Itselläni mennyt vuosia d-amfe. Sitä aiemmin 4v Concerta. Onnistuin lopettamaan nopeat mf:n avulla, ja sivuoireiden tähden d-amfeen. Olen kokeillut myös Efexorin, mutta olen todella pitkään (lähes 10v) saanut adhd-lääkityksen mtk/päihdepuolen kautta!
Henkilöpulan tähden muutettu paljon ihmisiä, jonka tähden vielä useamman vuoden jälkeen jäin piikkikoukkuun. Aiemmin paikkaa vaihdettuani +2v taaksepäin, retkahdin piikkiin muutaman kk:n välein… Nyt ongelmana ollut terapian vähyys, sekä byrokratian hitaus. Ts kaikki olisi aivan fantastisesti, kun saisin selvitettyä aivoissani piikkikoukun ongelman sekä pystyisin välttämään kaikki tilanteet… :mrgreen:
Mikäli on iv-vaihe päällä, käytän ennemmin omia lääkkeitäni kuin haen aineita/lääkkeitä käyttäjiltä… Oravanpyörä, johon tarvitsisi keskusteluapua… Sitä tukiverkostoa vain on hankala ollut etsiä… Eiköhän tuohon joku ratkaisu löydy… On kuitenkin aivan sama itselleni, mitä ruiskussa on jos tahdon vain vedot… Historiassa muutakin itsetuhoista käyttäytymistä, niin ei ole mitään “pakettiratkaisua” tarjolla. Toisaalta riskit nousevat älyttömästi, mikäli jään ilman adhd-lääkkeitä täysin; kh-lääkkeet eivät lopu iv-käytön tähden, mikä taas on mielestäni erittäin kaksinaismoralistista!
Vituttaa vain tuollainen uhkailu(uusi lääkäri, vanhan saan ilm byrokratian jälkeen), kuitenkin vuosia olen kuulunut siihen “helppoon osaan potilaista”, ketkä yrittävät päästä osaksi yhteiskuntaan… Useat kh:ssa olevat kuitenkin jäävät siihen “säätämiselämään”… Itse turvaudun piikkiin useamman päivän masiksen jälkeen, ongelmien kasaannuttua, yleensä vajaan kk:n sisällä. Muutamasta päivästä pariin kk:een voi kestää putki, jolloin taas lopetan…
Mikäli löytyisi lisää terapiaa, saisin kyllä selätetyksi tuon ongelman (jonka olen monta kertaa aiemminkin voittanut), yksin sitä tuskin kykenen tekemään… Itselleni on auttanut, että henkilökunta on nähnyt kuinka elämänlaatu on jatkuvasti parantunut tiettyjen lääkkeiden kanssa… Olen käyttänyt nopeita 8-9 vuoden aikana alle 10krt… Tietyissä aineissa ja lääkkeissä kykenen kohtuukäyttöön…
Se pieni ero aivoissa, onko kyseessä lääke vai huume…
Yhtään piikkikoukusta kärsivää en tunne, joka pelkkää vettä haluaisi lyödä… Onneksi en tällä hetkellä käytä iv:sti… On harmi, että joku pilvenpoltto estää lääkityksen saamisen… Toisaalta koko lääkitys häviää, mikäli niitä myydään kadulle… Kyse on täysin lääkäristä kiinni… Yhteinen linja olisi tärkeä…