On mahdollista saada jos on massia, ÄO:ta ja jaksaa etsiä oikean yksityisen lekurin. Perus jampat taas nykyisin saattaa joutua kohtuu kylmään menoon…
^Niin no, kenellä vuosia vaikkapa 6-10mg/pv Xanoria rouhineella on massia, ÄO:ta ja pitkäjänteisyyttä? En tiedä ainuttakaan. Ilmankos sitten huutavat noista katuapteekissa aivan rodittomia hintoja.
No en kyllä tiedä kieltämättä minäkään ![]()
Tjaa… Tällä vuosikausia benzoja hevosannoksilla rouhineella nistillä on nykyään lääkärin määräämänä päiväannostuksena: 4-6 mg Rivatril ja 30 mg Diapam, eikä noita olla ajamassa alas todennäköisesti niin pitkään, kun tällä kyseisellä lekurilla asioin. Yksityislääkäri siis tietty kyseessä. ÄO:stani en sano yhtään mitään. Pitkäjännitteisyyden kanssakin voi olla vähän niin ja näin :mrgreen: . Jokseenkin mulla oli tuuria pelissä, että kyseisen lääkärin vastaanotolle löysin. Massia ei paljoa ole, mutta kyllä se siihen riittää, että ainakin pari kertaa kuussa voin käydä tuon lääkärin vastaanotolla ja silti pysyy kattokin pään päällä, laskut tulevat maksetuksi ajallaan jne. Käyn siellä siis ihan muutenkin, kuin respoja ruikuttamassa :mrgreen: . Onpi nimittäin hiton hyvä psykiatri kaiken kaikkiaan
. Kyllä sitä köyhäkin voi vähän miettiä, mihin rahansa sijoittaa ja mä olen aika hyvä noissa rahankäyttöhommeleissa, vaikka itse kehunkin
. Katuapteekissa en ole joutunut asioimaan benzojen tähden enää vuosiin, vaikka väliin lipsahtaisi yliannostelun puolellekin. Viimeksi olen tainnut turvautua katuapteekkiin, koska tahdoin Xanoria puhtaasti viihteen tähden(Tuostakin jo aikaa), mutta sekin on niin paskaa viihdettä ja muutenkin petollista tavaraa, että aivan hyvin voin jättää väliin koko homman ja toivottavasti jätänkin tästä edespäin.
Eikö lainkaan kuumota, että lääkärisi esim. sairastuu vakavasti (tai vaikka kuolee) ja sitten pitää miettiä hommia uusiksi? :mrgreen: Itse varaudun siihenkin ja siksi sykeröarmeija voittaa aina yksinäiset sudet…
Samaa mietin kuin Kannel. Henki voi olla pahimmillaan herkässä, jos oikein ikävästi kävisi.
^^
Ihan samaa olen miettinyt, mutta en oo tuonut asiaa esille. Itseeni kuumottais aika helkkaristi tuossa tilanteessa missä winston on, siis kun käyttöhistoriaa on vielä pidemmältä ajalta kun itsellä ja jatkuvasti menee bentsoja kuitenkin melkosesti… Että mitäs sitten kun sama lääkäri ei enään syystä tai toisesta sua hoidakkaan (kirjoita reseptejä), niin sitten voikin olla pienehkö paniikki kun joku kiva lekuri päättää ajaa ajas nopeella tahdilla tai antaa jotain Opamoxeja 30kpl ja “lopeta noilla”…
:mrgreen:
Totta kai kuka vain voi koska vain vaikkapa jäädä auton alle lopullisin seurauksin, eikä lääkärini ole enää edes mikään ihan nuori tyttö, joten kait tuo joskus eläkkeellekin jää(Ei kuulemma vielä pitkään aikaan), mutta ei mua silti kuumota tässä tippaakaan, että joutuisin tilanteeseen: 30 kpl Opamoxia ja lopeta noilla, tai vielä pahempaan kylmään kalkkunaan, koska totta helvetissä mä olen varmistanut selustani ja takaportit hyvin ja moneen suuntaan
. Ei niistä sen enempää, mutta mihinkään laittomuuksiin tai edes siinä rajalla kiikunkaakun -kikkailuun ei ole tarvinnut ryhtyä
. Kyllä sitä vanha pilleristi keinot oppii ja keksii, kun ilmeisesti en sitten ole onnistunut laskemaan ÄO:tani aivan ameeban tasolle, vaikka ahkerasti olen toki sitä yrittänytkin mm. etanoliin liuottelemalla ja kolistelemalla päätäni milloin mihinkin :mrgreen: . Jos tosiaan benzojen valmistus lopetettaisiin maailmasta tyystin ja kaikki varastot tuhottaisiin, niin silloin olisin kusessa, mutta yhteen lääkäriin tämä homma ei todellakaan kaadu. Muuten olisi tietenkin surku, jos potilassuhteeni kyseiseen lekuriin loppuisi, koska hänessä on kosolti muitakin hyviä puolia, kuin suht avokätinen respojen kirjoittelu.
Vielä joskus 10 vuotta sitten joka toisella nistillä meni tyyliin 6mg/pv Rivatrill tai Xanor. Onko tuollaisia settejä edes mahdollista enää saada? Ajetaanko tuollaiset hevosen annokset vaan kylmästi alas?
No ainakin 3 vuotta sitten oli mahdollisuus saada. Mun kaverilla oli 10mg xanor, 4mg rivatril, 30mg dormicum / vrk.
Tosin juu yksityislääkäriltä. Eikä tossa kaikki, kun siltä loppu noi lääkkeet viellä aina, ni piti lainaa sille omia benei, heitti pantiks noi respat mulle
Nykyään heppu korvaushoidossa ja bentso on rivatril 2-4mg/vrk.
Jotenkin näistä joistakin viesteistä saa sen käsityksen, että se olisi jotenkin kummallista, että nistit käyvät yksityislääkärillä
. Oman kokemukseni mukaan kun nistit nimenomaan ovat hyvinkin ahkeria yksityislääkäreillä asioitsijoita, kun pääseehän sen yksityisen kanssa huomattavasti paremmin yhteisymmärrykseen lääkityksistä, kuin jonkun julkisen puolen niuhottajan :mrgreen: . Ja tarkoitan ihan sellaisiakin tapauksia, jotka ovat aivan kroonisesti persaukisia, pelkkää velkaa vain joka suuntaan ja elämänhallinta muutenkin päin helvettiä. Kyllä ne rahat jostakin revitään vaikka väkisin tuollaisiin tärkeisiin menoihin ja asioiden hoitaminenkin sujuu sen verran, että osataan varata aika sinne lääkärille ja vielä jutellakin sille mukavia :mrgreen: .
Edit: Ja jostakinhan ne benzot ja muutkin kovasti himoitut lääkkeet sinne katukauppaankin päätyvät
. Tuskinpa niitä kaikkia on suoraan apteekista ryövätty tai mummolta varastettu. Nyt kun oikein miettimään ryhdyin, niin aika monta nistiä tunnen, joilla on ihan lääkärin määrääminä kaikenmaailman benzot, Lyricat, Tramalit, joillain jopa Kontit jne. ja niillä sitten tekevät mitä tykkäävät, eli käyttävät itse omaan tarpeeseen tai vaihtavat johonkin itseään enemmän miellyttävään roinaan.
…
Jotenkin näistä joistakin viesteistä saa sen käsityksen, että se olisi jotenkin kummallista, että nistit käyvät yksityislääkärillä
. Oman kokemukseni mukaan kun nistit nimenomaan ovat hyvinkin ahkeria yksityislääkäreillä asioitsijoita, kun pääseehän sen yksityisen kanssa huomattavasti paremmin yhteisymmärrykseen lääkityksistä, kuin jonkun julkisen puolen niuhottajan :mrgreen: . Ja tarkoitan ihan sellaisiakin tapauksia, jotka ovat aivan kroonisesti persaukisia, pelkkää velkaa vain joka suuntaan ja elämänhallinta muutenkin päin helvettiä. Kyllä ne rahat jostakin revitään vaikka väkisin tuollaisiin tärkeisiin menoihin ja asioiden hoitaminenkin sujuu sen verran, että osataan varata aika sinne lääkärille ja vielä jutellakin sille mukavia :mrgreen: .
