Bentsodokumentti

^ Ei, vaan neuroleptien käyttäjät kuolivat kolme kertaa useammin esimerkiksi sydänkohtaukseen verrattuna ihmisiin, jotka eivät käyttäneet neuroleptejä. Tutkimuksen mukaan jopa alle 17-vuotiaat sairastuivat sydän- ja verisuonioireisiin ja diabetekseen. Sen ikäisenä ei varmaan vielä ole ehtinyt rappioelämää aloittamaan. Väitätkö ihan tosissaan, että neuroleptit ovat haitaton vaihtoehto ja vaan syrjäytymisen aiheuttamat ongelmat korreloivat neuroleptikuolleisuuden kanssa?

Sinulla varmaan on esittää dataa asiasta. En epäile, mutta jokseenkin paksulta kieltämättä kuulostaa. Jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin en pidä tuon potilasryhmän luontaista poistumaa järin suurena yhteiskunnallisena epäkohtana.

fi.m.wikipedia.org/wiki/Antipsykoottiset_lääkkeet

Sen lisäksi ihan pakkausselosteita tutkimalla löydät samat tiedot. Googlaapa vaikka ihan sen ketiapiinin pakkausseloste.

Niin no, kyllähän skitsofrenikoistakin voi tulla täysin kehittäviä yhteiskunnallisesti, KOSKA neuroleptit toki toimivat. Muttei se niiden haittoja siltikään poista. Joten kyllähän siinä menettää, jos kuolla kupsahtavat. Sen sijaan, mikäli haluat “turhat” ihmiset hiljentää neurolepteilla, niin sehän tulee kalliiksi. Eivät ne heti kuole niihin lepteihin, vaan kuormittavat diabetes- ja sydänoireineen terveydenhuoltoa. Jos nyt toivot, että kuolisivat, niin eiköhän tupakointi ja päihteidenkäyttö edesauta asiaa yksinäänkin. Toki sekin on menoerä terveydenhuollolle, mutta leptejä määrämällä ne kustannukset lisääntyisivät entisestään.

Eipä toimi linkkisi, enkä jaksa googlettaa ketiapiinin tuoteselostetta. En toki kenenkään kuolemaa toivo, vaikka en varsinaisesti tällaisten hahmojen poismenoa surisikaan. Olen käytännössä havainnut neuroleptien tekevän haitallisista ongelmayksilöistä harmittomia zombeja. Aivan kelvollinen ratkaisu heidän tapauksissaan

Aha, taidat olla ihmis viihaja, englanniksi “misanthropic”. Mielestäsi varmaan kaikki heikot ja sairaat ihmiset pitäisi kaasuttaa? Kuvio alkaa tulla selväksi sun jutuista. Oletko tutustunut jenkkiläiseen “Stormfront” sivustoon? Se vois olla sun juttu?

Hellyttävää pöyristymistä

En ole misantrooppi, koska en tunne inhoa tai vihaa koko ihmislajia kohtaan. Stormfrontissa on lähinnä pohjois-amerikkalaisia kansallissosialisteja. Kansallissosialismilla taas ei ole juurikaan tekemistä misantropian kanssa.

Ketä tunnet vihaa kohtaan? Ja kyllä “Stormfront” on ihan täynnä äärii-oikeisto pohjoismaista natsi kansaa. Eli jos tuntuu siltä että inhoat esimerkiksi pilven polttoa voit siirtyä sinne.

Stormfront on amerikkalainen sivusto, amerikkalaisia siellä pääosin pyörii. Eikä sillä kansallisuudella mitään väliä ole, kansallissosialisteja jokatapauksessa. Tunnen vihaa taantumuksellisia väestönryhmiä kohtaan

Jospa sinä uutena saunalaisena, jonka panos tähän asti on ollut sekava spämmi et ryhdy antamaan täällä mitään ohjeita

Mä pidän sua silmällä tästä lähtien. Kaikki ääri-oikeisto ja ihmisiä halventava materiaali mitä kirjoitat tänne tullaan tuomitsemaan.

