Bentsovieroitus???

Ex lähti bentso vieroitukseen, vai lähtikö. Minkälainen se on kun käyttö jatkunut 15 V. Viimeajat varmasti aika isoilla satseilla koska yritti saada bubret pois jotta seulat olisi puhtaat niistä.
Eli voiko ihminen toimia ihan normaalisti ja käydä vieroitus sairaalasta kaupassa jne… jaksaako todella päivitellä facea jne. Onko vieroitus ns niin iisi?

Moro.
Tota, aikas oudolle kuullostaa lähtee katkolle bentsoista jos vrk-annokset on vieläpä ollu viime ajat isoja ja käyttö kestäny 15-vuotta yhteensä…?? :open_mouth:

En itte bentsojen kans oo paljon pelannu (onneks) ku oon bupre koukussa, mut sen tiedän ettei bentsoja “noin vaan” mennä katkolle lopettaa…
Se on pitkä ja hidas prosessi jossa pikku hiljaa ajetaan siviilissä annosta alas mahd. pieneksi, ja sit se ihan viimeinen vaihe eli lopetus tehdään valvotuissa oloissa, ku se on oikeesti vaarallista niiden lopettaminen ja ainakaan yhtään liian nopeasti, varsinki noin pitkän käyttöajan jälkeen.!

Viisaammat kertoo varmasti enemmän mut vähä epäilen tota kuviota, tai sit hän on varautunu olemaan vuoden siellä laitoksessa… :confused:

Pitkä on prosessi tosiaankin. Itse söin 25vuotta benzoja säännöllisesti massivisilla annoksilla. Nyt siitä benzon lopettamispäivästä on yli 2 vuotta aikaa, ja vasta nyt alkaa olla jollakin tapaa tolkuissaan. Mainittakoon, että vieläkin ryyppyputkeni lopettelen benzoilla, ja joskus satunnaisesti otan beniä ääriahistaviin tilanteisiin, josko sekin alkaa jäämään näemmä liki kokonaan pois, eli missään nimessä en näe enää asiaa siten, että olen benzonalkissa, joskin mukana kulkee aina benzopurkki vähän niinkun varmuudenkin varoiksi. Toisaalta aika turhaa hommaa, eihän se beni kesken paniikkikohtauksen heti auta, tai ahdistuskohtauksen. Siinä vaiheessa, kun beni alkaa vaikuttamaan todennäköisesti se paniikkikohtauskin on jo ohitse :slight_smile: Sepäs se juuri beneissä onkin. Niitä pitää syödä ennakoivasti, ja sehän sen nakelin aiheutaakin pitkässä ajassa.

Joo eihän semmoista vieroitussairaalaa kai olekkaan missä vieroitettaisiin kuukausi- jopa vuositolkulla. Ja vuositolkkuihin kannattaakin varautua, jos haluaa siitä myrkystä irti kokonaan. Mikä tuskin tulee edes onnistumaan missään julkisenpuolen nk. vierottamossa. Pudotustahti on kamala, ja epäonnistumisprosentti hipoo lie sataa, koska ne pudotetaan niin nopeaan nollatasolle, ja viekkarithan alkavat vasta nostelemaan päätään, kun muka vieroitus olisikin jo ohitse. Paskapuhetta ne reflat tulevat varmana, kuin meren ääni. Siinä vaiheessa sitä vasta onkin kusessa, kun alkaa ihmettelemään, että mikähän kumma tässä oikeen iski.

Itse olen kokenut viekkareita vähän kaikesta mahdollisesta aineesta, ainankin jossakin muodossa. Tietenkään en halua peloitella, mutta benzovieroitusoireita ei voi oikeen mihinkään verrata käsittämättömästä pituudestaan johtuen. Siihen liian nopeaan lopetukseen myös sisältyy todellinen kuolemanriskikin, joka useimmiten johtuu krampeista. Itsehän kramppasin muutamaan otteeseen todella rankasti. Malttia ja hitautta vieroitukseen siis, saattaa muuten olla täysin tekemätön paikka. Vaan mitempä senkin muka laitoksessa toteuttaa, ei luullakseni mitenkään. Siviilivieroitus on miun mielipe, ja niin hitaalla vauhdilla jonka mielellään tasan itse päättää.

