Kyllä, nyt on ollut juomatta ajokiellon alkamisesta lähtien. Käy terapiassa ja päihdehoitajalla, säännöllisissä labroissa, eikä sulje pois erilaisia kuntoutuksiakaan, jos niihin mahdollisuus tarjotaan. Toivotaan, että sama meno jatkuu.
Elämä on ollut aika leppoisaa, lasten kanssa puuhailua ym. On itsekin huojentunut ja hyvillä mielin, kun ei ole olut jatkuvasti mielessä.
Joo, kirjoita @Marya ehdottomasti välillä kuulumisia tänne! Erityisesti niitä omia tuntojasi ja jaksamistasi. Fokus on kaikilla muilla nyt puolisossasi. Me ollaan täällä sinua varten. Semppiä teille, miehellesi myös!
Mä kävin liki vuoden verran Avominnea ja alkoholisoiduin entistä pahemmin siellä valehtelijoiden klubissa. Onneksi osasin ottaa Jumalan armon vastaan. Kun olin pahimmassa montussa, niin laitoin kädet ristiin ja sanoin, haluan kulkea tietäsi, tee minulle mitä tarvitsee. No niin uskomattomalta kuin se kuulostaa, niin armonpyyntööni vastattiin. Alkoholi jäi siltä istumalta.
Tilannekatsaus: mies ollut nyt kokonaan juomatta n. 2 kk. On mennyt tosi hyvin! On rennompi, ja taas enemmän oma itsensä eli ei masentunut tai kireä. Sanoi itse, ettei olut enää vilahtele mielessä jatkuvasti.
Huomaan itse voivani paljon paremmin. Energiaa riittää ihan eri tavalla, kun ei tarvitse jännittää koko ajan. Miehen ajokielto jatkuu edelleen, eikä ole vieläkään tullut päätöstä sakkojen määrästä tai ajokiellon pituudesta. Tod. näk. kesään asti se jatkuu. Näillä nyt mennään. Hoidan itse paljon mieluummin kaikki autolla hoidettavat hommat, lasten kuskaamiset, kaupassa käymiset jne. kuin siedän sitä veemäistä helvettiä.
Keskusteluyhteys meillä on säilynyt koko ajan hyvänä. Kuitenkin taustalla on niin pitkä yhteinen taival, ja kunnioitus puolin ja toisin. Hetken kyseenalaistin ihan kaiken, kaikki elämänvalintani. Mutta juuri nyt tuntuu, että näin on hyvä.
Muuten: olen nyt itse ollut selvänä 6 kk. Ja ihan kevyesti vieläpä. Aikamoista!
Wow, olipa mahtavia kuulumisia. Onnitteluja kahmalokaupalla teille molemmille! Olen iloinen, että kärsivällisyytesi palkitaan - niin monilla ei meinaan palkita - etenkin kun syntyy vaikutelma, että puolisosi ja teidän suhde on sinulle hyvin tärkeä. Semppiä kovasti kevääseen. Onnittelut myös omasta puolesta vuodestasi!
Kiitos, @Olga Sinun rohkaisusi oli ihan ratkaiseva tekijä, että uskalsin soittaa poliisit. Sanojesi ansiosta oli helpompaa päättää se etukäteen ja toimia silloin kun tilanne taas räjähti päälle. Uskomaton voima tällaisella vertaistuella voikin olla!
@Marya ihan mahtavaa lukea tällaista onnistumista. Joskus radikaalit ja hetkessä pahalta tuntuvat ratkaisut tuovat sen parhaan lopputuloksen. Tuossa on kulunut nyt miehelläsikin sen verran aikaa, että hän saa etäisyyttä asioihin ja pystyy niitä paremmin käsittelemään. Hyvä te!!!