaminen kannattaisi… Mitä syvemmälle porukkaan menee, sitä parempaa yleensä saa. Itse tiedän edelleen tyyppejä, ketkä ostavat sellaisia eriä, että hinta-laatu olisi enemmän kuin kohdillaan…

pitäis hakeutua varmaan a-klinen hoidettavaks ei täällä ainakaan psykpolilla hoitoa saa, toivottavasti neurologi ois ymmärtäväisempi pääsen vihdoin vuosien odottelun jälkeen, lahdessa sai normi puolelta lyricat ja bentzot ja kaiken lisäks lääkäri sanoi et ei polttelu haittaa jos siitä apua on, mutta nyt kun yritän elää pykälien mukaan ei ole vaihtoehtoja.

Buprioni eli β-keto-3-kloori-N-tert-butyyliamfetamiini on kyllä mielestäin turha lääke adhd/masennuksen jne hoitoon. Itselläni ainakin aiheuttaa vitutusta ja pumppu hakkaa miten sattuu… Kerran söin reilu 2vk niin jännästi ei vain enää tupakkia tehnyt mieli, siihen kai hyvä, mutta liikaa paskoja sivuoireita. Aika samanlaista paskaa kuin conserta… Helvetin lekurit kun ei suostu vaihtamaan consuja dexeen… Dexestä itse saa edes mitään “oloja” ,enkä edes hae mitään muuta kuin että saisin tän sekamelskan kuosiin… Vituttaa kun papereissa lukee väärinkäyttöä josta aikaa kumminkin jo 7-vuotta… Bentsot/tramadoli… ja nekin ihan ohjeen mukaan, mutta lopettaminen vaati katkon…
Jos pitää vertaa niin kyllä consertasta tulee pientä euforiaa vrt dexe… Consu ottaa vaan pumpun päälle ihan liikaa, ahdistaa jne…
Vituttaa kun sanotaan että käyttäisin niitä dexejä kumminkin väärin. :open_mouth:
Conserta oli mulla pelastus. Vei päihdehimoja, peliriippuvutta ym sekoilua, mutta kävi kropan päälle pahasti… Nytten sitte tyrkyttävät Voxraa ja stratteraa adhd oireisiin… VITTU EI KIITOS! :frowning:
Nyt lähti taas alamäki elämässä kun concertat lopetin. Raha-asiat heti päin vittua ja taas tämä sekamelska päässä…
Tuntuu että kroppa jotenkin herkisty concertaan tai jtn sen kanssa… En tottunut kolmessa vuodessa millää. Sivuoireisiin määrättiin bentsoja consun aiheuttamiin ahdistuksiin ja lisää bentsoja unettomuuteen… En halua uudelleen kokea sitä 10v bentso kuuria ja lopetusta… :neutral_face: ei ollu kivaa…
Dexamfea olen kokeillut ja se todella on hyvä lääke. Ei käy kroppaan niin. ei ahdista. On vain keskittyneempi olo ja saan asioita hoidettua… Näitä kokeillut muutamat levyt kaverini kautta… :confused:

eilen luin jostain et lääkkeenä d-anfea käytetään vähemmän väärin ja sopii suuremmalle määrälle koehenkilöistä ku mf. ja itel tulee rauhallinen olo vauhdista mf tuo vähä sellasen euforia hömäyksen mukanaan, mutta en edes ala d-anfetamiiniä kyselee oli jo metyylifenidaatin saanti työn ja tuskan takana…

Eikös tuota bupropionia käytetäkin joskus ihan vain tupakasta vieroittamiseen? Jaa’a, pitäisiköhän mun pyytää itselleni Voxra-kuuri, jos saisin sillä tämän järkyttävän käryttelyni hallintaan :confused: . Enpä taida kuitenkaan, liikaa paskoja sivuoireita tuosta mullekin tulisi, eli tuskinpa olisi sen arvoista, vaikka ovathan nuo syöpäkääryleetkin yksi pirullinen vitsaus :angry: .

Kyllä, käytetään. Lääkettä myydään nimellä Zyban. Se on perkleen kallista. Ei kela korvausta!
esim. 100kpl=156,16 €

Oletko kokeillut sähkötupakkia?
Itselläni ja muutamilla kavereilla auttanut ainakin vähentämään ihan tupakan polttoa. Sähköröökin kanssa voi ottaa välillä vain muutamat pöllyt. Makukin hyvä kun valitsee oikeat ja ostaa hyvän sähkötupakan.
Itsellä on nikotiinitonta+tupakan makuista nestettä ja sitten myös 24mg/jtn puteli vahvaa nestettä sähköröökiin… Maut on ihmeen hyviä. Aika lähellä oikeaa röökiä, mutta ei käy se savu kurkkuun. Pehmeetä höyryä tupakan mauisena. Ja niitä makuja on varmaan satoja… Melkein mitä vain kun selaillu…
banaani,suklaa ja oikeestaa ihan kaikkee…
On ollut kyl pakko tehdä sekotuksia niistä, kun vahvinta litkua höyryttää niin muutama pölly = nortti nopeasti poltettuu=liikaa nikotiinia.
Välillä on kiva vain höyrytellä ilman sitä nikotiinia ja saada röökin makua, kun tekee miel vain polttaa niinku välil röökin kans ku ei tee miel mut “pakko” polttaa… esim. joku odottamine ulkoon, pien matka lähikauppa,baaris"kun muutki menee" yms… Tupakoinnissa se tapa on pahinta varmaan. Nikotiiniin on myös riippuvuutta selkeästi, mut jos eka sais nikotiinin pois. Aika luja jo sekin. Sitten pöllyttelyn vähennys ja siit lopettais, tai ottais vaa tavan ja seuran vuoksi kun kaik polttaa…
Auttaa! Välillä tekee miel sitä kaikkea savua joka tuntuu kurkussa ja keuhkoissa… :confused: toiv tupakasta eroon…
Hiton kallista ja hinta nousee jatkuvasti tietyin väliajoin… Välillä kaupassa miettii et viittiikö juustoo ostaa kun kallista, mutta melkein samaa hintaan saa sätkävehkeet tai askin… Röökiä ostaa mielummin kun jtn kunnon pöperöö, jtn hyvää vai makaronia ja röökii… Hmmm… röökiä…
Nykyään ei enää niin paljoa… Toppa ei mee päiväs kahdes…

