Auttaako alkoholi deliriumiin/vierotusoireisiin

rcc

Auttaa, mutta paremmin auttaisivat bentsot. Sinuna hakeutuisin katkolle, voi olla hengenvaarallista lopettaa tuollainen putki seinään ilman lääkitystä - mikäli siis haluat nyt lopettaa juomisen.

3 viikkoa join ja nyt ollu 2 pv ilman 3-4 tunnin välein, loivensin kyllä 8-9 kaljalla 3viikon jälkeen, eilen täysin normaali olo mutta nyt aivan harhaihen

^Kuulostaa alkavalta deliriumilta. Soita ihmeessä itsellesi apua, kyseinen tila kun on hoitamattomana ihan oikeasti hengenvaarallinen.

mutta eikö se auta jos nyt loivennan?

^ Minä en lähtökohtaisesti voi suositella/ehdottaa alkoholistille joka killuu deliriumin partaalla loiventavia. Tässä nimittäin ainostaan pitkitetään ja pahennetaan sairauden aiheuttamia vakavia oireita jatkoa ajatellen.

Mutta eiköhän jokainen tee sen päätöksen itse haluaako jatkaa itsensä myrkyttämistä ja itsetuhoa vai ei. Tuskinpa siinä yhden anonyymin nettikirjoittelijan sana paljoa painaa :confused:
Voin kuitenkin näin omakohtaisen kokemukseni perusteella kertoa, että ne delirium/alkoholihallusinoosi setit on suhteellisen pelottavaa kamaa kun ne oikeasti alkavat vyöryä päälle.

Tarkoitin max 6 kpl vaikka tunnin välein kpl

Känkkyjuopon tila vaikuttaa sen verran akuutilta, että kyllä se kotikonstein suoritettu korjaussarja olisi paikallaan.

Rankan putken päättäminen seinään on suorastaan hengenvaarallista, mutta ryyppäämisen lopettaminen loiventelemalla vaatii pirusti itsekuria.

Suosittelen siis dokaamisen jatkamista (mikäli täällä saa sellaista suositella :confused:) vähän keveämmällä kädellä ja marssimista katkolle kun pää on vähän selkiintynyt.

^^Eipä nuo pahemmin tilanteeseen auta kuin ihan hetkeksi. Se olo tulee takaisin kuitenkin heti kun promillet laskevat takaisin+aina on riski, että juominen sen kuin vain jatkuu ja jatkuu kunnes totuus on kohdattava.

Tiedän kyllä, että se on hikinen ja armoton, mutta älä pitkitä ja pahenna sitä vaan hakeudu katkasulääkkeiden pariin jotka oikeasti auttaa sut tosta tilanteesta kuiville.

Loivensin yön ja aamulla hain lääkkeet ja nyt olen kuningas olotilassa wuhuuu

^ Hieno juttu.

Millaiset tropit teilläpäin saa avokatkaisussa? Meillä on 2x 30mg/pv Diapam +40mg Tenox ja koko satsi saadaan siis kahdeksi vuorokaudeksi ja sitten toinen samanlainen pitää hakea sitten erikseen kolmantena päivänä.

Tsemppiä vaan loiventajalle! Ittellä sama vaihe päällä, mut meillä päin toi bentsojen saaminen on helvetin vaikeaa, mitä enempi totta puhuu juomatavoistaan,juoma-ajoistaan tai jos on ollu huumetaustaa vuonna 1 ja 2, niin parempi jättää jotain kertomatta. Vihelsin pitkin kyliä subupäissäni, ja sukulaisia tuli vastaan, ja olivat kehuneet, että niin oli reipas kun lopetti sen juomisen ja pillerin vetämisen, kyllä se elämä “selvinpäinkin” sujuu. Oli masentavaa kuultavaa muuten. Piripäänä taas oli laihtunut “juomisen aiheuttaman pöhötyksen” pois ja oli niin reipas muutenki (laihtunut), ite kun ties mistä se “reippaus” johtui niin itsetunto oli romukopassa. Alkoon meneminen taas nolottaa, et nyt ollaan deekiksellä, pubissa ei oo varaa roikkua, eikä jaksa viekkareissa puhuu/osallistuu iloiseen keskusteluun.Katkolla olin ekan ja toivoakseni vikan kerran -06 ja sieltä sain hörhökontaktit, ja rauhottavia kaupattiin heti. Turvakodista kans? Ei joka paikas tietty tollasta ole, eikä oo pakko mennä mukaan. Bentsoja sain avohoidoksi 2 vk ja 3 pv. Söin 5-6 ja hyvin meni, enkä juonut. Ongelma on, että ne loppu, ja sit aukes korkki loiventaen. Nyt on on vajaa 5 pv ilman alkoa ja bentsoi, mut mul on särkylääkkeet ja sirdaa selkään,sirdal nukahtaa. Ihmettelen vaan, pakkoko oli käydä teholla,sis.verenvuodon ja kurkkutorven repeemisen takia, ennenku bentsoi tippui. A-klinikka on erikoistunut korvaushoitoon, vain keskusteluapua. Etin ne vähät kaverit, luen ja yritän tehä
vain kivoja asioita, ja olla kivojen ihmisten kaa tekemisis. Ja jälkikasvua kävin kattomas, se oli ilahtunut näkemisestä, aidosti. Miten mä olen joskus ollu kolme vuotta selvinki päin? Ilman mitään. Ikävä niitä aikoja, mut olin raskaana ym. elämä mallillaan, nyt ei voi mennä ku parempaan. Toivon sulle onnea ja iloa, kuten kaikil muillekin asian kans taisteleville. :slight_smile:

Hmm… Eihän tuo välttämättä ole lainkaan riittävä lääkitys, riippuen henkilön ryyppyputken pituudesta/rankkuudesta, siitä, onko tällä jo ennestään benzotoleranssia ym. tapauskohtaisista seikoista :confused: . Vai meneekö se sitten niin, että mikäli tuo satsi ei riitä, niin saa luvan painella laitoskatkolle? No, eipä mulla tosin ole avokatkoista pahemmin kokemusta. Tai on paljonkin, jos nuo omatoimiset lasketaan :mrgreen: . Niihin kyllä harvemmin riittää max. 60 mg Diapamia ja 40 mg Tenoxia :unamused: .