Kuitenkin Exälle paljon tsemppejä vieroitukseen, samoin siulle jos olet tekemisissä exän kanssa vieroituksen aikana. Ihminen saattaa silloin käyttäytyä aivan miten sattuu. Vaan jos pudotustahti on maltillinen, niin mielestäni kuka tahansa onnistuu vieroituksessa. Tietenkin halu siihen on täysin avainasemassa. :slight_smile:

^ Tota mä just tarkotin vaikken bentsoista niin paljoa tiedäkkään, et ei ketään oteta mihinkään katkolle tosta vaan lopettaa 15 vuotta kestäny benejen käyttö, jos vrk-annostakaan ei ole yhtään pudotettu siviilin puolella ennakkoon…!

Et ehkä ei Voimakas ihan sun exän kuvio voi noin mennä…? Tai sit olisko hän voinu jo tietämättäsi pudotella annosta hiljalleen?
Ja ylipäätään mistä bentsosta/bentsoista on kyse (sekin on aika tärkeässä osassa koskien vieroitusta) jne.?
Mut anyway, toivon hänelle tsemppiä olipa tilanne mikä tahansa, ja niinku Lavuska tossa toteskin, niin hän voi olla aikalailla “eri persoona” kunhan/jos pääsee kuiville kokonaan…!
Ja tukea hän tarvitsee siihen hommaan aivan varmasti, eli mikäli väleissä ootte ja sulla riittää jaksamista, niin tsemppausta hän tulee takuulla tarttee. :neutral_face: :wink:

Mä oon vierottautunu koko tän vuoden kaikesta paskasta. Helmikuussa lopetin metadon korvaushoidon, tosin vedin subua pahimpii oloihin. Vierottauduin sitten subusta ja bentsoista ja kesällä olinki jo putsina. Tosin ei psyyke kestäny olla yksin sisällä ku ei voinu nähä vanhoja kavereita ni lähin tietoisesti vetää kaikkea mahdollista. No lopetin kuitenki ne ku kesä loppu tossa syysykuussa. Sen jälkee menny satunnaisesti texiä aluks 4mg viikko ja nyt 2mg viikko ja onnistuin lopulta vierottautuu siitäkin tai ainaki pahimmista oloista. Ainoo mikä on jääny on bentsot. Niistä tulee aivan kammo olot. Keväällä pahimmat kesti kuus viikkoa, oon siis syöny niitä tosi pitkää mutta onnistuin lopetta ne paitsi nyt kesällä ne samat pitkäkestoiset oireet alko taas. Yritin alkuu vierottautua bentsoista ja subusta samaa aikaa mut huomasin sen mahdottomaks. Ku ei enää tienny kummasta on kipee ja noi bentso olot vaa jatku ja jtaku. No aattelin et siirrän benstoja sen verran että pääsen subusta eroon. Mä kerron vähän millasii oloja noi bentsot aiheuttaa. Siis fyysisen helvetin lisäks on psyykkinen helvetti, mulla seinät värisee ja näkyy ihme kuvioita, päässä vinkuu ja pyörii. Se on todella pelottavaa, sit fyysiset kivut joka puolella, vapinaa, ahdistusta, masennusta ja vitutusta. Mun on pakko mennä hinaa lekurista zyprexaa noihin psyykkisii oloihin. Sain joskus zyprexaa järvenpään sos. sairaalas ja se autto, se on muutenki bentso johdannainen ni saattaa lieventää osittain myös fyysisiä. Siis en oo koskaa pelänny näin paljon mitää vierotusoireita. Mulla se plussana et mulla ei ole bentsoihin psyykkistä riippuvuutta eli mitään himoja. Keväälläki vierottauduin vaikka oli nenän edessä rivoja. Nyt oon syöny noita Galenikan benzedinejä eli diapamia mut musta tuntuu et ne on paljon jyrkempiä ku normi pamit. Yks semmoin kolahtaa päähän paljon enemmän ku normi pami ja laskeeki nopeemmin. En tiedä millaset oireet noista oikein tulee?? Tekis mieli vetää vessasta alas mokomat tropit. Siis mä rukoilen että sais ees ne zyprexat lekurista ni pääsee tää mies vihdoinki vapaaks noista lääkkeistä mitkä on pilannu mun elämästä yli 20 vuotta. Ei kai täs muuta, pakko vuodattaa jonnekki ajatuksia.

