Atarax

Ei tästä mitään viihdettä sais??

fi.wikipedia.org/wiki/Hydroksitsiini

Hydroksitsiini on vanhan polven antihistamiini, joka on allergiasta johtuvien unihäiriöiden ja ihon kutinan hoitoon tarkoitettu lääke.

Hydroksitsiinia myydään reseptivalmisteena kauppanimellä Atarax, joka on kolmiolääke. Se lieventää allergisia oireita samalla tavalla kuin antihistamiinit. Hydroksitsiini on myös sedatiivi, sitä käytetään myös aikuisten ahdistuneisuuden ja vastaavien mielialaongelmien hoitoon. Hydroksitsiini otetaan suun kautta, ja sitä valmistetaan tabletteina ja siirappina. Myyntiluvan lääke sai Atarax-nimellä Suomessa 11. kesäkuuta 1969.

Hydroksitsiini on myös Vesparax-unilääkkeen yksi kolmesta vaikuttavasta aineesta.

Hydroksitsiinin kemiallinen kaava on C21H27ClN2O2, moolimassa 374.904 g/mol ja CAS-numero 68-88-2

siin on kolmio :smiley:

okei kiitos tiedoista

saat jos syöt yhen lätkän sen 25kpl ja pari bissee siihen.

mukavaa rauhoittumista illalle. :smiley:

kunhan kysyin ku niit löytyy tos paketillinen mut taidan jättää väliin niitten syömisen. kofeiinin voimilla mennään

isolation says “mutta siis voi itku sentään.”

Olen aivan samaa mieltä.
Tämä on taas yksi niistä, jotka haluaa pään sekaisin konstilla millä hyvänsä. :unamused:

paskan marjat olen lopettanu kaiken muun paitsi satunnaisen alkoholinkäytön ja jos niist olis ollu jotai hyötyy ni kai olisin sit ottanu mut ei tarvi kauhei ennakkoluuloi tulla selittelee

Anteeks vaan hirveesti… :open_mouth:

joo ei mitään :smiley:

joop, eipä auttanu/helpottanu/toiminu täälläkää mitenkää isoillakaa annoksilla…lekuri määräs noita vuosien xanorikuurin jälkee…pikkusen vitutti

Mulle kirjotettiin 400kappaleen resepti noita, en onneks hakenu kun yhen paketin, ihan pelkkää paskaa, ei auta ainakaan unettomuuteen.

kutina lähtee kyllä ja muut allergiat. :smiley:

nii lähte joo ja allergiaan on määrätty

mulla käy 2 väsyttää aika kivasti…muuten ihan paskaa tavaraa!

Joo, ei sanonu mitääm, vaikka muinoin kerran hihaan tuuppasin. :slight_smile:

Mä kun vedin lätkän Ataraxia niin rupesi pelottavasti huippaamaan ja oksettamaan.

Kuinka hyvin kyseinen lääke vaikuttaa unensaantiin? Saisko tällä ittensä tipautettua kui hyvin?

Hyvin yksilöllisesti toimii tämä lääke. Itellä menee 3 nappia päivässä ahdistukseen ja pitää kyl sanoo että ei auta yhtään. Atarax on opiaatti kutinaan erittäin pätevä lääke :wink:

jos tolla unta saa nii aamulla on aika pöhnä, itellä väsytti ihan sikana meni muutama päivä totutella lääkkeeseen.