Askarruttavat asiat

Se et kantsisko säästää Panacodit maanantaiksi vai ei. Tiiän et ei tuu hyvää jos vedän ne huomenna, siinä kusis opiskelut…ois muuten vaan nii otollinen aika se huominen…

Jos ajat valonnopeudella(tai edes lähes) autolla nii et varmaankaan nää mitään…
Doppler ilmiö muuttaisi näkemäsi, eli eri pinnoista heijastuvan valon aallonpituuden muuksi kuin näkyvänvalon alllonpituudeksi :unamused:

Poliisit tuskin vois sakottaa kun ei niiden nopeudenmittausvälineet riitä noin koviin nopeuksiin :bulb:

Jotenkin noin varmaan… mut huono puoli vois olla et aika menis ihan törkeen nopeesti. heh…

Bäää… NOrflex ja Dolan taitaakin muuten olla samaa ainetta. Vai onko näin, saa korjata jos väärässä olen.

se on varmaan aika subjektiivista, jokainen kuitenkin kokee ajan ja elämänsä eri tavalla… 48h intensiinen flow-kokemus voi olla antoisampi kuin kokonainen vuosi kaupan kassana (nu pun intended kaupankassoille) jos ois jokin elämäänsä-tyytyväisyys -mittari, jolla mitattaisiin kokonaistyytyväisyys kuolinhetkellä niin elämien “pituuksia” voisi vertaillakin :unamused:

MISTTÄ VITUSTA nää tracerit yhtäkkiä tuli!!!?

Kiitti vinkistä, pidän mielessä :smiley:

Onko ihminen perimmältään hyvä vai paha?

Jokainen ihminen on pohjimmiltaan hyvä.

Hyvä perimmiltään… näin uskon…

Jos ihmisellä ei olisi selviytysviettiä/vaistoa… ei me oltaisi näin pitkällä…

Paha ja selviytyminen tai jälkeläisten suojeleminen on mielestäni aivan eriasia…

Nimenomaan. Mä en usko pahuuden olemassa oloon ollenkaan. “On vaan toinen toinen toistaan heikompia.” Joillakin on vaan niin hyvä suojapanssari et ne vaikuttaa pahoilta ihmisiltä.

Itekään oo mitenkään täydellinen, mutta on ilmassa samanlaisia viboja ollut aina.

Ihmiset tietenkin usein pystyy poistamaan omia virheitään, mutta en tiedä onko se sitten sen odottamisen arvoista.

Mun mielestä se on tyhmyyttä.

Hyvyys ja pahuus on aika hankalia juttuja, toisaalta olen mieltä että kaikki mikä tapahtuu on hyvin ja oikein koska se tapahtuu (might is right, anyone?) ja sitten toisaalta taas voisi olla hyvyyttä ja pahuutta ihan eri kontekstissa. Emmätiedä.

Jokainen paljon pahaa tehnyt ihminen tietää et pahan tekeminen on helpompaa kuin hyvän tekeminen. Ja kaikkein helpointa kestää omaa pahuuttaan on suhtautua välinpitämättömyydellä tekoihinsa. Eikö se se kerro et kusipäisyys on heikon ja “tyhmän” ihmisen toimintaa?

Tässä hyväksikäyttäjien maailmassa tarvitaan aika paljon oikeutettua lujuutta, kieroutta ja kykyä antaa samalla mitalla takaisin.

Sehän tiedetään miten heikoilla sinisilmäiset ja liian kiltit ihmiset ovat, kun ei koskaan pystytä sanomaan mihinkään EI.

mä luulen että kusipäisyys, ilkeys ja yleinen negailu johtuu omista käsittelemättömistä voimakkaista tunnekokemuksista, erityisesti lapsuudessa. ihmiset pakenevat ja purkavat tunteitaan vaikka mihin ja millä, koska eivät joko tiedosta niitä tai pyrkivät välttämään niiden kohtaamista hinnalla millä hyvänsä. mikä ei tietenkään tarkoita sitä, että kusipäisyys olisi jotenkin hyväksyttävää. mutta ymmärrettävää se on.

Ei täällä mitään kieroutta tarvita vaan pelisimää. Taktikointia.

Onkohan toi Viimeinen suudelma hyvä elokuva mikä tulee tänään?

Tämmöst tänään:
Ydinvoimassakin on kaksi puolta… Vaikken sitä itse kannatakaan, tulisi Suomen silti olla riippumaton esim. Venäjältä saamastamme energiasta. Sodan tai uhkaavan tilanteen tullessa Venäjä voisi aivan hyvin sulkea maakaasuhanansa, jolloin Suomi joutuisi vaikeaan tilanteeseen energiansaannin kannalta. Ja energiallahan pyörii kaikki… Ydinvoimaloita rakennettaessa pyritään siis myös turvaamaan omaa selustaamme ja pysymään omavaraisena. Toki ihanteellisinta olisi hyödyntää ympäristöystävällisiä(!) metodeja, mutta niiden tulisi myös olla yhtä tehokkaita kuin ydinvoima. Vaikeita yhtälöitä nämä…
Ja miks mietin tätä yheltä yöllä tässä kunnossa :E