Bentsovieroitus kyllä onnistuu kivasti pitkävaikutus napeista kuten vanha kunnon Diapam. Temesta, Xanor ja Rivatril vieroitus proseduuri on kyllä huomattavasti vaikeampaa ja tuskallisempaa. Nykyään näitä nappeja ei enään määrätä paikalisella terveysasemalla.

^ Kyllä se onnistuu, kun vaan uskoo asiaansa eikä luovuta. Diapam ja Rivatrill ovat mielestäni lempeimmät benzot vieroittautua, koska omaavat pitkät puoliintumisajat. Hankalin benzo heivata unholaan on kyllä Xanor johtuen lyhyestä puolitumisajastaan, sama pätee kyllä Temestaankin. Makuasioita. Kamalia myrkkyjä ovat pitkässä juoksussa ja vähänkin suuremmilla annoksilla. Tarpeeseen otettu benzo on oikein pätevä ja hyvä lääke.

Niin se menee nykypäivänä. Ei täällä ilmansuunnalla saa lainkaan julkiselta puolelta benzoja, jollei ole entisyyttä siten, että on ollut benzoresepti iät ja ajat. Eikä sekään näytä auttavan. Minultakin julkisella lopetettiin tuosta vaan benzolääkitys, jota en oikeen pysty oikeen ymmärtämään. Nimittäin olisinkin ollut kaameessa kusessa jos säännöllisesti olisin benzoni syönyt. Kävin sitten yksityisellä hakemassa benzoreseptini, koska tarvitsen niitä dokausputkieni katkomiseen. Nyt tuosta benzonlopetuspäivästä on aikaa 2vuotta 5 kuukautta suurinpiirtein, ja uskosin, että nyt alkaa olla pahin takana. Korostan, että edelleen darraani popsin benzoa en muuten. Mutta joo kyllä niistä on mahdollista eroon päästä, joskin kasetilta se vaatii ihan uskomattoman paljon.

Pitkän bentso rupeaman jälkeen elämä voi olla aikaa hankalaa ilman. Olen itse käyttänyt bentsoja vuodesta 1999 ja vieläkin sillä linjalla. Lekuri myönsi että noin monen vuoden jälkeen täydellinen lopetus voi olla mahdotonta, kuten olen itse kokenut.

^ Itsekkin söin 25vuotta benzoja ja melko massiivisilla annoksilla kuitenkin pahimmillaan. Minulla tuo benzon lopetus oli elämäni suurin valinta ja paljon olen elämässäni joutunut valitsemaan. Kyllähän se tosiaan hankalaa on vieroitella itseään irti, mutta kyllä se kannattaa näin jälkeenpäin ajateltuna, kuitenkin ajatus kulkee ehkä miljoona kertaa nopeammin, hajuaistikin on palannut samoin makuaistikin. Myöskin kyky oppia uutta on parantunut aivan perhanasti. Sanalla sanoen elämänlaatu on merkittävästi parantunut. Onhan se täysin perseestä enää benzotaipaleen loppuaikoina enää syödä ainoastaan vieroitusoireisiin lääkettä. Itse en sitä enää jaksanut josko sietänytkään ja niin kypsyi päätös benzojen lopettamisesta. Tällä kertaa maltillisesti ja ihan ajan kanssa, Kyllä siihen tosiaan pystyy jos minäkin tämmöinen rupu-ukko siihen olen pystynyt :slight_smile: Mutta jos päätät vähennellä joskus benzoja niin suosittelen ihan lämpimästi :slight_smile: Ja ihan varmaan löytyy kyllä tietotaitoakin täältä sekä tsemitystä taipaleelle !!! :slight_smile:

Nappi ja porkkana päivässä pitää miehen tiellä.

Mulla yritettiin bentsojen lopetusta tossa viime kesän aikana lähinnä Risolidilla, eihän siitä mitään tullut.
Pahimmat viekkarit tuli vasta jälkikäteen, ihminen on vissiin aika yksilöllinen :confused:
Ei muuta kun yksityiseltä hakemaan pameja muutaman viikon jälkeen kun enää kestänyt.
Arvauskeskukselta niitä en saa enää, koskien kesäistä itsemurhayritystä jne pöpiläreissua.
En tietenkään tapauksesta muista juurikaan mitään, mutta kun siitä ns “selvisin” niin nehän totesivat siellä, ettet sä tänne kuulu.
Olivat varmaankin oikeassa, mut ei ne mun ongelmia poistaneet siitä huolimatta.
Siellä kyllä tyrkytettiin kaikenmaailman neuroleptit sun muut…hyi vittu.
Paremmin mä tuun toimeen elämässäni, jos mulla on edes jonkinmoinen bentsolääkitys.
Kipulääkkeitä en enää käytä.
Todnäk niistä ja muutaman päivän dokailusta meninkin sekasin kesällä, siis Lyrica+Gabapentiini+Panacod+viina.
En suosittele kellekään.
Vittu sitä hävetyksen määrää, kun kaverit yms omaiset tuli käymään siellä.

Tosiaan viiveellä tulevat benzoreflat. Alkuun sitä saattaa muutaman päivän luulla, että perhana tässähän pääsee helpolla. Tietenkin kun se benzo on suorastaan koteloitunut luihin ja ytimiin ja se alkaakin poistua pikkuhiljaa, niin helvetti on juurikin pahimillaan viikkojen ja kuukausien päästä. Ja reflat kestää ja kestää, mutta näemmä lopulta päättyvät.

Vittumoista kun ihmiset kuitenkin tarvitsevat benzoa elämässään ja nyt siitä on tehty kaiken pahan alku. Mielestäni ei ole mitään pahaa jos vaikka tarvittaessa maistaa esmes Diapamia 5mg tai vaikka 5mg x 3 vrk. Perkele ei siihen kuole ja tuommoiset annokset pystyy vielä heivaamaan nollillekkin jos haluaa. Joskin takkusta sekin on jos käyttö jatkunut vuosia.

Mitä hiton apua on edes mielipahamömmöistä joiden oletettua parantavaa vaikutusta saa odotella viikkoja. Ja joskus se voi olla elämässä liian pitkä aika

Eli…

Miksiköhän kaikemmoisissa ohjeistuksissa kerrotaan bentsojen vierotusoireiden kestävän vain joitain viikkoja/kuukausi, jopa pari, kun kummiskin ihmisten omat kertomukset siitä, kuinka kauan oireet ovat kestäneet todistavat aivan jotain muuta :confused: ?

Mä olen “lopettanut” senmijoona kertaa, mut aina väärällä tavalla (liian nopeasti, ei vahvaa halua päästä eroon) ja joka kerta pahemmilla oireilla. Pisin aika bentsoitta on vissiin ollut kaksi ja puoli kuukautta joskus vuonna nolla :unamused: .
Tällä kertaa vierottauduin itsekseni to-del-la hitaasti, niin että viikko tai kaksi -en nyt aivan muista :unamused: - oli niin pikkuriikkinen tabletinmurunen, että ois voinut suurennuslasilla hakea, että missähelvetissä mun bentsomuruseni on :imp: .

Nyt on 8. vuorokausi kokonaan nollilla.