Eihän tuo olekkaan aina riittävä, mutta ainakin meilläpäin tosiaan sitten passitetaan erääseen kuntoutuslaitokseen jos ei noilla napeilla pärjää. Tosin sielläkin joskus kitsastellaan bentsojen kanssa… :smiling_imp:

Minä tissuttelen sen verran kevyellä kädellä, että saan ainoastaan Risolidia, Propralia ja Seroquelia. :confused:

^ Sulla ei liene kovinkaan suurta benzotoleranssia. Kait ne Risot jeesaisivat kovemmatkin benzotolet omaavan ihmisen HC-darraankin tarpeeksi suurella annoksella. Periaatteessahan benzo kuin benzo käy alkoholivieroitukseen, vaikka diatsepaami on toki se paras ja yleisimmin käytetty vaihtoehto, ainakin silloin, kun tilanne on niin paha, että delirium tai viinakramppi uhkaavat/ovat päällä. Millä annoksella sä olet Risoja käyttänyt?

Moro! Minusta olet helvetin hyvin pärjännyt tolla pienellä, alko on haitallista sen haistaa ja näkee ja näkyy.Ei se susta huonompaa tee kun noi hörhelöt, katkol väsyi niihin ikiliikkujiin, ja jemmat oli aina, ei ollut motivaatioita, kun katteli.Enää en osta niiltä mitään, enkä haluu nähäkään.a Kaik kyllä pöllitään vaik kaverilta kun pää on aina täys. Mun kaveri kuoli siihin, niin ei naurata ne koomiset “sekoilut”. Ja bentsoja jos ei josssain saa, niin oisko uranuurtajat sen aiheuttanut. Kyllä bentsot olis tarpeeseen, mut jos ei saa niin ei saa ellei oo fyrkkaa yksityisille, niin on pakko kehitellä jotain. Vaik sitä “halveksittua” alkoa mut harvemmin.Muuta en keksi, ja painostan päihdelakiin. Ei se hörhön elämä niin glamoröösii oo. Tosin ois hauska nähä ne samas jamas, ei suu kävis ku rokkapata. Vitun ruuneperiä ja besswisseriä ollaan, olepa päiviä ilman mittään. Tää on vähentäjät.Tsemppiä ketjun alottaneelle.Ei sitä kaikkee paskaa tarvi itteesä vetää…

2 tai 3 kertaa 25 mg päivässä, jollaiset määrät ovat sinulle varmasti pikku välipaloja. :unamused:

Olen monesti mainostanut, etten pode suoranaista krapula, joten kyllä noillakin napeilla pysyy vapinat kurissa, välttyy viinakrampilta ja saa nukutuksi.

^ Miniannoksiahan nuo tosiaan ovat, mutta hyvä vain, jos pärjäät niin vähällä. Sulla tosin on se SeroQuel lisäksi, joka jeesaa uneen, jos nyt leptikoomaamista voi varsinaisesti uneksi kutsua, mutta on se nyt tuossa tilanteessa hitosti parempi vaihtoehto, kuin valvominen.

Mä en vieläkään ymmärrä, miksi väität, ettet pode krapulaa, mutta silti tarvitset putkesi päätteeksi katkolääkityksen mainitsemiesi vapinoiden, unettomuuden ja viinakrampin ehkäisyyn :unamused: . Nuo oireethan juuri ovat sitä oikeaa ns. ammattilaisen krapulaa. Ei mullakaan ole läheskään aina krapulassa päänsärkyä, oksetusta tms., vaan nimenomaan ne vapinat, sydämen hakkaamiset, hikoilut, univaikeudet, levottomuus, ahdistus ja pelko viinakrampin uusiutumisesta ovat ne häiritsevät krapulaoireeni, joihin tarvitsen lääkitystä. Olisikin helppoa, jos krapula olisi pelkkää oksetusta ja päänsärkyä, niin moisista pääsisi eroon särkylääkkeellä ja oksentamalla muutamaan otteeseen. Nuorena krapulani olivatkin niitä päänsärky-oksennus-krapuloita, jotka menivät ohitse vuorokaudessa ilman sen kummempaa lääkitystä tai muuta hoitoa. Joskus oksennellessani ajattelin, kuinka vitun hirveää tämä on, enkä juo enää ikinä(Juupa juu :mrgreen: …), mutta sittemmin kyllä opin, millainen on kunnon krapula :smiling_imp: .

Minä assosioin krapulaksi juuri tuon amatöörien päänsärky/pahoinvointi-oireilun. Omaa olotilaani kutsun ainoastaan kohmeloksi, joka on aina helposti korjattavissa.

Vieroitusoireita en toki kiistä, mutta niistäkin selviää siististi noilla katkonapeilla.

Krapulaa ei tule, sillä minä päätän päivän. :sunglasses: