Auttakaa muo, juon ihan vtusti.. olen käynyt päihdepykalla h

hakee apua mut se ei riitä, en pysty lopettaa vaikka haluisin, oon vaan niin yksin, ja kännissö, jos en lopeta juomista niin menetän työni, vaikea ero ollut ja kaikkee paskaa. aina olen juonut mutta nyt haluan lopettaa, en mä ole tällänen paska…auttakaa muo oikeesti… mä en halua menettää töitä jne…enkä halua kuolla tähän viinaan

Halusin vain ilmoittaa, että luin tekstisi. Antaisin apua, jos voisin. Vertaistukea täältä varmasti saa. Olen itsekin aloittelemassa varmasti kivistä polkua. Tai en tiedä kuinka kivinen se on, vaihtoehtoja ei vain enää ole ellen halua menettää läheistä ihmistä ja jossakin vaiheessa työtä. Me varmaan kumpikin tiedämme, että tämä nykyinen suunta ei tuo mitään hyvää, se vie sinutkin lopulta mennessään. Ainoa suunta on ylöspäin ja ehkä sinun kohdallasi täysi lopettaminen? En saanut aivan selvää. Olet siis käynyt päihdepsykalla, mitä siellä sanoivat? Voitko jatkaa hoitosuhdetta. Pääsisitkö vieroitukseen? Kirjoita tänne, vaikka olisit kännissä. Toki korkki kiinni-hokema olisi varmasti hyvä juttu ja sitten asioiden miettiminen selvällä päällä, mutta en tiedä oletko jo kuinka riippuvainen fyysisestikin. Pitäisikö lopettamisen tapahtua valvotuissa olosuhteissa. Tsemppiä, kirjoita lisää, täällä kuunnellaan varmasti!

Hei Suvi!

Jospa saisit unen päästä kiinni, maailma näyttää huomenaamuna toisenlaiselta.

Kirjoitan lisää aamulla, nyt hyvää yötä sinulle!

Tänään et ole yksin

joo tiedän että maailma valosin huomenna,tiedän sen. mä vaan juon kun olen yksin, vaikea ero jne, eihön se ole syy. juopo vaan… päihdespykalla puhetta että joisin vaan kerran vkossa, ei onnistu multa, mut nyt nukkuma… kiitos stempeitä

Moro.

Voimia Sinulle.
Tutulta kuulostaa, itsekin join vaikean ja minusta epäreilun eron jälkeen yksinäisyyteeni ja pahaan mieleen.
Yritä saada kierre poikki. Lueskele näitä juttuja, täällä on paljon kohtalotovereita.
Itse olen saanut apua tältä palstalta. Kun lukee toisten onnistumisesta saa voimaa siihen, että minä myös.
Kaikkea hyvää, krapulattomat aamut ilman morkkista ovat paljon voimaannuttavampia, kuin hetken nousuhumala ja päivät sumussa.
Isot peukut, kyllä elämä voittaa sullakin.

Hyvää huomenta, Suvi!
Sulla on hyvät lähtökohdat luopua alkoholinkäytöstä, kun tiedät, että ei vaikea erosi ole juomisen syy. Sanot olevasi juoppo. Juoppous voi kuvata rehellisesti tämänhetkistä elämääsi, mutta ei välttämättä tulevaa. Tiedät jo, että kertakänni viikkoon ei ole oikea ratkaisu juoppoudesta irti pääsemiseksi. Mieti, oletko mahdollisesti alkoholisti. Alkoholismiin sairastuneelle on raitistumiseksi tarjolla monenlaista apua. Tosin ei ole pilleriä eikä piikkiä. Vain täydellinen pidättäytyminen päihteistä antaa mahdollisuuden tavalliseen tyydyttävään elämään.

Itse olen raitistunut alkoholisti ja avun olen saanut AA:sta. Siihen toveriseuraamme olet tervetullut, pääsyyn ei tarvita kuin halu lopettaa juominen. Tahdonvoimaasi voit käyttää etsimällä googlesta Suomen AA:n sivuilta itsellesi sopivan palaveripaikan. Niitä on joka päivä paljon yli sata. Muistan, kuinka oli suuri helpotus saada ensimmäisen kerran sanoa asian ymmärtäville naisille ja miehille ääneen: olen alkoholisti.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

Kiitos tsempeistä, nyt on menossa neljäs ilta ilman alkoa, mieliala parempi tosin himo olo juoda tänäänkin kun huomenna iltavuoro… Odotan sukulaisia kylään katsomaan uutta asuntoa niin en voi nyt ainakaa ottaa, huh… Ja kyllä, olen ihan fyysisesti riippuvainen. Päihdepsykalla puhuttu lääkkeestä jo. Revähtänyt ihan käsiin tämä.

noh, näinhän tässä kävi, sukulaiset lähti ja hain kaljaa, huomenna töihin, miksen voi lopettaa? kaikki on hyvin nyt… paitsi narsku ex joka nyt soittellee mun 80.v äidille, soitti just kun oli täällä, ei lopeta kiusaamista vaikka erosta jo 7 kk… huoh…no nyt kalja jääkaappiin ja nukkumaan…

lomapuisto, olen alkoholisti, ihan sukurasitteessa olen, isä ja sisko alkoholisteja ja siksi olen ollut aina kriittinen juomiseeni aina… nyt vaan pariin vuoteen en ole välittänyt, paisti nyt kun menee liikaa 4xvkossa, vkossa 2 selvää krapulantonta pvää…

Hei Suvi.
Hyvä kun laitoit sen kaljan pois, tosin väärään paikkaan. :unamused:
Kokeile sitä AA:ta.

taas juon, humenna vpaa töistä… vtu tää on ihan perseestä tää riippuvaisuuus, en mä halua olla tölläinen ihminen, olen niin vtun paljon perempi!! itken vaan… mulla pitäis kaikki olla hyvin…

En nyt oikein osaa sanoa mitään järkevää vaikka haluaisin… Mikä olisi sellainen asia, joka saisi sinut lopettamaan? Onko sellaista? Minulla oli/on parisuhteen katkeaminen alkoholin takia. Jos se katkeaa muiden syiden takia (omaan mahdottomuuteensa), se on ok, mutta en kestä sitä että rikon perheeni omalla toiminnallani. Kuulostaa, että sinun on todella vaikea lopettaa ilman konkreettista apua. Olisiko se lääke hyvä vaihtoehto? Ilmeisesti haluat todella muuttaa elämääsi.

moikkavaan! Itselläni on auttanut a-klinikalla käynnit ja ryhmäkäynti kerran viikossa. Myös se, että kirjoittaa jonnekkin ne omat krapula-ahdistukset muistiin ja käy niitä lukemassa aina jos alkaa tehdä mieli viinaa- Toisaalta olen myös antanut itselleni luvan retkahtaa jos siltä tuntuu, koska se raivoraitistelu on ihan kamalaa. Sitten kun on saanut sen humalan päälle, koittaa vaan muistutella itseään, etä huomenna heti ulkoilemaan ja syömään, eikä heti ala korjata.
Omat masennus krapulat ja kramppi ja delikkataipumus on saanut itseni tosissaan miettimään viinan vähentämistä :imp:

kiitos tsempeistä, taas iltavuron jälkeen hain kaljaa, olen päidehoitsu joten tiedän miten tää menee, vtu että vtutaa täää… en halua aa-hoitoon, hövettää joo muutenkin. ja mulkku ex sekoittaa päätä myös. Tosin se ei ole syy juomiseen. Mulla pitäis oikeesti asiat olla nyt hyvin, on saatu kämppä myytyä ja mulla ihana asunto nyt, miksi juon?? olen vtu kehittänyt itselleni a-ongelman… no nyt ja viimeksi kaadan loput kaljat virmäriin;)

Moro.

Toivottavasti kaadoit, vaikka ei se ole oleellista. Saahan tänään taas uutta, jos on vielä pakko juoda.
Jännä, kun kirjoitat olevasi päihdehoitsu. Vanha sanonta, että ‘suutarin lapsella ei ole kenkiä’ näyttää pitävän pakkansa.

Hyvä kun kirjoitat tänne. Sekin kertoo, että oot kuitenkin matkalla kohti parempaa.
Kuten tiedät, kukaan toinen ei sinua raitista. Sun pitää päättää itse jä kärsiä se vieroituksen tuska.
Erot on vaikeita ja monella niin paha olo, että tulee haettua lohtua pään sekoittamisesta, tai turruttamisesta. Mutta kun se ei pitkässä juoksussa auta, ihan päin vastoin.
Kun nyt jotenkin löytäisit sen oman elämäsi oivalluksen. Huomaisit, miten hienoa on nukkua kunnolla ja herätä juomattoman illan jälkeen.
Eihän ne elämän ongelmat korkin kiinni laittamisella poistu, mutta yksi ongelma kuitenkin.

Paljon hyvää sulle ja tsemppiajatuksia.

joo kaadoin pois, kyllä mä tiedän miten mun pitäis toimia mutta en vaan pysty. Yksinäisyys on myös yksi syy tähän. 10.v ollut ukon kanssa ja lasten mutta nyt ihan yksin… tähän vaan on pikkuhiljaa menty kun rakas harrastuskin meni puihin 2 v sitten… parin vkon päästä alkaa loma, meinaan lähteä koiran kanssa erämaamökkiin lukemaan ja kirjoittamaan päiväkirjaa, tai niiin ajatttelen… katko vois olla se oikea osoite…

mä tiedän että mun isoin ongelma on tää alko, mulla oikeesti menee hyvin muuten… olen onnellinen… mä en vaan löydä syytä olla juomatta. onhan se kiva olla kännissä jne… aamulla ei ole kivaa, eikä töissä kun pitää ohjata ihmisiä päihteettymyyteen… yksinäisyys vaan on ikävää, lapset muutti pois ja äijä jätti. ei saatana tää pitää loppua!! haen ne lääkkeet, ens pe aika päihdepolille.

Vaikea tilanne. Mutta sulla uus hieno asunto joko oot sisustanut sen mieleiseksi?

suvi kirjoitti

Mieti, oletko koskaan ehdottanut kenellekään sinun kauttasi apua etsineelle hänen ongelmansa ratkaisuksi hyvin ja vertaistukena lääkkeettömästi toimivaa AA:ta.

Tänään et ole yksin

Olen kyllä mutten itse halua mennä. Labroissa kävin ja alkoholin käyttöön viittaava arvo oli korkea. Muuten ylärajoilla maksa ym. Leukkarit koholla myös. Tänään hain naltrexson lääkityksen. Randall, tsemppiä sullekin. Psykalla keksin että haluan aloittaa vanhan harrastuksen eli luonnossa liikkumisen, välttämisen koiran kanssa. Nautin paljon siitä silloin yli 20.v sitten kun olin sinkku ja päihteetön. Tsemppiä kaikille