Bentsodokumentti

Hyvä dokkari bendereistä.

youtube.com/watch?v=NovJdBu-A2M

Nykyään nämä bentsot ovat kiellettyjen aineidein listoilla täällä suomessa. Lääkärit suosivat paljolti uuden polven psykoosi lääkityksiä kuten (varmasti kaikille tuttua) Ketipinoria ja Zyprexaa. :smiley:

Toi oli oikeesti ihan asiallinen dokkari.
Kannattaa kattoo.
Netflixistä löytyy kans kaikkee hyviä huumedokkareita, mut ei oikeestaan bentsoista.

Juu olen nähnyt ja komppaan, asiata o.

Siinähä o justiisa se Heather Ashton, jonka artikkeli on varmaan täällä jossakin.
Tarkemmin: hoitomanuaali (k.o.henkilön perustamalta, johtamalta vodevö) vain bentsoriippuvaisten hoitoon tarkoitetulta klinikalta.

Kaikemmoista dokumenttia Juutuupista kyl löytyy sitten kuinka jokin aine X on “pahempi kuin heroiini”.
Hauska on verrata, mutta vähän o hyötyä moisesta. Tai ei yhtään mitään.
Sitäpaitsi miten semmosia mitataan… Millä tavalla “pahempi”? Vaikeampi päästä eroon? Vaikeampi saada?
Kyllä on tematsepaamia nii paljo vaikeampi saada kuin heroiinia ja ihan yksistään pelkkään tematsepaamiin
kaikki jotka tikullakaan koskee,
kuolee het paikalla.

Jep, jep.

Yritin muistaakseni joskus tota Ashton manuaalia (mikä nyt onkaan) ominpäin, mut ei mulla vaan riitä kärsivällisyys siihen.
Kaikki pitäis tapahtua heti just nyt…eikä se ainakaan bentsojen kanssa toimi.
Siispä syön bentsoja edelleen hamaan loppuun asti.
Kuka tietää millon se loppu tulee. Nyt menee jo offtopikiksi ja oon sekasin.

Edit…pakko muokata, siis tää ei toimi mun kohdalla. joillakin tää toimii hyvinkin.

Joo tärkeä pointti tossa se et tietys vaihees noi lääkkeet kääntyy itseään vastaan. Eli pitäis määrätä 2-4viikoksi korkeintaan, ja vain vaikeissa erityistapauksissa sit pidempiaikaisia lääkityksiä.

^ Totta. Benzoa pitäisi aina olla veressä tasapainoinen määrä. Kun annostus lentelee korkeaksi ja matalaksi, lääke ikään kuin kääntyy sinua vastaan. Eli olet addikti.

Siihen päälle vielä säännölliset dokaus putket, niin et ole enään panostava yhteiskunnan jäsen. Muistan yhden edes menneen ystävän joka ei koskaan päässyt ulos kämpiltään. Yritin auttaa viimeiseen saakka - lähdetään hauelle se piristää sua… Vastaus oli- en voi lähteä ulos kun Xanorit on loppu.

Bentzo-lääkitystä voi tietysti haukkua mielin määrin. Mutta näitä Ketipinor- uhreja näkee päivittäin kaduilla ja marketeissa. Ylipainoisia surullisia ihmisiä vailla tietoa ympäristöstä. Kävelevät pakonomaisesti sinne sun tänne, kuola noro jäätyneenä rinnuksilla. Apua huutava katse kasvoilla, mutta lääke on salvannut puhekyvyn.

^Täysin samoin voisi kuvailla myös monia bentsojen käyttäjiä. Muutenkin nuo turraksi lääkityt ihmiset ovat sellaisia, joilla ei ole mitään mahdollisuutta mielekkääseen elämään. Aivan yksi ja sama mistä roippeesta sekaisin tuolla vaeltavat.

^^ On tullut jo harvinaisen selväksi, että olet jonkin neuroleptejä markkinoivan lääkefirman myyntiedustaja.

Huomenta. :smiley:

Ketiapiini on kaksisuuntaisen ja skitsofrenian hoitoon käytetty lääke, jota suomessa myydään nimikkeillä Seroquel ja Ketipinor, englanniksi Quetiapine.

Kirjoitan tämän nyt päihdelinkin lukijoille koska minua vähän hirvittää ja myöskin pelottaa tämä nykyaikainen Suomen mielenterveyteshoitoon liittyvä lääkitys, ja tässä linssin alla on nyt ketiapiini, koska sitä määrätään kaksisuuntaiseen ja koska henk. koht. järkytyin siitä luettuani vähän.

en.wikipedia.org/wiki/Quetiapine

Tuossa siis englannin kielinen wikipedian sivu ketiapiini lääkkeestä. Englanninkieliset wikipedian sivut ovat yleensä paljon perinpohjaisempia kuin suomenkieliset, joten suosittelen erittäin lämpimästi lukemaan englanninkielisiä sivuja aina kun kielitaito antaa periksi, tässä myös suomenkielinen sivu:

fi.wikipedia.org/wiki/Ketiapiini

Mites tää ketiapiini nyt liittyy bentsoihin? Onhan se dibentsodiatsepiini mutta, pointtina lähinnä se, että mulla meni elämä pilalle bentsojen takia. Muutama vuos pelkkää blankkoa, duunit, koulut, kaverit ton vitun sekoilun takia. Ketiapiinia ei tekis mieli väärinkäyttää kyl oikee mitenkää. Mut eipä siitä mitää apua oo, ellei oo jossai psykoosissa. Et aika turhaan sitä jengille tungetaan. Mut kyl noi bentsot vaan on perkeleen koukuttavia. Huomaahan sen monien kirjoituksista täällä. Heti kun vähänkin arvostellaan niin hirvee itkeminen miten hienoja lääkkeitä ne on.

ja edit:

mulla annokset pysyi kuitenkin suht maltillisina, ja käynyt aina duunissa jne… noita lääkkeitä lopettaessa oireet itellä vaa niin voimakkaat, että silloin lähti duunipaikat jne. Mut joo, joillain varmasti apua noista, en mä sitä kiellä. Mut ei ne mitää yleislääkkeitä stressiin, vitutukseen tai pikku ahdistukseen ole.

Ketipinoria enemmän huolissani olen yleistyneestä käytännöstä määrätä amfetamiinia(Concerta, Dexedrine) lapsille(myös aikuisille) aivan liian heppoisin perustein.

^Jep, vakiintunut tapa Saunan keskustelukulttuurissa on puolustaa raivokkaasti bentsoja. Hommassa on melko paljon samoja piirteitä, kuin kannabisaktivistien sokeassa fanatismissa. Ajatellaan suorastaan, että bentsoresepti on jonkinlainen perusoikeus. Kysehän on kuitenkin selkeästä kansanterveydellisestä ongelmasta, joka aiheuttavat mm. vakavaa riippuvuutta ja kasvavaa väkivallan riskia. Esim. henkirikoksissa tekijällä on hyvin usein bentsoja kierrossa. Toki tuottavalle osalle yhteiskuntaa tulee tarvittaessa tarjota mahdollisuus bentsolääkitykseen, ja näinhän asia tietysti onkin. Toinen kysymys ovatkin sitten nämä, jotka kaipaavat lääkitystä virikkeettömän ja näköalattoman elämän kestämiseen. Heidän mielestäni voitaisiin hiljentää esim. sillä Ketipinorilla

En nyt lähde yli-analysoimaan yllä olevia kirjoituksia, mutta sen voin sanoa että ilman bentso-lääkitystä olin työkyvyttömänä yli vuoden ja tuona aikana jopa kirjekuoren avaaminen ynnä muut päivittäiset rutiinit jäivät tekemättä. Asia korjaantui pienellä päivittäisellä Opamox annostuksella.

Totta on että monella väkivalta rikolllisella on usein bentsoa ja viinaa veressä tekohetkellä. Siksi onkin tärkeää välttää tätä komboa.

Loppujen lopuksi kaiken takana on usein se viina.

Ookkonää nyt taas Vävy ihan tosissas vai vaivaako taas tylsyys? Neuroleptien käyttäjät kuolevat keskim. 18 v muuta väestöä aiemmin, että sellainen terveyspilleri. Sitä paitsi tulevat kalliimmaksi terveydenhuollolle ja yhteiskunnalle tokikin, koska ne aiheuttavat vakavia sivareita.

Sitä mieltä kuitenkin olen, että turhaan bentsoja ei tietenkään tule kellekään määrätä, kuten ei mitään muitakaan lääkkeitä.

Täytyy myöskin muistaa B-tyypin diabetes tässä Ketipinor lääkityksessä, ikään kuin pienenä sivuvaikutuksena.

Henk. kohtaisesti vointini oli erittäin huono Ketipinor- lääkityksen aikana. Pulssi oli jatkuvasti yli sata, levottomat jalat, hirveä nälkä jatkuvasti ja raskas hengitys (hapensaanti huono). Lääkärini vaihtoi sen heti Zyprexa- nimiseen uuden polven anti-psykoosi lääkitykseen josta minulla ei ole myöskään mitään positiivista sanomista. Tietysti jos joku haluaa syödä ja nukkua koko elämänsä pois niin soveltuu varmasti siihen tarkoitukseen.

Tästä on myöskin ikäviä kokemuksia.:

Promatsiini (kauppanimi Sparine) fentiatsiineihin kuuluva, nykyisin harvoin käytetty ja useissa maissa markkinoilta poistunut tyypillinen antipsykoottinen lääke eli neurolepti.

Promatsiinia on myyty kauppanimellä Sparine, mutta vähäisen menekin vuoksi kyseisen lääkkeen valmistus on lopetettu. Lääkkeelle on kuitenkin ollut kysyntää, ja nykyisin sitä valmistaa Yliopiston Apteekki ilman tuotemerkkiä nimellä Promazin.hydrochlorid. 50 mg, ja sairaalakäytössä promatsiinia käytetään Prazine-nimisenä valmisteena.

fi.wikipedia.org/wiki/Promatsiini

Saman kysymyksen voisi esittää sinulle. Väität siis, että kuolevat nuorena koska syövät neuroleptejä? Mahtaisikohan asia kuitenkin olla niin, että neuroleptien käyttäjät tulevat suureksi osaksi väestönosasta, jolla elinajanodote on useasta syystä alhainen? Yleisiä syitä ovat mm. sairaudet, matala tulo- koulutustaso, runsas päihteiden käyttö, tupakointi jne.