Itse tämän päätin, kun kyllästyin :astonished: . Motiivi se on sekin :unamused: .
En ole pyytänyt reseptiin uusintaa, ja bentsot poistetaan lääkelistasta, jota olen muutennii karsinna. Siis niiiiin perkeleen turhia kaikki :imp: .
Ainoa kerta, kun mitkään psyykenlääkkeet on oikeasti olleet välttämättömiä, oli masarit psykoottisen masennuksen hoitoon (tehoavat muuten siihen hyvin).
Että onko nyt sitten odotettavissa 1-2 vuotta oireilua :open_mouth: :question:
(Emmä sen jälkeen, kun bentsojen käytön aloitin, ole noin pitkää aikaa ollut bentsoitta :confused: ).

^ Nehän ovat vaan ohjeistuksia eikä yleensä varsinkaan jollakin julkisenpuolen terveydenhuollonromuttamolla ole pienintäkään käsitystä benzorefloista. Siellä julkisella se normileku lähinnä kaivaa vaikkua potilaiden korvista näin vertauskuvallisesti. Itse olen törmännyt muutamaan fiksuun benzovieroituslääkäriin eloni aikana, mutta heidän erikoisalaansa olikin oikeastaan benzovieroitus. Yksinkertaistettuna oikea ammattilainen oikeaan hommaan. En minäkään voi esimerkiksi rakennusnosturia käyttää, kun ei ole hajuakaan työkoneista :slight_smile:

Ei tuohon ole vastausta kauanko ne reflat kestää. Mie söin kauan benzoja isoilla annoksilla ja nyt syksyllä tulee 3 vuotta ilman benzoja, mutta krapulani edelleen torppaan beneillä, muuten en siihen huumeeseen enää kuunaan kajoa. Ainankin toivon niin. Voin sanoa minäkin, että kyllästyin ainoastaan vieroituoireisiin enää ottamaan beniä. Aivan oli oksettavaa puuhaa. Viimeisellä vieroitusyrityksellä onnistuin sitten hitaalla hitaalla tahdilla. Kofeiini pois, mielellään nikotiinikin ja ehottomasti alkoholi ja oikesataan kaikki muukin moska pois, muuten prossat onnaamiseen laskee.

Miulla ehkä ne reflat alkaa olla nyt loppu 2 vuotta 7 kuukautta suurinpiiretin on aika ilman benejä nyt. Jos käyttö on ollut pitkäaikaista ja annokset massiivisia kyllä ne reflat vuosissa lasketaan, no voi jokin fakiiri selvitä kuukausissakin johon minä en henk.koht. lainkaan usko.

8 Päivää on hyvä saavutus jo. Muistan kun pudottelin benejä, niin yleensä vittumaisimmat olot annoksen laskettua oli 4-6 päivän välillä. Benjo on benjo se refla saattaa sulle puskea koska tahansa ennenkun kerkeet ees kissaa mainita. Niin se menee ja kannattaakin olla tässä asiassa rehellinen.

Kyllä sie benzodiasepiinin perkeleen selätät, kun sanot itselleen niin. Sama pätee kaikkeen :slight_smile:

Tuhottomasti tsemiä !!! ja kernaasti vastaan jos jokin arveluttaa ja haluat selkoa asiaan :slight_smile:

^ Hyviä ohjeita heitit Lavuska ja samalla myös kunnon tsemppaukset.!!
Sitä samaa toivotan minäkin ja kyllä sä Pölönen ton taistelun voittaja vielä oot.!!
Älä liikoja murehdi tai maalaile tulevia päiviä/viikkoja/kuukausia, vaan meet päivä kerrallaan ja joka ilta voit todeta ittelles ennen nukkumaan menoa, et “taas sä voitit yhden “erän” eli selvän päivän”…!! :wink:

Eli pirusti tsemppiä ja mahd. hyvää vointia sulle toivon, ja Lavuskaa kompaten, niin kerro ihmeessä tuntemuksia ja olojas niin sekin jo helpottaa vähän. Ja varmasti saat täältä hyviä neuvoja ja vinkkejä, ja sitä tsemppausta ainaki.! :laughing:

^/^^ ihanaa kun tsemppatte, kiitän :smiley: .

En ole täysin yksin, vaan en halua myöskään tehdä tästä liikaa kavereitteni asiaa, kerta liika on liikaa kaikessa:unamused: . Olen myös semmoinen eulaaliakenkkunen välillä, että en taho itekkään kestää :unamused: . NA-ryhmiin en ole mennyt. Olen kyl kuullut paljon hyvää, mut ohjelma hiukan tökkii… :confused: . En usko, että addiktio on sen enempää “aivosairaus” k.“sielullinen sairaus”, enkä totisesti usko minkään korkeamman voiman tai ylemmän tahon “palauttavan” mielenterveyttäni… :unamused: . Lisäksi, mul o niin voimakas halu lopettaa, etten ainakaan nyt joudu taistelemaan mielitekoja vastaan. Jos kyse ois alkoholista, uskon, että ois vaikeampaa, kun putelit ja tölkit tuijottavat kutsuvasti joka maitokaupan hyllyltä :confused: . Bentsoista en ole saanut valtaisia euforioita, kun ne eivät sitä aiheuta, vaan joko pääni sekaisin tai itsetuntobuustausta, ym., ym. ja lopulta vain viekkareita lievemmälle tai poies. Siihen todellakin kyllästyy:confused: .

Net, jokka sanova, että “bentsot eivät ole tarkoitettu vieroitusoireiden hoitoon” ovat -perkele, ku tämmöstä täytyy myöntää :laughing: - oikeassa :open_mouth: .

Vierotusoireisiin saan jotain apua hoitopaikasta. Vakavia viekkareita ei ole tullut, ja tällä kertaa vierottauduin i l m a n, että joku ulkopuolinen olis kontrolloinut sitä, kuinka paljon mul on lääkkeitä. Tuntuis aika hölmöltä ostella muualta, kun olen ilmottanut hoitopaikkaan, että minä vierottaudun, joten ei tartte uusia bentsoreseptiä.

Mullakin on todella pitkä bentsomenneisyys, johon sisältyy kaikemmoista: säännöllistä ja sinnikästä oikeinkäyttöä, jolla takuuvaramasti tulee riippuvaiseksi j a tolkutonta pilleriördausta kaistapäisillä annoksilla. Eri laitoksissa olen vieraillut, ja musta on vähemmän imarteleva jatkokertomus "terveys"tiedoissani.

Se menneisyydestä, jolle ei kukaan voi mitään :sunglasses: .

Täl kertaa, hitaan vierottautumisen (suositeltava tapa!!!) ansiosta ei näytä tulevan vakavia viekkareita (kouristuksia, pahoja rytmiksiä). Monemmoiset fyysiset oireet on net, joitten helpottamiseen keskityn. Psyykkiset, iiik apua einyt eikestä enjaksa. (Epäusko, avuttomuuden tunteet, pelot blablaablaaa ja justiisa juu, lista on loputon. Ei mitään kaamean ahistavaa nyt, eikä sillon ku vieroittautuu, jollei ole aivan pakko, on kans ihan hyvä neuvo kanssavierottautujille :wink: ).

Monenmoinen kipuilu kuulunee asiaan? Nikotiini oli pakko jättää, ku sydän pomppotti ja jyskytti mitensattuu. Samasta syystä pudotin ketipinor-annoksen 25 milligrammaan. Kokonaan en tuota unitroppia ole vielä jättäny poies, mutta teen sen kyllä. Huomasin muuten nukahtavani aikasemmin, kun menen nukkumaan aikasemmin -että tämmöisiä suuria elämän per(u)sasioita on oivallettu :laughing: . Kahvia juon pikkutilkan aamulla, sertraliinia otan vielä murusen. Stimulantit eivät varmasti olis (olleet) mun juttu lain :astonished: .

Magnesiumia otan, ku nestettä lähtee tol-kut-to-mas-ti- Aamuinen hikilammikko vuoteessa on hintsusti rasittava, ei sen vakavampaa. N.kuukausi sitten otin yhden drinksun (vaikka "terveys"tiedoissani lukee, että poden kroonista sairautta nimeltä “alkoholinkäyttö”, en oikeasti dokaile enää :confused: ) ja siitä tuli aivan kammottava olo, muistutti etäisesti antabus-reaktiota. Hyvä, kun tuli sekin ohimennen testattua :confused: .
Käyn pyöräilemässä, menen selkähierontaan, tänään ehkä kastaudun meressä, jumppaan, teen omia normiasioitani, lueskelen sen, minkä pystyn -EN kaikista mahdollisista vieroitusoireista, joita Hra Google on iloksemme askarrellut :imp: . Tämä ei totisesti ole mulle vieras asia, mutta eka kertaa vierottauduin järkevällä tavalla, hitaasti, omin voimin, omasta tahdosta, itseni vuoksi.

Ugh :sunglasses: !

Oisko muita vierottautujia/niitä, joil vierotus o kesken/bentsoreflansa jo kärsineitä???

^ Kyllähän nyt tsemppiä sataa ja uskonkin, että se saattaa jopa auttaa vieroituksen taipaleella, kun pystyy tavallaan jollakin tapaa komunikoida kohtalotovereiden kanssa ja alkaakin ymmärtämään, että jopas onkin perkeles tästähän saattaa selvitä, kun on muutkin selvinneet. Kyllä vertaistuki on ihan mahtava juttu. Itse joskus ravasin kyllä vieroituksen taipaleella tuolla NA-ryhmässä, mutta empä tykännyt lainkaan koko touhusta ja katsoinkin viisaaksi lopettaa moisen kaksinaamaisuuden ruumiillistuman siihen paikkaan ja tämähän on taas vaan miun mielipide ja näkökanta asiaan ja niitähän piisaa sama määrä kun telluksella ihmisiä :slight_smile:

Nyt olet asian ytimessä ja alkulähteillä jonka jokaisen benzovierottautujan pitäisi tietää eli se hidas hidas hidas ja vielä kerran hidas vieroitus ja tietenkin tasan omaan tahtiin, niin ja mitempä tuokin sitten toteutetaan jos vieroitus tapahtuu laitoksessa. Vastaus ei mitenkään. Entäpä kun vähän nuivempi leku päättää, että nyt viikossa kaikki benit nollille mitenkäs siinä onnistut ? Vastaus et mitenkään. Ihmettelenkin suuresti miksi perkeleessä se vieroitusaika olisi oltava jokunen naurattava viikko. Niin se ei mene. Se tuppaa olemaan vuosien projekti, jos on ollut kyseessä eeppiset annokset ja vuosikymmenien käyttöhistoriikki. Ja sitä reflaa piisaa vuositolkulla. Itse olen vetänyt oikeastaan ihan kaikkea kamaa mitä maa päällään kantaa. Heroiini suoraan lapaan on ainoa joka CeeVeestäni uupuu, mutta eihän mistään aineesta saa samanmoisia refloja kun benjoista. Tämän asian minä ainankin uskallan sanoa todeksi.

Teet vaan refloissa kaikkea mahdollista joka vie ajatukset muualle. Katso leffa, lue kirja, koita liikkua, perkele paneskele jos siihen on janusseja. Kaikki mikä kääntää ajatuksen pois reflaisesta ajatusmaailmasta on plussaa. Älä vielä skippaa kepinoria pois se saattaa olla ihan hyvä kainalosauva vielä tässä vaiheessa. Aavistus vielä armollisuutta itselleen niin hyväähän siitä vaan heiluu :slight_smile:

Vittu voittajana maaaliin vaan. Sillä ajalla mikä siihen kuluu ei ole vitunkaan merkitystä. Vieroittautuminen ei suinkaan ole mikään pikajuoksusuoritus vaan todellinen maratooni. Ripaus myös kärsivällisyyttä puuhaan, niin kyllä se siitä !!!

Mä luin aikanaan paljon toisten kokemuksia ja juteltua tuli vasta sitten myöhemmin, mutta
paljolti voi tossa vierotusvaiheessa huomio olla korostetun herkästi itsessäkin.
Kyl niistä kaikista erilaisista oireiluista selviää ja jää henkiin, mutta
aikansa ottaapi ja kehotan pööpäätäkin vaan skulaamaan päivä kerrallaan
ja pitämään keijot jalassa ja maassa ja vaikka välillä vedessä, niin tulee “valmista”.
Silleenhän ei tule valmista oikeestaan koskaan, tää on tätä elämää, jossa on
erilaisia vaiheita ja jaksoja ja kaikenlaista keijon perkelettäkin.

Tsemii vaan pööpäälle :smiley:

Ehkä tällä viitataan siihen tilanteeseen, että benzoja on syöty se “sallittu” max. 2 kk kuuri. Tai sitten siihen, että pahimmat akuutit vieroitusoireet kestävät tuon ajan. Tai realistisimmin siihen, että vieroitusprosessin aikana pudotusten välillä vieroitusoireet kestävät parista viikosta kuukauteen ennen kuin kannattaa pudottaa seuraava pykälä. Tai sitten tuo on silkkaa vittuilua.

Eihän tuo tietenkään mitenkään paikkaansa voi pitää, että vuosia ja jopa vuosikymmeniä benzoja putkeen käyttäneellä viekkarit olisivat tyystin ohitse viimeistään kuukaudessa ja sitten elämä hymyileekin ja alkaa puhtaalta pöydältä, kuin mitään ei olisi koskaan ottanutkaan. Eikös siinä Ashtonin manuaalissa(Siitä on aikaa, kun olen sitä viimeksi tavaillut), jossa jotakin asiasta tiedetäänkin, sanota, että pitkäaikaiskäyttäjillä vieroitusoireet kestävät hyvinkin 1-1,5 vuotta ja mahdollisesti pidempäänkin ja jos oikein huonosti käy, niin jollain HC-rouskijalla saattavat jotkin oireet jäädä lievinä pysyviksikin? No niin, olipa taas kannustavaa tuo viimeinen :unamused: .

Sulla on kuitenkin nyt asenne kohdillaan, Pölö, joten ei muuta, kuin tuhannesti tsemppiä :slight_smile: .

Asenne kyllä on se kaikkein tärkein pointti tai yleensäkin se oma tahtotila. Jos tavallaan lähtee takki auki pullistelemaan, että miepä tässä nyt huvikseni lopettelen pitkäaikaisbenjojen käytön, niin nekkuun tulee ikävä kyllä. Muutenkin kyseessä on mitä salakavalin aine ja juuri kuten Winston sanoikin että eipä ihan kuukauden/kuukausienkaan jälkeen ole se elo kovin laiffia. Onhan se niinkutsuttu nollapäivä, kun ne benit on saanut nollille yhtä juhlaa, mutta sitten vasta aletaankin sitä kasettia ja sen kestävyyttä punnitsemaan oikeen Porvoon mitalla, että kuinka se oikeen kestää. Ja nyt tullaan taas siihen vaiheeseen missä sillä vieroitusajalla on se älytön merkitys, jos siis kyseessä ollut pitkäaikaiskäyttö eikä mikään : Söimpä pameja pahimpaan ahdinkoon jonkin hassun kuukauden. Nopealla vieroituksella se homma tulee kusemaan 99% varmuudella. Yksinkertaisesti kasetti ei vaan kestä jälkijunassa tulevia oloja ja tokihan siinä se hengenvaarakin on ja kramppeja kyllä on luvassa jos nyt lähetään kylmäkalkkunoimaan. Hitaalla vieroituksella tyyliin : Kuukauden tai kahden ja ihan sen hailee vaikka kolmen kuukauden välein nappasee Diazepaamia 2.5mg pois. Käytän tässä nyt vaan tuota Diapamia vertailukohteena. Tuolla tyylillä on hyvät mahdollisudet saada ne benit pois kunhan vaan ei stunttaa oloansa vaikkapa viunan perkeleellä joka sotkee niin tyystin homman kun koskaan on vaan mahdollista. Jokainen on oman vieroittautumisensa seppä. Tsemppiä edelleen Pölö !