Juu kyllä natsitkin voitaisiin hiljentää. Esim Ketipinorilla. Väkivaltaan taipuvaisia, tiedän kokemuksesta(koska olen "vitun pitkätukka…leirille vaa). :slight_smile: Mut sellasen aivovamman saatuaan tarvis varmaa vähä jotain vahvempaa, käyttäytymisterapiaa. Ilmeisesti lapsuudessa mennyt jotain pahasti vikaan. Hitlerilläkin syynä ilmeisesti siihen riehumiseen erikoislaatuinen mikropenis, ja seksuaalisen suuntautumisen repressio. Eiks tää kädenheilautuskin oo aika…noh, neitimäistä? Mutta se siitä, pojat on poikia ja homoilu miesten hommaa.

Varpushaukka: ei siinä mitää, jos vähän joutuu jotain Opamoxia ottamaan. Mutta siis bentsojen sivuvaikutuksista mä puhun. Itelle ne sattui olemaan mahdollisimman pahoja+se koukuttavuus. Ennen niitä määrättiin liian avokätisesti, nykyään et meinaa saada työkykyä ylläpitävää nukahtamislääkettä edes anelemalla, vaan yritetään viimeiseen asti se Ketipinor tai muu levoton mömmö.

Sehän on ihan tiedossa, että nämä psykoosilääkkeet pienentävät aivojen kokoa, mutta myös bentsot muuttavat niiden rakennetta. Nykyään tosissaan jengille tungetaan masaria tai psykoosilääkettä johonki pieneen stressiin. Ei siihen bentsojakaan tarvii, niin miksi sitten skitsofrenialääkkeitä? Aika taantumuksellista toimintaa. Tietenkin pahimmissa tapauksissa se on ihan fine. Tunnen monia ihmisiä, jotka pärjäävät paljon paremmin jatkuvalla skitsofrenia/psykoosilääkityksellä.

Epäilen, että et ole paras mahdollinen henkilö havainnoimaan äärioikeistolaista materiaalia.

Kerrohan, kumpi on enemmän äärioikealla:

A) Nalle Wahlroos
B) Adolf Hitler

Nalle oli aikoinaan vasemmistolainen.

Monet yrittää maalata Hitlerin saksaa ääri-vasemmistolaiseksi, mutta kaikki merkit näyttävät ääri-oikeistolta. Vasemmisto ei usko jumalaan. Nazi-Saksa teki 5-millin kansan murhan kristityn uskon nimissä. Tässä todiste:

In God We Trust- Gott mit uns

google.fi/search?q=uns+mit+ … miFAUOTXGM:

Nalle oli nuorena taistolainen, mutta niin oli moni muukin, sillä kyseessä oli aikansa muoti-ilmiö. Aikuisena hän on ollut RKP:n jäsen, ja kivenkova kapitalisti. Varmasti yksi oikeistolaisimmista suomalaisista julkisuudenhenkilöistä.

Mitkä mahtavat olla nämä “merkit”, jotka osoittavat kolmannen valtakunnan oikeistolaiseksi? Ei kommunismin vastustaminen tee pelkästään mistään oikeistolaista. Kansallissosialismin yksi kantavimpia teemoja oli antikapitalismi, markkinatalous nähtiin nimenomaan juutalaisena rappioilmiönä. Koko ilmiö pohjautuu sosialistisille rakenteille, esim. valtiovalta oli hyvin sääntelevä, työn arvoa korostettiin antikapitalistisesti, koron ja ulkomaanvelan vaikutusta kansalliseen talouteen pyrittiin rajoittamaan ja olihan Saksassa suunnitelmatalous nelivuotissuunnitelmineen.

Kerro toki niistä merkittävistä oikeistolaisista rakenteista

Joo, samaa mieltä. Nykyään katsotaan lääkitys ratkaisuksi jokaikiseen helevetin lievään masennukseen, työuupumukseen, siihen, että vähän jännittää kulkea julkisilla paikoilla jne., vaikka nuo vaivat olisivat hoidettavissa ihan psykoterapialla. Tietenkään lääkitys ja terapia eivät ole toisensa poissulkevia juttuja ja monesti lääkkeet ovat hyvä lyhytaikainen ensiapu, jotta ylipäätään pääsee sinne terapiaan/jaksaa aloittaa sen homman, mutta ei niin, että jos ihmisellä on kerran ollut masennus/psykoosi/whatever, niin sen on syötävä lääkkeitä sitten loppuikänsä tai ainakin tarpeettoman pitkään. Sillä liiallisella/liian pitkään jatkuneella lääkityksellä kun nimenomaan kroonistetaan ne alkuperäiset vaivat niin, ettei ihmisestä koskaan enää tule sitä yhteiskunnan tuottavaa jäsentä, kun oikeanlaisella terapialla tuo asia olisi ollut vielä korjattavissa. Katsotaan, että pelkkä lääkehoito tulee halvemmaksi, mutta lopulta moinen “säästö” poikii vain lisää kuluja :unamused: . Ja terapialla en sitten tarkoita sitä, että kerran kuukaudessa käydään MTT:ssä höpisemässä mitäs sulle kuuluu -juttuja joka kerta uuden hoitajan kanssa :mrgreen: .

Puhun tässä nyt ihan yleisesti kaikista nuppimömmöistä, eli niin niistä benzoista, lepteistä, kuin masareistakin. Tietty on tapauksia, jotka tarvitsevat elinikäistä ja päivittäistä lääkitystä ja se heille suotakoon. Lähtökohta ei kuitenkaan saisi olla kaikkien mahdollisten MT-häikkien kohdalla se, että nappia naamaan ja vähintään vuoden kuuri ensialkuun ja jos ei tunnu tepsivän niin sitten vain lisää ja lisää lääkkeitä kehiin ja sitten ihmetellään, kun ihmisen vointi menee aina vain huonommaksi :unamused: :imp: .

Winston: mulla kesti 9 vuotta kumota Bipo-1 diagnoosi, jonka alunperin sain kovan stressin aiheuttaman ryyppyputken jälkeen. Olin myös jotain Bromo-lappuja vetänyt joten “pientä” psykoosia pukkasi. Sellaset mömmöt lyötiin naamaan että jäi ikuinen lääkeriippuvuus (nykyään onneks enää psykologinen). Parhaimmillaan oli 4 eri unilääkettä, Deprakinet, Ketipinor, Zyprexa ja bentsot. Vedin ainoastaa bentsoja ja sit ääritilanteessa jotai Ketipinoria. Viime vuoteen asti mulla oli “tarvittavana” Ketipinor. Kunnes käytyäni päihdepsykalla selittämässä muutama vuos sitten, ja seurannan jälkeen sitten todettiin “terveeksi”.

Päihdeongelma tietenkin pysyy aina mutta huumeista olen päässyt eroon. Vielä kun tuon dokaamisen sais normaali-ihmisen tasolle.

Pointtina siis, mulle ei ois pitänyt alun perin määrätä mitään vaan tutkia tarkemmin. En mä lekureita syytä, kun nekin on vaan ihmisiä, mut kyllä tollaisia supervoimakkaita mömmöjä saa aivan helvetin helposti. Bentsojakin nykyään netistä tilaamalla kotiovelle…

Kaikemmoista tuli mieleen tätä ketjua lukiessa…
Liittyi eli ei, tämmöisiä:

Olen sitä mieltä ja väitän, että jos lääkärit eivät ole sairauksiin & lääkkeisiin ja muihin hoitokeinoihin perehtyneitä, heidän pitää hankkia tarvittava tieto. Mihin ne sitten on, jos ei sairauksiin ja niiden hoitoon :astonished: ??? Perhokalastukseen? Sambasoittimiin??

Minusta ihmiselle, jonka työtä on tutkia mikä, jos mikään, oletettua potilasta vaivaa, ja ohjata siihen hoitoon, mihin on tarvis, EI ole puolustus se, että hän on vaan ihminen. Jos k.o. ihminen on kykenemätön tekemään sitä työtä, johon hänellä on pitkä koulutus, vaihtakoot alaa. Tai: ohjatkoot toiselle lääkärille, jos ei itse osaa. Virheitä tehdään, se on totta. Jos niitä tehdä paljon, usein, ei käy seonvaaninhimillistä- selitys. Mun mielipiteeni tämä siis. En osaa sanoa, onko se puolustus, että on vaiks kaupungin ohjeistus, että erityissairaanhoitoon ei saa ohjata, ennen kuin kaikki mahdollinen -tänä päivänä vissiin reseptin määrääminen oireiden perusteella?- on tehty… On tekarilekureita, jotka pyyhkii peppunsa semmoisilla ohjeistuksilla, koska tekevät lääkärin työtä, niin kuin sitä pitää tehdä. Tosin, moni vaihtaa duunipaikkaa…Monesta syystä. Yksi tietenkin on raha: se on hyvä olla olemassa. Yks voipi olla se, ettei anneta tehdä sitä työtä oikein ja kunnolla, johon on kouluttautunut.

Mt-dagnooseja tehdessä pitää olla tarkka. Joskus voi olla selvää pässinlihaa, mutta useimmiten ei. Näin dokkarin Kellokosken sairaalasta, ja jollain potskulla oli ollut 5-10 eri diagnoosia. Osa oletettavasti päällekkäisiä, entiä. En tarkoita, että se on v ä ä r i n, vaan sitä, että ei ole semmosta mittaria tai näytettä, jolla voisi osoittaa, että sairaudesta X on kyse. Enkä väitä, että somaattisten sairauksien kohdalla tämä on helppoa, tietenkään. Samaisessa dokkarissa myös erittäin vaikeaa skitsofreniaa sairastava henkilö kertoi, että hänen elämänsä on nyt huomattavasti helpompaa ja että hän on kiitollinen (tms.) lääkkeille, koska aiemmin hänen harhansa olivat olleet massiivisia. Ahdistavia, pelottavia harhanäkyjä, tuntoharhoja mitälie. Kuuloharhoja lienee vaikeampi saada poies :frowning: . Skitsofrenia aiheuttaa helvetillistä kärsimystä, ja varmaan, oletus, moni, joka sitä potee, lopulta mieluummin syö lääkkeitä huolimatta niiden haitoista, kuin kestää kammottavia harhoja. Jotkut tutut eivät ole kestäneet…huolimatta lääkkeistä eiväy ole jaksaneet äänien kanssa :frowning: .

Itse en usko, että skitsofreniaa sairastava kovinkaan usein minkään hoidon avulla kuntoutuu työkykyiseksi. Eikö lääketieteen tärkein tarkoitus ole vähentää inhimillistä kärsimystä? Jos ei ole, minusta pitäisi olla.
Työtä tietty on monenlaista. Ärsyttää, mitä Kelan arvovaltaiset tahot, tai minun tapaamani ammatinvalinnan ohjaaja, pitävät “työelämänä” Ikään kuin kaikki ois yhdeksästä viiiteen tai seittemästä kolmeen ja on niitä työkavereita ja työajat ja kahvitauot ja ja ja.
Joskus on pelkkä dedis. Ja kun kerran ylittää sen ja huomaa, että TAAS mua on huijattu: tähän ei kuole, ylittää sen uudestaan. Olen kuullut kerrottavan. NO minä olen eläkkelllä, joten mitä minä siitä tietäisin :unamused: .

Keskustelut puolesta-vastaan eijole järin mielenkiintoisia.

Mää uskon, että leptejä määrätään liian helposti. Niin kuin bentsoja yhdeksäkytluvul, ja masareita. YTHS:n lekuri, jonka hellässä hoivassa olin nuorena opiskelijattarena, ei tiennyt siis juuri mitään psyykenlääkkeistä. Muusta kyllä!! (Kun oli psykoottinen masennus, käski käymään vastaanotol kerran viikos, ei kirjoittanut lähetettä, eikä nostanut peratsinannostani, joka oli huima 2mg. Seurasi tilannetta siis. Se oli oikein!)

Uskon, että iso ryhmä bentsoriippuvaisia ennen -ainakin- olivat laitoshoidos olevat vanhukset, enkä kertakaikkiaan tajua, miksi niin mones (täs kaupungis) vanhusten säilöpaikas on tosta vaan vaihdettu bentsot lepteihin :astonished: . Iäkkäälle dementiapotskulle ovat hengenvaarallisia lääkkeitä, siis leptit. Lisäksi laskevat verenpainetta enemmän kuin bentsot. Vanheneminen ja laitoksen sängys lojuminen on enivei niiiiin veemäistä, että mikseivät saaneet ees bentsojaan pitää… :smiling_imp: NO, ehkä se on vain tän kaupungin linja. Toivottavasti.

(Mä olen nyt vihdoin -vai taas :laughing: - vierottautumas bentsoista. Annos on joka tapaukses nii pieni, ett, melko kivutonta, eli Ihan hyvin menee. Sen sijaan, että ny murehtisin menneitä, on toiveikas olo, koska en uskonut, että tämä todella olisi mahdollista. Helvetin pikkuriikkinen elämä mul enivei on, mutta mitä siitä :astonished: . Mas que nada taijjotai :mrgreen: . Voisinko jopa saada rahtusen rohkeutta ja itsetuntoa, kun vihdoin pääsen eroon. Ei kuulkaa tule edes ikävä :slight_smile: ! (edit VALHE!!! Heti tuon kirjotettuaan meni ja retkahti. t.Omatunto Oikolukija)

Mitä tohon dokuun tulee, se oli ihan asiallista katsottavaa siis. Ylipäänsä se o vähintään p*rsiistä, että psyykenlääkkeitä määrätään pitkäaikaiseen käyttöön ilman tietoa siitä, mitä pitkässä juoksussa tekevät meijän pienille harmaille aivosoluillemme. Ja vielä lapsille, voi herrajjestas… :open_mouth: Ei todellakaan tiedetä, mitä esim. leptit lapsen aivoille tekevät. Vai tiedetäänkö? Eikä bentsojen osalta liene lääkäreille milläänlailla uutta infoa se, että net on tarkoitettu lyhytaikaiseen käyttöön.

Ei sunkas se “lyhytaikainen” meinannut 25-30 vuotta, eihän :laughing: … Oppia ikä kaikki ja Ugh!

“Kerro toki niistä merkittävistä oikeistolaisista rakenteista”.

Uskonollinen kansallisvaltio on aina kommunismin vastainen kuten jo todistin aiemmin. Yli kuuden miljoonan kansanmurha tehtiin kristityn uskon merkeissä mikä viittaa vahvaan ääri-oikeistolaisuteen

^Nyt on kyllä sellaista huruilua, että historiankirjat laitetaan kerralla uusiksi :laughing:

Kristinuskon asema ei Natsi-Saksassa ollut missään vaiheessa voimakas. Katoliseenkirkkoon valtiovalta suhtautui lähtökohtaisesti vihamielisesti, 40-luvulle tultaessa sama asenne laajeni koskemaan koko kristinuskoa. Kuinka holokausti tehtiin kristinuskon “merkeissä”? Erikoinen ja epämääräinen sanavalinta muuten. Mikä mahtaa olla kristinuskon ja äärioikeistolaisuuden yhtymäkohta?

Gott mit uns (suom. Jumala kanssamme) oli vuodesta 1701 lähtien preussilaisen Hohenzollernin ruhtinassuvun tunnuslause, jota käyttivät myös Saksan keisarit sekä Preussin ja myöhemmin Saksan armeija.
Ensimmäisen maailmansodan tappion ja Saksan keisarikunnan romahtamisen jälkeen moton omivat itselleen ensin Reichswehr ja myöhemmin… Wehrmacht.

fi.wikipedia.org/wiki/Gott_mit_uns

Silti sodan lopussa katolinen kirkko hankki passit ja viisumit monelle natsi-rikolliselle. Päämääränä oli Etelä-Amerikka etenkin Argentiina. Kaikki on dokumentoitu.