Askarruttavat asiat

^ Joo, mulle lätkäistiin skitsoaffektiadiagnoosi aikoinaan, kun mulla oli tosi pahoja, toistuvia ja pitkäkestoisia psykoosijaksoja, ja näin jälkeenpäin en kyllä ko. diagnoosia yhtään ihmettele. Sen verran sekopäistä settiä ne mun psykoosini olivat :open_mouth: :unamused: . Sen tarkemmin en niistä tahdo täällä avautua, koska tuossa menee henk.koht. rajani siinä, mistä tahdon kertoa edes anonyymilla foorumilla, vaikka muutoin kaikenmaailman asioistani hyvin avoin olenkin niin täällä, kuin IRL:kin. No IRL nyt toki läheisimmät ihmiseni tietävät varsin tarkkaan nuo psykoosihommelinikin. Bipodiagnoosi mulla oli siis jo ennen skitsoaffektiadiagnoosia ja mahdollisesti myös sen aikana(??? Ihan varma en voi olla siitä, koska sen verran sekaisin olin niihin aikoihin, etten paljoa diagnooseistani perustanut ja nyt en todellakaan jaksa alkaa kaivella vanhoja tietojani tuolta jostakin), koska eivät kai nuo täysin toisiaan poissulje :question: .

Palailen asiaan tarkemmin ehkä joskus paremmalla ajalla. Nyt olen niin väsynyt, ettei oikein mitään rakentavaa juttua irtoa.

Hyvä homma tuo, ettei se edunvalvontasi sitten niin vain taida läpi mennäkään :slight_smile: . Tsemppiä edelleen.

Edittiä tähän väliin, että hyvä homma tuokin, jos pääset avopuolellakin ihan oikeaan, psykoosiasioihin keskittyvään hoitoon jonkin iänikuisen persoonallisuushäiriöstä jauhamisen sijaan :slight_smile: . Pitkällä tähtäimellähän parhaat hoitovasteet psykootikoillekin saadaan juuri toimivasta ja ainakin osittain terapialuontoisesta avohoidosta ainaisen laitokseen sulkemisen ja lääkkeiden lääkkeiden päälle syöttämisen sijasta :unamused: .

Mua taisi itseänikin askarruttaa jokin asia, mutta en mä sitä juuri nyt muista. Ehkä palailen siihenkin joskus paremmalla ajalla.

Terveyskirjasto sanoo, et dg pitäis muuttaa skitsoaffektiiviseksi, jos oireita esiintyy mielialahäiriöjaksojen ulkopuolellakin. Mut tiedä sitten miten tarkkaan psykiatrit totakin noudattavat, vai lätkivätkö vaan diagnoosia toisen perään, jos sattuu sopimaan.

Toivon myös, et siitä psykoosipuolen työryhmästä ois enemmän apua kuin siitä persoonallisuushäiriö-vähättelystä. Kun ennen tuntui saavan vaan kohtelua tyyliin “sulla on persoonallisuushäiriö, voi voi, mene kotiin kasvamaan ja itkemään, eikä tämä ole persoonallisuushäiriöisten lääkeautomaatti. Oireet on, mitä on ja soronoo.”

Nyt kun on tuolla muissa ketjuissa on tapetilla toimeentulotuki, tai yleensäkin etuudet, joita tämmöinenkin syrjäytynyt yhteiskunnan elätti täysin surutta nostelee lähinnä näitä päiviä enää Kelalta, kun sinnehän se toimeentulotuki siirtyi. Toki muistan säännöllisesti anoa kaupungilta bussikorttia, ja muutenkin rahaa pienimuotoisiin harrasteisiini, joskus päätökset ovat positiivisia, joskus negatiivisia, vaan aikaa on tuommoiseen ja kyllä minä nyin joka ainoan jenin yhteiskunnalta irti, mikä yhtään on mahdollista. Minähän olen työttömänä niihin etuutettu. Toivottavasti myös olisin pian eläkkeellä, niin loppusi semmoinen välimallin rimpuilu. Lähinnä loppuisi semmoinen järjetön työhönosoitus ja painostus. Toisaalta eipä minusta säännöliseen työhön olisikaan :slight_smile:

Askarruksenkin aihetta tähän rakoon. Jos päättäisin muuttaa kotikaupungistani muuhun kaupunkiin, niin maksaisiko tämänhetkinen kaupunki tulevan vuokravakuuteni tulevaan asuntoon (Taho johon muuttaisin ei olisi yksityinen, eihän sinne mikään sitoumus kelpaisi, josko semmoista tohtisi esitelläkkään ) vaiko kaupunki johon muuttaisin ? Eli onko maksaja se kaupunki, jonka kirjoilla olen. Oletetaan, että vakuusrahaa edes harkinnanvaraisesti maksettaisiin. Toisaalta löytyisi vallan pätevä tukku selostuksia, minkä vuoksi ehdottomasti kukkaron nyörejä olisi höllättävä positiivisella vuokravakuuspäätöksellä kohdallani. Entäpä harkinnanvarainen toimeentulotuki muuttomenohin. Eli muuttoautoon tässä tapauksessa. Olisiko maksaja nykyinen kaupunki jossa asun, vaiko se tuleva kaupunki jonne muuttaisin. Olisiko jollain tämmöisestä tietoa ?, kun en tohdi soitella kalliisiin numeroihin, joista neuvoja toki voisi saada.

^ Mun lähiomainen muutti pariinkiin otteeseen ja on siis tt-saaja, niin kyllä, muuttoavustuksen saa ja sen maksaa se kaupunki josta olet lähdössä.
Ja taasen uuden asunnon vuokran/mahd. vuokratakuun hoitaa juuri sen kaupungin sossu jonne muutat.
Eli se on ennakkoon sovittava ku asunto löytyy, ja siihen käy myös yksityinen vuokra-kämppä mikäli täyttää siis vaatimukset koon ja vuokran suuruudesta.
Eli samalla lailla ne sossun maksamat vuokrat saat, ja ne menee vaan sit sen vuokranantajan tilille.
Tiedän koska tää tuttuni otti yksityiseltä sen vuokra-asunnon, ja ei siinä ollu mitään sen kummempaa “paperisotaa”.
Ja on mahdollista saada sieltä tulevan kaupungin sossusta myös harkinnanvaraista “kaluste/sisustus rahaa” mikäli ei sulla olis esim. omia sinne vietäväksi. Mut nää on tietty sit tapauskohtaisesti harkittavia avustuksia, mut tossa niinku pääpiirteittäin se kuvio et miten se menee.

^ Kiitoksia paljon Zeus76. Tämähän valaisi asiaa jo erittäinkin paljon :slight_smile: Tosiaan, kun lähitulevaisuudessa taitaa tulla muuttopuuhia, niin hyvä tietää , että mihin tässä on oikeutettu. Ja mikä taho mitäkin hoitaa. Arvasin, tai jopa tiesin, että Plinkistä vastaus tähänkin miun askarrutukseen löytyy. Kiitoksia !!! :slight_smile:

^ Eipä mitään, hienoa vaan jos voi itte jotenki avuksi olla…! :wink:

Keskivaikea paniikkihäiriö ja yleinen ahdistuneisuushäiriö diagnosoituna jo kohta 2-vuosikymmentä. Välillä käynyt juttelemassa MtP-polilla psykologin kanssa.

Lääkityksenä kokeiltu varmasti vuosien varrella 99% mielialalääkkeistä ja todettu ne tehottomiksi, joten terveyskeskuksessa ollut noin kerran vuoteen kontrollikäynti lääkärille, jossa olen aina tuonut esille sen, että töistä ja arjesta en oikein selviydy ilman diapam lääkitystäni.

Pameihin siirryin vuosia sitten Xanoreista, joissa annos oli pahimmillaan 6mg vuorokaudessa.
Olen onnistunut vähentämään niinkin paljon, että nykyään menee “ainoastaan” 3 x 5mg diapam/pvä (15mg). Tässä tuntuu kuitenkin menevän joku “maaginen” raja, jonka alle en ole päässyt useista yrityksistä huolimatta. Ahdistus ja paniikki tulee vaan tästä alentaessa vastaan samanlaisena, kuin se alunperinkin tuli vajaa pari vuosikymmentä sitten oireideni puhjettua.

No ei siinä, olen oppinut hyväksymään sen, että arjesta selviytyminen “kunnollisena veronmaksajana” vaatii minulle rauhoittavan lääkityksen. Kertaakaan “lääkeurani” aikana en ole hakenut lääkkeitäni liian aikaisin saatika hukannut reseptiä. Alkoa on mennyt korkeintaan kerran kaksi vuodessa erittäin kohtuullisesti, jossain pakollisissa juhlissa. (olen jättänyt aina juhlia ennen lääkkeeni ottamatta mikäli tiedän, että nautin muutaman lasin skumppaa taikka olutta).

Jokunen aika sitten tulin vierailleeksi siskoni tutulla pikkujouluilla. Hänen luonaan on hiukan “boheemimpi” meininki mihin olen tottunut ja söin ajatuksissani keksin, joka osoittautui kannabista sisältäväksi. (en saanut keksistä psykoosia tms. vaan siitä tuli unelias olo ja lähdin kotiin nukkumaan olon pois).

Nyt päästäänkin ns. “jännän äärelle”.

Uusi minua täysin tuntematon terveyskeskuslääkäri kontrollikäynnin yhteydessä sanoi yhtäkkiä, että “otetaan huumeseulat ja verikokeet ennenkuin uusin reseptisi”.

Olin siinä tilanteessa hiukan häkeltynyt ja totesin, että mikäpä siinä…eihän minulla ole mitään salattavaa, kun en alkoa juuri koskaan käytä huumeista nyt puhumattakaan.

Menin oitis vaadittuihin testeihin ja sieltä lähdettyäni muistin juuri muutamaa päivää aiemmin vahingossa syöneeni kannabiskeksin. Tietysti testitulos oli positiivinen.

Nyt lääkäri ei suostu uusimaan reseptiäni ja on mitätöinyt aiempia lääkärinlausuntojani omakanta palvelussa, joten diapamini loppuvat kohta seinään.

Mikä avuksi?

Joudunko tässä nyt loppuelämäkseen narkomaaniksi leimatuksi?

A-klinikalleko pysyviin huumeseuloihin vai mikä tässä olisi avuksi, kun lääkäri on päättänyt syrjäyttää minut yhteiskunnasta?

Hän ei ota kuuleviin korviinsakaan sitä, että kyseessä on kohdallani epäonninen yksittäistapaus.

Rahaa ei oikein näin Joulun alla olisi yksityisellekään, (joka kenties olisi asian suhteen ymmärtäväisempi)?

Onko muilla vastaavia kokemuksia että vuosia jatkunut ja pitkään hitaasti vähennetty bentsolääkitys lopetetaan seinään yksittäisen “kannabiskäryn” vuoksi?

^ Sangen vittumainen tilanne sulla kieltämättä.

Omakohtaista kokemusta ei ole(Tosin mun benzorespani eivät ole koskaan kulkeneetkaan TK:n kautta), mutta todella paljonhan näitä tapauksia on viimeaikoina ollut, että TK-lekurit ovat päättäneet katkaista seinään täysin asianmukaisesti käytetyt ja tarpeelliset benzolääkitykset ja ihan ilman, että taustalla on ollut edes mitään positiivisia seuloja tai muitakaan viitteitä päihdeongelmasta. TK:ssa ylipäätään ymmärretään aika heikosti psyykeongelmien päälle(Siksipä niitä kannattaakin hoidattaa niihin erikoistuneilla instansseilla, eli ihan julkisella psyk.polilla, jollei yksityiseen psykiatriin ole varaa ja toki lääkityksensäkin hoitaa sitä kautta) ja jos/kun TK:ssa tulee vastaan tällainen lääkäri, joka on valistunut siitä, että benzoista joutuu helvettiin ja kaikki niitä käyttävät ovat kammottavia narkomaaneja, niin noita tyystin älyvapaita päätöksiä tehdään siitä huolimatta, että pitkäaikaista benzolääkitystä ei saa koskaan katkaista seinään, ei edes pahimman rapanistin kohdalla.

Sä olet nyt kuitenkin antanut positiivisen seulan ja se on ns. raskauttava asianhaara. Ei sitä yleensä TK-puolella eritellä, onko kyseessä kerran elämässään hairahtunut, satunnainen viihdekäyttäjä vai vuosia HC-narkannut ojanpohjanisti, vaan huumeiden käyttäjinä ovat aikalailla samalla viivalla, valitettavasti. A-klinikalla tässä asiassa ymmärrystä voisi riittää enemmän ja sitä kautta voisit lähteäkin asiaasi järjestelemään ja todistelemaan niin päihteettömyyttäsi, kuin oikeaa lääkityksen tarvettasikin. Ei niitä seuloja sentään loppuikäänsä tarvitse kuseskella, jos aina puhdasta näyttävät. Eiväthän resursitkaan riitä siihen, että loputtomiin tutkitaan täysin streitin tapauksen seuloja :wink: . Psyk.polin lekurin pakeillekin sun voisi olla aiheellista yrittää.

Yksittäisellä lääkärillä on toki täysi oikeus olla uusimatta jotakin reseptiä, mutta tuo kuulostaa jo aika kummalta, että mitätöi toisten lääkäreiden tekemiä lausuntoja :open_mouth: . Joku fiksumpi voi kertoa, onko tuollainen ihan laillistakaan, mutta mun korvaani kalskahtaa siltä, että tuossa asiassa on jo syytä ottaa yhteyttä ylilääkäriin ja mahdollisesti potilasasiamieheen, jos tarve niin vaatii.

En tiedä oliko tästä postauksesta mitään apua, mutta lykkyä pyttyyn sulle kuitenkin, jotta asiasi järjestyisivät :slight_smile: .

^^ Itse kyllä olen aikanaan antanut positiivisen seulan juurikin tuosta ganjasta julkisella sektorilla. Tästä kyllä on jo aikaa varmaan vuosikymmen, eikä silloin benzoreseptejäni poistettu. Vaan tietenkin siinä leimaantuu narkomaaniksi. Jota nyt olenkin ollut koko ikäni, josko nyt on meininki kovin rauhoittunut. Olkoonkin se käyttö yksittäistapaus tai täysin päivittäistä eipä sitä juuri aleta erittelemään. Narkki mikä narkki silloin ollaan. Ikävä kyllä. Niin se tuppaa menemään.

Varmaan ottaisin yhteyttä potilas-asiamieheen, kuten Winston tuossa jo opastikin, tai yhteyttä ylilääkäriin. Toisaalta epäilen suuresti tuon mitään auttavan. Nykyäänhän nuo benzot täysin mustamaalataan, ja halutaankin ne kaikilta poistaa, ja mikä onkin käsittämätöntä, usein lopetella ne täysin seinään vielä :imp: Tuota en pysty ymmärtämään, siinähän voi saatana henki mennä, että aikamoista asiakkaan heitteillejättöä tuommoinen toiminta :frowning:

Ehkä tuo A-klinikka voisi myös olla siun paikka hyvinkin, kuten jo Winston senkin seikan mainitsi. Siellä tosiaan voisi vähän ymmärrystä hellitä.

Mutta mie siun tapauksessa nyt ottaisin ajan yksityiselle lääkärille ennenkuin joulunalusajat alkaa olla melkosen vaikeita johtuen benzoviekkareista. Satsaisin siis siihen vähän rahaa, niin miekin tuossa taannoin tein, kun miun natsimainen psykiatri uhkasi kiristää benzoni pois. Yksityisellä homma toimii nyt niinkun pitääkin. Muutenkaan yksityistä, ja julkista sektoria ei oikein voi edes verrata. Yksityisellä asiakas on tärkeä heille, julkisella on tavallaan vaan semmoinen heittopussi. Tämä vaan on miun mielipide asiaan :slight_smile:

Kiitos teille Winston-84 ja Lavuska kattavista vastauksistanne.

Hiukan olo jo helpottikin, kun sai noin paljon tietoa!

Nyt on aika varattuna entuudestaan julkiselta puolelta tutulle lääkärille joka toimii nykyään paniikkihäiriöön erikoistuneena lääkärinä. Sanoi aikanaan yksityiselle siirtyesään, että “ota minuun yhteyttä, mikäli tulee ongelmia hoitosi asianmukaisessa toteutumisessa”. Sain ajan varattua henkilökohtaisesti puhelimitse em. lekurilta ja hän oli kohtelustani täysin pöyristynyt.

Päätettiin varata samantien tunnin aika, jotta saadaan vaihdettua kunnolla kuulumiset, niinkuin oli aiemminkin tapana tehdä ja saada häneltä samalla lisätietoja ylilääkäriin yhteydessä olemisesta ja potilasasiamiehelle valituksen tekemisestä.

Tulikin tässä mieleeni, että kuinka pitkän reseptin “puolitutulta” yksityiseltä kehtaa pyytää kun ei tuota rahaa nyt olisi joka kuukaudelle yksityistä lääkärinkäyntiä varten?

Ko. lääkäri toki tuntee ja tietää minut usean vuoden ajalta ja uskon, että määrää vähintään 3-kuukauden reseptin muitta mutkitta, mutta voiko kirjoittaa esimerkiksi vuoden annoksen 3 x 5mg/pvä Diapamia (esim. iteroituna 30-päivän välein)?

Onnistuuko reseptin uusiminen jatkossa yksityisellä sillä lyhyimmällä ajanvarauksella (15 min) ja tuleeko reseptin uusimisesta jotain erillisiä kustannuksia minimi käyntihinnan lisäksi?

^ Hieno homma, että varasit ajan ihan oikealle lääkärille. Aivan varmaan tulet saamaan asianmukaisen lääkityksen. tuohan se onkin juuri hyvä yksityisellä, kun siellä voi ottaa vaikkapa tunnin ajan ja vaihtaa kuulumiset ihan kunnolla. Julkisella puolella kymmenessä minuutissa olisi tapahduttava jokin ihmeparannus, eikä siellä asiakasta palvella lainkaan. Hyvä että varasit sen ajan. Miuta oikeen laittaa aina vihaksi tuo julkisenpuolen lottokonelääkäreiden käyttäytyminen. Kannattaa kyllä valitus vielä tehdä siun julkisenpuolen lekulle, joka benzot lopetteli seinään. Se on hoitovirhe, ja tarpeeksi kun hänen kohdallaan tuommosia sitten havaitaan saattaa oikein tuurillaan vaikka leku saada sanktiotkin :slight_smile:

Varmaan tulee kirjoittamaan reseptin, joka on iteroitu 30 päivän välein. Sie voit pyytää ihan surutta vaikkapa puolen vuoden reseptin, jonka sitten vaan uusit vaikkapa puhelimella. Makuasia haluatko vaikka käydä 6kk välein kontrollikäynnillä, jossa samalla uusitaan resepti, vai haluatko sen sitten uusia puhelimella. Tietenkin käy livenä paikalla jos vaivaa on. Uskoisin, että kontrollikäynnillä jokatapauksessa välillä käyt, kun kyseessä on paniikkihäiriö. Sama sairaus riivaa allekirjoittanuttakin :unamused: Niin tosiaan sähköinenkin uusinta on oikein jouhea vaihtoehto, sehän on tätä päivää, mutta tämmösestä vanhuksesta jo aika jätättää :slight_smile:

Mie en itseasiassa tiedä mitä muuten maksaa tuo reseptin uusiminen yksityisellä, koska siirryin yksityiselle vasta jokin aika sitten, kun vittuunnuin ihan täysin julkiseen tahoon. Miulle kirjoitettiin puoleksi vuodeksi Diapam, sekä Rivatril, joita sitten toki voi uusia ilman pelkoa, että se lääke jotenkin lopetettaisiin. Miekin taas varasin ajan lekurille ja otinkin semmoisen 45min ajan. En tiedä mitä se maksaa, josko välitänkään. Oma terveys kuitenkin tässä on etusijalla niin siitä ei tule tingattua :slight_smile:

Mutta aivan varmaan täällä Plinkissä on ihmisiä joilta tulee täsmävastaukset yksityisen puolen hintoihin :slight_smile: Ps : Täytyykin oikeen googlailla asianlaita, mitä maksaa ressun uusinta, ja vaikkapa mitä maksaa tuo 45min aika. Sitäkään en osaa vielä sanoa kuinka paljon eri yksityisten välillä on hintaeroa, koska käytin iätajat julkista puolta. 90-luvulla käytin yksityisiä, mutta millään en muista enää hintoja niiltä ajoita, Toisaalta ysäri taisi jo mennä :slight_smile:

Tarkoittaako Kerava-tukka samaa, kuin Kouvola-tukka? Ensin mainittua termiä taisi Vävy käyttää jo ajat sitten toisessa ketjussa ja se jäi vähän askarruttamaan, mutta unohdin silloin kysyä asiasta. Sen kyllä tiedän, mitä Kouvola-tukka meinaa :laughing: , mutta Kerava-tukka oli minulle aivan uusi sana. Mitenkään järin mairittelevalta se ei kyllä kuulostanut :mrgreen: .

Jokseenkin sama asia :laughing:

^ Onko ne sitten sama asia kun Vantaa-tukka? Sullon tukkaki ku Vantaalta sano joku joskus jollekulle jossain. Ainoa kaupunki-hiustyyli mistä oon ikinä kuullut ja josta en kyllä ole ihan varma, että millainen kampaus se varsinaisesti on. Eli millainen on Kouvola-, Kerava ja Vantaa-tukka, valistakaa hiusmuodista ulkona olevaa!

^Sama juttu
goo.gl/images/vFvdy9

Tuplat

^ Mietin sillon aiemmin, että mikä ihmeen keravatoukka

Kelailen toistuvasti, että onko mun yksi työkaverinainen sama, jolle annoin sormipillua vuonna 1991 ja kai se on vaan kysyttävä häneltä suoraan huomisaamuna, HÄ.

Miten asian vois silleen fiksusti selvittää, antakaa tipsei.

Voinhan mä toki joitain tietämiäni asioita koittaa kaartaen tiedustella…
sormituntumalla eiku siis käsikopelolla.

Yhtäläisyyksiä on etunimi ja vartalonmalli ja kasvot. Mut en muista sukunimeä noin pitkän matkan takaa ja kyl me pyörittiin sillon vähän aikaa yhdessä, puolittain seukattiin, muttei oltu puolisuhteessa.

Ollaan siis jo juteltu pari vekkaa ja hänestä valmistuu päihdealan ammattilainen. Ihan fiksu nainen ja on luonnetta ja sopii kenttään.

Ei se voi olla sama daami, hä.
Näin discossa 1992 juuri ennenkuin lähdin ulkomaille ja näytti ihan kata kärkkkäiseltä, siis tuolloin… siis se toinen nainen.

Joo, sellasta. No hei kamoon 26 vuotta !

Reseptin voi kirjoittaa ihan vuoden lääkkeitä varten kerrallaan, eikä siinä edes mitään kummempia iterointeja tarvita, jollei lääkärillä ole syytä epäillä väärin-/liikakäyttöä. Eipä niitä lääkkeitä kuitenkaan apteekista saa ulos, kuin max. 3 kk:n satsin kerrallaan ja jos yrittää enemmän/useammin hakea, niin Kela kyllä älähtää asiasta hyvin nopeaan, vaikkei lääkäriä asia kiinnostaisi tippaakaan. Itselleni lääkäri uusii aina respat vuodeksi eteenpäin ja ilman mitään iterointeja. Mä tosin tapaan shrinkkiäni vähintään kerran kuussa, mutta se nyt johtuu siitä, että tarvitsen keskuteluapua lääkkeiden lisäksi ja harvemmin noilla käynneillä mun lääkityksistäni puhutaan halaistua sanaa, vaan tuo respahomma pyörii aikalailla automaatilla.

Hienoa, että sait asiat järjestymään noin hyvin :slight_smile: . Tuo on kyllä vittumaista, että täysin viattomia ihmisiä on leimattu TK-lekureiden toimesta suorastaan saastaisiksi nisteiksi, vaikka ovat käyttäneet vain tarvitsemiaan ja tyystin laillisia lääkkeitään ihan ohjeen mukaan :imp: . Se benzovastaisten TK-lekureiden käytös kun on ollut montaa tyyppiä kohtaan sellaista, kuin nämä olisivat itse syyllistyneet johonkin kaameaan rikokseen. Jos se benzojen käyttö kerran niin helvetin hirveä synti on, niin voisivat ne antibenzolekurit valittaa edes sille lekurille, joka on lääkkeet määrännyt sen sijaan, että haukkuvat potilaan itsensä maanrakoon ja kirjoittelevat ties mitä perusteettomia lausuntoja päihdeongelmista :unamused: :angry: .

Nyt mua askarruttaa: Jos Kouvola-, Kerava- ja Vantaa-tukka tarkoittavat samaa, niin kyllä on ihmisillä köyhä mielikuvitus. Rumia/junttimaisia tukkamuoteja kun löytyy useampiakin, kuin tuo yksi, joten eikö eri hiusmalleja voisi nimetä eri kaupunkien mukaan. Toisi hommaan vähän selkeyttäkin tai ainakin porukka voisi pohtia, että millainen se ja se tukka nyt sitten on, jos kuulevat uudesta jonkun kaupungin mukaan nimetystä tukasta :confused: .

^Stadilaiset puhuvat Vantaa- ja Keravatukasta, koska eivät tiedä suunnilleen Kouvostoliiton olemassaolosta. Kouvolatukka on kuitenkin se aito ja alkuperäinen ja ihan vakavissaan, onhan siellä joka toisella suunnilleen ikäiselläni mammalla(30-35v) tuollainen hiusmalli. Itse käytin Keravaa siinä alkuperäisessä tekstissäni, koska en periaatteesta pilkkaa Kouvolaa tai kouvolalaisia. Saattaa tosin olla mahdollista, että kyseinen tapahtuma sattui juuri Kouvolassa :wink:

Pohdin jo aiemmin, että eikös se Kerava-/Vantaa-/Kouvola-tukka ole mikä tahansa 2000-luvun alun kampausta muistuttava? :sunglasses: Muistaako joku vielä noilta ajoilta sen karsean muotivillityksen; alta mustat, päältä blondit hiukset? Se mielikuva mulle tuli ekana mieleen Keravatukasta. :laughing: