Dear Shiva!
Kiitos vastauksesta. Joo, taidan jatkaa ihan Lamictal ja Ketipinor linjalla, ei ole kyseiset lihottanut millään, ja en ota riskiä Deprakinen kanssa. Ketipinorin kaa oli aluks helkkarin vaikee herätä aamulla, annostani laskettiin vähän, ja nyt on jo helpompi lähtee käyntiin.Haluan vain kysyä lekuriltani tosiaan, että olettiko se oikeasti mun syövän Deprakinea, kun se tietää että kuolen mielummin kun lihon… (no ei nyt varmaan ihan niin) …ajattelin jo hetken että se halus tehä musta läskin, mutta ehkei se niin kuitenkaan tarkoittanut. Deprakinea en aio niellä. Mun lekuri ei tunne mua tarpeeks hyvin,tietää syömishäiriöstäni, mutta silti yritti ujuttaa Depraa… farmakologikin mainitsi lääkkepussia antaessaan mahdollisesta painon muutoksesta lääkkeen sivuvaikutuksena, ja sitten vielä luin lääkeselosteesta, että painoaan on syytä tarkailla ja että mahdollisena sivuvaikutuksena on “epänormaali painonnousu”, eli NO WAY!!!En riskeeraa. Ketipinor haluttiin mulla vaihtaa, kun mulla oli ongelmia vatsavaivojen kanssa, mutta ne onneksi hävisivät annoksen pienennettyä. Toinen lääke mitä en Deprakinen lisäksi ikinä kokeilisi olisi Zyprexa. Entisessä työssäni näin monta/ja kuulin monelta potilaalta, että se on lihottanut. Kyseinen antipsykootti hidastaa aineenvaihduntaa. No, no and for the third time hell no.
Oon todella ilonen. Tänään oli aika revoluution päivä meikäläisen elämässä. Olin jumittanut väärällä alalla tuommoiset kahdeksan vuotta ja nyt sitten olen opiskelemassa matkailu-alaa, enemmän oman henkisiä ihmisiä luokassa, ja hommat ovat itselleni sopivia-toisin kuin sairaanhoidolliset tehtävät. Jostain syystä en halunnut jättää alaa kesken, vaikka tuntu väärältä. Nyt kuitenkin huomaa että hitto, vaihtoehtoja on pirusti, ja onneks myöhään kun en milloinkaan, uskalsin jättää *askan taakseni, siis hoitoalan.
Hoitsuna olo oli mulle henkisesti raskasta, enkä saanut irti mitään työstäni, suoritukseen vaan meni. En ikinä purkanut pahaa oloa potilaisiin, mutta on nyt upeaa kun tajusin jättää tuon taakseen. Itse myös bipona en välttämättä halua “leikkiä” hoitajaa. Kirjottelin ja maalailin vapaa-ajalla aina kun kerkesin, luovuuden tappaja on kuitenkin hoito-ala, ellei sitten kouluta itseänsä taideterapeutiksi. Itse tarvitsen terapiaa ennen kuin lähden muita terapioimaan.
Matkailuvirkailijan tehtävissä saan sentään puhua eri kieliä, mikä on sekin hauskaa.
Mut joo, otetaan lääkkeemme ja etsitään tasapainoa… hypomaniaakin olen itsekin oppinut jarruttelemaan, vaikka se olikin niin hauskaa. Hypomaniassa tekee mieli lähteäkin ryyppäileen/tanssiin. Mutta yksi juttu mitä siinä pitää tehdä, on se että antaa tiettyyn pisteeseen inspiksen mennä. Mielettömiä luovia ideoita tulvii joita voi toteuttaa.
Toki luovuus voi mennä yli, mitä ei ns. muut ymmärrä, mistä Marya Hornbacher sanoi haastattelussaan “Center Of Winter” kirjastaan, joutui manian jälkeen kirjottamaan koko teoksen uudestaan.
Jos bipo kirjallisuus kiinostaa Marya Hornbacher on kirjoittanut kirjan “Madnesss”, youtuben kautta katsoin kirjailijan haastattelun, ja uskon että moni saa haastattelusta jotain. Marya on saanut Pulitzer palkinnon, kirjoittanut kirjan “Wasted” joka kertoi syömishäiriöstä , 28-vuotiaana hänet diagnosoitiiin bipolääriksi, ja sen myötä Marya on kirjoittanut uuden tuotoksensa.
Kirja ei ole vielä Suomessa, mutta sen voi tilata Amazonista…
tässä linkki siihen haastikseen: osa 1
youtube.com/watch?v=e3n6O6U3wEY
osa 2
youtube.com/watch?v=L3xoD4CO … re=related
uskon et moni ymmärtää mitä kirjailija meinaa…