Askarruttavat asiat

^ Lykkyä pyttyyn, Nnaana, niiden rakkausasioiden kanssa :slight_smile: . Tekisi mieli tässä välissä käyttää yhtä lempisanontaani: Ei se ota, jos ei se annakaan, mutta toisaalta saattaa se noissa jutuissa ottaa antamattakin :confused: :neutral_face: . Summa summarum: Vaikka varovaisuus ja itsensä suojeleminen onkin, ainakin tiettyyn pisteeseen saakka, hyväksi, asiassa, kuin asiassa, niin jos aina jättää riskit ottamatta ja ajattelee pahinta mahdollista tapahtuvaksi, niin eipä silloin elämässä mitään saa aikaan ja kaikki hyvätkin jutut jäävät kokematta :confused: .

Voisiko joku nyt viimein vastata Mickin kysymykseen tuolla Kysy mitä tahansa seuraavalta -ketjussa, että päästäisiin siinä eteenpäin? Muuten olisin tehnyt sen jo itse, mutta mietin pitkään pääni puhki jotakin kyllin typerää kuulemaani iskurepliikkiä, enkä keksinyt mitään tarpeeksi pöhköä :mrgreen: . Olenhan mä toki eläissäni kuullut vaikka ja kuinka ihan vitun huonoja iskuyrityksiä, mutta en nyt kuollaksenikaan muistanut mitään oikeasti todella mieleenpainuvan ääliömäistä, joka olisi vastaamisen väärti, joten ajattelin sälyttää vastuun jollekulle, joka olisi kuullut paremman, eli huonomman :laughing: .

Jokin muukin asia taisi askarruttaa mua, mutta juuri nyt en muista sitä…

Juu todellakin saattaa olla antamatta, mutta ottaa silti kaiken ja jättää jälelle palasiksi menneen sydämen minkä kanssa sitten nyyhkiä ja koettaa elämää elellä. Ymmärrän hyvin, että rakkausjutut pelottaa. Ite ainakin tunnen, että mitä vanhemmaksi on tullut sitä vaikeampi on enää heittäytyä mihinkään sellasiin ihan kivoihinkaan juttuihin, ja varsinkin Ison Rakkauden osuminen kohdalle on kun pommi tekisi tuhojaan jos/kun menee mönkään sellainen homma.

Mutta eipä noihin oikein toki voi olla tarttumatta, samanlaiset vammat ja vaivat taitaa yksinäisyys kaivertaa ajan kuluessa. Joten rakkaushommeleihin mukaan vaan, toivottavasti ei tuu turpaan!

Askarruttaa rattijuopumus, tai siis tarkemmin sen määritelmä. Joojoo, tiedän kyllä, että rattijuopumus tarkoittaa sitä, että ajelee autolla alkoholin ja/tai laittomien huumeiden/PKV-lääkkeiden, joihin ei omaa respaa ole vaikutuksen alaisena :mrgreen: . Lähinnä nyt askarruttaa perusratin ja törkyratin ero. Joojoo, senkin tiedän, että mikäli ainut nautittu substanssi on etanoli, 0,5 promillea on se perusratin raja ja sitten, jos promillet ovat vähintään 1,2, täyttyvät törkyratin kriteerit. MUTTA jos on vedetty jotakin muuta, kuin silkkaa viinaa ja jäädään siitä kiinni ratissa törttöillessä, niin onko se aina törkyratti riippumatta siitä, paljonko roipetta X on vedetty ja millaisessa kunnossa kuski käytännössä on? Verestähän ne muutkin roippeet tutkitaan sitten, jos on ensin tikkariin räitty positiivinen tulos tai kytillä on muuten vain syytä epäillä, että muilla(kin) päihteillä, kuin alkoholilla on osuutta asiaan. Kai verestä pitoisuudetkin pystyy mittaamaan ja jonkin rajan laittamaan jokaiselle vähänkin yleisemmälle huumausaineelle, että missä lukemissa sitä on vedetty jonkin verran ja missä lukemissa ihan vitusti? Vai meneekö tuo jo liian monimutkaiseksi?

Sinänsä minulle on aivan se ja sama, vaikka kaikki rattijuopumukset olisivat törkyjä, koska rattiin nyt ei vain pidä hypätä silloin, jos on päihtynyt ja piste :imp: . Pistää vain hämäämään taas tuo alkoholin haittojen vähättely tässäKIN asiassa. Faktahan kuitenkin on, että joku toleton voi olla 0,6 promillessa paljon paskemmassa ajokunnossa, kuin enemmän treenannut juoppo parissa promillessa, ja fakta on myös se, että joku voi olla esim. piripäissään paljon skarpimpi kuski, kuin mitä olisi kännissä :confused: . Joojoo taas, ymmärrän senkin, että johonkin ne yleiset rajat pitää vetää, eikä kaikkien käytännön päihtymystilaa voi ryhtyä joka kerta oikeudessa yksilöllisesti pähkäilemään :mrgreen: , mutta onhan tuo alkoholin ja niiden huumeiden erottelu varsin keinotekoista TAAS tässäkin yhteydessä.

^ Ompas muuten askarruttava asia, kuinka oikeen määritellään milloin vaikkapa kyse on rattijuopumuksesta, tai törkeästä semmoisesta, siis jos onkin nautittu jotakin muuta päihdykettä, kun perinteistä viunan perskelettä. Omakohtaisesti olen korttini menettänyt kannabiksen vaikutuksen alaisena valtiolle tietyksi aikamääräksi. Nimike oli kuitenkin rattijuopumus, sehän voisi vaikka olla puskajumetus tai muu jokin hassu termi :slight_smile: Tästä nyt kuitenkin on aikaa noin. 15 vuotta, ja taitaa olla enemmänkin, eli voi olla, että termistöt ovat muuttuneet. Vaan mitenhän onnistuisi määritellä kuskin ajokunto esimerkiksi kannabista nautittuaan, että olisiko teko rattijuopumus, vaiko tökerö semmoinen, samahan pätee kaiketi muihinkin nautittuihin aineisiin. Vai meneekö vieläkin vaikkapa pilveä/piriä/lääkkeet ilman reseptiä nautittuna teko tuon rattijuopumuksen piiriin ? Vai olisiko nykyään jo jokin uudenaikaisempi keino, ja määrite tähänkin askarruttavaan asiaan ? :slight_smile:

Eipä ole joo kehumisen aihe, mutta itse joskus vuosikymmeniä sitten sain tuomion törkeästä rattijuopumuksesta. Oliko jotakin 2.5 promilea. Tokihan kaikki seulottiin hyvinkin tarkkaan, ja olihan siellä näkyvissä kannabis alkon lisäksi, myös benzot, jotka saivatkin siellä olla, koska olihan miulla resepti niihin. Mutta ellen ihan nyt täysin väärin muista niin nuo muut päihdykkeet menivät myös törkeän rattijuopumuksen nimikkeen alle. Toisella kertaa löytyi 0.52 promillea tarkkuuksista, ja vähän samaa kaavaa tuomiokin noudatti, joskin toki vaan kyseessä olikin rattijuopumus. Kanjaakin testeissä tuli esille. Mutta tuomio oli rattijuopumus. Tokihan heillä sitten oli syytä kollailla kämppää ja tuota perusdiibadaabaa. Möin muutes autoni pois jo vuosia sitten, että eipä ole vaaraa, että sukkuloisin tuolla humalapäissäni, tai muissa aineissa. Täysin edesvatuutonta hommaa ajella autolla ilman sitä edellyttävää ajokuntoa. Onneksi en koskaan ketään telonut toilaillessani ainepäissään autolla. Onneksi myöskin näistä edesvastuuttomuksista on yli 15 vuotta aikaa.

Tosiaan jos ilman alkotoleransseja elelevä ihminen tuottaa 0.6 promikkaa, se saattaa jo hänelle olla selkeäkin jurri, kun taas paatunut etanolin kuluttaja saattaa hyvinkin tuottaa tuommoset 1.5 promikkaa tosta vaan, ja todennäköisesti ajelee paljon paremmin, kun taas 0 promilella krapuloissaan kuumotellen, ja säikkyen :slight_smile: No joo kaipa jotkin rajat vaan on oltava olemassa :slight_smile:

Itseasiassa en edes kunnolla vastannut W:n askarrutukseen. Itselleen kuitenkin alko/kamapäissäni ajot ovat menneet törkeäratti/rattijuopumus nimikkeen alle, nämä siis 90-luvulla. 2000-luvun alussa ollut kanjaratti meni rattijuopumus nimikkeen alle, mutta siitä ei ole aavistusta milloin se olisi ollut vaikkapa törkeä ratti, tai mikä se nimitys koskaan olisikaan. Tai vaikkapa, että mimmoisia kuningashinkkikermoja olisi pössyteltävä ratin muuttuessa törkeäksi. Ja sorryt sukkuloivan sekalaiseta sepustuksestani. Liekö lenssu sekoittaa kasettiani entisestään :slight_smile:

Nyt askarruttaa, että tökkiikö tämä Plinkki muka jotenkin järjestäen ja kaiken aikaa, kun täällä on aika hemmetin moni kyseisestä asiasta valittanut? En minä vain ole moista huomannut. Tietenkin joskus sivusto hidastelee, mutta niin käy nyt ajoittain millä tahansa muullakin sivustolla, eli mikään krooninen ongelma tuo ei ainakaan täällä päässä ole. Ja kyllä, kaikki mahdolliset virustorjunnat ja suojaukset ovat päällä kaiken aikaa. Siis mun koneellani ym. surffailuun käyttämilläni vehkeillä, Plinkin suojaukset nyt vuotavat, kuin seula mennen tullen, joten sinänsä en ihmettele yhtään, jos jollakulla virustorjunta herjaa tätä foorumia alvariinsa :mrgreen: .

^ Voihan olla, että huumepoliisi hakee uutta väkeä täältä tai Aarnion jälkeisessä ajassa pyrkii nappaamaan loputkin, vierailijoista. Ja mullahan ei ole edes erikoisen vahvaa tietoa, että mitä tapahtui tuolle komisaariolle…
Kukaan ulkopuolinen ei voi väittää tietävänsä asiasta varmasti oikein mitään todellista. Mutta poliisi tutkii poliisia. Poliisi etsii poliisin hjyymejemmaa. Poliisi kertoo edistyneensä. Poliisi lähetti 500 kg kannabista ulkomaille. Samaan aikaan viereisessä korttelissa kolmas poliisi painaa toisen poliisin vaimoa. Ja poliisi on vaitonainen yksityiskohdista, mutta vakuuttaa kaiken olevan hallinnassa ja ettei täällä ole mitään katsottavaa. Lopuksi poliisi onnittelee poliisia.

Tää sovellus on vaan niin hidas, eikä tunnu olevan niin väliä onko ehkäisyä käytössä. Mobiilissa omat vaikeudet.
Mutta tietojensiirtotiede on hyvin nuori tiedesuuntaus. Kun ootellaan vielä 50-100 vuotta niin johan on nopee.
Ja päihdeongelmat on kaikki tuolloin vain päihdepositiivisia asioita, joita halutaan haalia lisää, eikä toleille tule kattoa. Nousut kaikista aineista on mahtavia ja vihdoinkin lääketiede on löytänyt täsmähoidon rapulaan, kitkuihin ja kuolemaan.

:smiley: :laughing: Voi prkle ku taitaa nää elinpäivät loppuu kesken, et olis päässy näkee ton sun kuvaileman “paratiisin”…!! :mrgreen:
Olis aika helmee toi, et lääke “kaikkiin vaivoihin” olis keksitty eikä enää tarttis miettii viihteilyn jättämiä “jälkeisiä” olipa kyseessä mikä/mitkä tahansa substanssi(t) :sunglasses:

