Bentsojen vieroitusoireet

Hello,
en tiedä, onko tämä oikea osio, mutta here goes.

Viime aikoina bentsokulutukseni on ollut suunnilleen 2-3 15mg Opamoxia ja 20-40mg Tenoxia päivässä. Hyvinä aikoina vähemmän, joskus enemmän, etenkin, jos edellisenä päivänä on mennyt viinaa. En kuitenkaan sotke alkoa ja pillereitä.

Nyt on edessä vähentäminen kahdesta syystä. Bentsot alkavat menettää tehoaan ja lääkäri on ilmoittanut, että vähentelyyn on totuteltava.

Olen viimeisen kk:n yrittänyt sinnitellä mahdollisimman pienillä annoksilla, ja välillä se onnistuukin, mutta välillä levottomuus nousee todella korkeaksi. Ailahtelua voinnissa siis tapahtuu jatkuvasti. Alko kuvioissa kerran, max kaksi kertaa viikossa.

Jos vähentelyn aikaraami on noin 6kk-vuosi, mitä tässä on odotettavissa? Onko saumaa onnistua sortumatta ahdistuksen hoitoon viinan kanssa?

Arvoistaisin kokemuksia, moni täällä on varmasti kokenut bentsorefloja? Henkilökohtaisia kokemuksia arvostaisin, Järvenpään yms. viralliset kertomukset on toki luettu, mutta vaikuttavat lannistavilta korostaen vieroituksen vaikeutta.

Helppo nakki, vaihdat diatsepaamiin ja pudotat annosta 2 mg per 2 viikkoa. Ei vieroitusoireita, ainakaan mulla ollut. Noilla sun bentsoilla vähentäminen ei ole niin helppoa, koska ovat lyhytvaikutteisia.

No suomessa rivat on nyt muodissa. Mä vieroittauduin britanniassa. Jostain syystä mulla ei rivat tunnu missään mutta diatsepaami toimii niinkuin tarkoituksenmukaista on. Briteissä ei taida olla muita bentsoja kluin diatse- ja tematsepaami, sekä klooridiatsepoksidi. [Poistettu hintatietoja -Päihdelinkin moderaattori] , sellaisen vaikuituksen ne teki eräisiin. Onneksi en ole diileri, kiusaus olisi iso.

Nuo annokset eivät ole isoja, irtipääseminen ei ole mitenkään mahdotonta. Eri asia on se, että miksi niitä ylipäätään syöt. Nuo eivät vaikuta viihdekäyttömääriltä, joten taustalla lienee jonkinlainen oikea psyykkinen ongelma joka kaipaa huomiota, ellei sitten annokset ole aiemmin olleet selvästi isompia ja olet itse onnistunut vähentämään.

Joka tapauksessa, vieroitusoireita tulee takuuvarmasti jos kuukausia on käyttöä takana, mutta turha noiden annoksien suhteen lähteä vertailemaan varsinaisten pillerihiirten viekkaireihin jotka seuraavat esim 200mg /vrk diapam käyttöä, jotka voivat olla hengenvaarallisia ilman asianmukaista laskuvaihetta.

Itse suosittaisin tenoxin vaihtamista opamoxiin jotta on vain yksi lääke josta sitten vieroittautuu. Jos sitten on esim 60-90mg opamoxia / vrk, vähentelee 7,5mg/vrk viikon tai kahden välein. Tenoxit ja opamoxit molemmat lyhytvaikutteisia, joten pitkävaikutteisiin vaihtamista en suosita koska niissä kerkeää tapahtumaan kumuloitumista kudoksissa ennenkuin annokset lähtevät oleellisesti laskemaan ja prosessista tulee siten pitempi. Esim propral voi hiukan lieventää lisääntyneen ahdistuneisuuden fyysisiä oireita, mutta parempi apu saattaisi tulla mielialalääkkeestä, jonka aloittaa samoihin aikoihin tai vähän ennenkuin vähentämistä alkaa järjestelmällisesti suorittamaan.