Edit: Ja jostakinhan ne benzot ja muutkin kovasti himoitut lääkkeet sinne katukauppaankin päätyvät
. Tuskinpa niitä kaikkia on suoraan apteekista ryövätty tai mummolta varastettu. Nyt kun oikein miettimään ryhdyin, niin aika monta nistiä tunnen, joilla on ihan lääkärin määrääminä kaikenmaailman benzot, Lyricat, Tramalit, joillain jopa Kontit jne. ja niillä sitten tekevät mitä tykkäävät, eli käyttävät itse omaan tarpeeseen tai vaihtavat johonkin itseään enemmän miellyttävään roinaan.
Toki ne jostain katukauppaan päätyvät, mutta kuinka paljon niitä sinne lopulta todella päätyy? Hinnoista päätellen melko vähän, tai ainakin huomattavasti vähemmän, kuin vaikka 10 vuotta sitten. Jopa minä muistan ajan, kun bentsoilla ei ollut juuri mitään arvoa, niitä heiteltiin usein kylkiäisenä kaupoissa jne. Monet riippuvaiset olivat pelkästään katukaupan varassa, koska niitä oli tarjolla aina, eivätkä maksaneet juuri mitään. Ei tuollaista nykyään tapahdu.
Jutussa voi hyvinkin olla perää. 6-vuotta jatkunut Rivatril lääkitys, joka pysynyt lääkärin määräämissä annoksissa meinataan lopettaa seinään. Karu vastaus oli “reseptiä ei uusita”. Edellinen psykiatri sen jo ns. vakilääkkeeksi laittoi
“on se sulla niin kauan ollu, että laitetaan vakilääkkeeksi, puolen vuoden välein soitat niin uusitaan resepti, loppuu sulla stressi ainakin tämän kohdalla” No toimi se näin ensimmäisen 6kk. Kyseinen lääkäri siirtyi yksityiselle sektorille ja uusi lääkäri vain karusti sanoo “reseptiä ei uusita” Psykologi ehdotti myös sairaalavieroitusta edellisellä käynnillä. Lisäksi minua syytettiin lääkkeen väärinkäytöstä ja hoitoannosten ylittämisestä vaikka viimeisen 6kk aikana kulunut huomattavasti vähemmän pitkässä juoksussa mitä on ollut lääkkeitä. Nykyisen satsin olisi pitänyt loppua jo viime kuussa, vielä 1/4 purkki jäljellä. Ilmeisesti tämä syytös lääkäriltä, koska olen psykologille sanonut, että elvansen kanssa tarvitsen nyt neljä päivässä.
Annostus 3x0.5mg/päivä…
Vituttaa ja pitää vissiin juuri alkaneen elvanse lääkityksen ohella sitten holistiksi ryhtyä…
Tiedän minkälainen helvetti repeää kun tuo viimeinen purkki loppuu.
![]()
Pitäisikö tässä kaivaa potilasasiamiehen numero?
6-vuotta jatkunut Rivatril lääkitys, joka pysynyt lääkärin määräämissä annoksissa meinataan lopettaa seinään. Karu vastaus oli “reseptiä ei uusita”.
ja uusi lääkäri vain karusti sanoo “reseptiä ei uusita” Psykologi ehdotti myös sairaalavieroitusta edellisellä käynnillä. Lisäksi minua syytettiin lääkkeen väärinkäytöstä ja hoitoannosten ylittämisestä vaikka viimeisen 6kk aikana kulunut huomattavasti vähemmän pitkässä juoksussa mitä on ollut lääkkeitä. Nykyisen satsin olisi pitänyt loppua jo viime kuussa, vielä 1/4 purkki jäljellä. Ilmeisesti tämä syytös lääkäriltä, koska olen psykologille sanonut, että elvansen kanssa tarvitsen nyt neljä päivässä.
Annostus 3x0.5mg/päivä…
Vituttaa ja pitää vissiin juuri alkaneen elvanse lääkityksen ohella sitten holistiksi ryhtyä…
Tiedän minkälainen helvetti repeää kun tuo viimeinen purkki loppuu.![]()
Pitäisikö tässä kaivaa potilasasiamiehen numero?
Se numero pitäisi olla joka ukolla ja akalla kännyssä pikavalintana. Kannel on siirtymässä pikkuhiljaa hieman vähemmälle plinkin käytölle nimittäin tämä meno alkaa käymään niin vittumaiseksi katsoa psykiatrian puolella, että voisi sitä kai jotain positiivisempaakin puuhaa harrastaa kaiken muun sähläyksen ohessa kuin lukea uskomattomia tilanteita joissa sykeröt eivät välitä potilaistaan paskan vertaa ![]()
Tsemppiä nyt kuitenkin! En osaa neuvoa kuin menemään pikaisesti yksityiselle…
On aikasemminkin tullut todettua, että työttömällä ei ole varaa yksityiseen. Sehän 140€ laaki kun käy psykiatrilla ja pitäs nollista alottaa, että missä mennään. Potilasasiamieheen kai se yhteys pitää ottaa. Vituttaa kyllä kun luuli, jo et tää iänikunen taistelu ois ohi. Elvanse+Rivatril omalla kohdalla laittanu nyt paikat järjestykseen. Elämä kääntyny oikeesti pohjanmudista työkykyseks, aktiivisesti haen töitä ja olen kuntouttavassa työssä (tulot tosin vastaa jotakuinkin työtöntä). Sitä en tiedä mitä osaa toi Rivatril enää näyttelee, muutaku tasottaa Elvansen vaikutusta, mutta sen tiedän, että vessanpöntöstä alas menee tähän astiset saavutukset jos se seinään loppuu. Siinä on kaks vaihtoehtoo kun Rivatril loppuu kesken Alko/Mielisairaala. Siinä noppailla juuri kuntoon saaduun elämän kanssa näillä vaihtoehdoilla.
Kiitos tsempistä. Vitutus lähentelee räjähtämispistettä.
Mietin mahtaaks lääkeyrityksil olla suurta kiinnostusta kehitellä uusia bentsoja, kun alprazolaami on -mun tietääkseni- saanut niin paljon kielteistä julkisuutta. Tai no mä olen ollut asiasta itse kiinnostunut tietenkin ja etsinyt tietoa, en tiä, kui paljon vaik Xanoril sit on huonoo mainetta… Ehkäpä lääkärit sentään etsivät tietonsa jostain muualt ku Juutuupista. Vaik ei se aina haittais? Mut olen kyl kuullut, ett psykiatriselkin puolel on monen potskun kohdal oltu nihkeitä määrään alprazolaamia, jollei siihen jo ole riippuvuus, sikäli ku tajutaan, ett kyse tosiaan on riippuvuudesta. Tai joillain on joskus aikoinaan ollu vaiks Alprox, sit myöhemmin määrätty oksatsepaamivalmiste. Liekö tuo yleisin nykyjänsä? Mul on vähän kärjistyneitä mielipitei julkisen shrinkeist, mut kun on kuullut hoitavan psykiatrin taholt (ja tekarilekurin), että bentsoihin ei tule toleranssia, hintsusti o usko horjunu, ett tiätääksnää ny, mihin ne niitä reseptejään kirjoittaa… Tai siis riittävästi.
Kemiasta kun en tiä, kuinka “helppoa” jonkin uuden bentsodiatsepiinin kehittäminen ny sitten olisi…???
En tiedä minäkään mitään näistä asioista, mutta luulen, ettei jonkin uuden bentsodiatsepiinin kehittäminen järin vaikeaa olisi. Suurta kiinnostusta lääkefirmoilla tuskin moiseen on, koska benzoja on jo keksitty niin monenmoista, että jokaisella löytyy jotakin ja ovat sen verran vanha juttu, ettei niillä mitään järjettömiä summia saisi tahkottua, joten lääkefirmojen kannattaa keskittyä kehittelemään ihan uudenlaisia lääkkeitä, joita voivat taas mullistavina keksintöinä markkinoida, tehdä isot rahat ja vaikutuksista saadaan kunnolla tietoa vasta sitten, kun porukkaa on kenttäkokeissa myrkytelty 10-20 vuotta :mrgreen: .
Xanorin määrääminen riippuu ihan lääkäristä, mutta kait tuo julkisella puolella melko pannassa nykyisin on. Tosin löytyy sielläkin eroja lääkäristä/instanssista riippuen, että mitä mieluiten määrätään. Oksatsepaamiin vaihto lienee hyvin yleistä nykyään, mutta en välttämättä pitäisi sitä parhaana vaihtoehtona jollekin vanhalle Xanor-riippuvaiselle. IMO Rivatril ajaa parhaiten asian, eli sillä saa kyllä Xanorin rouskimisen katkaistua tuskattomasti ja muutenkin auttaa ahdistus- ym. vaivoihin paremmin, kuin nuo lyhytvaikutteiset. Tämä siis silloin, jos benzolääkityksen tarve on jatkuva. Satunnaisessa käytössä, eli jos esim. saa silloin tällöin paniikkikohtauksen, mutta muuten pärjää ilman lääkitystä aivan hyvin, Xanor voikin olla ihan hyvä vaihtoehto. Mulla kun on Xanorista sellainen kokemus, että toimii kyllä aluksi erittäin hyvin, suorastaan liian hyvin :mrgreen: , mutta toleranssi alkaa nousta samantien, koska ylös-alas sahaava vaikutus aiheuttaa itsessään ahdistuksen pahenemista ja annos vain kasvaa ja kasvaa, vaikkei edes tietentahtoen yrittäisi lääkkeestä mitään oloja repiä. En minä tokikaan sitä kiellä, etten olisi helvetin monesti Xanoria syönyt ihan tarkoituksella väärinkäyttöannoksilla :mrgreen: . Rivatrilin kanssa sekin homma pysyy paremmin hallinnassa, vaikka onpa tuollakin roippeella tullut “viihteiltyä” aika monta kertaa ja olipa vitun hauskaa, joo :mrgreen:
.
Edit: MadmanXille tsemppiä ja mäkin olen ehdottomasti sen kannalla, että ota yhteys potilasasiamieheen. Vaikka sulla olisikin mahdollisuus siirtyä toiselle lääkärille, jonka kanssa pääsisit paremmin yhteisymmärrykseen lääkityksistäsi, niin silti tuollaisille benzot seinään katkipoikki -tapauksille pitäisi tehdä jotakin, koska pitkäaikaisia benzolääkityksiä ei saa katkaista seinään ja piste
. Saattaa olla pahimmillaan hengenvaarallinen homma. Hieman mua huvittaa tuossa(En tokikaan vittumaiselle tilanteellesi naura), että Rivatril on nyt ilmeisesti kauhea väärinkäyttöhuume, mutta silti sulle ilmeisen avokätisesti määrätään tuota Elvansea, jolla kaiketi on aikamoinenkin väärinkäyttöpotentiaali(???). Omakohtaista kokemusta juuri tuosta lääkkeestä ei ole, mutta onpa niitä muita ADHD-lääkkeitä tullut väärinkäyteltyä varsin iloisesti. HUOM!: En väitä, että sinä käyttäisit lääkettä väärin, mutta jos lekuri on sitä mieltä, että väärinkäyttölääkkeet pois, niin luulisi sitä silloin vaivaavan senkin, että jotakin piriä määräilee ihmisille. No joo, tiedä noiden aivoituksista taas ja jos kyseessä on tällainen benzototaalikieltäytyjä, joka on ottanut sydämen asiakseen nimenomaan benzoihin puuttumisen ja ihmisten kiduttamisen hengiltä benzojen seinäänlopetuksilla, niin siihenhän nimenomaan sopii, että lyödään vielä vähän stimulanttia sekaan
:mrgreen: .
…
Jutussa voi hyvinkin olla perää. 6-vuotta jatkunut Rivatril lääkitys, joka pysynyt lääkärin määräämissä annoksissa meinataan lopettaa seinään. Karu vastaus oli “reseptiä ei uusita”.
Näinpä kävi juuri myös äidilleni
hänellä myös vuosikausia ollut Diapam-lääkitys. Noin vuosi sitten ensin tipauttivat 10mg:sta 5mg:aan ihan lennosta ja nyt katkaisivat lääkityksen kylmästi. Ja äitini kun ei jaksa edes alkaa taistelemaan vastaan. ![]()
Edit: MadmanXille tsemppiä ja mäkin olen ehdottomasti sen kannalla, että ota yhteys potilasasiamieheen. Vaikka sulla olisikin mahdollisuus siirtyä toiselle lääkärille, jonka kanssa pääsisit paremmin yhteisymmärrykseen lääkityksistäsi, niin silti tuollaisille benzot seinään katkipoikki -tapauksille pitäisi tehdä jotakin, koska pitkäaikaisia benzolääkityksiä ei saa katkaista seinään ja piste
. Saattaa olla pahimmillaan hengenvaarallinen homma. Hieman mua huvittaa tuossa(En tokikaan vittumaiselle tilanteellesi naura), että Rivatril on nyt ilmeisesti kauhea väärinkäyttöhuume, mutta silti sulle ilmeisen avokätisesti määrätään tuota Elvansea, jolla kaiketi on aikamoinenkin väärinkäyttöpotentiaali(???). Omakohtaista kokemusta juuri tuosta lääkkeestä ei ole, mutta onpa niitä muita ADHD-lääkkeitä tullut väärinkäyteltyä varsin iloisesti. HUOM!: En väitä, että sinä käyttäisit lääkettä väärin, mutta jos lekuri on sitä mieltä, että väärinkäyttölääkkeet pois, niin luulisi sitä silloin vaivaavan senkin, että jotakin piriä määräilee ihmisille. No joo, tiedä noiden aivoituksista taas ja jos kyseessä on tällainen benzototaalikieltäytyjä, joka on ottanut sydämen asiakseen nimenomaan benzoihin puuttumisen ja ihmisten kiduttamisen hengiltä benzojen seinäänlopetuksilla, niin siihenhän nimenomaan sopii, että lyödään vielä vähän stimulanttia sekaan
:mrgreen: .
Tänään tuli “sovitteleva” puhelu, että aletaan päihdetyöntekijän ja psykiatrin kanssa yhteistyössä himmaamaan Rivatrillia pois. Eli seinään lopetuspuheet sai loppumaan, mutta selvästi piti olla lopetukseen myöntyvänä. Puhelusta huomasi kokoajan, että jatkaminen säännöllisenä ei tule kysymykseen.
ADHD diagnoosilla tuo Elvanse tosiaan ja ymmärrän pointtisi täysin. Erittäin väärinkäyttöpotentiaalinen kolmiolääke, mielestäni jopa enemmän kuin Rivatril. Mahdollisissa haittavaikutuksissa on myös äkkikuolema, eipä tälläistä Rivalla ole. Ongelma vaikuttaisikin olevan, etteivät halua Elvanse+Rivatril yhdessä määrätä. Lääkäriltä lipsahti puhelussa sanat “voihan se olla liian hyvä olo” äkkiä korjasi puhettaan, mutta selvästi väärinkäyttöön viittausta taas. Melko tekopyhää toimintaa tosiaan. Lääkinnällisillä annoksilla nämä itsellä menee, kun tiedostan, että ylilyönneillä aiheuttaa vain hallaa saavutetulle balanssille, vaikka joskus paska olo olisikin. Olen jo tottunut ketipinoria käyttämään mahdollisiin pahimpiin oloihin ns. hätätila lääkkeenä. Siitä nyt ainakaan hyvä olo tule, mutta leikkaa tarvittaessa seko-olot/ahdistukset pois.
Kiitos näistä kaikista vastauksista! Oikeasti auttaa jaksamaan, kun ihmiset vastailee. ![]()
Nälkävyön kiristys ja yksityisellä käyntikin kyllä vielä pyörii mielessä, mutta se tosiaan leikkaisi käyttövaran olemattomaksi.
Hyvä että Madman sai nyt edes jotain tolkkua tuohon touhuun.
Yhdellä kaverillani oli taannoin aika samanlainen tilanne. Päälle kolmekymppinen kundi, ja syönyt bentsoja lukiosta asti. Lekuri oli todennut, että nyt ajetaan bentsot alas koska aiheuttavat riippuvuutta. Helvetin hyvä että 15 vuoden käytön jälkeen aletaan ehkäisemään riippuvuutta.
Tilalle tarjottiin jotain melko hasardin kuuloista settiä neuroleptejä, ainakin Ketipinoria. No, hän marssi yksityiselle ja sai asiansa kuntoon. Naureskeli vaan, että siinä olisi julkinen terveydenhuolto syrjäyttänyt yhden veronmaksajan systeemin ulkopuolelle, jos ei olisi älynnyt/jaksanut/muuten vaan kyennyt hoitamaan asiaa muuta kautta.