Olikohan taas maailman turhin juttu tuo Plinkin Usva-hanke(Mistä ihmeestä taas moinen nimi?)? Sinänsä aihe on mielestäni oikein hyvä ja keskustelun arvoinen, mutta toteutus oli taas sitä luokka, että haistakaapa vittu(Toivottavasti tuota ei tulkita seksuaaliseksi ahdisteluksi :mrgreen: ). Meinaan, että keskustelua olisi voinut saada aikaan ihan muilla tavoin, kuin odottamalla, että joku avautuu omista seksuaalisen kaltoinkohtelun kokemuksistaan, eli ihan yleisellä tasolla. Ymmärrän erittäin hyvin, etteivät ihmiset tahdo edes anonyymeina alkaa julkisella keskutelufoorumilla avautua siitä, että hei, mut raiskattiin viikko sitten ja vielä paremmin ymmärrän, etteivät halua sitä tehdä, jos asiaan saa ulkoa opetellun ja “kaikille pätevän” voivottelu-automaattivastauksen :unamused: . Todella ammattimaista, joo, jos “ammattilaisetkin” ovat niin liikuttavan kieli keskellä suuta ja häveliäitä asiastaan puhuttaessa. Sitten kun tuolla nimimerkki Kirsi yritti saada aikaan keskustelua ihan yleisellä tasolla ja mielenkiintoisesta näkövinkkelistä(Itselleni haiskahti aika porttiteoriatyyppiseltä hommalta ja kaikkihan tietävät, että tuo ei kovinkaan monessa tapauksessa päde ainakaan päihteiden kohdalla, mutta ihan hyvä näkökulma ja aloitus kuitenkin), niin siihenkin tulee “ammattilaiselta” oikein kunnon savolaisvastaus juuri tyylillä: Suattaapi olla, vaan suattaapi olla olemattakkii :laughing: :unamused: :mrgreen: .

Edit: Ja minä en traumatisoitunut mitenkään raskaasti ja pysyvästi siitä yhdestä perseenpuristelijasta, vaikka ammattilaiset taas vakaasti olivat sitä mieltä, että mun olisi pitänyt :mrgreen: . Kunhan nyt ohimennen kerroin, kun sanailla tykkään ja kertoilla paljon vähemmänkin dramaattisista pirun jännittävän elämäni tapahtumista. En missään nimessä puolustele mitään puristelijoita ja rivouksien ehdottelijoita, enkä ko. asiaa vähättele, mutta kuten sanoin, olen ihan sinut asian kanssa juuri siksi, että osaan pitää puoleni. Noitahan nyt vain riittää, valitettavasti.

Tietääköhän kukaan, miten helpolla edunvalvonta menee läpi? Tuskin, mutta joo…

Tilannehan siis on, että sairaalan sossutätönen päätti tehdä musta yhdessä lääkärin kanssa ilmoituksen edunvalvojalle, vaikka en IKINÄ ole kussut raha-asioitani. Vastustin sentään sitä, eli, koska vastustan, sen pitää mennä tuomioistuimen kautta. Toisaalta siellä pitää kuulla mua, pankkia ja läheisiä. Kaikki luottokorttijutut, osamaksut sun muut olen aina hoitanut, eikä koskaan mitään ole edennyt ulosottoon, joten en tiedä millä vitun perustein noi kaks haluaa mut edunvalvontaan. Psykoosi KAI voi olla syy, mutta olen ymmärtänyt jokseenkin edes rahan merkityksen kesällä pahimmillaankin ollessani.

Vitunmoiselta nöyryytykseltähän tää tuntuu. Pelottaa, että lääkärin lausunnolla on enemmän valtaa kuin mulla, pankilla ja läheisillä yhteensä. Mulla kyllä on sellainen olo, että jos edunvalvontaan joudun, niin nirri pois. En kaipaa yhtään ylimääräisiä stressitekijöitä tai nöyryytyksiä elämääni enempää. Joo joo, kuulostaa varmaan just siltä, mitä täällä hoetaan; “laita asiat tärkeysjärjestykseen.” Mutta mä en oikeasti jaksa. Jos viedään viimeisetkin normaalin elämän rippeet, eli vapaus sairaalan ulkopuolella, on se ihan vitun kova pala purtavaksi saati nieltäväksi.

Ihmettelen kyllä suuresti, että eikös edunvalvonnan tarpeessa olevan ihmisen ole pitänyt sössiä raha-asiansa totaalisesti sairauden johdosta? Ei kai pelkkä sairaus yksinään voi oikeuttaa tuollaisiin toimiin, jos se ei vaikuta kykyyn hallita omia rahojaan?

^ En tiedä, pitääkö sössiä totaalisesti ja mitä se sitten käytännössä tarkoittaa? Sitäkö, että ulosotossa on vähintään useampi tonni ja kämppä lähti alta? Jos raha-asioiden hoidossa on ollut jotakin häikkää(Ei sen tarvitse vielä ulosottoon päätymistä meinata) ja on sellainen mielisairausdiagnoosi, joka siinä ohella olennaisesti voisi heikentää raha-asioiden hanskaamista, niin voi tuo olla perusteltua ihan ennaltaehkäisevästi, ettei siihen totaaliseen sössimiseen asti tarvitsisi mennäkään :confused: . Mutta joo, vähän oudolta tuo kyllä kuulostaa, jos mitään kummempia ongelmia raha-asioiden hoidossa ei ole ollut, kun ei se edunvalvonta nykyään mikään hirveän yleinen läpihuutojuttu ole. Kyllä mä tunnen paljonkin porukkaa, jotka ovat ulosotossa, pelkkää velkaa vain omistavat joka suuntaan ja lentelevät aina kämpistään pihalle vuokrarästien vuoksi, eikä puhettakaan mistään edunvalvonnoista, vaikka osalta ihan pätevät hullunpaperitkin löytyvät. Yhden tyypin tunnen, joka edunvalvonnassa on, mutta hän onkin siinä ihan omasta vapaasta tahdostaan.

Siitä en tiedä, kuinka paljon lääkärin lausunto painaa vs. sinun, pankin ja läheistesi sana. Riippunee ainakin jonkin verran siitä, millaisen lausunnon shrinkki on runoillut.

Vielä se, että jos tuo edunvalvontahomma menee läpi, niin ei kai siinä pakko ole yleiselle edunvalvojalle mennä, vaan voi kai sitä nimetä edunvalvojakseen jonkun läheisensä, jonka kanssa sitten keskenään sumplii asiat niin, ettei sen rahansaamisen kanssa nyt niin tiukkaa ja tarkkaa ole, vaan käytännössä voit jatkossakin pitää omat rahasi :confused: . En nyt todellakaan ole varma saako tuon noin menemään läpi ja kuinka helpolla, mutta siis onhan ihmisillä edunvalvojina läheisiään yleisen edunvalvojan sijasta. Toki noita yksityisiä edunvalvojiakin sitten yleinen edunvalvonta jossakin määrin valvoo ja sieltä saattaa tulla noottia, jollei homma mene “taiteen sääntöjen mukaan” :confused: .

Nämä olivat pitkälti mutuiluja. En tiedä kovinkaan paljoa edunvalvonta-asioista.

Edit: Muistui mieleen eräs tuttu, jolla ovat raha-asiat kroonisesti päin helvettiä+ihan kiitettävät psyk.diagnoosit ja jota taannoin edunvalvontaan painostettiin. Tyttöystävänsä(Pitkäaikainen, mutta eivät siis asu yhdessä tai muutakaan nk. virallista) otti homman hoitaakseen ja se kelpasi “valvontakomissiolle” varsin hyvin. Käytännössä tuo ei ole herran rahankäyttöön vaikuttanut millään lailla ja siihen en nyt ota kantaa, onko se hyvä vai huono asia :unamused: :mrgreen: , mutta siis noinkin se voi mennä.

Osalla näistä hunsvoteista, jotka kusevat raha-asiansa mennentullen, on se sossun(Vai Kelanko sekin nykyisin on?) välitystili, jonka kautta siis menee vuokran maksu, jotta saataisiin turvattua kämpän pysyminen alla. Muuten saavat käyttää rahansa sitten ihan, miten lystäävät ja vaikka konkreettisesti pistää ne palamaan :mrgreen: .

Edit 2: Yhtään typoa en enää korjaa :smiling_imp: .

Voiko noin radikaalin homman toteuttaa todella ennaltaehkäisevänä? Jos ei ole maksuhäiriömerkintöjä ja asuminen turvattu. En tiedä, mutta vahvasti epäilen. Esim. muuan lapsuudenkaverini, jonka elämänsykli menee ja on jo pitkään mennyt suunnilleen näin: Piriä muutamasta viikosta muutamaan kuukauteen ja lopulta pakkohoitoon. Sama ralli alkaa yleensä välittömästi kotiutettaessa. On siis siviilissä lähes kaiken aikaa jonkin tasoisessa psykoosissa. Vuosia sai itse päättää maksaako vuokransa, ja eihän se oikein maistunut. Vasta 10-15 alta narkatun kämpän jälkeen painostivat suostumaan välitystiliin. Uudet kämpät tippuivat aina avaimet käteen-periaatteella ja Niemen muuttomiehet hoitivat käytännön asiat.

Ymmärrän nuo Nnaanan fiilikset aivan täysin, kyllähän tuossa pyritään viemään viimeisetkin syyt elää. En kyllä usko tuollaisen läpi menevän, kuulostaa ainakin paperilla melko kummalliselta. Ryhdytään ennaltaehkäisemään jotain, mistä ei ole mitään viitteitä.

En minäkään tajua, mitä järkeä on ehkäistä jotain, mistä ei ole viitteitä. Mitä täällä uskaltais edes tehdä, jos kaikkea pitäis ennaltaehkäistä. Eihän siinä uskaltais edes kämpästään poistua ja sielläkin voi tukehtua vaikka porkkanaan. :mrgreen:

No, tuon shrinkin lausunnot nyt tiedetään, se taiteilee musta paperille melkein skitsofrenikon. Siksi on aikamoinen kuumotus päällänsä. Toisaalta esimerkiksi pankilla ei pitäisi olla mitään syytä haluta mua edunvalvontaan.

Toki aion pyytää jotakuta läheistä edunvalvojaksi, JOS tuomioistuin näin päättäisi. Silti ajatuksena nöyryyttävä.

Itseasiassa näkisin yhteiskunnankin kannalta paljon järkevämmäksi ottaa edunvalvontaan vaan sellaisia, joista oikeita viitteitä on. Ei tarvitsis valtion järjestellä turhia käräjäistuntoja.

Huomenta kaikillle muruille !

Täällä on varmaan se paras tieto, joten kysynpä suoraan täältä. Mun elämäntilanne on nyt vähintäänkin haastava. Mun kuottolääkäri kysyi, että tahdonko lähetteen miekkariin. Vastasin, että voisihan siitä olla hyötyä. No nyt kuitenkin hoitoonpääsyn ehdoksi on asetettu laaja huumeseula ( U-Huum TOF). Ei siinä mitään, en käytä mitään muuta kuin mulle määrättyjä lääkkeitä.
Mutta Lyricaa siis ihan liikaa päivittäin. Miten ne seulan tulokset ilmoitetaan? Tuleeko siihen jotenkin niiden aineiden pitoisuuksien määrä?

Pliis, murut, auttakaa. Viimeisstään 23.11 pitäisi seuloissa käydä.

Halipusut tutuille, etenkin Winsuselle !
Peppi

^^ Eipä edunvalvontaan kovin helposti oteta niitäkään, jotka oikeasti sen tarpeessa olisivat. Kuten mun ja Vävyn jutuista luit, niin aikalailla vapaasti täällä saa temmeltää, vaikkei edes alkeellisin elämänhallinta sujuisi ja olisi ihan diagnosoitu hullukin. Sossun välitystiliin nyt voidaan painostaa, mutta se on eri asia, kuin varsinainen edunvalvonta ja siihenhän ei mikään pakko ole suostua. Saattaa vain monesti olla ehtona sille, että ylipäätään saa sen sadannen kämppänsä.

Joillain kehitysvammaisilla tai muistisairailla, joilla ei ole yleensäkään käsitystä esim. siitä, miten laskut maksetaan tai mitä eroa on 5:n ja 500:n euron setelillä, eikä siis toivoakaan, että tilanne koskaan korjaantuisi, edunvalvontaa toki käytetään, mutta silkoissa MT-ongelmissa edunvalvontaan mennään yleensä enemmän tai vähemmän vapaaehtoisesti. Esim. bipo, joka manioissaan aina innostuu ostelemaan kauppakeskukset, bordellit, laivat ja lentokoneet, tajuaa selväjärkisellä hetkellään, että ehkäpä raha-asioiden hoito on parempi luovuttaa jonkun muun hoiviin seuraavaa vauhtijaksoa silmälläpitäen.

Siksipä tuo sun tapauksesi oudolta kuulostaakin ja pohdin, mikä siihen voisi olla syynä :confused: . Kai ne sossu ja shrinkki nyt jotakin sanoivat perusteeksi(Ei sitä mulle tarvitse kertoa) ja jos eivät, niin kysy nyt ihmeessä, että MIKSI.

^^ Moi taas :slight_smile: .

Mitään en uskalla lupaamaan ja vannomaan mennä, mutta vahva veikkaukseni on, etteivät ala mitään pitoisuuksia tutkia, etenkin, kun sulla näkyvät vain sallitut aineet. Ja jos asia huolettaa, niin voithan sä seulaan asti himmata Lyrican lääkärin määräämille annoksille, jolloin ei ainakaan tule mitään sanomista. Nopeastihan tuo puoliintuu, vaikken nyt tiedäkään, kuinka pitkään kusessa näkyy.

Kiitos, muru :heart:
Joo, mä ajattelinkin nyt olla vähemmällä lyricalla siihen asti.

Mutta on se perkele, että hyvää hoitosuhdetta pitäisi sitten rakentaa tilanteessa, jossa ensin on asiakkaalle aiheutettu nöyryyttävä kokemus ja lähtökohtana on, että asiakas valehtelee. Ei oo kovin kummoset rakennusnappulat pelissä. En yhtään ihmettele, miksi ihmiset eivät hakeudu hoitoon.

Mukavaa päivää kaikille , sitten kun se itsekullakin alkaa. Täällä rannikolla sataa räntää.

Winsulle halit!

Peppi vielä huutelee niiden perään, jotka seuloja ovat antaneet. Miten ne tulokset ilmoitetaan? Osaisko joku tämän nöyryytyksen kokenut kertoo?

Minuakin kuumottaa nuo seulat, tosin ainoastaan brenkun osalta. Korkki on ollut reilusti auki jo melkein kahden kuukauden ajan, mutta meinaan silti esittää raitistunutta. Pystyn aina puhkumaan ja puhisemaan tapaamisissa nollat, mutta mikäli rupeavat maksa-arvoja syynäämään niin ei taida enää selitykset riittää.

Minulla on kaksi matoa koukussa eli sovittuna tapaamiset sekä arvauskeskuksessa että päihdepolilla. Pyrkimyksenä ihan vaan päästä psykopolille ja saada jonkin sortin diagnoosia tai muuten kelan leikkuri sanoo tämän juopon toimeentulotuelle napsnaps.

Laitoin omastakannasta kiellon tietojen luovuttamiselle taholta toiselle vai mikä tuo olikaan. Päihdepolilla oli jo puhetta joistain labroista joissa varmaan koitetaan minut maksa-arvoilla käräyttää, mutta näkyykö tuo tulos nyt myös arvauskeskuksessa vai voinko vielä siellä esittää raitista?

^^ Morjens.!
Ei niistä ilmoitella erikseen mitään, jos tulos on negatiivinen kaikkien osalta.
Eli jos mitään ei kuulu niin kaikki on ok.! :wink:

Edit: Ja pitoisuus määriä ei mitata, vaan pelkästään näkyykö joku tai ei.

Panostaisin perus siisteihin vaatteisiin, hyvään hygieeniaan ja kyllä sitä kai nyt muutaman hetken selvinpäin kykenet olemaan. Sitten jos maksasta aletaan inistä niin ihan pokalla vain sanot, että et todellakaan tiedä mistä se johtuu. Syöt kyllä aika tavalla apteekin käsikauppa panadol valmistetta vaikka selkävaivoihin ja olet syönyt äiti muorin suosittelemia jotain ihme luontaistuote kapseleita sekä syöt aivan liian epäterveellisesti koska masennus vaikuttaa kognitioon ja oikeen mikään ei kiinnosta.

Muista vaikka korostaa, että nimenomaan vaikka et käytäkkään alkoholia ja olet raitis mies niin nimenomaan paha masennus voi joskus tuoda ajatuksia siitä että jos vaikka sortuisi alkon tuotteisiin :smiley:

Kiellot taitaa toimia ihan hyvin paitsi ei PKV-lääkkeiden kohdalla joten tarkkana kannattaa olla.