Diatsepaamiannoksen pitäisikin olla hyvin pieni, jotta sen hetkinen toleranssi saavutettaisiin vasta kun diatsepaamin määrä veressä on vakiintunut. En toki tarkoittanut, että sama annos D-pamia ekvivalenttitaulukon mukaan.

En näe mitään pahaa mennä ns. pidemmän kautta, diatsepaamilla, mutta jos haluaa nopeasti eroon, opamoksilla onnistuu. Mullakin oli klooridiatsepoksidi 25 mg/vrk, kun tohtori totesi sen vastaavan 17 mg diatsepaamia (mikä ei todellakaan ole totta), mutta sen mukaan mentiin.

Aloittaja palaa:

Alunperin pamit ovat tulleet kuvioon psyk. hoidossa jo vuosia sitten. Mielialalääkitys on käytössä, kokeilussa on ollut myös lähes jokainen löytyvä neurolepti. F-koodeja on taskussa monia, mutta psykoottisuutta ei ole ollut.

Nyt pameista on selkeästi enemmän haittaa kuin hyötyä, en enää erota vieroitusoireita muusta psyykkisestä oireilusta. Pelkään, varmaan epärationaalisesti, reflojen johtavan psykoosiin ja kuolemaan. Pelottaa edellisen pelon takia, että pamien petettyä alan juoda. En ole ollut kosketuksissa lääkkeistä tai viinasta vapaaseen itseeni enää vuosiin, osaako sitä edes? Olen aina valinnut sen helpoimman tien, eli viinan ja pamit, yrittämättäkään kestää epämiellyttävyyttä, ja nyt pitäisi opetella sietämään vielä viinan ja pamienkin aiheuttamaa tuskaa.

En mä halua, voisinko palata takaisin siihen, kun vitosen pami nukutti koko yöksi?

Aloittaja jatkaa:
Kiits kiits MCoP.

Pamit on aloitettu vuosia sitten siihen perinteiseen. Ahdistelin ja masentelin opinnoissa ja työelämässä parikymppisenä, dokasin, ja sitten ahdistelin ja masentelin dokaamisen takia. Enter the benzos, ja tässä ollaan. Viina ei taida olla enää ykköspäihteeni, pamit ovat.

Viinanjuonti on vähentynyt enemmänkin itsestään viime aikoina: alko ei enää vähennä ahdistusta, joten akuutti tarve juoda on himmennyt. Kuluu sitä silti, en juo kohtuudella vaan kittaan pellin kiinni joka kerta, kun korkin avaan. Onneksi en avaa enää päivittäin. Vähentynyt määrä ei poista minua alkoholistien kirjoista, mutta uskottelen sen olevan tyhjää parempi, toistaiseksi.

Mutta en mä edelleenkään halua, ei tää oo kivaa, miks tää on näin, äitiii…

Luota siihen, että elämä voittaa. Voisit olla siinä tilanteessa, että tarvitset aamulla heroiinia, mutta et saa sitä suoneen kun kädet vapisevat alkoholiriippuvuuden takia. Ihon alle siis, tai minne neula sattuu osumaan. Sitten kun heroiini alkaa vaikuttaa, kädet heiluvat ja sänky tärisee, kuin 8 afroamerikkalaisen gangbang. Sitten korkki auki ja 3 litraa 7,5 % siideriä, josta oksennat puolet, mutta kun ei ole varaa juot oksennuksenkin. Kävely ennenkuin pullo on juotu on vain haave. Sitten lisää heroiinia ja siideriä nukkumaanmenoon asti ja tietysti bentsoja hieman enemmän, kuin syöt itse, siihen päälle pitkin päivää, välillä barbituraatteihin vaihtaen. Sellaisestakin on joku selvinnyt, ilman ongelmia. Ja elämä tuntuu mukavalta, tuollaisen tilanteenkin jälkeen.

Usko elämään ja usko, että elämä se on joka voittaa. Paljon pahemminkin voisi olla. Käy a-klinikalla, jos et ole deliriumiin asti itseäsi alkoholiin koukuttanut, antabus on hyvä ratkaisu.

Kyllä sä pärjäät. Usko mua.

Moi!