Suosittelen! :smiley:

^ En ole kokeillut sähkötupakkaa, ellei lasketa sitä, kun olen joskus kaverilta maistanut. Olen kyllä miettinyt sähkötupakan hankkimista, sillä sen avulla saattaisin onnistua ainakin jonkin verran vähentämään varsinaista tupakointiani, jollen sentään kokonaan lopettamaan :confused: . Vaikka mulla onkin ihan selkeä fyysinenkin nikotiiniriippuvuus, niin kyllä siitä mun hirvittävästä käryttelystäni suurin osa on pelkkää tapaa, joka ei välttämättä liity edes sosiaalisiin tilanteisiin mitenkään. Nikotiiniriippuvuuteni puolesta pärjäisin siis vähemmilläkin savukkeilla/sätkillä päivässä, joten, kyllä, sähkötupakka voisi jeesata siihen “imutteluhimoon” :smiley: . Nikotiinipurukumeista tai -laastareista ei ole ollut mulle mitään apua. Olen kokeillut. Mun pitää nimenomaan saada harrastaa sitä varsinaista tupakointia. Purkan jauhaminen ei tyydytä tuota tarvetta ja vielä vähemmän sitä tarvetta tyydyttää jokin ihoon liimattu laastarilappu, vaikka varsinaiset niksat saisinkin katoamaan noilla korvaavilla tuotteilla.

Meikä poltti kaksi askia 38V ja sitten hain lääkäriltä Champix respan, tyhmä ostin koko kolmenkuun satsin (kallis) ku alkupaketti riitti. Sai poltella ja syödä nappeja, pari viikkoa niin yök ja tuhkis täynnä kaksi savua vedettyjä tupakoita. Sai unia yms. oireita lääkkeestä ja sitten nikotiinipurkka riittikin, yli 3V nyt 4Mg laku nigorettea ja sekin oli loppumassa kunnes selkä murtui ja nikotiini on hermomyrkky. Kokeile ja ota ensin vain aloituspaketti, mua ainakin rupes tupakka inhottamaan enkä saanut siitä mitään ja nyt voi mennä partsille kavereiden kanssa tupakalle eikä ärsytä tai himota. Kyllä mäkin aikamoinen nikotinisti olin ku jos yöllä heräs niin tupakalle heti, kokeile. Lääkäri kyllä kysyi onko itsetuhoisia ajatuksia ja jotain muuta, sanoin eikö ole itsetuhoista polttaa noin paljon niin respa tuli heti.

Jälleen mielekästä ajatustenvaihtoa olen täällä pannut merkille.

Bupropionista edelleen. Jokunen kuukausi sitten vaihdettiin monivuotisesta Venlasta Voxraan.
: Lääke piristää 300mg:lla miedosti. Lueskelin noita mg-määriä kun kaks kertaa oon vetäny tonnin pahemmalle puolelle eilen luisu pikkuhiljaa 1500 grammaan ja kyllä sieltä hallut tuli, vaikka en niistä ole kiinnostunut.
Käsivarret meni rännittäessä ja sullakin menee jouluun mennessä jos alotat nyt. Lyhyet nousut joo… mulla on alkamassa kolmas perättäinen antibiottikuuri. Toiseen ei saa enää minnekään mitään. Et Voxralla voi ton amfella alotetun jutun lopettaa koska ei oo vaihtareita. Kokemuksen puutteesta ei nyt ollu kysymys. Pitäkää huolta itsestänne jos vaan kykenette.
Ps. Per os Voxra on hyvä. Kirjoitukseni arvannee et takana on Hieman vanhaa piritaakkaa.

[Poistettu valmistusohjeita -Päihdelinkin moderaattori]

Miksi kysyt?

testimielessä :sunglasses:
ja wikipedian mukaan jengi polttaa tätä irtooko tästä jotain käryteltynä, en usko et iv kaltaisia nouruja, mutta vaihtoehto niin ja miten krac piippuunko, vai ihan sätkänsekaan :laughing:

Tex tais kysyy täällä paljon mielenkoista. Ja se syy:mul just 1650 Voxraa syötynä pikkuhiljaa

mg pois.

Kyl joku tietysti niitä kuorii mut mä olin myöhässä vie suonet.Mut se siitä, ei mulla ollutkaaan asiaa.jos juttu b.ssä epäselvä,kerron mitä tiedän…

Nooh miksei?Mä oon miettiny mitä se teki mulle vähän ku aakkoset aikoinaan. Onko kamoissa aina fiksuillaan. Hyvää toivotan. Addiktius ei aina oo Rrrock…ainakaan itsellä.