Bentsolopetuksia on tullut tehtyä vuosien mittaan useita.
Vaihdat Diapamiin tai Rivatriliin jotta olo ei heittele lyhytvaikutteisista bentsoista ja lopetat tarvittavat.
Otat lääkkeen päivittäin samaan aikaan oli tarvetta tai. Sitten alat puolittelemaan pikkuhiljaa missä se käy helpoimmin. Voit myös jättää jonkun lääkkeen ensin joka toinen pv. pois, pienellä hivutuksella homma menee kivuttomasti.
Pysy kuitenkin suunnitelmassa, älä lisää enää jo pudotettua annosta.
Olosuhteiden pakosta jouduin lopettamaan vuodenvaihteessa Diapamit ja Tenoxit veitsellä leikaten.
Reflat oli hevit ja ohi noin 3 vk.n päästä. Koko metabolia muuttui ja kaikki paikat varpaista päähän oireilivat vuorotellen ja yhtäaikaa. Pelkoja ja epätod. oloa oli mutta päätin vaan odottaa että ne menee ohi. Sängyssähän se aika meni ja hampaat narskui ja verenkierto oli aika mystistä. No, tuon jälkeen muutos oli kyllä dramaattinen ja hieno vuosien ja vuosien bentsoilun jälkeen.
Mielestäni Bentsoilla pelotellaan turhaan. Jos et ylitä lekurin ohjetta etkä vedä hupiin, pääset pienellä vaivalla eroon.
Se riippuu niin käytön pituudesta, määristä, kuin yksilöllisistä eroistakin. Mulla tuntuu nytkin hieman epämiellyttävältä kun en pariin päivään ole ottanut kuin muutaman Risolid 10mg tabun. Noin 4 päivää viikossa olen ottanut Xanoria tai Tenoxia ym. viimeisen puoli vuotta. Sitä ennen meni pari kuukautta vähän enemmänkin. Kaikkiaan olen 18 vuotta bentsoja käyttänyt.
Olo on lähinnä pahaa aavisteleva, hieman yököttävä, lihasten pientä kireyttä ja painajaisia mikäli sattuu unen saamaan. Ei mitään sinänsä rankkaa mutta ei mikään hyvä olo pitkään jatkuessaan. Pikkuhiljaa jos saa vähentää niin kyllä se onnistuu. Seinään lopettaminen on aina rankempaa. Jotkut tekee senkin. Itse suosin hidasta aikataulua.
Teki eilen aika jännän olon kun en ollut ottanut bentsoja paljoakaan muutamaan päivään. Sellainen lähes orgastinen kierre alkoi mahanpohjasta ja nousi rintaan. Oli pakko venytellä ja liikutella jäseniä. Ihmeellisen hyvä ja levoton olo samaan aikaan. Nyt kun oon ottanut Diapamia niin ei ole niin levoton mutta ei myöskään niin hyvä olo. Aika jänniä oireita.