Olen tämän kertonut jo aikaisemminkin täällä. Itse söin joka päivä respalla 10 mg Diapameja ja 20 mg Tenoxeja monta monta vuotta. Lopetin lääkkeet kertaheitolla noin 1,5 vuotta sitten. Minulle ei tullut juurikaan vierotusoireita. Tuon lopettamisen jälkeen en ole sortunut kertaakaan napsimaan bentsoja. Minulla on edelleen respat bentsoihin, mutta olen ne kaikki poistanut kadulle! En ole edes lätkääkään jättänyt itselleni, koska ne polttaisivat minun lomat.

Buprenorfiinista minulle tulee sietämättömät vieroitusoireet ja niitä en ole pystynyt lopettamaan millään. Bentsot oli helppo nakki Subuun verrattuna :frowning: .

Arpa

Oikeassa olet Arpa, opioidiaatit, erityisesti bubre ja metadoni ovat niin jumalattoman paljon vaikeampia lopettaa. Pamit on helppo nakki. Barbit vaikeampi, mutta helpompi, kuin esm Subut.

Kiitos kaikille rohkaisusta!

Eilen tuli takapakkia. Pameja ei kulunut yhtään, mutta join kaksi ja puoli pulloa viiniä. Tänään pitikin sitten napata aamusta 30mg Opamoxia ja äsken vielä toiset 30mg. Menee varmaan vielä 30mg, aina krapulassa menee.

Olen täysin kyllästynyt laskeskelemaan milloin seuraavat pamit saa ulos ja parantelemaan krapulaa bentsopöhnällä. Ihan narkkaritouhuahan tää on, se, että lääkkeet on legitiimisti hankittu on epäoleellista.

Joku roti tähän touhuun on saatava, ehkä antabus voisi olla hyvä idea. Silloin taistelisi vain yhden päihteen kanssa kahden sijasta. Luulen, että antabuksen haen kuitenkin yksityiseltä, olen ymmärtänyt, että alkoholisti-leima julkisessa terveydenhuollossa voi aiheuttaa vaikeuksia.

Mä saan douppi ja alkotaustalla paremmat lääkkeet. Jos ei xone toimi, fentaa lupailtu.

Mulle vanha psykiatri määräs lievät pamit kun ei kipulääkkeisiin ollu perehtynyt, olin ihan jäykkä poika ja nyt 3*5mg pamit notkistaa niin mukavasti ja kipupoli meinas ottaa ne pois niin sanoin ettei onnistu vaan tarvin ne. Ja nyt terkkarin lääkäri uusii ne, teemuista taistellaan kun haluaisin toisen iltapäivällä ja kokeiltu muita muttei auta, kahdenviikon päästä käynti ja jos ei lisää ostan kadulta, kun nyt tiedän mistä saan ja halvalla.

Mulle sano suoraan et jokuVALVira kutää kuka niitä kirjoittaa ja josei ole ylilääkäri niin ylilääkärin luvalla niinkuin nulla nyt. Kato suomessa saa ihminen kärsiä kivuista, mene Kreikassa opteekkiin missä lukee doctor niin ne huikkaa takahuoneeseen josta tulee vanha ukko ja tekee sulle respat ja viisaat vaimoa ja sanot että samat niin se tekee toisen respan, hinnat on tosi mielenkiintoiset myös ja näin sulla on lailliset puolenvuoden lääkkeet. En viitsi sanoa kuinka turkissa koska silloin voit jäädä tullissa kiinni. Virossa sama juttu se doctor ku lukee niin heti lähtee ja sieltä saa sudujakin. Kreikassa sentään lääkäri voi mitata verenpaineet ja muuta fiilmausta, ne ei muuten ota teemurespaakaan pois. Ja toivottavat parempaa vointia.

2 kertaa vieroittanut itseni xanoreista.
Vieroitusoireet ovat olleet kovat molemmilla kerroilla.
Ensimmäisellä kerralla lihaskramppeja ja pelko psykoosista + paniikkihäiriötä noin 3kk ja yö unta 3-5h yössä (älytöntä pyörimistä, hikeä, kyyneliä ja totaalista hulluksi tulemisen tunnetta.)
Toisella kerralla selvisin noin kuukaudella. Nyt ollut taas noin 2kk ilman ja elämä hymyilee.
Tiedän joutuvani taas joskus tuohon helvetilliseen olotilaan… Sitten joskus kun elämä taas potkii päähän.

Joku mainitsi Subu viekkarit kovemmaksi. En usko tätä väitettä, koska nyt jo kaksi vanhaa piri/subu rännääjää.
jotka lopettaneet hihaan vetämisen. väittävät Bentsorefloja huomattavasti kovemmiksi. Ja sanovat suoraan, että rännääminen oli helppo lopettaa verrattuna Bentsoihin. Siis koukku vaihtunut vain eri tyyliseksi.
Kannattaa nyös muistaa, Että Bensorefloihin voi kuolla. Piri ja Subu refloihin ei voi kuolla.
Hitaalla pudottamisella onnistunut nyt itse kaksi kertaa joten TSEMPPIÄ kyllä se siitä pikkuhiljaa jos vaan maltti kestää.

Yksikin kunnon repsahdus ja taka pakkia tulee viikosta kahteen.

Mulla on bentsotiputus meneillään. Alkuperäinen annostus oli Oxepam 15mg x 3 ja siihen päälle Tenox 20mg x 2 (vaikka noita menikin sitten välillä yli tupla-annos kun saahan niitä jos lähtee hakemaan). Oxepamit vaihdettiin Diapam 10mg x3 ja Tenoxeista puolet pois, ja hyvin olen pärjännyt tämän ekan kuukauden. Oxepamithan ovat tosi lyhytvaikutteisia ja jo parin tunnin päästä ahdistus palaa ja pitäisi olla popsimassa lähes kokoajan. Diapam on pitkävaikutteinen ja ainakin mulla toimii, nyt on ollut päiviä jolloin en ole tarvinnut kuin yhden pamin koko päivänä. Lääkärissä kerroin suoraan mikä tilanne on, myöskin noista kadulta ostetuista lääkkeistä. Mä luulen että oma motivaatio on (ainakin mulla) se joka on auttanut eniten. Liikunta auttaa myös, tai ihan pelkkä raittiissa ilmassa istuminen.

Tsemppiä sulle, ja usko pois, niistä bentsoista pääsee irti, ja se on jo valtava askel kohti valoisampaa elämää.

Yksi mitä voisi kokeilla, joskin ei välttämättä mitään ihmeitä tekisi mutta ehkä hiukan loiventaisi yleistä tausta-ahdistusta olisi Atarax. Perinteinen anti-histamiini, väsyttävää sorttia. Mutta jos psyk. polin kautta asia ollut hoidossa niin todennäköisesti tätäkin on jo kokeiltu.

Niin niin! Ja sit sä heräsit :laughing:

no ei tosiaa ihmeitä tee mutta minulla levottomuuteen auttaa, kannattaa kokeilla 3-6 tabuu päivässä + benjamiinit päälle nii ei ahdista, ja se väsyttävä vaikutus häviää ku syö nuita vähän aikaa.

Osaisiko joku kertoa miksi minä en tunne pilvessä ollessani bentsojen psyykkisiä vieroitusoireita? Fyysisistä refloista tulee esiin vain käsien tärinä.

Pisimmillään olen ollut kaksi viikkoa 24/7 pilvessä, en syönyt silloin bentsojani, ei psyykkisiä viekkareita.
Lääkityksenä: Tenox 40mg/pv+Opamox 120mg/pv+Rivatril 1.5mg/pv. Muutaman vuoden bentsohistoria, eli koukku on vahva.

Osaisiko tämä lääkäri joka täällä ilmeisesti myös kirjoittaa, valaista asiaa?
Betsoreflat psyykkisesti ovat aika helvetin perseestä. Mielialat heittelee, ahdistaa, sekoomisen tunnetta jne.
Eikö kannabiksen pitäisi korostaa näitä oireita? Koska kannabiksessa on tämä set@settings homma, niin eikö negatiivisten psyyketilojen pitäisi korostua, ei poistua täydellisesti?